روايات

رواية اتفاقية زواج الفصل الثاني عشر 12 بقلم حبيبة

رواية اتفاقية زواج الفصل الثاني عشر 12 بقلم حبيبة

رواية اتفاقية زواج البارت الثاني عشر

رواية اتفاقية زواج الجزء الثاني عشر

رواية اتفاقية زواج
رواية اتفاقية زواج

رواية اتفاقية زواج الحلقة الثانية عشر

انهارده هو اليوم المنتظر بالنسبه لنور وسيف
ف هذا هو اليوم التي تتمناه كل فتاه ولكن الوضع مختلف بالنسبه لنور….. ياتري هيحصل اي؟؟؟

نور صحيت علي صوت الميكاب ارتست
الميكاب ارتست (رنا): مدام نور اصحي
نور بنوم: همممم اي لسه شويه
رنا بضحك: مدام نور اصحي انهارده فرحك
نور بخضه: يالهوي فرح مين وانتي مين ومين دول بتعملو اي في بيتي
رنا بضحك: مدام نور انا رنا الميكاب ارتست ودول الفريق بتاعي ومستر سيف بعتني عشان اجهز حضرتك
نور: ايوا افتكرت انهارده فرحي صح
طيب انتي يا حلوه اللي هتجهزيتي

 

رنا: ايوا انا
نور: طيب علي بركه الله بس الاول ناكل عشان ابقا مصحصحه معاكي كده وعشان انتي تعرفي تلوني في وشي
رنا بضحك: تمام اللي حضرتك تشوفيه
نور قامت واخدت الشاور بتاعها واكلت هيه و ليلي وتاج
ليلي: يلا يا نور روحي بقا معاهم عشان يجهزوكي
نور: حاضر يا ماما
يلا يا ارتست
نور راحت مع الميكاب ارتست وجهزت ولبست الفستان اللي سيف اختارو
نور واقفه تبص علي نفسها
نور بدموع: كنت نفسي تكون معيا يا نهي انتي مروان كنت نفسي بابا وماما يكونو جمبي
ليلي: مشاءالله يا حبيبتي اي الجمال ده
نور: تسلميلي يا حبيبتي
ليلي: يلا عشان سيف زمانو جاي
نور: طيب وتاج
ليلي: متخفيش هو مع داده فاطمه
نور: ماشي

 

بعد شويه سيف جيه وفضل مبهور من جمال نور وقد اي هيه جميله
سيف: احم احم يلا نمشي
نور: ماشي
سيف اخد نور وراحو علي الفندق وكان كل رجال الاعمال موحودين والصحافه
دخل سيف بهبته ومسك يد نور
تحت انبهار الجميع بجمال نور وسيف
وطبعا سيف كان غيران جدا من نظرات الناس لنور..
جيه وقت الراقصه السلو بين سيف ونور
سيف حاوط نور من خصرها وقربها منو اووي
نور بخجل: سيف ابعد شويه
سيف وهو بيقرب اكتر: مش هبعد
نور: سيف الناس بتتفرج علينا
سيف انتبه لنفسو: انا اسف
نور: مفيش مشكله هو ممكن نمشي عشان انا تعبانه شويه

 

سيف بخوف: مالك في اي نروح المستشفى
نور بستغراب: سيف اهدي دول بس شويه صداع
سيف: طيب هاتي ايدك يلا
نور: هتعمل اي
وفجاه سيف اخد نور وجريو بره القاعه كلها وطلعو علي اوضتهم في الفندق.
“في اوضه نور وسيف. ”
نور: ههههههههه انت مجنون يا سيف بجد مكنتش اتوقع منك كده
سيف: بعد كده اتعودي بقا اني ممكن اعمل ايه حاجه
نور: طيب انا هدخل اغير الفستان
سيف: ماشي وانا هاروح اشوف بابا عشان كان عاوزني
نور: ماشي
سيف نزل ونور غيرت الفستان
ولبست بيجامه ستان موڤ وفردت شعرها الطويل الاسمر وكانت جميله اوى وفضلت قاعده مستنيه سيف.
“تحت عند سيف.”

 

سيف: نعم يا بابا حضرتك طلبتني
يوسف: ايوا خد ده مفتاح الشاليه اللي في الساحل هتقضي الليله دي في الفندق وبكره تاخد مراتك وتقدو شهر العسل في الساحل
سيف: بس يا بابا نور مش هترضي تسيب تاج لوحده شهر بحالو
يوسف: ملكش انت دعوه بتاج ونور سيبها عليا
سيف بقله حيله: حاضر حاجه تاني
يوسف: لا اطلع لمراتك
سيف: تصبح علي خير
سيف طلع لنور وخبط الباب بس لما نور مش ردت ف عرف انها نامت
سيف دخل لقي نور نايمه وشعرها مفروض جمبها وشبه الملاك
فضل سيف واقف يبص علي ملامحها الجميله
سيف في نفسه: انا عارف اني اذيتك يانور بس صدقني انا ندمان علي كل حاجه عملتها زمان بس خلاص ده كلو هيتغير ونور حبيبتي هترجعلي
سيف دخل اخد شاور وغير هدومه وجيه نام جمب نور. استغل انو هيه نايمه واخدها في حضنو.
(شوف الواﮂ وقله ادبو بيستغل انو البت نايمه ويخدها في حضنو 😂😂🙈)

 

“تاني يوم الصبح ”
نور صحيت حست بثقل علي كتفها بتفتح عينها لقيت سيف نايم جمبها و محاوطها وكانو خايف تهرب منو
نور: بتبص علي ملامح سيف وهو نايم
مش عارفه انا حاسه بي اي ومش عارفه قربي منك صح ولا غلط خايفه تخذلني تاني يا سيف
نور لما حست بحركه سيف راحت مغمضه عينها بسرعه وعملت نفسها نايمه .
سيف فتح عينو لقي نفسو في حضن نور ابتسم وقام براحه عشان متصحاش … سيف قام ودخل ياخد شاور ونور صحيت بعدو
سيف خلص وخرج
سيف: صباح الخير
نور: صباح النور
سيف: لسه حاسه بتعب
نور: لا الحمدلله بقيت احسن شويه
سيف: انا هطلب الفطار
نور: تمام انا هاروح اغير هدومي
سيف: ماشي
سيف خرج ونور دخلت تغير هدومها
نور خلصت ولبست بيجامه اوڤر سايز مرسوم عليها بطوط

 

سيف جاب الفطار ودخل لنور
سيف بضحك: هههههههه انتي لسه عندك بطوط
نور بغضب طفولي: بتضحك علي اي و اه لسه عندي بطوط وعندي ميكي كمان
سيف قرب منها: ومالو اي حاجه عليكي حلوه
نور: هااا
سيف: هاا اي… يلا نور تعالي عشان نفطر
نور فطرت هيه وسيف
سيف: نور كنت عاوز اقولك حاجه
نور: قول يا سيف
سيف: بابا اداني مفتاح الشاليه وقالي نروح نقعد شهر عسل هناك انا رفضت وقولت نور مش هتوافق بس هو مرضيش
نور: مفيش مشكله نروح بس عشان انكل يوسف ميزعلش
سيف: بجد انا فكرت هترفضي عشان تاج
نور: ايوا بجد… بعدين تاج مع ماما ليلي وبابا يوسف مش هكون قلقانه عليه

 

سيف: طيب هنمشي بليل
نور: هجهز الشنط
سيف: لا مفيش داعي في هدوم هناك
نور بستغراب: هدوم اي اللي هناك
سيف: قصدي انو انا مجهز كل حاجه
نور: تمام
“بليل عند سيف ونور ”
سيف: جاهزه
نور: ايوا بس عوزاك تقف عند سوبر ماركت عشان اجيب شويه حاجات عشان نتسلي بيهم في الطريق
سيف: حاضر يا نور يلا نمشي
نور ركبت جمب سيف واتحركو بالعربيه
نور: استني استني اقف يا سيف بسرعه
سيف بخضه: في اي يا نور خبطت حد
نور: لا بس انا قولتلك تقف عند السوبر ماركت وانت نسيت وكنت ماشي
سيف بغيظ: يا شيخه حرام عليكي انا فكرت خبطت حد اتفضلي انزلي
نور: حاضر متزوقش بس
سيف: اخلص يا نور

 

نور: طيب يا خويا هيه الدنيا طارت
سيف بضحك علي تذمر نور
سيف لنفسه: لسه زي ما انتي يا قطتي.
نور راحت وجابت حاجات كتير وسندوتيشات
نور: يلا امشي
سيف بذهول: اي ده كلو يا نور انتي هاتكلي كل ده
نور: في اي متقول مشاءالله وبعدين دول حاجات بسيطه لزوم التسليه يعني
سيف: دول حاجات بسيطه اومال لو مش حاجات بسيطه كنتي جبتي السوبر ماركت كلو
نور: استغفر الله العظيم ياعم انت هتبص في الحاجه اللي جيبهاه بطني هتوجعني من قبل ما اكلها اتكل علي الله يا سيف خلينا نوصل بخير
سيف بغيط: حاضر يا نور
سيف مشي بالعربيه ونور طول الطريق تاكل في الحاجه.
سيف: نور متجيبي كيس بسكوت من اللي في ايدك ده

 

نور بتغيط سيف: مش دي. الحاجه اللي فضلت تقول دول كتير عاوز تاكل منها ليه بقا
وبعدين مقولتش لي عشان اعمل حسابك معيا
سيف: نور انتي جايبه كتير هاتي واحد حرام عليكي انا اللي بسوق وانتي قاعده تاكلي وخلاص
نور: ياعم خد واحد اهو واسكت بقا خليني اعرف اركز
سيف: اول حاجه انا هاخدو ازاي وانا بسوق تاني حاجه تركزي في اي
نور: مش انت اللي قولت عاوز واحد وبعدين انا بركز في الاكل
سيف: طيب معلش اكليني واحده بس
نور: اهو ده اللي ناقص أكلك كمان
سيف: معلش يا نور لو تكرمتي ممكن تأكليني بسكوته عشان انا مش عارف اكل لوحدي عشان بسوق العربيه
نور: ماشي صعبت عليا
نور اكلت سيف البسكوت
وبعدين نور تعبت ف نامت شويه
“بعد مرور بعض من الوقت ”
سيف: نور اصحي وصلنا

 

نور بنوم: هممم اي لا انا عوزه انام
سيف: يالهوي اعمل فيها اي
سيف شال نور ودخلها الاوضه وحطها علي السرير براحه عشان تنام
ودخل اخد شاور وجيه اخدها في حضنو ونام…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اتفاقية زواج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى