روايات

رواية أمي ومراتي الفصل الرابع 4 بقلم حياة

رواية أمي ومراتي الفصل الرابع 4 بقلم حياة

رواية أمي ومراتي الجزء الرابع

رواية أمي ومراتي البارت الرابع

رواية أمي ومراتي الحلقة الرابعة

احمد : احنا هنكسر الباب
وبيبدا يجتمع الجيران على صوت الخبط وبيكسروا الباب بس كانت المفاجأة لما كسروا الباب ودخلوا
حسام واحمد بصدمه : خالتو !!!!……..مامااااا!!!!!!
حسام : ما*تت!!!
كانت واقعه على الأرض مفيش حركه ليها نهائي احمد بيجري عليها بيشوف نبضها وحسام مصدوم وكل اللي عملوا فيها بيمر قدامه
احمد بتنهد براحه : الحمدلله فيها نبض قوم بسرعه ننقلها المستشفى
حسام مش مركز معاه وسرحان في دنيا تانيه
احمد بصوت عالي : حسام !!!…. بسرعه ساعدني نشيلها ننقلها المستشفى
حسام وفاق على صوته وبيقوم بسرعه وبيشيلها معاه وبيروح المستشفى
حسام بخوف : مالها يا دكتور ؟؟!…..طمني عليها
الدكتور : انخفاض عالي في الضغط الحمدلله اسعفناها في اخر لحظه شويه وهتصحى وبيمشي
حسام : الحمدلله
نهى : ها شوفت طلع عندها انخفاض في الضغط بس مش مستاهله الدلع والتمثيل ده ك… وبيقطعها كف نزل على وشها !!!
حسام بغضب : انتي ايه يا شيخه هااا؟؟!…شيطانه….روحي غوري في أنهى داهيه انتي طالق !!!
نهى بصدمه : اييييييه انت بتطلقني بعد كل السنوات دي حسام متعملش فيا كده انا بحبك
هناء : خالتو فاقت يلا ندخل
بيدخلوا كلهم سايبين نهى وراهم منهاره بتلطم على وشها وبتبكي بندم
هناء واحمد : الحمدلله على سلامتك يا خالتو
ام حسام : الله يسلمكم يا ولادي
هناء واحمد عشان يسيبوا مجال لحسام بيستاذنوا ويروحوا
حسام : ماما انتي كويسه؟؟!…عامله ايه؟؟!….اناديلك الدكتور ؟؟!
امه بتبعد وشها الناحية التانية عنه
حسام : يا ماما سامحيني انا والله نادم سامحني متعمليش فيا كده قلبي كان هيتقطع من الخوف عليكي
ام حسام : روح لمراتك قاعد معايا هنا ليه ؟؟!…..مش خجلان مني ومن منظري ؟؟!
حسام بدموع : غبي ولا كلمه قولتها كانت صح وانا طلقتها عشانك
ام حسام بصدمه : اييييه ازاي تطلقها يا حسام هوا بنات الناس لعبه يا ابني انا ربيتك كده ؟؟!
حسام : هي ما كانتش كويسه متستاهلش وكانت بتكدب عليا على طول وتألف حوارات
ام حسام : وانا مش هرضى تخرب بيتك عشاني يا ابني رجعها
حسام : يا امي بس هي غلطت في حقك
ام حسام: لا هي مغلطتش في حقي هي مش بنتي إنما انت ابني وانت اللي غلطت وكل كلمة كانت طالعه منك انت مش هي !!!
حسام : حقك عليا يا امي سامحيني
ام حسام: لو عايزني اسامحك رجعها
حسام : يا امي بس
ام حسام : مبسش ده اللي عندي
حسام : وانا رجعتها
حسام بيطلع لبره بتجري عليه نهى
نهى بدموع وندم : حسام بالله عليك متعملش فيا كده
حسام بجمود : انا رجعتك يا نهى وده بس عشان ماما طلبت مني كده مش عشانك
نهى بتفرح وبتحس بالذنب : معقول دي الست المسكينة اللي كنت بخليها تنضفلي وبكدب وبخرب في بيتها تيجي تصلحلي بيتي كانت تقدر تنتقم مني وتاخد حقها بس معملتش كده
بعد يومين ام حسام بترجع البيت وحسام بقي بيعاملها حلو وكانت جايه تنضف بتلاقي الباب بيخبط
ام حسام : نهى!!!
نهى بتوتر وخجل : اهلا يا طنط عامله ايه ؟؟!
ام حسام باستغراب انها بتكلمها كويس : الحمدلله يا بنتي ادخلي
بتدخل نهى وبتقعد بتلاقي ام حسام بتمسك المكنسه وعايزه تكنس
نهى بتاخد منها المكنسه : انا هنضف
ام حسام : لا يا بنتي انا هكنس انت روحي البيت
نهى : لا والله ما انتي رافعه قشة في البيت اقعدي هنا واستريحي عقبال ما اجبلك ميه بعدين ابدا انضف ….

تمت بحمدلله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أمي ومراتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى