روايات

رواية الم الفراق الفصل السادس 6 بقلم قدر مصطفى

رواية الم الفراق الفصل السادس 6 بقلم قدر مصطفى

رواية الم الفراق الجزء السادس

رواية الم الفراق البارت السادس

رواية الم الفراق الحلقة السادسة

(عدت فترة الإجازة مابين حب ليه لي ياسين بيزيد أضعاف وتعلق لين لي ياسين بيزيد و تفضل بصا لي التلفون عشان لو رن ترد في مرة قلبها وجعها من الصبح مش عارفه ليه وفضلت تدعي ربنا أن باباها يكون بخير هو ياسين لأنهم اغلي اتنين علي قلبها ومش عايزة تخسر حد منهم صلت ودعت ربنا أن ربنا يجيب كل خير ليهم ويبعد عنهم الأذى)
لين:الووووو
ياسين:الووو ازيك ياقلبي عامله ايه
لين :الحمدالله وانت عامل ايه
ياسين:الحمدالله
لين:مال صوتك ياسين انت تعبان فيك حاجة
ياسين:لاء شوية برد وشوية سخونه بس مش اكتر و ما روحتش الشغل انهاردة خدته إجازة
لين بخوف:مش اكتر هو انت كنت عايز اكتر من كدا طيب خدت دواء طيب روحت لي دكتور طيب قوم روح لي دكتور بسرعه ياسين قوم
ياسين:مافيش حاجة ياحبيبتي والله انا كويس خدت دواء وخدت دوش دافئ و ان شاء الله هفوق متخافيش ياحبيبتي أنا بخير والله انتي عامله ايه
لين:أنا مش كويسه طول ما انت مش كويس
ياسين:ياحبيبتي أنا كويس والله وبكرة هقوم كويس أن شاء الله
لين:يارب
ياسين: بحبك يا لين بحبك اوي
لين يزعل وعياط:وانا كمان بحبك اوي ياسين
ياسين:أنا جبت لكي مفاجأة هتخديها اماجي
لين:اي هي
ياسين:لو قولت هتكون مفاجأة اذاي
لين:طيب بس قول اول حرف منها أنا مش بعرف اصبر بصراحه
ياسين:لاء
لين بطفوله:عشان خاطري ياسنسن عشان خاطري اول حرف
ياسين:لين أنا بضعف من طرقتك دي
لين بطفوله:عشان خاطري اول حرف بس لو قولت هفضل أقولك كلمت بحبك ١٠٠مرة يلا بقا عشان خاطري
ياسين:أوله(س)
لين بتفكير:أولها سين ليه جايب سبورة
ياسين:ههه صبورة با الصاد مش بالسين
لين:عندك حق طيب ايه
ياسين:متفكريش بقا خليها مفاجأة
لين:أنا من النوع الي مش بعرف اصبر غير أما اعرف هي ايه يرضيك افضل كول اليوم افكر فيها ويجيلي صداع من كتر التفكير
ياسين:لاء عشان كدا بقولك متفكريش
لين:استني هاحاول اني اعرف
ياسين:يالهوي عليكي سلسله يالين
لين بفرحه:هاي واخيرا قولت
ياسين:يخبرتك خاطب طفله أنا
لين:خرب بيتي ليه ياعم وهو أنا لسه دخلته عشان تخربوا
لين:طيب شكلها ايه او مكتوب فيها أي
ياسين:مكتوب فيها اسمي واسمك وقلبين جوا بعض
لين:واو شكله هتبقا جميله جدا دي هتكون ديما لبسها عمري ما اشلها
ياسين:ياعني عجبتك من غير ما تشوفيها
لين:ياحبيبي اي حاجة منك عجباني من غير ما اشوفها حتي لو كانت لبانه عجباني
ياسين:انتي قولتي ايه
لين:بقولك اي حاجة منك عجباني حتي لو لبانه
ياسين:لاء الي قبلها
لين :مافيش حاجة قبلها
ياسين:لين
لين بكسوف:نعم
ياسين:قولتي ايه
لين:ما قولتش
ياسين:يابت قولي الله
لين:قصدك علي اول كلمه
ياسين:ايوا اهي بقا
لين بخبث:مش عارفه
ياسين: يابت هاجي اضربك
لين:خلاص ياعم هقول
ياسين:ما من الاول
لين:ح ح ح ح ح مش عارفه اقولها هي بتطلع تلقائي
ياسين:حولي
لين:حححح مش عارفه والله صعبه اوي
ياسين:حولي وانا هسعدك
لين:١ ٢ ٣حبيبي
ياسين:وانتي قلبي وعمري وروحي وحياتي كلها ربنا يخليكي ليا ياعمري
لين بكسوف:ويخليك ليا
ياسين:أنا عايزك أما تكوني مراتي بصي علتي الي هنا عمامي وعماتي وكدا عايزك معا عيلهم تكون معاملتك سطحيه
لين:ليه كدا
ياسين:لانك مختلفه يالين تفكيرك غيرهم خالص
لين:ازاي
ياسين:هنا بيلبسوا لبس ديق وكمان بينوا شعرهم شويا وانتي بسم الله ماشاء الله لبسك واسع شعرك متغطي وكمان بتلبسي بدانتين عشان ما يبنش المرة الي شوفت شعرك فيها بالطرحه وبقولك دخلي شعرك زعلتي انواع بأن مع أن كانت شعرة وحدة الي باينه وانتي زعلتي عليها انها بانت وقولتي حرام تبان لو بانت واي حد يشوفها هوخدي سيئات كتير و رحتي قطعه الخصله الي بانت هنا يالين عادي لبس ديق رجل باينه وشعر بابن ومش خايفين على نفسهم
لين:ممكن أنا أما اجي عندكم ممكن اكون سبب لي هديتهم ومنعهم انهم يعملوا كدا
ياسين:الي بس تصحبيها هي نورة دي دماغها ذي وذيك بردو
لين :هشوف الموضوع دا أن شاء الله
ياسين:أن شاء الله
لين:أنا عايزة اسالك سوال أنا عارفه أن مش هينفع اسال فيه دلوقتي بس هو جيه في دماغي
ياسين:اسالي
لين:لو اول ولد هيكون اسمه ايه
ياسين:هسمي علي اسم ولدي الله يرحمه
لين:الله يرحمه باباك اسمه ايه
ياسين:سيد
لين:يا سبحان الله
ياسين:في ايه
لين:هو لزمن اسمي وانا صغيرة كمان يكون وانا كبيرة
ياسين:مش فاهم
لين:اصل وانا صغيرا ديما كانوا بيقولوا عليا أم سيد وانا بحب اسم سيد علي اسم واحد علي اليوتيوب عسل اوي اسمه سيد
ياسين:يا سبحانه الله
لين:طيب لو ولد تاني
ياسين:مش عارف بصراحه انا هسبلك الباقي انتي الي تسميهم
لين:طيب اي ريك نخلي الولد التاني سيد ولاول قاسم
ياسين:مش هينفع أنا هنا الكبير لو جبت ولد لزمن اسميه علي اسم ولدي اختي بردو أما اتجوزت و جوزها الكبير سما ابنه علي اسم ولدو وانتي باباكي كذلك سما اخوكي الكبير علي اسم جدك
لين:ماشي يا ابو سيد
ياسين:ماشي يا أم سيد انتي بقا عايزة تسمي البنات ايه
لين:بحب اسم حور أو ليان أو همس أو ملاك
ياسين:ملاك اسم مسيحي
لين يزعل: بجد خلاص في اسماء تانيه
ياسين:تعرفي أنا عايزك تجيبي بنوته عشان أما اجي العب معاها اقولها بعشق امك وانا بعشقك ياروحي
لين بكسوف:بس ياسين بكسف حرام عليك لزمن تخليني شبة الطماطم كدا
ياسين:استني عليا أخليهم طماطم بعد كتب الكتاب عشان اكلهم اصلهم حلوين اوي وبصراحه عايزين يتباسوا و يتكلوا
لين:ياسين بطل قلة ادب
ياسين:محدش قالك اني سافل
لين:عيب أنا أول مرة اعرف حد عارف نفسه
ياسين:أنا لين
لين:نعم
ياسين:عايزك تصحيني علي الساعه٧
لين:حاضر
ياسين:انتي عايزة تنامي
لين:عادي
ياسين:روحي نامي عشان تصحيني
لين:حاضر تصبح علي خير
ياسين:وانتي من اهلي ياعمري ❤️
(دخلت لين نامت وصحيت علي الفجر صلت وقرائت الورد بتعها والاذكار لغايت أما الساعه جت ٦:٣٠ اتصلت علي ياسين وتس وراحت بعتتله علي الشات).
لين:أصح يا سنسن
ياسين:صباح الخير
لين:صباح الورد والياسمين علي عيونك يلا قوم عشان الشغل
ياسين:بس انا عايز اسمع صوتك أنا قولتك ترني عشان تكوني اول صوت اصحه عليه
لين:معلش اصلي نائمه معا ماما في الاوضه
ياسين:طيب مش نائمه في الاوضه بتاعتك ليه
لين:اخويا لسه جي من عندكم امبارح ونايم فيها وانا مش هينفع انام معاه في اوضه وحدة وانا ديما بابا مش موجود هنا بنام مع ماما مرة تانيه اصحيك وتسمع صوتي كمان يلا قوم خد شور كدا ولبس عشان الشغل
ياسين:انتي صحتيني بدري الشغل ٨وانا بقولك صحيني ٧ عقبال ما اكلمك واخد دوش كدا والبس وانزل
لين:حق عليا اني صحيتك بدي بحسب الشغل الساعه٧ معرفش انه٨
ياسين:عادي ياقلبي مافيش حاجة بس خلي بالك كدا أنا عمال اخذن الحاجات الي انتي مش رضيا تقوليها ولا تعمليها عشان اطلعها عليكي بعد الجواز اجيب أنا بلايستيشن ونلعب أنا وانتي وانا لو كسبت هوريكي اعمل فيكي ايه
لين:وانا لو كسبت هخليك تغسل الموعين وتساعدني في البيت
ياسين:ههه أما نشوف
لين:ياعني انت بتعمل كدا عشان عارف اني مش بعرف العب اللعبه دي
ياسين:بصرحه اه دا انتي مش هتخلصي من تحت ايدي
لين:هتعمل ايه ياعني
ياسين:من نحيت هعمل فا أنا هعمل كتير اوي بس استني بس مش هرحمك يبقا تقولي كفايه كدا
لين: اياك تضرب افا كفايه هو احمر لي وحدو
ياسين:لاء ياحبيبتي مش هضربك عمري ما هضربك خالص في حياتي أنا وخدك زوجه وتكملت نص ديني وخدك حبيبتي وبنتي عمري ما اضربك
لين: شاطر أن غيرت كلامك أنا هشويك علي البخار
ياسين:وانا هشيلك زي عود القصب
لين:مش هتعرف لان عضمي تقيل
ياسين:علي فكرة انتي رفيعه دا انا اشيلك با ايد وحدة
لين:أنا دا انا عايزة اخس والله فعلا عضمي تقيل مش هتعرف
ياسين:هوريكي بس بعد أما نتجوز و نروح بتنا ونغير و ناكل ونتكلم ساعتين بعد كدا اوريكي
لين:ياعني انت سبت الكلام في فترة الخطوبه وجاي تكلم ساعتين بعد الفرح يبقا سيب الكلام لي تاني يوم عشان هكون تعبانه وعايزة انام
ياسين:مش هينفع خالص لزمن نتكلم
لين:ليه مش هينفع اكون عايزة انام نام انت كمان وبعدين الايام ما بنا طويله أن شاء الله
ياسين:مش هينفع الناس كلها بتتكلم مع الفرح بيتكلموا ساعتين تلاته
لين:نحن نختلف عن الاخرون .
ياسين:ما قولتش حاجة نختلف في كل حاجة الا دي كلنا بنتفق عليها
لين:أنا مش فهمه اي حاجة
ياسين:ساعة الفرح هتفهمي وابوكي ياجي يوم الصباحيه يا يكلمني بدل ابويا عشان أبوا متوفي يقولي سبع ولا ضبع أقوله تنين
لين:ليه تقوله تنين ممكن تقوله ارنب
ياسين:ليه بتقولي كدا
لين:لأن لارنب كائن لطيف اوي وكيوت وانت كذلك عسل وطيب وكيوت وحنين
ياسين:يبقا اوريكي الكيوت دا أن شاء الله
لين:هو باين اهو انت طيب اوي وعسل اوي
يا اسين:خلاص يالين ساعة الفرح هتفهمي كل حاجة وتقولي ياريتني ما قولت كدا.
لين :يبقا اشوف يلا قوم اللبس عشا الشغل
ياسين:ماشي ياقلبي سلام هتوحشيني
لين وانت كمان
سلا اشفكم في برت جديد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الم الفراق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى