روايات

رواية أحببت طالبتي الفصل الخامس 5 بقلم جيلان أمين

رواية أحببت طالبتي الفصل الخامس 5 بقلم جيلان أمين

رواية أحببت طالبتي الجزء الخامس

رواية أحببت طالبتي البارت الخامس

رواية أحببت طالبتي
رواية أحببت طالبتي

رواية أحببت طالبتي الحلقة الخامسة

عند موده تبكي علي كثره ذنوبها ف كما قال أسر أنها شيطانه بل أكثر من ذلك حزنت علي اتباعها لطريق والداتها التي دمرت ابنتها ولكن لحظه “نحن ضحايا أنفسنا الآخرون مجرد حجه”

*بثينه العيسى*

نعم فليس كل الخطأ علي مني الجارحي إنما يكمن علي موده هي الآخري ولكن الله غفورا رحيم يقبل التوبه هذه افكار موده التي تدور بداخلها ف لاول مره اتفق معاها

يدخل أسر وبيده إسدال الصلاه

أسر اهو يا موده يلا صلي وتنزلي بس بالاسدال لان مازن موجود

موده حاضر يا أسر

مش عايز اشوف دموعك دي تاني كل حاجه هتتصلح

حاضر

علي السفر يجلس الجد ومازن وانضم لهم أسر وفيروز

وتنزل موده اووووه أنها حوريه بالحجاب ملكه جميله الجميلات من يراها يقسم انها ملاك

تبتسم فيروز عليها وتقول يخربيت حلاوه امك يشيخه ايه الحلااااااوه دي

تبتسم موده بخجل وتقول شكرا يا فيروز

تقبلها فيروز من خدها وتقول مبارك علي الحجاب يا موده

الله يبارك فيكي

بعد العشاء الجميل هذا نعم جميل أنها لحظه جميله لا توجد قلوب حاقده قلوب صافيه فقط

متجمعين في جنينه القصر

فيروز الجو حلو أوي كمان القاعده معاكم جميله عمري م كنت اتخيل كدا

مازن ليه يعني مصاصين دماء احنا

فيروز جدو حبيبي لاء واسر وموده طيبين انت بس اللي مصاص دماء

يضحك الكل عدا مازن يرد بغيظ ودا ليه ان شاء الله

دا انت كنت بتعاملني معامله الكركديه معامله قاسيه

انت اللي كنت غبيه

غبيه ف عينك انا فيروز العثل غبيه دا انت اللي غبي ومش بتفهم

اتلمي يبت انت انا لو كنت اتجوزت كنت جبت بنوته قريبه من سنك

اه م انت عجوز برضو

انا

الجد بسسس خلاص يلا كل واحد علي اوضتو

كل واحد راح علي اوضتوا وفي مشاعر جديده بدأت تظهر

عند فيروز بتفكر ليه باباها مش كان عايش هنا مع جدها وايه هي المشكله وفين ابو مازن وليه عمتها ست عقربه غلبها النوم ف نامت

*في صباح يوم جديد اوووه لاء مش بقصر الجارحي في امريكا تحديدا نيو يورك نعم بها والد مازن و والدته حيث أنه يملك العديد من الشركات الهندسيه اووه ليست ملك العائله هي ملكه الخاص أنه رجل ناجح جدا قام بإنشاء كل هذا بمفرده*

ابراهيم الجارحي والد مازن رجل حياته عمليه جدا في نفس الوقت متدين جدا عاش حياته ف امريكا بحكم شغله

نورا زوجت ابراهيم و والدت مازن امراءه طيبه جدا تحب الخير للجميع

ابراهيم نورا يا نورا

نورا حاضر نعم يا ابراهيم

احنا هننزل مصر كفايه محضرتش جنازه اخويا بسبب الشغل انا قلبي بيتقطع

يا حبيبي انت كنت ديما معاه وبتروح ليه وبتكلمه يعني ملكاش زنب انت مش سيبتوا زي م العيله سابوه وهو في مكان احسن الله يرحمهم

يارب

طب اجهزي هننزل مصر بكرا

علي الجهه الأخري بقصر الجارحي علي مائده الافطار تحديدا

الجد احم ابوك وامك جايين بكرا يا مازن

بجد يا جدي ايوا جايين

فيروز ف نفسها ربنا يستر ميبقوش زي مني

عدي اليوم من غير احداث بس ابتدت فيروز تعجب ب مازن

يوم جديد مليئ بالاحداث الكل سايب أعماله ومستنين فرع من فروع العيله

يدلف ابراهيم وزوجته ومازن كان استقبلهم ف المطار

فيروز بصدمه عمو ابراهيم

وتجري عليه تحضنه وتقول وحشتني اوي ليه مش بتسال عليا

ابراهيم معلش يحبيبيتي كان عندي شغل كتير

فيروز احم هو انت ايه جابك هنا جاي ليا

اه جاي ليكي كمان انا ابو مازن

فيروز بصدمه ازاي

هههه مالك يقلبي اه انا عمك فعلا مش صاحب بابا بس

الله يرحمه

يارب يقلبي

الجد انت تعرف فيروز منين يا ابراهيم

اصلي كنت كل أما اجي اجازه بروح ازور محمد ومراته الله يرحمهم وكنت ديما بكلمهم

الجد بدموع ربنا يحفظك يبني

نورا القمر دا كلوا يا فيفي وانا مش وحشتك

لا والله يا طنط حضرتك وحشتيني جدا

يا بت يبكاشه الحجاب عسل عليكي يروحي وبقيتي عروسه قمر هاخدك ل مازن

فيروز بصدمه واحراج نعم

ههههه بضحك يقلبي انت لسه صغيره

الجد طب يلا اطلعوا ارتاحوا

عند ابراهيم و نورا

ابراهيم فيروز صعبانه عليا قوي

هي وسطنا يحبيبي انا هفضل معاها و هصحبها

يارب ي نورا تتأقلم علينا

بس شوفت موده اتغيرت ازاي

فعلا بقت ملاك ربنا يحفظها

عند فيروز ف غرفتها بتكلم حياه

انا مش عارفه ي حياه دا اي انا مبقيتش استحمل قربه قلبي هيخرج من مكانه كل أما يقرب

انت بتحبيه يا فيروز

بحبه ازاي هو انا لحقت

اسمعي مني بس بتحبيه وهو يتحب بصراحه دا مز

اخرسي يا بت انت

والله دي الحقيقه

حتي لو حقيقه دا حرام وعيب

فيروز يحببتي حرام اي هو انا بقولك روحي قربي منه انا بقولك انت بتحبيه فعلا بطلي هبلك دا بقا

طب وانت يا حياه انا ملاحظه ان أسر بيقرب منك

دا عيل غتت بارد

هههه ليه كدا يبنتي

والله بارد

*يخبط باب فيروز*

طب سلام دلوقت يا حياه

مين

انا موده

تعالي يا دودو

ازيك يا فيروز

الحمد لله تمام

متيجي نخرج بكرا حتي بكرا الجمعه

انا موافقه بس هقول ل حياه تيجي معانا

تمام يحبيبيتي انا هستاذن من أسر

لاء انا رئيس جمهوريه نفسي😂😂😂

انت هتتنفخي يبت والله

من مين دا اللي يقدر

مازن

وهو ليه هينفخني وبصفته اي

انت يبت هتجلطيني الواد باين انو بيحبك

لاء بيتهيأ لك بس

لا والله دا يبنتي عنيه بطلع قلوب لما يشوفك 😂😂😂

بجد يا موده

اه والله بجد اول م جيت هنا افتكرتكوا بتحبوا بعض

امممم

هو اي اللي امممم

مش عارفه بقا

شكلك وقعتي

وقعت اي بس 😂😂😂

خلاص خلاص احنا هنخرج اكيد

اه اكيد *شوفوا الناس بتقرر تخرج ف دقايق انا وشلتي بنرتب ل خروجه من السنه اللي فاتت وريهام بتلغيها ع اخر لحظه*

في صباح يوم جديد

علي سفره الافطار بقصر الجارحي

ابراهيم امال فين فيروز

موده تلاقيها نايمه

الساعه ١١ اطلعي صحيها

حاضر

عند فيروز نايمه كالعاده نومه الباندا

موده فيروز فيروز فيرروووووز

احم نعم

يلا الفطار

اخدت شاور ولبست ونزلت

ابراهيم احنا قربنا نخلص فطار يا حاجه

اسفه الجمعه بقا وكدا

اه جدو حياه هتجيلي كمان حبه عشان تقعد معايا وبعدين نخرج

تمام يحبيبيتي

مازن هو انت خارجه فين انت عبيطه

ليه يعني خارجه عادي

انت امتحاناتك قربت فيه مذاكره حياه لما تيجي انا هذاكر لكوا

لاء انا هخرج

قولت مفيش زفت

ابراهيم فيروز مازن معاه حق ذاكري وف الاجازه اخرجي براحتك

موده يا خالو والنبي وافق

لاء وانت كمان في جامعه ومذاكره

خلص الفطار وكل واحد راح علي غرفته عشان يجهزم ل صلاه الجمعه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طالبتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!