روايات

رواية أشلاء أنثى الفصل السادس 6 بقلم نور الشامي

رواية أشلاء أنثى الفصل السادس 6 بقلم نور الشامي

رواية أشلاء أنثى الجزء السادس

رواية أشلاء أنثى البارت السادس

أشلاء أنثى
أشلاء أنثى

رواية أشلاء أنثى الحلقة السادسة

نهضت غرام بتثاقل وتحدثت بغضب شديد مردفه: حراااام عليك انت اي معندكش رحمه
القت غرام نظرها علي اياد ثم حلست علي الارض وانصدمت عندما وجدت رأسه غارقه في الدماء فذهب مخسن بسرعه عندما نهضت غرام وصرخت علي الدرج حتي يسمعها احد وبعدةفتره من الوقت صعد بعض الجيران وحملوا اياد وذهبوا الي المستشفي ظلت غرام واقفه قرابه النصف ساعه حتي خرج الطبيب فتحدثت غرام بلهفه مردفه: لو سمحت يا دكتور هو عامل اي
الطبيب: الضربه كانت جامده شويه بس الحمد لله جات سليمه شةيه وهيفوق واتفضلي دا تليفونه بيرن من ساعتها
شكرت غرام الطبيب واخذت الهاتف فوجدته يدق مره اخري فاجابت بتردد مردفه: الوا
مراد بدهشه: انتي مين وفين اياد
غرام بتوتر: انا … استاذ اياد في المستشفي
مراد بفزع: مستشفي اي ال حصله
غرام: هو في مستشفي ……..
في الجهه الاخري اغلق مراد الخط ونهض بسرعه من علي طاولهةالطعام ثم صرخ علي الحراس ليحضروا السياره بسرعه فتحدث احمد بلهفه: في اي يا مراد
مراد بقلق: اياد في المستشفي ومعرفش اي ال حصله
مي بلهفه: ابيه انا هاجي معاك
مراد بعصبيه: لا انا هروح انا واحمد بس وانتي هتقعدي هنا مع لينا وجاكلين وماما
علا بلهفه: مستحيل لازم اجي اطمن علي ابني
نظر مراد اليهم بضيق ثم ذهب بسرعه واستقل سيارته مع احمد وعلا وخلفه سياره الحراسه
اما في المستشفي دخلت غرام الي الغرفه بتردد وخوف فوجدت لياد يفتح عيونه فتحدثت بدموع مردفه: استاذ حضرتك كويس
اياد بتعب وهو يمسك رأسه بألم: انا فين واي ال حصلي
غرام بدموع: حضرتك في المستشفي انا اسفه انا السبب
اغمض اياد عيونه لثواني ليتذكر ما حدث معه ثم فتحها بفزع وتحدث مردفا: انتي كويسه عملك حاجه الحيوان دا
مسحت غرام دموعها ثم تحجثت بحزن مردفه: انا كويسه حضرتك ال مش كويس
جاء اياد ليتحدث ولكن قاطعه دخول مراد واحمد وعلا المفاحئ وخلفهم الحراس فأرتعبت غرام من المشهد وتءاحعت للخلف فأقترب مراد من اياد ثم تحدث بلهفه مردفا: اياد انت كويس مين ال عنل فيك كده
اياد بتعب: اتخانقت
علا بلهفه: حبيبي اتخانقت مع مين ومين دا ال يتجرأ يضربك اصلا وبعدين اي المستشفي الحقيره دي
احمد بحده: مش وقته يا عمتوا دا وقت مستشفي حقيره وزفت المهم نعرف حالته ومين ال عمل فيه كده
اياد بتعب: انا كويس ومش قادر احكي حاجه دلوقتي وعايز اخرج من هنا
مراد: انا عروح اخلص اجراءات الهروج وادفع الحساب ونخرح
القي مراد كلماته وجاء ليدهب ولكنه انتبه لغرام الواقفه في الزاويه بأحراج فتحدث بحده مردفا: انتي مين
غرام بأرتباك: انا … انا غرام حضرتك الموظفه الجديده في الشركه و
اياد مقاطعا حديثها: وهي ال انقدتني وجابتتي المستشفي
ابتسم مراد ثم تحدث مردفا: شكرا ليكي انا هعملك مكافأه كبيره علشان ال عملتيه
غرام: العفو يا فندم دا واجبي
ابتسم مراد ثم خرج من الغرفه فنظرت علا اليها ثم تحدثت بأستهزاء مردفه: دا لبس تلبسيه وانتي بتشتغلي في شركه عز الدين
نظرت غرام الي ملابسها واستجمعت الدموع في عيونها فتحدث اياد بحده مردفا: وهو الانسان من لبسه يا ماما ما في ناس كتير بتلبس بس متعرفش حاحه عن التربيه ولا الاخلاق ومينفعس علشان احنا معانا فلوس نقلل من الناس كده
غرام بأحراج: حمد لله علي سلامه حضرتك يا استاذ يا اياد
اياد بابتسامه: الله يسلمك
ابتسمت غرام ثم خرجت من الغرفه اما في قصر عز الدين جلست مي تبكي بحرقه ولينا بجانبها حتي تحدثت مردفه: مي بتعيطي ليه من وقت ما مراد مشي
مي ببكاء: علشان اياد قالوا انه في المستشفي
لينا ببلاهه: وهو ال بيروح المستشفي لازم نعيط عليه
حاءت مي لتتحدث ولكن قاطعها دخول اياد وهو يستند علي احمد ومراد فركضت مي تجاهه وتحدثت بلهفه مردفه: حبيبي انت كويس
اياد ببعض التعب: متقلقيش يا حبيبتي انا تمام
مراد: خلاص بقا لازم يطلع يرتاح
صعد اياد مع احمد ومراد الي غرفته وظل مراد بجانيه حتي غفي في نوم عميق ثم ذعب الي غرفه مي ليطمأن عليها ولكنه لم يجد لينا فدهب ليبحث عنها حتي سمع صوت من المطبخ فدخل وتفاجئ عندما وجد لينا تقف وتحاول تحضير الطعام فتحجث مراد بدهشه مردفا: بتعملي اي دلوقتي الساعه 12 بليل
لينا بابتسامه: بعمل اكل كتير قد العالم كله
ابتسم مراد علي طريقه كلامها ثم تحدث مردفا: انتي جعانه اوي كده
لينا: ايوه وانت كمان تاكل علشان انت كنت حعان ومشيت بسرعه
مراد بابتسامه: طيب انا هساعدك
اقترب مراد منها ثم بدأ في تحضير الطعام وثعد الي غرفته ووضع الطعام ثم تحدث مردفا: بصي يا لينا انا جيبتك هنا اهه علشان متخافيش تحت هدخل اخد شاور وانتي كولي تمام
لينا: تمام
ابتسم مراد واخذ ملابسه ثم دخل الي الحمام واخد حمام دافئ ثم ارتدي ملابسه وخرج وحلس امام لينا وبدأ في تناول الطعام معها وعند الانتهاء تحدث بابتسامه مردفا: يلا تعالي لما اوصلك اوضه مي علشان تنامي
لينا بتذمر: لا هنام هنا مش عايزه انام هناك مي وكانت بتعيط وممكن تعيط تاني نظر مراد الي هيئتها وهي ترتدي برموده قصيره عليها بعض الرسوم الكرتونيه ثم فاق من شروده وتحدث بجديه مردفا: لا لازم تروخي تنامي هناك مينفعش تنامي معايا
لينا بدموع: بس انا عايزه انام هنا اشمعنا البنت ال اسمها كبير دي بتدخل اوضتك
مراد: بتدخل اوضتي بس مش بتنام معايا
نظرت لينا اليه بدموع ثم بدأت في البكاء فأقترب مراد منها ومسح دموعها ثم تحدث بضيق: خلاص متعيطيش هنيمك هنا
مسحت لينا دموعها بضحك ثم قفزت من علي الارض وقبلت مراد علي خديه فأقترب منها بدون وعيي ومسح بعض الدموع واقترب بشفتيه منها حتي التهم شفتيها في قبله رقيقه وفجأه فاق مراد وابتعد عنها فجأه فوجدها تقف تنظر اليه بذهول فتحدث مراد بأرتباك: احم تعالي نامي يلا
لينا بتذمر: انت بعدت عني ليه
مراد بأستغراب: هو انتي مخوفتيش مني ليه ومزعقتيش ليه
لينا بعدم فهم: مش عارفه وانا مش بخاف وانت جمبي
مراد بجديه: طيب يلا تعالي نامي بقا
اقتربت لينا من الفراش ثم مددت عليه وبعد دقائق غفت في نوم عميق فجلس مراد علي الاريكه يتذكر وهو يلتهم شفتي لينا ثم وضع اصابعه علي شفتيه وذهب الي الحمام بسرعه وغسل وجهه بماء بارد وتحدث مردفا: فووق يا مراد مينفعش تستغل بنت ضعيفه كده ولازم تسيطر علي نفسك انا مكنتش كده عمر ما حد عرف يخليني افقد سيطرتي علي تفسي كده لازم افووق
انا في بيت غرام دخلت الي البيت بخوف فوجدت والدتها غارقه في النوم فخرجت من الغرفه وذهبت الي المطبخ لتبحث عن بعض الطعام ولكنها لم تجد وفجأه وجدت محسن امامها ووووو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أشلاء أنثى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى