روايات

رواية أذابت جليد قلبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة حمادة

رواية أذابت جليد قلبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة حمادة

رواية أذابت جليد قلبي الجزء الثالث

رواية أذابت جليد قلبي البارت الثالث

رواية أذابت جليد قلبي الحلقة الثالثة

توقفنا في الفصل الفائت علي صدمه يارا لرؤيتها لشاب لديه تقريبا خمسه عشر عام فهيا لنكمل روايتنا.
*٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠*
قاطع تفكيرها احتضانه لها ماما ماما وحشتيني..وح …شتيني…أو..ي اوي يا ما ..ما كل هذا تحت انظار زين المتعجبه ز
زين باستغراب: مين ده يا ماما رعد وهو ينظر ليارا ده النونو اللي كان في باطنك يارا وهي تحاول التفكير : رعد
رعد : ايوه انا انا رعد يكاد لا يصدق ما تراه عيناه
زين : ماما مين ده رعد وهو يركث على ركبتيه انا رعد اخوك واحتضنه زين وهو لا يفهم شيئا: ماما ماما هو اللي بيقول له ده صح يارا : وهي تبكي : ايوه ده اخوك يا حبيبي زين وقد أدمعت عيونه : ده رعد..رعد نفسه اللي قوليلي عليه يارا :ايوه هو
احتضن زين رعد بقوه وهو يبكي : انا ..انا كان نف…سي
اشوفك من زمان اوي جلس رعد وزين يضحكون سويان لمده ليست بقصيره لا تخلو من ضحكهم و كم احبو بعضهم.
رعد وهو يودع زين هاجي ازورك بكره وافسحك اتفقنا زين : اتفقنا ذهب رعد للبيت مسرعا وهو يكاد يطير من السعاده .
أما عند زين ويارا ذهبوا إلى الكافتيريا لمقابلة نور .
*٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠*

 

 

عند ادم
عند انتهائه من العمل ذهب ادم ونور الي الكافتيريا حالما دلف ادم اصطدم بشخص ما أوقع عصير على ملابسه اعتزر الشاب ورحل أما نور دخلت لمقابلته يارا بينما ذهب ادم الي الحمام لتنظيف ملابسه في طريقه للخروج من الحمام اصطدم بشئ قصير نظر الي أسفل ليري …..
* ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠*
عند يارا
زين: ماما يارا : نعم زين: عايز الوح الحمام يارا: روح بس ما تتاخرش وانا هستنا نور هنا زين : حاضل وذهب الي الحمام مسرعا فجأة اصطدم برجل الرجل : انا اسف وهو ينظر إلى الطفل زين بتفاجا وقد ملأت الدموع عينيه : با….با …بابا ..ا..دم ادم باستغراب : نعم زين وهو يحتضن ادم : وحشتني وحش..تني اوي ..أو…ي …يا ..بابا لم يستوعب آدم ما يتفوه به الصغير فقط أثرته تلك العيون تلك العيون التي كانت تذيب ذلك الجليد بداخله
عند يارا
ها قد وصلت نور وحشتيني يا معفنه قالت نور بمرح التفتت يارا إليها واحتضنتها : انتي اكتر يا جازمه
نور بحزن مصطنع : جازمه جازمه ايه شيفاني ماشيه معايا جازمه في ايدي يارا باستفزاز: لا في رجلك نور : بمرح لسه رزله زي ما انتي يارا: وانتي لسه رخمه زي ما انتي نور : هو انا كل اللي يشوفني يقولي رخمه ايه يا جماعه يارا : خلاص بقا انا بهزر معاكي وقامت بذغذغتيها

 

 

نور: خلاص خلاص وجلسوا على الطاولة نور : ها احكيلي اللي حصل من طاطا لسلام عليكو
عند زين و هو يكاد يطير من الفرح و تحت نظرات آدم المستغربه با…با ما ..ما هتفرح اوي لما ..لما تشوفك وسحب زين يد ادم الي الطاولة التي كان يجلس عليها هو ويار ا وهو يجري وينادي على والدته : ما ما ما ما شد يارا من ملابسها كل هذا تحت انظار ادم المصدومه
زين : ماما ماما بابا بابا اهو ………….
*٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠*
*٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠*
جلست يارا وحكت لها عن سفرها وانشاها للشركات وابنها زين وحياتها في ايطاليا قاطع كلامهم يد زين توضع على كتفها: ماما ماما بابا اهو……..يارا بعدم استيعاب: مين ….حالما وقع نضرها على الرجل : اا….ا..ادم ادم بدهشه : يا … يا ..يا ….يارا……..
*____________________________________*
.
.

 

 

يا تري آدم ابو زين ……..؟!
طب ليه 🤔يارا و زين كانو في إيطاليا بعيد عن آدم و رعد…
يا تري ايه هي رده يارا لما تشوف آدم و ايه اللي خلاها تبعد عنه..
يا تري هيرجعو لبعض…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أذابت جليد قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى