رواية زوجتي الجريئه الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم منة محمد
رواية زوجتي الجريئه الجزء الخامس والثلاثون
رواية زوجتي الجريئه البارت الخامس والثلاثون
رواية زوجتي الجريئه الحلقة الخامسة والثلاثون
في المانيا
لقته قاعد يحرك الموبيل بتوتر ع المكتب وشارد
سالي: مالك يا امجد انت لسه مش واثق في رشا
امجد اتنهد وبصلها: انا واثق هي اقنعتني انها بتحبني انا وانها بتكره الراجل ده لكن معرفش حاسس ان فيه حاجه مش واضحه او حاجه غلط مش عارف من الاخر انا لسه قلقان
سالي: بس لما اتكلمت معاها قالتلي ان الوقت الي قضته معاك مندمتش عليه انها سابت يحيي ومطمنه في وجودك حتي وهي بعيد عن اهلها ولا مره حست بخيبه امل
امجد: ورغم كل ده لسه قلقان يا عمتي
سالي: لان يحيي رجع للساحه ده قلقك مش كده
امجد: ازاي اخالي يحيي يكره رشا
سالي: تخطط صح عشان يكرها
امجد: يعني اخدها ونشتري فستان الفرح ولا هيبقي تقيل واطلب ايدها ع طول ولا ده قرار مستعجل
سالي بأبتسامه: انت عايز رشا معاك ولا يحيي يجري وراها تاني
امجد: اخ يالله ده صعب جدا انا احترت احنا خلينا يحيي يفلس بس نجح وحاتم اخده شغله عنده تاني
سالي هزت دماغها بهدوء: عارفه وصلني الخبر من زملائي وعايزه ارجعله فلوسه
امجد حرك دماغه برفض: لاء مش دلوقت استني لحد ما يطلقها رسمي وقتها اعملي الي تعمليه بالفلوس تمام
سالي: تمام بس ادعي يطلقها بسرعه لان انا حاسه بالذنب
…………..قصص منه محمد كاتب…………………
في القاهره في كافيه راقي
امجد ضربها في كتفها بخفه وقال: هالو
ريشه اتخضت وقالت: اهلا
امجد: ليه بتفكري بعيد والقريب موجود حاولي تفكري في الشخص الي قريب منك وعشان اكون صادق معاكي انا خايف اتخذل
ريشه: وانا مش عايزه اخسرك يا امجد
امجد ابتسملها: اوكيه دلوقت بدل ما نتكلم عن خيبه أمل
ريشه قفلت ملامحها وهي بتبتسم : افندم
امجد بضحكه: خيبه امل ندور عن السعاده موافقه
ريشه: اكيد موافقه
امجد: هاخدك ع مكان ينعشك يله
ريشه وهي بتاخد شنتطها وتقوم: اه يله
امجد اخدها ووقف: انتي رايحه ع فين كده
ريشه بأحراج: رايحه التوالت نصايه
امجد بمرح: تمام اجي معاكي (ضحك) بهزر هستناكي عند البوتيك ده
ريشه: تمام اشوفك هناك
في نفس اللحظه يحيي داخل مع توتا نفس المكان وبيقولها: انتي متأكده انك شوفتي سالي وجدت هنا
توتا بتسحبه من دراعه: ايوه
يحيي وقف وبصلها بشك: ولا بتعمليها حجه عشان تخرجي معايا
توتا بخبث : لاء قصدي انا اتعرفت عليها رغم قابلتها مره واحده بس مميزه عشان كدا بتظهر منين ما تروح فوق كده واحده محتاله كبيره روح من الطريق ده وانا هروح من الطريق التاني
يحيي وهو بيشاور: من هنا
توتا شافت ريشه رايحه ناحيه التوالت ولمعت في دماغها فكره خبيثه عشان تشوفهم مع بعض ويجنن جنونها ع يحيي
توتا شدته: حبيبي بما اننا هنا في المول لينا صاحبتي ولدت بنت من يومين عشان كدا هدخل محل الاطفال اشتري هديه ممكن تختار معايا يله نروح
يحيي دخل واخد فستان وقالها: ده حلو ومناسب
توتا بمكر: فعلا حلو
ريشه ماشيه لمحتهم بيختاروا فستان للاطفال اعتقدت انهم اتجوزه وتهاني حامل وقفت تتفرج عليهم بكل احتقار
يحيي حدف الفستان لتهاني ومد بخطواته: رشا ثانيه انتي هنا لوحدك ( لفها ومسك ايدها) رشا
توتا مسكت دراعه: حبيبي انا احترت ومش عارفه اختار انهي هاي رشا حاسه انك اتحسنتي دلوقت ها
ريشه بصتلها بقرف واخدت بعضها ومشت ويحيي جري وراها
توتا ضربت الارض بغيظ وقالت: لسه بيجري وراها الملعونه
يحيي مسكها: رشا انتي رايحه فين
ريشه رفعت عيونها وبصلته بنظره بارده جافه وردت : ده ميخصكش
يحيي بقهر: تمام عارف انا بس
ريشه قطعته: احنا ملناش اي علاقه ببعض
يحيي: ع الاقل نناقش ده مع بعض ونشوف حل للمشكله
ريشه: انا ولا مهتمه
توتا راحت تشده: حبيبي شوفت سالي يله بسرعه
يحيي راح معاها وهو بيسحب إيده من إيدها بقله صبر : هي فين؟؟!
