روايات

رواية اتفاقية زواج الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة

رواية اتفاقية زواج الفصل الحادي عشر 11 بقلم حبيبة

رواية اتفاقية زواج البارت الحادي عشر

رواية اتفاقية زواج الجزء الحادي عشر

رواية اتفاقية زواج
رواية اتفاقية زواج

رواية اتفاقية زواج الحلقة الحادية عشر

سيف مشي من عند نور وراح الشركه
سيف: نسمه هاتيلي ورق الصفقه بتاع الوفد الالماني
نسمه السكرتيره: حاضر يا مستر سيف
سيف لنفسه: هثبتلك يا نور اني مش عاوز اخد منك نصبيك في الشركه واني عملت كده عشان اقرب منك زي زمان
نسمه: اتفضل يا مستر سيف
سيف: تمام
نرجع عند نور وتاج
نور بنوم: يا تاج حرام عليك انا عوزه انام
تاج: قاعد وبيلعب ومش عاوزه ينام
نور: يعني انت طول النهار نايم وتيجي وقت ما اكون عوزه انام وتفضل صاحي
تاج بيبصلها ويضحك
نور: يالهوي علي القمر اللي بيضحك ده
نور فضلت قاعده جمب تاج لحد ما تعبت وراحت في النوم
“تاني يوم الصبح “

 

نور صحيت علي حركه تاج بيشد شعرها
نور: صباح الخير يا تجتيجو
يلا ياروحي عشان تاخد الشاور بتاعك
بعد شويه نور غيرت لتاج واكلتو ونيمتو وراحت هيه كمان تاخد شاور وغيرت ولبست بيجامه شورت وتيشرت قط
وراحت علي المطبخ تعمل اكل خلصت الاكل وقعدت تستني سيف يجي وكل شويه تبص في الساعه
نور: اي ده هو اتا انا مستنياه لي
قلبها: عشان اتعودتي عليه يا نور وبتبقي مبسوطه لما بيكون معاكي
عقلها: هه لا طبعا مفيش الكلام
قلبها: اسكت انت يا مخ النمله
عقلها: طب اتلم بدل ما اجيلك
قلبها: سيبك منو يا نور انتي بداتي تحبي سيف
عقلها: لا طبعا تحب واحد كان عاوز ياخد الشركه اللي تعبت فيها وبعدين هو سيف ده يتحب اصلا
قلبها: ايوا طبعا يتحب ده قمر كفايه عيونو الرمادي الحاده
نور: ايوا فعلا عيونو حلوه اووي
عقلها: انتي بتقولي ايه يا نور فوقي
نور: اسكتو بسسسسس خلاص مش عوزه اسمع صوت حد فيكو
اما اشوف تاج.

 

اليوم عدي عادي وسيف مجاش لنور ولا حتي كلمها وهيه كانت زعلانه ومكنتش عارفه هيه زعلانه لي او اي الاحاسس اللي هيه حاسه بيه
تاني يوم الصبح نور صحيت ولبست واتوضت وصلت واكلت تاج وفضلت تلعب معاه شويه
وبعد شويه الباب خبط
نور فكرت سيف جيه وكانت مبسوطه ورايحه تفتح الباب لكن مطلعش سيف
نور: طنط ليلي اتفضلي
ليلي والده سيف: ازيك يا نور عامله اي
نور: بخير الحمدلله
ليلي: ازيك يا تاج مشاءالله كبرت
نور: تشربي اي يا طنط
ليلي: مش عوزه حاجه انا جايه اتكلم معاكي
وبعدين هو في عروسه فؤحها بكره وتبقا قاعده كده
نور بحزن مكتوم: هعمل اي يعني
ليلي: لا هنعمل حاجات كتيره

 

نور يا حبيبتي انا عوزاكي تعتبرني امك انتي عارفه انا بحبك قد اي من انتي صغيره
وكنت نفسي يبقا عندي بنت عشان نتشارك كل حاجه سوا ولما جيتي تقعدي معنا وانتي صغيره بعد وفاه مامتك اتعلقت بيكي اووي بس ابوكي قرر يخدك ويسافر انتي مش هتكوني مرات ابني انتي هتكوني بنتي يا نور وانا انهارده ام العروسه مش ام العريس
نور بدموع: جريت وحضنتها انتي عارفه اني كنت بحبك اووي ومتعلقه بيكي من وانا صغيره
ليلي بدموع: عارفه يا حبيبتي بس هننسي اللي فات وهنبدأ من جديد وانا جمبك ديما يلا بقا مش عوزه اشوف دموعك تاني والبسي عشان هنخرج
نور ببتسامه: حاضر بس تاج
ليلي ببتسامه: متقلقيش هيكون مع عمك يوسف
يلا بسرعه اجهزي وانا مستنياكي
نور لبست ونزلت عند ليلي
واخدتها وراحو علي المول وراحو البيوتي سنتر وعملو كل حاجه بتعملها العروسه واشتور حاجات كتيره وراجعو الڤيلا وهما مبسوطين
كان سيف قاعد مع يوسف وتاج
ليلي: احنا رجعنا
يوسف: حمدالله على السلامة
نور وليلي: الله يسلمك
سيف: انبسطي يا نور

 

نور: جدا جدا بجد ربنا يخليكي يا ماما
ليلي: ويخليكي يا روح ماما
يوسف: ربنا يفرحكو علطول يارب
ليلي: يلا بقا يا عروسه روحي وارتاحي كويس عشان بكره يوم مهم وانا هبات معاكي انهارده
نور بفرحه: بجد يا ماما
ليلي: طبعا يا حبيبتي
سيف في نفسه: اي الحظ ده انا كنت ناوي انهارده ابات مع نور
ليلي: يلا احنا هنمشي
سيف: استنو هوصلكو
ليلي: تمام يلا
سيف وصل نور وليلي وتاج علي بيت نور وهو رجع الڤيلا عند يوسف
في بيت نور قاعده هيه وليلي يعملو مسكات
ويضحكو ويغنو سوا

 

وعند سيف
كان بيفكر ازاي يخلي نور ترجع تحبو زي زمان
(ملحوظه يا جماعه: نور وسيف من هما صغرين مع بعض وكان متعلقين بيعض جدا بس نور بعد ما امها توفت وراحت تقعد فتره في بيت سيف ليلي كانت بتعملها كانها بتنها وكان سيف بيغير وفكر انها اخدت مامتو منو عشان كده كان بيكرها وكان بيعملها وحش)
وينتهي اليوم بكل ما فيه ويجي يوم جديد ملئ بالاحداث علي ابطلنا…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اتفاقية زواج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى