روايات

رواية أسر قلبي الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم ندى رأفت

رواية أسر قلبي الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم ندى رأفت

رواية أسر قلبي الجزء الثاني الجزء الخامس

رواية أسر قلبي الجزء الثاني البارت الخامس

رواية أسر قلبي الجزء الثاني
رواية أسر قلبي الجزء الثاني

رواية أسر قلبي الجزء الثاني الحلقة الخامسة

سمع أدهم صوت صو”يت بنت وعياط ..بتقول : ابعد عني …ارجوك ..
أدهم باستغراب : الصوت دا انا عرفه …
مايا : ايه ..صوت ايه يا أدهم..
فجأه سبها أدهم واتجه للغرفة..وقعد يزق في الباب بهبد لغايه ما فتحه …واول ما بص قال بصدمه : انتي..
قام الراجل الي كان جنب البنت وقال بعصبيه : انت مجنو”ن ..يا بابا ..إيه الي انت بتعم..وقبل ما يكمل كلامه كان أدهم رافعه من ياقه قميصه وقال بعصبيه : هاا تحب اسيبك ..عايش ولا …
الراجل بخوف : طب ليه كدا يا باشا ..وبعدين دا انا كنت بتسلى بالمج”نونه دي شويه انا لسه واخدها من المستشفى ..وبعدين دي بنت عمي ..حضرتك تعرفها ولا إيه…
البنت بعياط : انا مش م”جنونه بقاا ..
أدهم: رم”اه على الأرض بعصبيه ..وقال : وفي حد يعمل في بنت عمه كداا ..
الراجل بسخريه : جوز امها رمهالي ..بعد ما جن”نها ..من كتر التعذيب ..عايزني اعمل ايه يعني ..اعلاجها مثلا ..ولا اتجوزها …يعني ..ههه

 

 

أدهم بصله بقرف …
وراح للسرير ..وشا”ل البنت ..
البنت بعصبيه : سبني بقاا سبني ..
مايا : انت بتعمل ايه يا أدهم..
أدهم طنش مايا ..وطلع من البار كله وركب عربيته ومشي …واتجه لفلته ..
وبعد فتره وصل فلته …
بص عليها جنبه ..لقاها مغمضه عنيها والدموع مغرقه وشها ..
أدهم قلق عليها …وفضل يهز فيها ..
فجأه البنت قالت : تعالي.. خديني ..يا ماما بقى ..
الكلمه دي أثرت في أدهم جداا ..ولكنه اتأكد..إنها الحمد لله بخير بس نامت من التعب والعياط ..
شا”لها أدهم بهدوء وبعدها ..طلع اوضته ..وحطها على السرير …واول ما حطها صحيت بخضه وقامت وقالت : انا ..انا فين ..انا ..فين ..
أدهم بهدوء : اهدي اهدي ..متخافيش ..
البنت اول ما بصتله بعدت بسرعه عنه بخوف وقالت : متضرب”نيش مش هعمل كدا تاني متضرب”نيش ..
أدهم بهدوء : متخافيش مش هضرب”ك متخافيش …بس انا عايز أسألك سؤال هو ابوكي ..كان بيضرب”ك ليه ..ومامتك فين ..
اول ما سمعت البنت اسم مامتها ..قعدت تعيط وقالت : ماما سبتني ..مع جوزها الوح”ش دا الي كان بيضربن”ي كل يوم ..
أدهم باستغراب : سبتك فين ..
البنت : مات”ت ..
أدهم: طب بابكي فين؟!
البنت بدموع وشهتفه : ..بابا ما”ت لما كان عندي سبع سنين .. وماما اتجوزت الراجل دا علشان تعرف تربيني ..والراجل دا كل شويه يضر”بني جااامد . وكل شويه يقول عليا مجن”ونه .ولما جه ابن عمي كان عايز ياخدني …رم”اني ليه وانا مكنتش عايزاه…فهربت منه وكنت عايزه اي حد ينقذني ….فقبلتك …وبعدها… قعدت البنت تعيط جامد …
أدهم : طب خلاص اهدي.. اهدي ..
وفجأه خبطت سناء عليه ..

 

 

أدهم : ادخلي يا سناء ..
دخلت سناء ومعاها صنيه اكل لادهم ..
واول ما دخلت قالت : هو حضرتك جبتها تاني ليه ..
أدهم ببرود : مش شغلك ..اتفضلي اخرجي برا دلوقتي ..
خرجت سناء وقفلت الباب ..
أدهم: اعتبري الاكل دا كله ليكي ..اكيد مكلتيش من فتره ..
البنت ببرأه : اه صراحه وجعانه اوي كمان ..
أدهم: خلاص كليه كله ليكي ..
البنت : طب وانت ..مش هتاكل ..
أدهم: لا انا مليش نفس ..كلي انتي ..
وبعدها رن تليفون أدهم فبص لقاه آسر…
الكاتبه :Miyano shiho(ندى رأفت )
قام ادهم ورد وقال: السلام عليكم يا عمي ..
آسر : وعليكم السلام يا ابني ..اسمع انا قولت اكلمك ..بخصوص الي انت قولتهولي ..وبصراحه انا اتكلمت مع مامتها وقالت إنها مش مواقفه وعايزه يكون في فتره خطوبه ما بينكم على الاقل لغايه ما ترجع من سفرك ..وبعدها تقدر تكتب كتب الكتاب …
أدهم بتفكير : انا بردوا كنت هكلمك يا عمي واقولك ان سفري ..انا أجلته..علشان بردو رغد مش اقل من اي بنت ولازم يتعملها حفله خطوبه ..وفرح كمان …وبصراحه يا عمي انا عايز الخطوبه بعد بكره لو ينفع ..
آسر سكت شويه وقال : مفيش مشكله ..

 

 

أدهم: شكرا ..اسيبك انا يا عمي بقاا اكيد معطلك ..
آسر : لا ولا عطله ولا حاجه ..سلام ..وقفل ..
أدهم بخبث : انا كنت عارف ان والدتها هترفض ..
وبعدها حط موبايله ..في جيبه وبص على ..البنت لكنه انصدم لانه لقاها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية أسر قلبي الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!