روايات

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الفصل التاسع 9 بقلم جنة صابر

موقع كتابك في سطور

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الفصل التاسع 9 بقلم جنة صابر

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الجزء التاسع

رواية صعيدية أوقعتني في حبها البارت التاسع

رواية صعيدية أوقعتني في حبها الحلقة التاسعة

افكركم بالبارت الى فات وقفنا احد. م مروان روح هو ومي وهدي وسالم سلموا على مروان وسالوا على ماهر وقال انه روح قبله بفترة
هدي بقلق
انا ابتديت اقلق. رن عليه تاني يمروان
مروان
حاضر
رن مروان والمرة دي الفون فتح ورد شخص بس مكنش ماهر دا كان حازم
مروان باستغراب
اي يحازم هو ماهر فين وسايب الفون معاك لي
حازم بحزن
ماهر وحور عملوا حادثه على الطريق يا مروان وانا واخدهم على المستشفى
مروان بخضة
اي طب. انتا فين. ورايح على مستشفي اي
حازم
انا _________
مروام تمام خمس دقايق وهتلاقيني عندك وقفل معاهم
هدي بلقلق
ماهر فين يمروان ابني فين ومستشفي اي الى بتتكلم عليها
مروان
يطنط ماهر وحور عملوا حادثه على الطريق وحازم كان ماشي من نفس الطريق وشافهم واخدهم على المستشفى
هدي بعياط ابني انا عايزة ابني يا سالم هاتلي ابني
سالم بيحاول يكون هادي عشان ميخوفهاش رغم قلقله على ابنه
حاضر ياهدي
يلا يمروان هات العربيه ويلا
هدي استني انا هاجي معاك
سالم طب. يلا
مروان بسرعه بص ياعمي انا هروح انا وناريمان وحضرتك هات طنط هدي. وتعلا واسم المستشفى(٠٠٠)
سالم
تمام روحوا انتوا وانا جاي وراكوا
ف عربيه مروان
يا ناري بطلي عياط بقا دموعك. نشفت وهو ان شاءلله هيكون كويس
ناريمان بعياط
يارب يا مروان انا مليش غيره ف الدنيا
مروان حب يفرفشها شويه رغم انه قلقان جدا على ماهر
طب. وانا روحت فين
ناريمان ضربته على صدره
تصدق انك معندكش دم يعني. صاحبك. في المستشفى وانتا بتهزر يمروان
مروان
مقصدتش وبعدين اخوكي بسبع ارواح مبيموتش
ناريمان م
بعد الشر ان شاءلله الى يكرهه
مروان
ماشي يستي يلا بقا عشان وصلنا ولسه مكملش كلامه ولقي ناريمان اختفت طلع بسرعه من العربية وراها لقاها واقفه قدام الباب بتاع ماهر وحور وبتعيط لانهم كانوا نفس الاوضه
شويه وكان الدكتور خرج
مروان راح عليه بسرعه. وقال طمني يدكتور هما عاملين اي
الدكتور برسمية
المدام الحمدلله كويسه جرحها بسيط وهيا شوية وهتفوق اما ماهر باشا فهو حالته خطيره شوية لانه خد الخبطه كلها ادعلوا خلص كلاموا وسابهم ومشي سالم وهدي جم ومروان قال ليهم الى الدكتور قالوا وهدي قعدت تعيط ونريمان قعدت تهدي فيها
بعد فتره حور فاقت
وكانت ناريمان وهدي معاها
حور بتعب
اي دا انا فين
ناريمان
اهدي يحور متقوميش احنا ف المستشفى
حور
لي
انتوا عملتوا حادثه امبارح وحازم جابك انتي وماهر هنا
حور
طب وماهر فين
ناريمان ساكته مبتردش
حور ساكته لي ماهر مالوا يا ناري
ناريمان مفيش يحور الدكتور قال انه حالته خطيره شوية لانه خد الخبطه كلها
حور بعياط انا السبب انا الى اتخانقت معاها وفضلنا تنكلم ومخدناش بالنا
هدي قالت بحنيه
انتي مش السبب يحور انتوا مكتوب ليكوا كدا وربنا مش بيجيب حاجه وحشه ابدا
«استغفر الله العظيم رب العرش العظيم واتوب اليه»
حور
ونعم بالله
ناري تعالي وديني عنده
ناريمان
انتي تعبانه يحور مش هينفع
حور بزعيق
انا هقوم انا هتيجي تساعديني ولا لئه
راحت ناريمان وساعدتها ودتها اوضه العنايه بتاعت ماهر وحور فضلت واقفه على الباب وتعيط وبعدها لقت الدكتور خرج من عنده وباين عليه الزعل
حور قالت
طمني يدكتور هو كويس
الدكتور ساكت مش بيرد
حوى بزعيق
انتا مش بترد عليا ليا هو مش هايسبني صح هو عايش
الدكتور بصلها بحزن وقال
للاسف يا مدام البقاء الله
حوى مخلتهوش يكمل كلامه وراحت دخلت لماهر جوه وكان متوصل باجهزة كتير والدكاترة بيحاولوا يرجعوا نبض القلب زقتهم كلهم و لقته نايم على السرير ، اتصدمت وقلبها وجعها أول ما شافتُه وجريت اترمت فى حُضنُه واتشبتِت فيه زي الطفال وقالت بعياط ماهر قوم بقا انت مش هتسبني صح وفضلت تهز في وفجاءة ماهر حرك ايده وحور نادت على الدكتور بسرعه والدكتور دخل وانصدم لما شاف نبض القلب رجع تاني
بص لحور وقال دي معجزة نبض القلب رجع تاني
حور قالت بفرحه مش قلتلك هو مش هيسبني
حور بعدها خرجت ونقلوا ماهر اوضه عديه والدكتور قال انه هيفوق بعد ساعتين وفعلا فاق ماهر واول ماحور شافته فاق اترمت ف حضنه وفضلت تعيط زي الاطفال وقالت بعياط حمد الله على سلامتك يا حبيبي
دقايق وهما فى حُضن بعض وكل واحد بيطمن نفسه بوجود التانى ومش قادر يتخيل فكره انه واحد فيهم كان هيبعد.عن التاني
سالم كان واقف مع هدي وكانوا داخلين اول ما شافوهم ابتسموا وقفلوا الأوضة وطلبوا من الشباب يفضلوا بره.
ابتسم ومسك دقنها وقال بمرح:
– اممممم يعني خوفتي عليا؟
اتعصبِت وقالت من بين دموعها:
– أكيد خوفت عليك اومال هخاف على مين.
ابتسم بخبث واستغل حاله الغضب والحزن إللى هى فيها وقال بمشاكسه:
– يعني افهم من كده أنكِ بتحبيني.
– أكيد بحب….
بصتلُه بصدمة وفضلِت تضربه على صدره بغيظ وغضب:
– عاااا يا مجنون أنتَ فى إيه ولا إيه. غمضت عنيها بيأس منه وزقته على السرير وطلعت نادت جدها وبعد ما اطمنوا عليه
وبعد اسبوع كان ماهر فاق أخدوا إذن خروج اخدوه ورجعت البيت.
دخلوا البيت وراكان حط دراعه حولين رقبت حور واتظاهر بالتعب علشان تسنده. واول موصلوا سالم قالها خدي ماهر يحور وطلعيه يستريح
حور هزت رأسها بهدوء وسندِت ماهر وطلعت.
حور دخلت الاوضة ونيمته على السرير وغطته كويس وقامت علشان تمشي بس هو مسك إيدها وقال بتعب:
– رايحه على فين تانى؟
بصتله وابتسمِت:
– هروح اغير هدومي وارجعلك.
ابتسم وهز رأسه بتفهم وقال بحب:
– ماشي بس متتاخريش عليا علشان عاوز اتكلم معاكِ فى حاجات كتيرر اووى.
رفعت حاجبها وقالت بمرح:
– أنت شكلك ناوى تستغل وجودى معاك هاا!!!
بصراحه اه وبعدين مش مراتي ونهي كلامه بغمزه
بس قبل متمشي هاتيلي التليفون
رادته التليفون وهو كلم مروان
مروان
اي ياماهر في اي انتا تعبت ولا اي ف اي
ماهر
يبني اهدي عشان اعرف اتكلم
مروان
حاضر قول
ماهر
نفذ. يمروان الى اتفقنا عليه
مروان
انتا متاكد ان هما
ماهر اه متاكد عشان يبقوا يعرفوا يلعبوا مع مين واللى اكدلي لان الراجل الى كان سايق كان واحد من رجلتهم انا كنت مكلف حد. يراقبهم وهو قالي
مروان بشر
تمام اوي كدا الصبح هتسمع خبرهم في الجرايد
ماهر
تمام هقفل انا بقا ومش هوصيك
فى فيلا زين
خير يا فندم
الظابط
اتفضل مطلوب القبض عليك
زين بعصبيه
انت اتجننت انت عارف بتكلم مين
الظابط
احترم نفسك و اتفضل معايا على القسم والمدعوه سوزان فين
زين خاف على بنته وهو مش عارف راحت فين
بنتى مسافره مش هنا
الظابط
طب اتفضل وبعدين نشوفها فين
وراح زين على القسم ومعاه المحامى بتاعه
المحامى
خير يا فندم حضرتك طلبت موكلى زين بيه ليه
وكيل النيابه
موكلك متهم بشراكته فى شركه لغسيل الاموال
مخدرات ودعاره وتجاره سلاح
زين بتوتر بعصبيه
ايه الكلام الفارغ ده
وكيل النيابه بصرامه
وطى صوتك وانت بتكلم كل الورق والادله ضدك
المحامى
ممكن يا فندم اطلع على الورق
وبعد شويه لما فحص المحامى الورق بص ل زين وهز راسه بياس
وكيل النيابه
امرنا نحن وكيل النيابه بحبس المتهم ١٥ يوم على ذمت التحقيق وسرعه القبض على المدعوه سوزان زين
وين بغضب اعمى
ازاى وانا مش فاهم حاجه وبعدين ماهر الصاوي شريك معايا
وكيل النيابه
الورق ال قدامى بيقول انه باع نصيبه من اكتر من شهر
وانت وبنتك متورطين مع شركه اجنبيه مشبوهه
زين بص للمحامى بتاعه
اتصرف انا لازم اخرج من هنا
المحامى بتوتر
حاضر
اما سوزان اتصل بيها المحامى
ايوه يا سوزان هانم ياريت تختفى اليومين دول لحد ما نعرف ايه الحكايه
سوزان بعصبيه
ازاى وايه ال حصل ومين ال عمل فينا كده
المحامى
انا بحاول اوصل للعمل كده بس الموضوع كبير جدا وموقفك انتى والباشا صعب جدا
سوزان بخوف
طيب انا هختفى واى جديد كلمنى
وقفلت مع المحامى واتصلت بماهر
سوزان
الو ماهر الحقنى
ماهر ببرود
نعم عاوزه ايه
سوزان مستغربه طريقه ماهر فى الكلام
ماهر انت بتكلم كده ليه
ماهر
بتكلم ازاى اه صحيح مبروك عليكى السجن انتى وابوكى
سوزان بصدمه
انت عارف
ماهر ببرود
ده انا ال ملبسكم الاسوار عشان تعرفوا انتم بتلعبوا مع مين
سوزان بغل وكرهه
والله لاخد حكى منك يا ماهر وندمك على ال عمتله وهتشوف قريب سوزان زين هتعمل ايه
ماهر
اعلى ما فى خيلك اركبيه يا زباله وقفل السكه فى وشها
سوزان
بقا بتقفل السكه فى وشى والله لحصر قلبك على حبيبت القلب وندمك على الى عملتوا معايا
عند ماهر وحور
وقفل معاه وبعدها حور دخلت وقعدت علي السرير وقالت كنت بتكلم مين
ماهر
مروان متخافيش
حور انا مش خايفه انا هاديه اهو شايفني بشد ف شعري
ماهر
لا لسمح الله نامي يحور
وبعد جدال ناموا هما الاتنين
وفي صباح تاني يوم
كان فعلا مروان نفذ الى ماهر قاله عليه
وماهر كان مبسوط جدا
جت حور وقالت انتا عملت فيهم اي
ماهر تعالي هقولك
فلاش باك
ماهر كان قاعد مع مروان وبيتكلموا بعد معرفوا ن معاد تسليم الشحنه بتاعت زين بكره وكانت في الشحنه دي عباره عن ممنوعات وكمان كانوا هيعملوا كمان صفقه بيع حجات باسم الشركه والحجات دي مش شغاله
مروان قال
انا جالتي فكره يا ماهر
وكمان هتخلي سوزان وابوها مش بس يتحبسوا دول يفلسوا كمان
ماهر الحقني بيها
مروان بص ياسيدي
احنا هنعمل ورق باسم شركتهم انها بتعمل صفقات مشبوهه وهنخليهم يمضوا عليه وكمان هنغلي الشراكه الى بينك وبينهم عشان ميجيش سرتك معاهم ومش بس كدا كمان هنمضيهم على ورقه فيها شيك ب 2 مليون جنيه دا في حالة لو هما لغوا الشراكه معاك وهنكتب كمان ان هما الى طلبوا ان الشراكه تنتهي
ماهر بانبهار
برافوا عليك يا صحبي بس احنا هخليهم يمضوا على الورق ازاي
مروان سهله وبسيطه خالص
ماهر ازاي
مروان
هنخلي سوزان تمضي وتقول ليها انك تعبان ومش قادر تروح لابوها اتصل عليها خليها تيجي
وفعلا ماهر كلم سوزان وهيا جت واتفق مع مروان انه يمثل انه تعبان
اول م سوزان جت ماهر مثل انه تعبان وخلاها فعلا تمضي على الورق حتي من غير متقرؤا
باااااك
حور بانبهار
ياه كل دا دا انت دماغك دي ذرية
ماهر بغرور
اه طبعا هو انا اي حد
حور
لا مش اي حد انتا حبيبي وجوزي وابو عيالي
ماهر باستغراب
انتي عملا تقولي كلام كدا من امبارح وانا محسبتكيش عليه
حور بدهشه
كلام اي انا اتكلمت اصلا
ماهر
يمكن دا تاثير التعب
وعدي اسبوعين بدون اي احداث جديده وفي يوم كان ماهر قاعد في المكتب دخل عليه مروان وقال
ماهر عايزك في موضوع كدا
ماهر باستغراب
اي الاحترام ده دخلت وخبطت وموضوع كمان دا انا كدا اقلق
مروان
اهدي بقا يعم انتا مش نافع معاك الاحترام اصلا
بص بقا انا طالب ايد ناريمان اختك وعشان متقولش اني ببص على اهل بيتك انت طالبها في الحلال
ماهر
وانا مش هلاقي احسن منك لاختي دا انتا عشرة عمري وعلى فكرة انا كنت عارف
مروان بدهشة
اي عارف ازاي
دي مصادري الخاصه
بص بقا انا كنت عايز اعمل لحور مفجاءة عشان اعترف ليها بحبي وانتا بقا جيتلي ف وقتي و……
استوووب
ياتري ماهر هيعمل اي
واي المفجاءة الى هيحضرها مع مروان وياتري سوزان هتعمل اي مع ماهر وهل هتقدر تعمل حاجه
استوني ف الخاتمه كمان شويه ان شاءلله

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدية أوقعتني في حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى