روايات

رواية ليس العمر حاجز الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم جنات بدر

موقع كتابك في سطور

رواية ليس العمر حاجز الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم جنات بدر

رواية ليس العمر حاجز الجزء الثاني الجزء الحادي عشر

رواية ليس العمر حاجز الجزء الثاني البارت الحادي عشر

ليس العمر حاجز الجزء الثاني
ليس العمر حاجز الجزء الثاني

رواية ليس العمر حاجز الجزء الثاني الحلقة الحادية عشر

دخلت جنه الحمام وهي متوتره وبعد مرور 10 دقايق
خرجت جنه كان يونس قعد على السرير وباصص للفراغ
قعدت جانبه على السرير وقربت منه
وطبعت قبله خفيفه علي خده الشمال وقالت بدموع و سعاده لاتوصف
يونس أنا حامل
خدها في حضنه وحوطت رقبتها بذرعه وطبع قبله علي شعرها وقال الحمد لله الحمدلله
رفعت عينيها ليه وبص في عيونه وقالت يونس أنا مبسوطه قوي مش مصدقه إنو انا هكون ام
ابتسم علي سعادتها وقال ألف مبروك ياقلبي ربنا يتمملك على خير
اتنهد قال انتي عارفه إيه اكتر حاجه مفرحني
بصت ليه بإبتسامة وقالت ايه
قال الفرحه اللي شايفه في عينيك دي خلتني اسعد انسان في الدنيا ربنا يسعدك وأشوفك ديما مبسوطه
حوطت ايديها على وسطه وقالت أنا اسعد انسانه عشان أنت معايا وفي حياتي
وبعدين وقفت وقالت يلاه ننزل نخبر الكل اكيد الكل هينبسطو
مسك ايدها وقال مش دلوقتي الوقت اتأخر خليها لي الصبح
واه صحيح مفيش شغل في البيت ومفيش مجهود
قالت بس يايونس
قال بنبره أمر جنه أنا قولت مفيش شغل في البيت ومفيش قيام بدري تاني انتي لازمك راحة على الاقل 3شهور الأوله
حضنته جنه وقالت طيب يلاه ننام وبكره يحلها حالال
مسد على ضهرها وقال طيب ايه
قالت جنه بعدم فهم ايه في إيه
قال يونس عايز ابركلك بطريقتي وبعدين بصلها بر،غبه
ضحكت جنه ودفنت وجهها في صدره وقالت نام يايونس نام ياحبيبي
اشرقت الشمس الصباح
الكل صاحي ماعاده جنه ويونس
قالت جبريه بغضب امال ست الحسن والجمال فين مش كفايه بقالها 3شهور مش بتحط أيدها في حاجه
ولاهي خدت على الراحه امال مش لقيت حد يخدمها
قالت جليلة اكيد تعبانه يابت أبوي سيبيها
قالت جبريه بغضب اسيبها ايه ماهما حريم أولادك الاتنين وكمان بتك حامل ونزله
نزل يونس بغضب وقال إيه الصوت العالي ده مش عارفين إنو في زفت رجل نايم ولا خلاص مابقش في احترام
قالت جبريه بغضب لما انت رجل وليك كلمه فين حكمك على مراتك اللي مبقتش تعمل حاجه في البيت زي سلايفها
قال يونس جنه مش هتعمل حاجه في البيت مش هتمد يدها في ايه حاجه
قالت جبريه واه أنت بجكرني وبتخلي بت عايشه تمشي عليك وكمان بتصغر أمك
مسح يونس على وجهه بغضب وقال أمي جنه مش هتعمل ايه حاجه في البيت اظن عملت كتير قبل سابق وده وقت انها ترتاح على القليل ال3شهور الأوله من الحمل لغاية ما الجنين يتخلق
معالم الصدمه والفرحة على وجوه الكل
قالت عايشه بفرحه وبصت لي جنه وقالت حمل يعني جنه حامل
ابتسم يونس وقال ايوه يامرات عمي جنه حامل كنا هنقولكم دلوقتي
زغرطت عايشه بفرحه وحضنت جنه وقالت يانهار ابيض ألف مبروك ألف مبروك ياقلبي ربنا يتمملك على خير
طبطبت على كتفه يونس وقالت ألف مبروك يا ولدي
الكل بارك لي جنه ويونس وكانوا مبسوطين
معاد جبريه كانت وقفه مصدومه ومش مستوعب الخبر
بص يونس عليها وقال ايه يا أمي مش هتبركي لي جنه وليا ولا ايه
بصت ليه جبريه وقالت ها لا وبعدين حضنته وقالت ألف مبروك ياولدي معليش خدتني الفرحه ألف مبروك وبعدين قالت ألف مبروك ياجنه انتي من النهارده ترتاحي ومفيش مجهود
كان الكل مبسوط بالخبر
راحوا جنه ويونس لي الدكتوره وقالت حامل وطمنتهم كان الحمل لسه شهركتبت ليها و فيتامينات
عدو عشر أيام بعد زيارة الدكتوره
وفي يوم جنه قعده وحست بحاجه بتجري في رجليها وقفت بسرعه وبصت على هدومها اتصدمت لما لقيت د م الكل اتصدم وأولهم جنه وبقيت تبكي وو..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليس العمر حاجز الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى