روايات

رواية أسيرة جحيم انتقامه الفصل الخامس 5 بقلم نيرة عبدالله

رواية أسيرة جحيم انتقامه الفصل الخامس 5 بقلم نيرة عبدالله

رواية أسيرة جحيم انتقامه الجزء الخامس

رواية أسيرة جحيم انتقامه البارت الخامس

رواية أسيرة جحيم انتقامه الحلقة الخامسة

مريم كانت ماشيه فالطريق ولقت عربيه وقفت ادامها قطعت عليها الطريق
مريم بزعيق:انت مين يا ح وسكتت لما لقته نفسه اللي أنقذها من الشباب
مريم بلعت ريقها باحراج وقالت؛هو انت
كريم بابتسامه جذابه:اسف قطعت الطريق مره واحده بس حبيت اناغشك
مريم ربعت ايديها وقالت:اممممم وبعدين
كريم حط ايده علي رقبته وقاال:طريقك فين
مريم:مروحه
كريم:طب اي رايك اوصلك بالمره الجو حر
مريم فكرت شويه وقالت:اوك مفيش مشاكل وركبت فعلا
وكريم ابتسم بخبث وطلع بالعربيه
وبعد شويه كريم وقف وقال:هجيب مايه اصل عطشان مو’ت اجبلك
مريم بعفويه:ياريت
كريم ابتسم وطلع وجاب مايه وهي مكنتش واخده بالها وحط فالمايه مخدر
ورجع واداها ازازه وشربت وقالت:شكرااا وهو ركب وشرب برضو وكمل الطريق وبعد دقيقه بالظبط مريم كانت فعالم تاني
وفاقت لقت نفسها راقده علي سرير وفمكان غريب تماما مسكت دماغها من الصداع وقالت بتعب:أنا انا انا فين
كريم وهو واقف وحاطط ايده فجييبه:عندي
مريم بصتله بصدمه وقالت بخوف:عن عن عن عندك يعني اي هو اي اللي حصل انا اخر حاجه فاكرها لما شربت مايه وبعدين محستش بنفسي انت حطتلي اي
كريم وهوا بيقرب منها : حطيتلك مخدر
مريم بخوف : إنت عايز مني إيه
كريم بنبره شبه فحيح الافاعي : عايز حقي من إلي أبوكي عمله معايا يا مريم عدنان الشهاوي
مريم : أنا مش فاهمه حاجه و إنت تعرفه منين
كريم : مش ضروري تفهي إلي عايزك تفهميه إن حياتك الجايه كلها جحيم
مريم بخوف : أرجوك سبني انا معملتش حاجه
كريم بغضب : مش هسيبك غير لما أخد حقي تمام و إعرفي إننا هنتجوز
مريم : دا مستحيل مستحيل إن اتجوزك
كريم : انا مش باخد رأيك دا أمر
مريم بعند : وأنا مش موافقه
كريم : يبقا إنتي إلي أخترتي
وبدأ كريم يقرب منها و يف”ك زراير قمي”صها ويق.بل عنقها بكل عن.ف
مريم بخوف شديد وعياط : أرجوك أبعد عني انا معملتش حاجه
كريم بهمس جمب ودنها : يا إيما هنتجوز برضاكي أو هنتجوز غصب عنك بس ساعتها هفضحك وهنزل صور ليكي
مريم بعياط : متقدرش تعمل حاجه
كريم وهوا بيبعد : تحبي تشوفي؛ بدأ كريم في فك أول أزرار من قميصه
مريم : خلاص أنا موافقه ؛ كريم بخبث : كده شاطره هاجي بكره الساعه 8 عشان اطلبك بس خلي بالك لو حد حس بي حاجه صدقيني هدمرك إنتي و أهلك فاهمه
مريم بخوف: ف فاهمه
عدل كريم ملابسه وفك قيدها و هيا عدلت ملابسها
كريم مسك إيدها وقال: أنا حزرتك فبلاش تلعبي معايا عشان متندميش
وخرج كريم و فضلت مريم تعيط بحرقة علي مصيرها الجاي
**في فيلا خالد المنشاوي
جمال وصل الفيلا وأول ما دخل ملقاش حد وقال:ألاه هما ناموا ولا إي وأكمل بمرح يا أهل الفيلا إنتوا فين أنا جيت
وجه علي صوته مصطفي وقاله:إي يبني داخل بدوشة كده لي؛ جمال بضحك: درش الغالي عامل إي وسلم عليه وحضنه؛ مصطفي بضحك: يبني إحترم فرق السن ده أنا عمك؛ جمال بضحك: يعم شيل التكليف إلا قولي طنط دينا فين؛ دينا: نايمه فوق يسيدي؛جمال بضحك:شكلك كنت بحاول تجيب عيل صغير تاني ولا اي ينمس؛ مصطفي بغيظ: تصدق إنك متربتش؛ جمال بغمزه وضحك؛:عارف إلا قولي فين بابا؛ خالد: أنا هنا أهو يسيدي؛ جمال بإبتسامة: إزيك يبابا عامل إي وحضنه وخالد بادله الحضن وقاله: أنا تمام بقالك يومين بايت برا البيت لي؛ جمال: أعمل إي يعني يبابا ضغط الشغل؛ قولي صحيح فين ماما والبت داليا؛ خالد بهدوء: داليا نايمه وأمك فوق؛ جمال حس إن فيه حاجه بس محبش يسأل وإبتسم وقاله طب انا طالع لماما عن إذنكم؛ ومصطفي بص لخالد بحزن وسابه ومشي
**دخلت مريم البيت وهيا في حاله تعب شديده؛ والدتها بخوف : مالك يا مريم فيكي إيه وأتاخرتي ليه كده
مريم : معلش يا ماما بس حبيت أتمشي شويه لوحدي
والدتها بقلق : مالك يا حبيبتي
مريم : ماليش يا ماما تعبانه شويه هدخل ارتاح شويه
والدتها : ماشي يا حبيبتي أدخلي
واتحركت مريم إلي غرفتها وقبل ما تدخل رسمت إبتسامه علي وشها وبصت لي امها
مريم : صحيح يا ماما في عريس متقدملي وانا وافقت وهوا جاي يقعد معاكي بكره
والدتها : عريس عريس إيه يا بنتي يعني ما قولتيش ليا علي الموضوع ده قبل كده
مريم بحب : معلش يا ماما بس ضغط الجامعه وكده خلاني أنسي اقولك
والدتها : طب هوا كويس يا بنتي؛ مريم : بكره تشوفيه وتحكمي بنفسك؛ والدتها : ربنا يقدم إلي فيه الخير ؛ مريم : تصبحي على خير
**صباح يوم جديد
غيث كان نازل من علي السلم ولسه هيخرج من باب الفيلا سمع صوت رجولي بيقوله بدلع: بقي كده يخويا بعد ما أخدت اللي عاوزه مني سبتني وإتخليت عني إهئ إهئ؛ غيث إبتسم لما سمع الصوت وبص وقال: هو أنا أقدر أتخلي عنك برضوا ده إنتي الحتة الشمال؛ جمال بدلع: لا مهو واضح يخويا ده إنت لا بتسأل ولا يتكلم؛ غيث وهو بيحاول ميضحكش: أعمل إي بقي مشاغل وأكمل بغمزه بس متزعليش هصالحك يبيضة؛جمال بضحكة إنثوية: وأنا مستنية؛ غيث بضحك: يخربيتك بقي ده منظر دكتور؛جمال: أصل زهقت من توب الدكتور قولت ألبس توب تاني

وأكمل بضحك وحشتني ياض؛ غيث وهو بيحضنه وإنت كمان وحشتيني يكبير؛ جمال: قولي عامل إي وأخبار الشغل إي؛ غيث: كله تمام متقلقش غريبه يعني مسألتش عليه؛ جمال بتنهيده: أكيد هو كويس تفتكر هيجي انهارده جلسه داليا؛ غيث: أنا واثق إنه هيجي متقلقش يلا انا همشي عشان عندي شغل؛ جمال بإبتسامة: يلا ربنا معاك
**في منطقة ساكتة كريم ركن عربيته قدام مصنع ونزل من عربيته وبص للمصنع شويه وإتنهد ودخل وفضل ماشي لحد ما وصل لاحدي الغرف وخبط علي الباب وقال ينفع أدخل يخالد بيه؛ خالد بتفاجئ: كريم باشا بذات نفسه عندي خير حصل حاجه ولا إي
كريم وهو بيقعد قدامه وبيحط رجل علي رجل: أكيد لو حصل حاجه إنت أخر واحد في الدنيا ممكن أقوله
خالد بضيق: أومال إي سر الزيارة؛ كريم ببرود: مفيش جاي أقولك إني هتجوز؛ خالد: إنت بتتكلم بجد هتتجوز
كريم بجمود: من إمتي وأنا بهزر؛ خالد: ومين بقي سعيدة الحظ
كريم بخبث: مريم عدنان الشهاوي
خالد بصدمة: بتقول مين
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
تفتكروا رد فعل خالد هيكون إي توقعاتكم؟!
#أسيرة جحيم انتقامه
بقلم نيرة عبدالله

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة جحيم انتقامه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!