روايات

رواية أحببت ضابط غيور الفصل الثامن 8 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور الفصل الثامن 8 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور البارت الثامن

رواية أحببت ضابط غيور الجزء الثامن

رواية أحببت ضابط غيور
رواية أحببت ضابط غيور

رواية أحببت ضابط غيور الحلقة الثامنة

فارس: الو
_ايوا يافندم القضيه اللي حضرتك طلبت اتابعها انهارده بعتوا يجيبوا سعيد طلع هربان ومحدش يعرف عنو حاجه
فارس: اي؟! ازاي دا بس اقولك احسن هو كدا ثبت التهمه اكتر علي نفسو شوفوا هتوصلوا لاي وقولي
_حاضر يفندم
فارس: سلام
جيهان: في اي ي فارس
فاوس: سعيد اللي متهمينه ف ان هو اللي عمل كدا ف مها راحوا يستدعوه للتحقيق عادي لقوه هربان ومحدش يعرف عنو حاجه خالص
جيهان: طيب ماهو كدا ممكن يتعرض تاني لمها
فارس: متخافيش ي ماما رينا يسترها ان شاءلله بس هو كدا ثبت التهمه علي نفسو اكتر
جيهان: احسن يستاهل ربنا معاكوا يحبيبي
فارس: يارب ياست الكل يلا وصلنا اطلعي عقبال مااركن العربيه وطالع
جيهان:حاضر هتفطر معايا
فارس: ايوا
جيهان: ماشي يحبيبي
*عند مها
احلام: بت يامها
مها: ايوا يقلبي
احلام: تفتكري فعلا ام فارس جايه عشان عاوزه تتعرف عليكي
مها: ايوا عادي
احلام: مش عارفه حاسه فارس دا اكلم معاها في حاجه وجايه تشوفك قبل اي حاجه
مها: لا مفتكرش
احلام: لي يعني
مها: عشان لو كدا مكنتش هتسألني مخطوبه مجوزه اي حاجه من الاسئله دي
احلام: ايوا صح لو هو قايلها اكيد هتبقي عارفه ان ف حياتك حد ولا لاء عشان اكيد هيقولها
مها: فكري شويه ياهبله
احلام: حاضر
مها: امال وديتي عيالك فين ي احلام
احلام: عند حماتي
مها: وحشوني والله ووحشني جنانهم
احلام: اتجدعني بقا وقومي بالسلامه عشان نروح وتشوفيهم براحتك
مها: ان شاءالله موديتهومش لي عند وفاء وعبدالله
احلام: اي؟!! وفاء!!!؟ استحاله طبعا
مها: لي ي احلام
احلام: اما تبقي تطيق نفسها الاول وتطيق عيالها ابقي اوديلها عيالي تطيقهم ي ذكاء انتي
مها: ضحكت: ايوا صح عندك حق
احلام: بس شوفتي فارس انهارده
مها: مالو
احلام: اما مامتو بتقولك افرح بيكي الغيره كانت هتنط من عينو
مها: بحد والله
احلام: اه والله
مها: وانتي مركزه معاه جامد اوي كدا
احلام: طبعا مش لازم احلل شخصيتوا الاول
مها ضحكت: طيب ياست الفليسوفه
احلام: مها انا عاوزاكي متتعلقيش لسه مفيش حاجه رسمي ولا هو نطق حتي
مها: متخافيش انا عارفه كدا والله انا بس نفسي اخرج بقا
احلام: اما تبقي كويسه شويه
مها: يوه بقا
*عند فارس
جيهان: يسراا جتيه انهارده هي وعيالها وجوزها
فارس: بجد
جيهان: اه والله
فارس: ينوروا يحبيبتي وحشوني اوي اصلا بالذات العيال
جيهان: وانا كمان والله وكمان مصطفي جاي
فارس: اهاااا قولتيلي دا الواضح ان ف اجتماع اسره انهارده
جيهان ضحكت: لا هو مش واضح هو اكيد
فارس: وانا اخر من يعلم ياجوحو
جيهان: اديك عرفت اهو
فارس: امممم ماشي دا بمناسبه اي بقا
جيهان: والله ماعارفه
فارس: جيهان!!!؟
جيهان:والله مااعرف مصطفي اللي قال نتجمع هو اللي عارف والله
فارس: ماشي يجوجو
جيهان: انت مش رايح الشغل
فارس: لا انهارده اجازه يحبيبتي وانتي لو كنتي مهتمه كنتي عرفتي لوحدك
جيهام ضحكت: مش ملاحظ ان انت بقيت تتريق كتير اوي علي كلامي
فارس ضحك: مقدرش ي جيهان
جيهان: طيب هقوم اعمل الغدا بقا عقبال مايجوا اخواتك
فارس: طيب يحبيبتي
*عند وفاء وعبدالله
وفاء: اختك عامله اي
عبدالله: اسمها اختك
وفاء: متعرفوش مين اللي عمل كدا فيها
عبدالله: عرفنا والقضيه اتحولت للنيابه وهيجيبوه بس معرفش هيعملوا اي
وفاء: ماشي ي اخويا
عبدالله: غريبه يعني انتي اول مره تسألي عن حد من اخواتي
وفاء بخبث: انا غلطنالك والله
عبدالله: ولا غلطانه ولا حاجه انا هنزل سلام
وفاء: رايح فين
عبدالله: رايح لمها هديها فلوس تخليها ف ايديها
وفاء: نعم ي اخوياااااااا
عبدالله: اي ياوفاء
وفاء: فلوس اي دييي
عبدالله: تخليها معاها يمكن تحتاج حاجه
وفاء: اللي محتاجه بيتك يتحرم علي الجامع ي عبدالله
عبدالله؛ وانا بيتي محتاح حاجه
وفاء: لاا
عبدالله: طيب ف اي مالك
وفاء: مفيش فلوس هتروح لحد ي اخويااااا
عبدالله: دل لي ان شاءالله
وفاء: كدااا هات الفلوس دي اديها لعيالك اولي بيها
عبدالله: وفاء انتي ناسيه دي اختي!!
وفاء: لا مش ناسيه ويا انا يااختك
عبدالله: انتي عاوزه اي دلوقتي
وفاء: هتجيب الفلوس ولا امشي واسيب البيت
عبدالله: خديهم يوفاء انا غاير ف داهيه
وفاء: هتروحلهاااا
عبدالله: لاااااا
وفاء: طيب يحبيبي مع السلامه
*عبدالله بصلها بغضب وخنقه ودخل ينام
وفاء: الله!!! هو الراحا دا مش قال انا نازل يلا براحتوا المهم ان معايا فلوس
*عند فارس
فارس: وحشتوني ي يسرا والله
يسرا: وانت كامن يحبيبي والله
جيهان: لو كنا وحشناكي كتتي تيجي تشوفينا كلنا
يسرا: معلش ي ماما حقك عليا انتي عارف مدارس الولاد وكدا
فارس: متعرفيش مصطفي مجمعنا لي
يسرا: لا انا فكرتك عارف وكنت هسألك دلوقتي
*الباب خبط فارس فتح ومصطفي ومراته وابنهم دخلوا وسلموا عليهم كلهم
فارس: قولي بقا ي مصطفي لي اجتماع الاسره المفاجأ دا
مصطفي:………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ضابط غيور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى