روايات

رواية أوقعتني في حبها الفصل الثالث 3 بقلم آلاء وهيب

رواية أوقعتني في حبها الفصل الثالث 3 بقلم آلاء وهيب

رواية أوقعتني في حبها الجزء الثالث

رواية أوقعتني في حبها البارت الثالث

رواية أوقعتني في حبها الحلقة الثالثة

بدر ينظر جانبه يلاقي سوزان جنبه علي السرير
بدر : سوزاااان
سوزان : اي يا بدر بتزعق ليه كداا
بدر بعصبيه : اي الحصل
سوزان : ولا حاجه يا حبيبي قدينا ليله لطيفه مع بعض وبس
بدر يمسكها من زراعها: ليله لطيفه اااي انتي مجنونه
سوزان وهي بتتالم عشان ماسك أيدها جامد: وفيها اي يا بدر انت مش ناوي وتنسا وترجعلي بقا لسه معرفتش اني انا احق بيك واني بحبك
بدر: إخرصي انتي نسيتي نفسك ولا ااي
سوزان بغرور : لا منستش نفسي يا بدر
يسبها بدر ويقوم يالبس هدومه ويخرج
سوزان في التلفون: الو
منير: ها عملتي اي لسه صعبان عليكي ولا هتخصلي
سوزان : لا متقلقش هنفز قريب جدا انا لازم اكسره اكتر

 

 

في ڤله بدر
بدر : ثناااء
ثناء : ايوه يا بدر بيه
بدر : اطلعي جهزي لي شنطه السفر بسرعه
ثناء : حاضر يا بدر بيه
بدر : حد سائل عليا
ثناء : ايوه أمير بيه جه هنا بعد ما حضرتك خرجت وسال عليك وشاف الانسه روح وسائل هي من ومشي
بدر: طيب طيب اطلعي …..
يرن جرس الباب وثناء تفتح
ثناء : اتفضل يا أمير بيه
امير : بدر صحي
ثناء : بدر بيه لسه جاي دلوقتي اتفضل هتلاقيه جوه
امير: لسه جاي؟!…….. بدرر
بدر: تعالا يا أمير
امير: انت رجعت للموضع ده تاني يا بدر رجعت لمنير تاني وسوزان صح اكيد كنت سهران معاهم لحد دلوقتي
بدر: يوووه بقولك ااي مش عاوز دوشه انت مش والي امري انا مش صغير وعارف انا بعمل اي
امير : لا مش عارف حاجه ووجبي اني انصحك زي ما ولدك الله يرحمه وصاني قبل ما يموت
بدر بعصبيه: اميرررر اسكت متفتحش الموضوع ده
امير : لا يا بدر لازم تفضل فاكر أن دول هم السبب في كل الحصل وهم السبب في ان والدك مات مينفعش انساا
بدر: قولتك اسكت ااسكت خالص
نزلت حور علي صوت الزعيق وشفها امير فا سكت وفضل سرحان فيها وبدر اخد باله
بدر: انتي لسه هنا ليه
حور : لسه معرفتش هروح فين
امير : هو اي ال بيحصل

 

 

بدر : طيب انتي لازم تفكري انا مسافر ومش هكون هنا ومينعش تقعدي هنا
امير: مسافر !! مسافر فين وازااي وامتاا
بدر: النهارده هروح الڤله بتاعت الساحل اقعد هناك فتره
امير: بدر انت عارف انو مينفعش تسيب الشركه في وضع زي ده وتسافر وبعدين انت انت قافلها من زمان ومش بتروح اشمعنا دلوقتي
بدر : بقولك اي انا هطلع اغير هدومي ونروح الشركه عشان الاجتماع وبعدين هسافر واي ورق عاوز يتمضي ابعتهولي اقعد كدا عشان تفطر معايا وبطل اسلوب ولي الامر ده انت سامع
امير : ماشي يا عم
بدر: وانتي اقعدي لحد ما تفطري وبعدين شوفي هتعملي اي
حور: حاضر
طلع بدر الاوضه وقعدت حور و امير علي السفره عشان يفطرو
امير : هو انتي بتشتغلي اي
حور: انا مش بشتغل بس انا معايه بكلريوس تجاره و دورت فتره علي شغل بس مش لاقيه
امير: ازاي يعني واحده زيك مش لاقيه شغل
حور : حضرتك تقصد اي
امير : يعني واحده في رقتك وادبك وجمالك و معاها بكلريوس ازاي مفيش شغل يناسبها
حور : والله انا عاوزه اشتغل بشهادة بتعتي مش ب رقتي وجمالي
امير: خلاص انا عندي ليكي شغل
حور : بجد
امير: ايوه بجد وب المرتبه اللي تطلبيه
حور : فين
امير : في شركه بدر .. هي شركه استيراد وتصدير هتكوني السكرتيره الخاصه بتعتي .. اي رئيك
حور : ده بجد
امير: ايوه بجد
حور: انا متشكره جدا جدا انا مش عارفه اقولك اي
بدر نزل ..
امير : عندي ليك خبر حلو يا بدر
بدر : في اي
امير : حور هتشتغل معانا
بدر : نعم تشتغل ااي دي
امير : السكرتيره الخاصه بتعتي
بدر : و فيروز

 

 

امير: فيروز يا سيدي هتتجوز خلاص وانا كنت محتاج سكرتيره غيرها وبعدين دي طلع معاها بكلريوس تجاره يعني هتنفع معانا جدا
بدر بلامبلاه : اعمل ال انت عاوزه
حور بفرحه: يعني انا كدا خلاص هشتغل
امير : ايوه يا ستي خلاص
حور : بس….
امير : في اي
حور : انا مش عارفه انا هقعد فين ولا هعمل اي
امير : هو انتي اهلك فين أو بيتك
حور : معنديش حد انا هنا لوحدي
امير: خلاص احنا ممكن نشوف ليكي شقه تكون جمب الشركه وتكون إيجار وهدفعلك مرتب الشهر ده مقدم يا ستي عشان تدفعي إيجارها
بدر بتريقه: خلصت يا حلال المشاكل
امير: احم ايوه خلاص
بدر: اتفضل قدامي ياله عشان ورانا إجتماع
امير: ماشي ياله تعالي معانا يا حور انتي لازم تحضري الاجتماع ده برضو
حور : ماشي حاضر
بدر بزعيق: حضرتك رايحه فين كدا … احنا ريحين شركه ريحين شغل مش خرجين نتفسح
امير : براحه يا بدر في اي
حور : حضرتك عارف ان مش معايا هدوم
بدر بعصبيه: ياله بينا يا اميرر امشي قدامي … وانتي خليكي هنا
حور : بس…
بدر : انتي سمعتي
حور : ايوه

 

 

ركبو العربيه وراحو علي الشركه
اول لمه وصلو
بدر في التلفون : تخلص الموضوع ده بسرعه وتعمل زي ما قولتك وترد عليا
شاهين :حاضر يا بدر بيه
في ڤله بدر
جرس الباب ضرب
ثناء : خير يا شاهين
شاهين:بدر بيه جاب دول وبيقولك اديهم للانسه ال هنا وقولي ليها اني مستنيها برا في العربيه عشان اوديها الشركه عشان الاجتماع
ثناء : حاضر … طلعت ثناء الاوضه لحور وتخبط علي الباب
حور: اتفضلي
ثناء : الحاجات دي بدر بيه جبهم ياريت تلبس بسرعه عشان العربيه مستنياكي تحت عشان تروحي الشركه
حور : كل ده ليا انا … حاضر حاضر
تفتح الشنط لقت فيها لبس كتير حلو جدا بعدها بنص ساعه نزلت حور وهي لابسه بنطلون جينز وبلوزه بيضه عليها ورد وهيلز ابيض وعمله شعرها
الطويل ديل حصان وخرجت ركبت العربيه وراحت الشركه … واول لمه دخلت كل الموجودين كانو باصين عليها وعلي جملها وهي ماشيه مكسوفه
امير : اهلا اهلا نورتي اي الجمال ده
حور بكسوف: متشكره لحضرتك جدا

 

 

امير : تعالي ياله عشان الاجتماع هيبدا دلوقتي
حور : حاضر
طلعو الاجتماع
بدر اول لمه شفها: ………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أوقعتني في حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!