روايات

رواية عشق الصقر الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم شيماء كمال

 رواية عشق الصقر الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم شيماء كمال

رواية عشق الصقر الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم شيماء كمال

رواية عشق الصقر الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم شيماء كمال

مصطفي:اول طلب هو انك تقوليلى بحبك مع حضن كبير لجوزك حبيبك ههه

يسرا:نعم!لا طبعا مش هينفع خالص

مصطفي:ماليش دعوه احنا قولنا من اول اللعبه مفيش انسحاب

يسرا بمزح:انت قليل الادب

مصطفى:ليلتك سوده معايا في حد بيقول لجوزه انت قليل الادب يبت انتي…انتي عبيطه ولا مجنونه ولا اي بالظبط

يسرا:شوف طلبك الاول بيقول اي

مصطفي: مقولتش حاجه غلط على فكره ههه انتي مراتي مش حد غريب يعني

يسرا:لا انا مش مراتك انا اختك

مصطفي: تصدقي عندك حق فعلا!انتي اختي وحبيبتي ومراتي وهتبقى ام عيالى وكل حاجه ليا ههه

يسرا:انت بتحلم هههه

مصطفي:بكره تشوفي …مبقااش انا مصطفي لو مخلتكيش انتي اللى تحلمي عشان احن عليكي هههههه

يسرا:لا والنبي ده اسمه تهديد بقى ولا اي

مصطفي:لا لا انتي عارفاني انا مش بهدد انا بنفذ على طول ????

يسرا:بس مش معايا انا يباشا ههه

مصطفى: خلينا بس دلوقتي في المهم

يسرا:هو اي اللى مهم

مصطفي:نفذي اول طلب ودلوقتي

يسرا وهي بتتنهد:انا خايفه مش عارفه لي

مصطفي:خايفه مني انا

يسرا:لا لا مش خايفه انا بهزر

مصطفي:طب يلا انا مستني ههههه

يسرا:انا هنام تصبح على خير

مصطفي: مفيش نووم غير لما تنفذى الطلب ????

يسرا:يووووه بقى حاضر خلاص

مصطفي:يلاا

يسرا:طيب اصبر .حرام عليك يشيخ

(يسرا بدات تقرب منه ولاول مره هي اللى تحاول تقرب منه كده لغاية ما حضنته وهمست في اذنه وبتقوله انا بحبك بحبك بحبك يصقر)

يسرا دقات قلبها كانت سريعة لدرجه انه صقر سامعها

مصطفي: تصدقي حاسس ان انا اسعد شخص في الدنيا وانا كمان بحبكك على فكره .لا لا بحبك اي بعشق يبنت خالتي

يسرا فضلت حضناه ومش عاوزه تسيبه حاسه بامان الدنيا كلها وهي في حضنه

مصطفي حس انها مش قادره تتنفس اصلا ودقات قلبها بقت سريعه عن الازم

مصطفي:احم خلاص احسن تموتي مني لقدر الله هههه

يسرا:هاااا.ابعد بقى  عني…

مصطفي:انا بردو اللى ابعد هههه طيب

يسرا في سرها:مش عارفه اي اللى بيحصلى ده يخربيت حنانك اللى بيحسسني اني ملكت كل الدنيا دي ومش عاوزه اسيبك (ياريت تكون انت كمان تحس بالشعور ده)

مصطفي:اي روحتي فين هههه

يسرا:اقوم انام بقى

مصطفي:لا لسه باقي الطلب التاني هههه

يسرا: طب بالله عليك خليها حاجه سهله

مصطفي:هو الطلب الاول كان صعب يعني هههه

يسرا:بطل رخامه بقى وخلص

مصطفي:طيب الطلب التاني هو انك تسامحيني بقى

يسرا:احنا كل شويه نتكلم في الموضوع ده؟!

مصطفي:ايوه مهو انا مش هرتاح غير لما تسامحيني

يسرا:يعني انت مش مرتاح كده

مصطغي:ايوه مش مرتاح خالص مالص والله يمدام

يسرا:ههههه خلاص انا سامحتك

مصطغي:احلفي..يعني خلاص جوزك مش اخوكي هههه

يسرا: انا نفذت طلبك سيبني بقى انام..

مصطفي:طب جاوبي على سؤالى معلشي يعني كده خلاص جوزك مش اخوكي يست انتي ولا اي ههه

يسرا:لما تعرف قيمتي كويس هبقى اقولك

(يسرا سابته وقامت دخلت نامت)

مصطفي:ماشي اصبري عليا بس تقومي وتسيبني وانا بكلمك طيبب

___________________________

يسرا:مصطفااااااااااااااه قوووووم يلاااا

مصطفي:بسم الله الرحمن الرحيم اي يبنتي في اي خضتيني

يسرا:اي ده بجد اتخضيت لا لا مش مصدقه

مصطفي: عاوزه اي يبت انتي

يسرا:قوم يلاااا عشان الشغل

مصطفي:في طريقة احسن من كده تصحيني بيها حرام عليكي يشيخه

يسرا:دي طريقتي بقى

مصطفي: لسانك ده انا هقصه بس اصبرى عليا

يسرا:هههه طب يلاا قووم

مصطفي:دماغي مصدعه مش قادر

يسرا:طب هدخل اعملك فنجان قهوه على ما تقوم تاخد شاور وتصلى

مصطفي:طيب

_____________

مصطغي:انا ماشي عاوزه حاجه

يسرا:كيس اندومي معاك وانت جاي ان شالله يسترك

مصطفي:معايا طفله انا ! الاندومي ده بيسبب امراض وحشه يبنتي

يسرا:ماليش دعوه عاوزه اندومي

مصطفي:لا مش هجيبه.. اطلبي حاجه تانيه

يسرا:انا عارفه ان دماغك ناشفه..طيب خلاص هاتلى شيبسي

مصطفي:هههه طيب اهو احسن من الاندومي شويه

يسرا:كمان طلب

مصطفي:اي قولي

يسرا:ممكن تحاول متتاخرش في الشغل

مصطفى:لي يعني بوحشك بسرعه!هههه

يسرا: لا مش عشان كده????عشان انا رنيت على اهلنا امبارح وعزمتهم على الغدا زي ما قولتلك فمش عاوزاك تتاخر عليهم وكده

مصطفي:امممم طيب هحاول بس عشان انتي بتوحشني على فكره ..سلااام ????

_____________

يسرا بعد ما مصطفي مشي قعدت تكلم مع نفسها

بحبه بقى اعمل اي ياريت بس يحس بياا ويعرف ان انا بموت فيه ومستعده اضحي بحياتي عشانه بس انا لازم اعرفه انه يفكر في اي كلمة قبل ما يقولهالى

والله احنا مجانين اه بس والله ياارب احنا غلابه اووي ياارب اجبر بخاطرنا واهديني اللى الطريق الصحيح

اما ادخل المبطخ بقى اشوف اعمل اي للعزومه اللى هتبقى عسل دي

____

الساعه 2 ظهرا

مصطفي:السلام عليكم

يسرا:وعليكم السلام حمدالله على السلامه جيت بدرى يعني زي ما قولتلك هههه

مصطفي: اي خدمه يختي

يسرا: طيب ادخل انت غير هدومك وارتاح شويه على ما اخلص الغدا

مصطغي:سيف رن علياا وقال انهم جايين في الطريق بسرعه بقى خلصي

يسرا:طيب انا اصلا خلصت هقلي بس بطاطس عشان انت بتحبها جمب اي اكله

مصطغي:طيب انا داخل اغير هدومي دي

_________

مصطفي دخل الاوضه يغير هدومه ويسرا لسه في المطبخ

يسرا:ااااااااه اااااه الحقني يصقرر

مصطفي:………………

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!