روايات

رواية أختي من أهلكت رجولتي الفصل الأول 1 بقلم إسراء هاشم

رواية أختي من أهلكت رجولتي الفصل الأول 1 بقلم إسراء هاشم

رواية أختي من أهلكت رجولتي الجزء الأول

رواية أختي من أهلكت رجولتي البارت الأول

رواية أختي من أهلكت رجولتي
رواية أختي من أهلكت رجولتي

رواية أختي من أهلكت رجولتي الحلقة الأولى

اختك بتحب اختك انت اتجننت يا ياسين انت عارف معني اللي بتقولو ده اي ده مصيبة

ياسين وهو يجلس مكانه بحزن عارف بس مش بايدي حاولت كتير بس مقدرتش كل يوم بتكبر قدامي فيه حبها بيكبر جوايا اكتر عارف يعني اي تكون قدام عنيا وهي بتحضني علي اساس اخوها وانا من جوايا مشاعري حاجه تانية عارف اني خاين واللي بعملو ده غلط يس مش قادر

انا جتلك عشان تشوفلي حل مبقتش قادر استحمل اكتر من كدا عارف

رسلان بهدؤء لازم تبعد عن البيت يا ياسين لان ﺟلنار لو عرفت حاجه زي دي هتكون صدمه كبيرة اوي بنسبالها هي شايفك اخوها واقرب واحد ليها

ياسين وهو بيقوم من مكانه بوجع فقلبة وبيقول عارف انا متردتش احكيلك لانك قريب مني جدا وهتفهمني

رسلان وهو يطبطب علي كتفه حاسس بوجعك يا ياسين ويمكن ده اللي مخليني لحد الان متجوزتش لان عشت نفس الوجع ده من سنين ولسه فيه مش عاوزك تبقا زي يا ياسين انت وچلنار مش بس ولاد اختي انتو ولادي

ياسين عارف يا رسلان انا همشي لان عندي شغل وبيمشي ياسين الي وجهته

رسلان بينظر لي اثرة وهو بيقول بياس شكل الماضي هيتفتح وهيبقا وجع للكل وبيتنهد بحزن

داخل فيلا احمد الجارحي بتصحا بطلتنا چلنار من نومها بنشاط وبتاخد شاور وبتلبس ميني دريس وبتفرد شعرها وبتحط ملمع شفايف وبتبتسم وبتنزل چلنار للاسفل بنشاط بتلاقي مامتها بتحضر السفرة بتقول چلنار بمرح صباح الورد علي اجمل فروحه فالدنيا وبتبو”سها من خدها

الام فرح بابتسامها صباح الخير يا حبيبتي يلا اقعدي عشان نفطر بابا زمانه نازل

چلنار بتسائل هو ياسين لسه مصحيش ولا اي

فرح لا صحي من بدري وخرج بس باين انو مضايق

چلنار ويظهر عليها ملامح الحزن ياسين اتغير اوي يا ماما بقا يزعقلي كل شوية وكل ما اقرب عليه او احض”نه زي ما بعمل بقا يزعقلي ويقولي انتي كبرتي مينفعش كدا

فرح مش عارفه ياسين مالو بجد بقا طول اليوم برا وبيرجع متاخر ربنا يريح باله يارب

ﺟلنار بحزن يارب عشان نفسي يرجع ياسين بتاع زمان

بيقاطعهم صوت احمد الجارحي وهو بيقول اميرتي زعلانه ليه

چلنار بابتسامه صباح الخير يا حبيبي مش زعلانه ولا حاجه بس كنا بنتكلم علي ياسين انو اتغير مبقاش زي الاول

احمد وهو يجلس علي مقعده لتناول افطارة وبيقول بتفهم هو ممكن يكون مضغوط فشغل شوية وهنا بيقاطعهم دخول ياسين من باب الفيلا بيقرب عليهم ياسين وهو بيقول بهدوء صباح الخير

الجميع صباح الخير وبتفرب عليه چلنار وهي تقب”لة من خده وبيغمض ياسين عيونه وبتقول چلنار بطيبة مع ان زعلانه منك بس مش بعرف ازعل منك

ياسين وهو ينظر في وجهها الملائكي وبيقولها بابتسامه حقك عليا يا اميرتي مقدرش ازعلك بس مضغوط شوية فالشغل وبيق”بلها ياسين من جبينها بعمق وهو يغمض عيونه وبتنظر لهم الام فرح بابتسامه وينظر الاب احمد لهم بعمق

چلنار وهي بتحضن ياسين وبتقولو بحب مقدرش ازعل منك انت احلي واجمل اخ فالدنيا

ياسين وهو بداخله معركه تقت”له ولكن اول ما بيسمعها بتقول كلمه اخ بيل”عن ياسين نفسه بداخله وبيخرجها من احضانه بهدؤء وبيقولها يلا نفطر وبيجلس الجميع لكي يتناولو فطورهم

وبتقول الام فرح عيد ميلاد چلنار بعد يومين وانا قررت نعمل حفلة لان اميرتنا هتكمل 19 سنه ولازم نعملها حفلة

چلنار بحب وفرحه كبيرة بتقوم تحضن ولدتها وبتقولها ربنا يخليكي ليا يا احلي فروحه فالدنيا

ياسين بهدوء تمام شوفو محتاجين اي وانا هجبهولكم

فرح بحنان ام متتعبش نفسك يا حبيبي انا ظبط كل حاجه مع بابا واحنا هنحضر كل حاجه

احمد بهدؤء في حاجه كمان كنت عاوز اقولكم عليها

الجميع بانتباة بينظر لهم احمد وبينظر لي چلنار وهو بيمسك ايدها وبيقول بابتسامه سالم صحبي كلمني وقالي ان حازم ابنه عاوز يجي يطلب ايد چلنار

فرح بابتسامه بجد كبرتي وبقيتي عروسه يا حبيبتي

چلنار بتحاول تستوعب اللي سمعتو ومتكلمتش

ياسين بداخلة بر”كان فكيف ذلك مستحيل ان تكون لي احدا غيرة ووشه بيقلب باللون الاحمر من شده غضبه وبيكون فايده كاس العصير بيضغط عليه بكل غضب لينك”سر الكاس بيده لينظر الجميع له وبتشوف فرح ايد ياسين بتنز”ف وبتقول بخضه وخوف ياسين ايدك بتنز”ف

ولكن ياسين فعالم تاني ولا يحس بجرح يدية وبيقوم ياسين من مكانه بغضب وهو بيقول مستحيل

احمد وهو ينظر لة بشك وفرح وچلنار باستغراب

وبيقول احمد هو اي اللي مستحيل

ياسين بغضب مستحيل الجوازة دي تكمل الا _____

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أختي من أهلكت رجولتي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!