سالي اتوترت وقالت: كانت لسه هنا بس مش متأكده راحت في انهي اتجاه
يحيي كشر بضيق منها: روحي دوري عليها
توتا: حبيبي انا جعانه خلينا نروح ناكل الاول
يحيي عقد حواجبه بضيق وبعد عنها : امشي انتي
توتا: خلينا ناكل سوي
يحيي بصلها بغيظ وسابها ومشي يدور عن مكان رشا في نفس اللحظه امجد جاله تلفون ان يحيي وتهاني في نفس المكان وقرر يقهره انه بياخد رشا منه
ريشه راحت عليه بغضب: انا خلصت خلينا نمشي من هنا
امجد: استني انتي ليه مستعجله وعايزه تمشي
ريشه: ولا حاجه
امجد بخبث: خلاص ممكن نروح للمكان الي قلت لك عليه المفاجأه
ريشه: اه يله
امجد اخدها لمحل فساتين الافراح واختارلها واحد ابيض قصير شيك واستيل وهو لبس بدله بيضه اسبور وفضل يتغزل فيها وكل ده يحيي واقف يبص عليهم وهما بياخدوا صور سلفي وريشه بتعمل حركات كلها شقاوه وامجد بيعاكس فيها وحس كأن حد دلق عليه ميه بارده واتجمد زي التمثال وعيونه كلها قهر بتتكلم
امجد بنظرات اعجاب: واو الفستان مطلعك زي الملاك
ريشه ضحكت بسعاده: بتقول كده عشان من ذوقك
امجد رفع حاجب بغرور وقال: طبعا يابنتي انا مستشار في الاذواق ها قوليلي اظن طالع قمر ووسيم في البدله
ريشه: مغرور
امجد ضحك بمرح : قبل ما احبك كنت مغرور بس لما حبتيني بقيت مغرور عشر اضعاف
ريشه: انت ملكش في الالش فرامك
امجد اختار انسيال قلوب ورحلها: يا صاحبه اكبر قلب في الدنيا تقبلي مني الانسيال ده
ريشه بأبتسامه واسعه: اقبل
امجد زادت إبتسامته وهو بيلبسهولها قال: اوعديني طالما في قلبك حب ليا متخلعييش الانسيال من ايدك ابدا وطول ما انا بتنفس اوعدك اهتم بيكي لاني بحبك يا رشا
ريشه: انا كمان بحبك يا امجد انت عامل لي زي المعجزه
امجد: اقولك سر انا عندي لبس البطل الخارق
ريشه: طب يله بينا يا بطل يا فظيع
امجد ضحك وقال: لا تعالي الاول ننقي الباقي
ريشه بتلف معاه لمحت يحيي واقف يبصلها وعيونه بتصرخ قهر وغيره وغضب
………………………قصص منه محمد كاتب…………..
في المكتب
حاتم: ساكت ليه طول اليوم انت مخاصمني
يحيي بصله بقهر وقال: لاء عادي بس مقهور بشكل رهيب وبتمني الزمن يرجع واعدل غلط عملته ولسه بتالم منه
حاتم : يحيي كده هتهلك نفسك من الزعل
يحيي بصله وعيونه كلها دموع مكتومه : انا جويا منهار حاسس بطعنه كبيره اوي في قلبي . قلبي وروحي مش متحملين اشوفها مع حد تاني شعور يوجع لما تشوف الي بتحبها بتحب غيرك
حاتم: وانا لو كنت مكانك كنت عملت المستحيل واخدها في حضني تاني
يحيي بغيظ : دي مش بترضا تقف تكلمني تخيل الي كانت تتمني مني كلمه بقت مش طايقه تبص في وشي دقيقه
حاتم: الي بتشوفه منها رد فعل طبيعي
يحيي هز دماغه وقاله بصوت حزين : عارف وفاهم وبقول الي بينا انا الي بدئته بتصرفاتي
حاتم: يعني مفيش اي طريقه ترجعها
يحيي: نظراتها بتقولي من اليوم مفيش واحد اسمه يحيي في حياتي
حاتم:وهتقعد تتفرج وهي بتروح معاه وتسيبك
يحيي: عاوزني اعمل ايه مش عارف اصالحها ازاي
حاتم يحيي هسالك عن حاجه انت كنت بتعشق تهاني ايه الي حصل خلاك تعشق رشا وقدرت تحبها رغم جوازكم تقليدي
يحيي بصله وقال: في البدايه كنت بقول لا يمكن احب غير تهاني وهقعد مع رشا فتره مؤقته وتخلص بس مع الوقت لقتني بدئت اميل لرشا يمكن عشان اتعودت ع وجودها او انها حبتني وادتني كتير وبقول ازاي بنت بكل الجمال الصفات دي سابت رجاله العالم واختراني انا والبني ادم ميقدرش يبقي غير مبالي اتجاه الحب بعد فتره والي زود غلاوتها في قلبي لما اكتشتفت ان تهاني ضحكت عليا وخدعتني
حاتم : انا بجد حزين عليك
يحيي قلبه من القهر بيبكي : وانا حزين ع نفسي وبقول لو كانت رشا قدري هترجعلي حتي لو مش هتكون انا راضي بنصيبي
حاتم: يحيي انا اسف لو بحتد عليك في الكلام ومكنتش فاهم وجعك انا بجد اسف
يحيي: الكل اصلا زعلان مني وانا لسه فاكر الي قلتهولي يحيي الخسران بس لسه عندي امل مكنش كده انا قررت اسيبها متعلقه ومش هسمحلها ترفع قضيه خلع انا مش هطلقها وهعمل المستحيل عشان ارجعها
حاتم: وده المفروض والمتوقع رشا حقك انت حارب عشانها فيه افعال بسيطه تغير دنيا بحالها
…………..قصص منه محمد كاتب…………….
دلال: رشا جايه كده منين؟
ريشه وقفت: كنت مع امجد راجع لـ امانيا بكره
دلال بستياء : انتي دايما تخرجي معاه وايه عن يحيي
ريشه: هو انتي مش بتحبي امجد
دلال ضمت حواجبها بستفسار: وبتسألي ليه
ريشه: لانك بتساليني عن الي بعمله مع امجد واظاهر انك نسيتي كل الحاجات الحلوه الي عملها عشاني
دلال : كتر الف خيره نشكره مش نروح ونيجي معاه ولا انتي نسيتي انك ست متجوزه
ريشه بنفعال خفيف: مامي لو سمحتي متكلميش عن ده بعد كده انا حره في حياتي اعشها زي منا عايزه عشان كده من فضلك متبدئيش
دلال: متكدبيش ع نفسك عارفه انك لسه بتحبي يحيي
ريشه مامي انا اتخليت عن حبي من غير ندم ولا راجعه ولا رحمه
دلال : لا حول ولا قوه الا بالله طيب يله عشان حطيت العشاء
ريشه راحت قعدت ع السفره وبدئت تاكل وقالت مبتسمه: اكل الطباخه اتحسن عن الاول كتير
دلال : ده انا الي طبخت الليله بايدي وعملت كل الاصناف الي بتحبيها
وجدي : رشروش ناوليني طبق السلطه
ريشه: بجد الاكل جميل يا مامي تسلم ايدك
يحيي دخل وقال: مساء الخير
وجدي بترحاب: اهلا مساء النور يله اقعد حماتك بتحبك
يحيي بصلها بهدوء : عامله ايه يا رشا دلوقت بقيتي بخير
ريشه اتغيرت ملامحها وبصتله بضيق شديد ورمت الفوطه وقايمه
دلال بأمر : رشا اقعدي خلصي طبقك الاول
ريشه كشرت وقالت: نفسي اتسددت
وجدي بجديه : رشا حافظي ع اخلاقك عندنا ضيف عيب
ريشه قالت بحده قويه : هو مش ضيفي وانا معزمتهوش هنا
يحيي حط بوكيه الورد ع السفره راح وراها ومسك دراعها ولفها: انا جيت هنا لما ابوكي دعاني
ريشه فلتت ايدها منه وبغضب: متجيش هنا تاني انا مش مرحبه بده
يحيي: عايز اتكلم معاكي
ريشه: ايه الي هنتكلم عنه مفيش حاجه بينا
يحيي: عايزك اقولك انا وتوتا
ريشه قطعته بغضب: وانا مش مهتمه اعرف اي حاجه عنكم
يحيي: رشا انا
ريشه بضيق منه : يحيي لو سمحت انت متجوز وهيكون عندك طفل قريب عايز ايه مني
يحيي بعدم فهم: مين ده الي عنده طفل اهدي واسمعيني
ريشه: انت عايز مني ايه اسمعني كويس انا بحب امجد افاجئك و قررت اتجوزه
يحيي فقد اعصابه وشدها عليه بنرفزه: اعمليها ووقتها هتشوفي انا ممكن اعمل فيكي ايه هخربها عليكي وعليه
رايكم ولسه هنكمل لعبه القط والفار مع يحيي ورشا وخطط توتا الخبيثه ونشوف الاحداث هتاخدنا لفين
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجتي الجريئه)