روايات

رواية احببته في مطبخي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمينا

رواية احببته في مطبخي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمينا

رواية احببته في مطبخي الجزء الحادي عشر

رواية احببته في مطبخي البارت الحادي عشر

رواية احببته في مطبخي الحلقة الحادية عشر

مره اسبوع علي وفاه عهد تاقلم ادهم ونور واتقربوا جدا من بعض و كانت تشعر نور ولاول مره انها في جوي عائلي مريح كثر في هذا الاسبوع محاولات رانيا وابنها معتز ف ابعاد ادهم ونور
في ويوم جديد ملئ باحداث جديده ع ابطالنا
رانيا دخلت ع ابنها معتز غرفته
رانيا بتعمل اي ي بن صابر
هعمل الي كان لازم يتعمل من زمان ي ما
هتعمل اي ي ابن بطني
استني وشوفي زهره بتاعتي من زمان ومسك صوره ادهم فاهممم مش واحد زيك هياخدها مني
طب قوم ي ابني ساعد ابوك في الارض
يوههه ما خالد بيساعدو
رانيا بعصبيه ي واد الواد خالد ده عاوز يتقرب من ابوك ويكسب ثقته علشان ياخد كل الورثه في جيبوه
حاضر ي ما حاضر
ربنا يهديك
حلا ل رنا قومي يلا الساعه بقت 10 الصبح
رنا بنعاس يوهههه حاضر ي حلا
حلا دخلت تعمل الفطار باب خبط
حلا شوفي مين ي رنا
رنا حاضر
فتحت الباب بشعرها الهايش ونعاسها وبجمتها الكيوتت
رنا بصدمه اكرم وقفلت الباب يلهوي هو شافني كده يلهوي
اكرم بضحك افتحي ي رنا انا شوفتك خلاص
رنا لحظه ي اكرم
رنا دخلت جريي لمطبخ حلا حلا
اي ي بت
افتحي الباب لما البس واجي علش ان خاطري
وجرت
مالها دي
حلا راحت فتحت الباب
فهمت رنا وضحكت واكرم ضحك هو كمان
اه استاذ اكرم اتفضل
شكرا
هنادي زيادي واجيلك
تمام
دخلت رنا معلش ع سوء التفاهم
لا ولايهمك
هاا عرفت اي عن تيمH.s
انا مش هقدر اقولك حاجه دلوقتي علشان اسرار شغلي بس قريب
ابتسمت رنا وبصوت واطي وكمان بيحافظ وبيهتم بشغله يلهوي انا اغرمت
سرحت رنا واكرم بدا يشاور عليها وينده عليها حتي الباب خبط
اكيد حلا وزياد انا هروح افتح
بضحك طيب
بصت رنا من العين السحريه لقت ابوها وامها واخواتها التوام جاسمن و نيره
يلهوي الي جابهم دلوقتي اكيد لو شافو اكرم هيفهمو غلط
جرت ل اكرم وشدتهم ودخلته الاوضه معلش بس خليك هنا كام دقيقه امي وابويا برا لوشفكو هنا لوحدنا هيفهموا غلط
طيب
فتحت رنا الباب اهييي اهلا اتفضلوا
ام رنا شاديه: اومال فين حلا ومها
رنا بلعت ريقها حلا عند اخوها ومها نزلت الشغل
اب رنا عبد الحميد مممم وانتي فرحانه وانتي قاعده بيعيده عننا
رنا معلش ي بابا بس انا شايفه راحتي هنا
ماشي ي رنا انا مش عاوز اغصبك ع حاجه
امم
نيره يصوت طفولي رنا انا عاوزه العب ف اوضتك
لا يحبيبي
شاديه لي لا
اصلا الاوضه مكركبه ومش منضفها ههها
شاديه عادي ي ينتي دخول اخواتك ادخولوا ي بنات
دخل اخوات رنا ورنا تستشهد وفجاه سمعت صويت اخواتها ابوها وامها دخولوا
في اي
رنا دخلت وراهم بسرعه
تنهدت براحه بعد ما اکتشفت سبب صراخ اخواتها وهو خوفهم من قطه رنا (بوسی)
رنا متخفوش ی بنات
چاسمن ماما انا خایف
شادیه خلاص تعالوا اقعدوا معانا برا
نیره یلا
بعد مرور بعد الوقت دخلت حلا وزیاد
شادیه سلمت ع حلا لانها بتعتبرها ک بنتها
شاديه اومال اي اخبار نور بجد الي حصلها مش طبيعي
حلا حلوه الحمدلله ربنا معاها احنا سافرنلها الصعيد 3 ايام وكانت حلوه
دايما يارب
يلا احنا هنمشي احنا
مع السلامه
خلي بالك من نفسك وخرجوا
حلا الحمدلله انك عرفت تستخبي
اكرم الحمدلله
تعال ي زياد
ادهم ونور كانوا قاعدين ف الحديقه
وسط الزرع والورد
ادهم هاا هترجعي امتاا
نور اممم بعد بكرا ان شاء الله
ادهم ان شاء الله
نور ادهم
ادهم نعم
نور هو انت لي مش بتدلعني
ادهم ازاي يعني
نور يعني تجبلي شكولاته وشبسي وببسي وشاورما
ادهم انت مبتفكريش غير ف الاكل
طيبعي اكون جعانه
خلاص تعالي نخرج يلا
وخرجوا وسط البلد وكانوا فرحانين بشجاعه وجدعنتهم وطيبه قلبهم
واشترالها كل الي هي عاوزاها
ادهم بيدفع الفلوس اتفضل
التاجره ي بيه ممكن سؤال اذا مكان فيها غتتاته يعني
ادهم اتفضل ي امي
هي دي تبقي مرتك وشاور ع نور الي كانت واقفه مع احد سيدات البلده وتتحدث معاها بشغف ورقه
ابتسم ادهم ايواا
ي بختك ي ابيه شلها عينك البنيه باين عليها غلبانه وجناحتها مكسوره
اهو بحاول اعوضها
ادهم ل نور يلا
نور انا عاوزه اروح اركب خيل
ادهم يلا
جلاجل بتعمل اي ي سيليم
البضاعه وصلت بس العدد قليل باين حد اكتشف السر
اي بجد وهتعمل اي
هيغر الشحنات انا سيليم الحديدي مستحيل حاجه توقفني
طب وف ادهم
قربنا لي ادهم قربنا
عبد الرحمن ادهم
ادهم اتفضل ي جدي
تعال ورايا مكتبي
اوما ادهم
دخل الجد المكتب
عبد الرحمن بص ي ابني انا ارتحتلك واعتبرتك زي حفيدي بس انا عندي طلب منك انا كنت قعدت فطره بشتغل ف قاهره وبعرف اتكلم
طيب
اتفضل ي جدي
انا عاوز حفيد لسا بس زهره وكانت عهد الله يرحمها عاوز حفيد ف اقرب وقت انا عمري ي ابني مش طويل انا شبت
مالك بس الي حصل
بس دا سر بينا انا عندي ورم ف دم ودكاتره كلهم قالوا اني هموت قريب
ادهم اي استني اكلم احسن دكاتره
ي بني خلاص متتعبش نفسك
لا ي جدي انا هتفرح ب ولادنا وولاد ولادنا
تعرف زهره مغلطتتش لما اخترتك شلها ف عينك ي ابني
مالكوا كده كلكوا انهاردا انا بعذب البنت ولا حاجه هي الي مطلعه عيني
ضحك الجد
رانيا بتكلم سماح اختها
رانيا ايواا ي سماح اخبارك واخبار يوسف اي
سماح…………
رانيا بصدمه ايييي انتي بتهزري
طب تعالي هاتي يوسف وتعالي
سيليم بص ل زينب و معتز بخبث مستعدين ندمر ادهم الحديدي
مستعدين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي :  اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته في مطبخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى