روايات

رواية أحببت طالبتي الفصل الثاني 2 بقلم جيلان أمين

رواية أحببت طالبتي الفصل الثاني 2 بقلم جيلان أمين

رواية أحببت طالبتي الجزء الثاني

رواية أحببت طالبتي البارت الثاني

رواية أحببت طالبتي
رواية أحببت طالبتي

رواية أحببت طالبتي الحلقة الثانية

فيروز : يلا يا حياه

حياه : ايه الحلاوه دي طجم جديد

-اقل حاجه عندي

-يواد يجاااااامد

-احبك يا ستموني مهما الناس لاموني

-ياعتشييييف ياعتيششبييف

-يا فاتشششين يا فاتشششين

-قول يا شقلسه

*وصلوا السنتر بعد وصلت الهبل الجامده دي*

الاسيستنت(السكرتيره)*تضع كميه كبيره من الميكب حيث ترسم خط برليف بالايلينر (تقولش نڤرتيتي)وتضع احمر شفاه ناري مع طبقه سميكه من الفونديشن (حاطه استريتش علي وشها)ولون ازرق فوق عينها وعندها تسلخات في وشها اقصد بلاشر احمر قاني

السكرتيره:اسمك يا انسه منك ليها

فيروز:فيروز عبد الباسط حموده

السكرتيره:نعم

فيروز:نعم ايه اسمي

السكرتيره :تمام وانت

حياه :حياه عبد الباسط حموده

_انتو اخوات

فيروز:اه

السكرتيره :تمام بس لبسك يا انسه فيروز مينفعش احنا في سنتر محترم وكمان الميكب انتي لسه صغيره

فيروز بصدمه (شوفتها الخاله نوسه الصراحه)اناااا شهقه مصريه اصيله نعممممم لبس مين يا ام لبس دا انا فيروز يا عنياااا وبعدين ميكب ايه اللي الخطوات دا انا مبغسلش وشي مش زيك يا بعيده حاطه وشك في طبق دقيق ولا دهنه بوهيه الا ما باين لوشك معالم وانتي شبه الزومبي كدااا

السكرتيره:يلا يا قليله الادب يا حيوانه

*خرج مازن ع الصوت*

مازن:في ايه

السكرتيره:البنت دي مش محترمه بكلمها باحترام عن البس بتاعها بتقل ادبها

فيروز:انا بقل ادبي يا بنت المبقعه

مازن :بسسس اسكتوا

فيروز:مبراحه والله لو اعرف ان انت المدرس م كنت جيت

مازن:اكتمي يا بت واعتذري

فيروز:بت أما تبتك مش معتذره من الزومبي دي

مازن :اكتمي يا حيوانه ولمي لسانك و ادخلي الحصه ……..مسمعتيش يلاااااا

فيروز:طب متزوقش طاااااه

*دخلوا الحصه بعد م مازن اتاسف للزومبي احم السكرتيره وشرح وبعد م خلص*

انسه فيروز ممكن تعالي معايا راحت معاه مكتبوا

مازن:ايه القرف اللي انتي لابسه دا

فيروز:قرف ؟!!انت مالك

مازن:اتلمي دا منظر

فيروز :بصفتك ايه تتكلم كدا

مازن:بصفتي ابن عمك

فيروز:انت شارب حبايتين 🙂🤔وجاي تطلعهم عليا

مازن :انت سواقه توكتك بقولك ابن عمك انا مازن ابراهيم الجارحي

فيروز :لا يا راجل

مازن:البطاقه اهي …. ممكن بقا اجي معاكي البيت عشان اكلم عمي

_تمام اما نشوف اخرتها

*روحوا البيت واول ما دخلوا*

جنه:اتاخرتي ليه يا حيوانه…… ايه دا دا مين

_دا مستر الرياضيات …..بابااااععععع

محمد:في ايه دا مين

مازن:انا مازن ابراهيم علي الجارحي

محمد بصلوا بصدمه وقالوا عايز ايه

مازن:احنا بندور عليك بقالنا كتير يا عمي

محمد :انا مش عمك انا اصلا مش من العيله واظن جدك عرفك اللي حصل زمان يا مازن

فلاش باااااك

اللي حصل باختصار بلا فلاش باك بلا ارف:

أن علي الجارحي كان متجوز واحده اسمها فريده خلف منها (ابراهيم و مني)وكان متجوز واحد من ورا فريد اسمها ليلي لما جت حملت في محمد معترفش بيه وشكك في اخلاقها ولما الكل عرف طلب منها تعمل DNA وهي رفضت لانو شكك في اخلاقها وكمان حست أن ابنها هيبقا منبوذ في العيله دي نرجع تاني :

مازن :والله يا عمي جدي ندم اوووي عشان خاطري سامحوا دا تعبان والله قضي معاه اخر اياموا حتي والله كان عايز يجي بنفسوا بس انا معرفتوش أن انا جاي

محمد قلبوا واجعوا علي أبوه مهما كان وبرضوا فكر لو حصلوا حاجه مين هيهتم بمراتوا وبنتو

مازن :عشان خاطري يا عمي تعال معايا انت سامحت جدي

محمد :اه مسامحه

طب يلا

-بكرا ان شاء الله

-تمام ي عمي انا هاجي اخدكوا

خرج مازن

-هو في ايه ي بابا فهمني

-مشكله قديمه يا فيروز مش مهم تعرفيها

فيروز :تمام يا بابا

تاني يوم

عند فيروز

جنه:فيرروووووز

فيروز:يلاااااهوي

-قومي يا عجله عشان رايحين عند جدك

-لاء روحوا انتو انا هاجي وراكوا عشان عندي درس

-طيب هسيب لكي العنوان

*ف الطريق محمد و جنه*

جنه :متتسرعش يا محمد

-لاء يا جنه كلنا هنموت ربنا يسامحه هو مهما كان ابويا

-طب تا

*عند الجد ومازن*

ايه يا مازن عمك اتاخر اووي

-متقلقش يا جدي زمانهم علي وصول

*موبايل مازن رن*

الو اي طب انا جاي وطلع يجري

*في المستشفي*

-ايه يا دكتور عمي ومراتوا جرالهم حاجه

-البقاء لله

-لاااء انت بتهزر

-شد حيلك يا ابني

*عند فيروز*

-حياه انا قلبي واجعني اوي

-خلاص يا ستي انت راحه ل جدك اهو ارتاحي هناك

-تمام باي يا حياه

*راحت فيروز علي قصر الجارحي ودخلت لقت راجل عجوز بيعيط ومازن بيحاول يهديه*

فيروز:السلام عليكم … استاذ مازن لو سمحت فين ماما وبابا

*نزلت دمعه من عين مازن علي الصغيره هذه ف ااااه لو علمت ماذا حدث*

فيروز:استاذ مازن لو سمحت في ايه … هو دا جدي؟!

الجد فتح درعاتوا لها حضنتوا وباستوا ومسحت دموعه

-مالك يا جدو ليه الدموع دي…امال فين ماما وبابا صحيح

مازن:فيروز انت كبيره وعارفه أن كلنا هنموت

فيروز:اه عارفه بس في ايه انا بسال علي ماما وبابا

مازن:البقاء لله يا فيروز

فيروز:نعم؟!هو ايه يا استاذ مازن…لاء رد عليا بقاء لله ل مين انت بتقول ايه ….. رد بقولك مين اللي مااات لااااااء انت بتكذب عليا لاااء كذاب كل دا عشان بتكرهني بس …طب هما ماتوا بجد طب …طب فين ..ازاي …ليه … راحوا لااااااء ليه يارب ليه تعمل فيا كدا يارب انا عملت ايه محدش بيحبيني غيرهم يارب ليه تاخدهم مني مليش غيرهم يارب لااااء لااااء يارب خدني عندهم يارب ليه يا مامااا يا باباا تعال انا خايفه اوي من غيرك يا سندي يا امي تعالي انا من غيرك مسواش يا امييييي ااااه همووووت قلبي مش قادره هعيش من غيرهم ازاي يارب يارب كنت أنا وهما لاء ياااارب *واغمي عليها مازن شالها وهو بيعيط من حزنوا عليها وداها اوضتها اللي جهزوها لها وطلب الدكتور لها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طالبتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى