روايات

رواية حطمت قواعده الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سارة محسن

رواية حطمت قواعده الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سارة محسن

رواية حطمت قواعده الجزء الحادي والعشرون

رواية حطمت قواعده البارت الحادي والعشرون

رواية حطمت قواعده الحلقة الحادية والعشرون

نظرت له ديانا بغيظ شديد فكيف له ان يفرمل بكل تلك القوه الكبيره الم يخشي ان ترتطم تلك الفتاه ؟
كادت ان تتحدث ديانا ولكن قاطعها ادهم قائلا/انتي عارفه معني الجمله اللي انتي قولتيها دي
ديانا بشجاعه مزيفه /اه عارفه
نزل ادهم من السياره واتجه للجه الأخري وفتح الباب لديانا وانزلها بقوه من السياره
ديانا بوجع /اه سيب ايدي براحه كيدا
ترك ادهم يدها وتحدث قائلاً/لولا مرضك كنت دفنتك مكانك بس للأسف مرضك هو الي شافعك عندي بس والله العظيم الكلمه دي هدفع جدك تمنها كويس قوي عشان معرفش يربيكي كويس
ديانا بإندفاع /مالكش دعوه بجدو يا همجي انت
ادهم بسخريه /بعد ما قال انه مش عاوزك
ديانا بخزل/انت اكيد اللي خليته يقول كيدا
ادهم ببرود /وانا هكسب اي من كيدا من الأخر هو ما صدق يخلص منك وبصراحه بقي عنده حق
ديانا بدموع حاولت اخفاؤها ولكنها فشلت /انت كذاب بتكذب عليا
ادهم بضحكة سخريه من ديانا / ما انتي شوفتي بنفسك امبارح اما ….،وضعت ديانا يديها علي اذنها حتي لا تستمع لكلام ادهم ،اتجه ادهم للسياره وركب بيها ونظر لديانا من الشباك قائلاً /وانا كمان مش عاوز اشوف وشك تاني ،قاد ادهم السياره وذهب بها بعيداً وجلست ديانا ارضاً من كثرة الصدمات المتتالية الذي تأخذها من البشر الأول جاسر الذي تخلي عنها وجدها الذي خذلها والأن ادهم ،جلست تبكي وتتذكر ما مرت بيهِ
فلاش باك **
في الأتليه كانت ديانا مع جاسر تختار فستان زفافها
ديانا بتذمر /لا بقي يا جاسر مش كل حاجه طنط تحشر نفسها فيها ده فستان فرحي انا يبقي انا اللي اختاره مش هي
جاسر /خلاص بقي يا حبيبتي فكك من التفكير في فستان الفرح وفكري ان خلاص كلاها اسبوع وتبقي ملكي
ديانا بإبتسامه خجل /انا بحبك قوي يا جاسر ربنا يخليك ليا طول العمر
جاسر وهو يحتضن يد ديانا /ويخليكي ليا يا روح قلبي ،بينما كانوا يتحدثون اتت والده جاسر ومعها فستان ممسكه بيهِ
والدة جاسر /خدي يا ديانا نقتلك الفستان ده ،نظرت ديانا لجاسر وجدته يتوسل لها في صمت ان تأخد الفستان وتجربه فأخذته ودخلت لتجربه
باااك **
كان ديانا تجلس ارضاً وتبكي وتتذكر كل تلك الذكريات
✨في سياره ادهم ✨
كان يقود بعصبيه كبيره وبسرعه اكبر فكيف لتلك الفتاه ان نتعت حفيد ابليس الذي يخشاه الكثير ها اخبروني كيف ؟؟
ادهم بعصبيه /بقي بت ذي دي تشتمني انا وتقول عليا خروف لولا اني عارف ومتأكد انها مش فاهمه معني الكلمه والله كنت قتلتها فيها ،قاطع حديثه مع نفسه رنين مهاب له
ادهم بعصبيه /الو
مهاب /الرجاله اللي بيراقبوا كرستينا وچاك بيقولوا انهم ديلوقتي في ملهي ليلي ومعاهم واحد غريب
ادهم بعقدة حاجب /واحد غريب ؟ … طب قولي علي العنوان واسبقني علي هناك
مهاب بضحكه / مرحباً بعودة حفيد ابليس من جديد
✨امام عمارة المعادي ✨
كان لؤي في طريقه للخروج من العماره فوجد امل وياسين يتشاجرون
امل /انت اللي مش بتعرف تسوق مش انا
ياسين /انتي اللي مش بتعرفي تسوقي وكنتي هتموتيني
امل بزهول /ماحدش قالك تركب جنبي اطلع لأمك فوق. يلا عيل رخم
ياسين بزعل طفولي /مخاصمك ،كاد ان يذهب ياسين الي المصعد ولكن اوقفه لؤي
نزل لؤي لمستوي ياسين قائلاً/زعلان من عمتو ليه
ياسين بعصبية اطفال /قالتلي تعالي نجرب العربيه وكنا هنعمل حادثه بقولها روحي اتعلمي السواقه وباعدين ابقي سوقي راحت اتخانقت معايا
لؤي بضحكه /هتفضل شعنونه طول عمرها طيب بص ماتزعلش منها عشان هي طيبه ومش قصداها تزعلك وانت عارف هي بتحبك قد اي صح
أومأ له ياسين قائلاً/امم
لؤي وهو يغلغل اصابعه بين شعيرات ياسين البنيه/شطور يلا اطلع لماما بقي وهجيبلك حاجه حلوه الصبح
ياسين بفرحه /اوكي
اتجه لؤي ناحية امل وجدها تقف بعصبيه كبيره
امل وهي تحدث الي السياره /علي فكره انا بعرف اسوق كويس قوي كمان انتي بس اللي عربيه خرده ،ضربت امل كاوتش العربيه بعصبيه
لؤي بضحكه من خلف امل /خردة اي بس العربيه زيرو انتي اللي مش بتعرفي تسوقي ما تتعلمي السواقه يا بنتي معصبه نفسك ليه مش فاهم انا ،التفتت امل له قائله/ انا بعرف اسوق احسن منك فمتتكلمش عليا كيدا تاني ماشي
لؤي بمجاراه لأمل لعلمه بعنادها /طبعاً هو حد يقدر يقول غير كيدا انا اقصد انك عاوزه تتظبطي شويه وبس بس من نحيه انك بتعرفي تسوقي ده انتي تدرسي سواقه يا بنتي
امل بغرور /طبعاً يا بني دي اقل حاجه عندي
لؤي بنفاذ صبر /طيب اي رأيك اظبطك انا في شويه الحاجات اللي نقصاكي عشان تبقي بيرفيكت
امل وهي تغلغل يديها في خصلات شعرها الكيرلي/طب هنبتدي من امتي ،كان لؤي يفكر ولكنه لاحظ والده يخرج من المصعد ففكر ان يراقبه لذلك تحدث قائلاً /لو تحبي من النهارده
امل بفرحه وتنطيط/طب يلا يلا ،نظر لؤي لعبد العزيز وجده يتحدث الي البواب ومن الواضح انه لم يلاحظ وجوده فستغل لؤي وقوفه مع البواب وتحدث لأمل بسرعه وهو يركب السياره قائلاً/اركبي بسرعه يلا، ركبت امل بسرعه فتحرك لؤي بالسياره للخلف حتي لا يلاحظ وجوده
امل /يلا بقي
لؤي وهو ينظر لباب العماره الذي خرج منه والده وصعد الي السياره /اصبري بس
امل وهي تنظر لسيارة لؤي الذي يركبها عبد العزيز /هي مش دي عربيتك
لؤي وهو ينظر بتدقيق لوالده /اه ما هو بابا واخدها مني اليومين دول
امل بإدراك/امم
ذهبت سيارة عبد العزيز وذهب لؤي بسيارة امل خلفه
امل بتساؤل/انت ماشي ورا اونكل ليه في حاجه
لؤي بإرتباك / اص اصل اه بصي اصل اونكل تعبان فإحنا ماشين وراه عشان لو تعب نلحقه
امل بإستغراب /بس ده الوقت اتاخر هو اي اللي خرجه ديلوقتي
لؤي/لسا الساعه ٩
امل /طيب يلا بقي علمني الحاجات اللي نقصاني
لؤي بتغيير الموضوع /شوفتي بقي اما عملتي شعرك كيرلي بقي احلي ازاي
امل وهي تملس علي شعراها بسعاده مكتومه /بجد
نظر ادهم لها بإبتسامه قائلاً /بجد
امل وهي تخرج هاتفها من جيب بنطالها /تسمع اغاني
لؤي /اه بس معاكي وصله
امل /معايا
بعد مرور خمس دقائق كانت امل قد اشغلت الأغنيه ***
🎶 عيونه لما قابلوني نادوا القلب شغلوني خدوني سافروا بيا و ودوني دنيا بعيد ….لاقيت كل احلامي حقيقه باينه قدامي حياتي بيه بقالها يجي ١٠٠٠معني جديد حبيبي عمري احلامي بلاقي راحتي بين ايديه 🎶كانت هي تلك كلمات الأغنيه
نظر لؤي لأمل وجدها تنظر لهُ فنظر لها وابتسم وهي بادلته الإبتسامه بخجل
🌟في غرفة نيره🌟
كانت تجلس علي سريرها وتضع المناكير وهي تتحدث في الهاتف مع احلام
نيره بعصبيه /ماما بعد اذنك ماتتكلميش عن طنط ساميه كيدا
احلام بضيق/انتي بتدافعي عن الست اللي سرقت ابوكي مني وخليتك تتربي السنين دي كلها من غير اب
نيره بشجاعه /ماما انتي اللي سيبتي بابا عشان فلس إنما طنط ساميه مالهاش اي دعوه بالموضوع ده بالعكس دي وقفت جنبه لحد ما وقف علي رجله مره تاني
احلام بإندفاع /هو اي الحكاي يا نيره نماله تدافعي عنها ليه مش فاهمه ،اعتدلت نيره في جلستها واغلقت تنينة المناكير قائله/عشان طلعت طيبه قوي يا ماما وانتي اللي كنتي ظالماها دي بتعاملي حلو قوي من ساعة ما جيت
احلام بضيق /نيره اقفلي بدل ما اجي اكسر دماغك وماتنسيش تبقي تبعتيلي فلوس لأن فلوسي خلصت
نيره بإبتسامه سخريه /غ فت اتصلتي ليه
احلام بتسرع /باي يا نيرو عشان صحابي بينادوا عليا،اغلقت نيره مع احلام واتلقت علي السرير بحزن قائله/ربنا يهديكي
✨عند ديانا✨
كانت تجلس علي احدي الأرصفه بتعب شديد فلاحظت كلب من كلاب الشوارع يتنقل في الشارع فشرعت في الجري بعيداً عنه من كثرة الخوف وبعد مده من الجري وقفت وهي تتنهد بشده اثر الجري **امام كشك صغير في الشارع ،كان هناك رجل يحاسب صاحب الكشك علي بعض مشترياته وبعد ان انهي حسابه وقف ينتظر تاكسي ولكنه وجد ديانا تقف ومن الواضح انها تحتاج المساعده فذهب لها
الراجل / حضرتك محتاجه مساعده يا انسه
ديانا بإرتباك وخوف /ا ا انا
الراجل /اه انتي محتاجه
ديانا بخوف / م م مش عارفه
الراجل /انتي فين بيتك طيب
ديانا بخذل وهي تحني رأسها /ماعنديش
الراجل بإحترام /طيب تيجي تباتي معايا انا واخواتي البنات يعني تنامي معاهم في قضتهم
(ملحوظه :ديانا شخصيه قلبها طيب لأنها ماتعملتش مع البشر كتير لأنها كانت محبوسه بسبب مرضها فعشان كيدا وافقت )
✨في قسم الشرطه ✨
كان يقف كلاً من تامر وتوماس وچاك ومهاب وادهم امام رئيس المباحث
ادهم بعصبيه / مش همضي عشان انا مش ابن **** عشان اسكت
✨في حجز النساء ✨
كانت ديانا تبكي بهستريا وتتشنج وسط النساء العاهرات وهم ينظرون لها بصدمه (كانت ديانا في حالة هستريا *مرضها*)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قواعده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى