روايات

رواية غرام نمر الصعيد الفصل السادس 6 بقلم نرمين حمدي

موقع كتابك في سطور

رواية غرام نمر الصعيد الفصل السادس 6 بقلم نرمين حمدي

رواية غرام نمر الصعيد الجزء السادس

رواية غرام نمر الصعيد البارت السادس

غرام نمر الصعيد
غرام نمر الصعيد

رواية غرام نمر الصعيد الحلقة السادسة

غرام طلعت اوضتها وفضلت تلوم نفسها: يعني حبكت توقعي عنده م البيت كبير وواسع ملقتيش مكان غير دا وتوقعي اكيد فهمني غلط دي مش نظرات واحد محترم ابدا
***
في غرفه فريده صباح بتطلعلها
صباح: ايه الي عملتيه ديه
فريده: مستحملتش اشوفها قريبه منه كدا احنا امتي هنخلص من الموضوع دا بقي
صباح: متخليهاش تعرف الي بيضايقك عشان هتفضل تعمله
فريده بعصبيه: انتي مشوفتيش بيبصلها ازاي ولا لما خضنته همووووووت ياماما البت دي لازم تتربي
صباح: تجيب الواد بس وبعدين تتربي
فريده: مش عايزه ولد ولا زفت
صباح بتمسكها بغضب: كنك اتجنيتي يابت النمر انتي لو فضلتي كديه من غير عيال مش هيبجي ليكي لازمه ولو مشت دي هيجي غيرها خلينا نستحملها لحد متجيبلنا الواد الي بسببه هيبجي كل املاك يونس معانا وفي يدينا
فريده: طيب ياماما طيب
******
في الاسفل
عتمان يهمس ليونس: عملت ايه
يونس بصله وبضحك: دي جوازتي التانيه ولسه هتسأل السؤال ديه
عتمان: عاوز اطمن ياد مالك
يونس: اطمن… اطمن جوي
عتمان: ماشي ياعم
يونس: هروح اغير هدومي واروح الشركه
جليله: طيب استني نعمه بتعملك جهوه تاني
يونس : لاه خلاص مش عاوز
ليصعد يونس لغرفه غرام الي كانت قاعده علي السرير بتلوم نفسها
لتنظر له غرام: عايز اي
يونس: هو انا كل مدخل هتجوليلي عايز ايه
غرام: مش قصدي بس
يونس يقترب ليها: مبسش طلعتي ليه
غرام بتتكسف وبتلف راسها الناحيه التانيه: اااا عادي يعني
يونس يجذبها اليه حتي اصبح جسد*ها ملاصق لجسد*ه: متتكررش تاني
غرام: هي اي دي
يونس: لما انا اجولك تطلعي يبجي تطلعي غير كديه تفضلي مكانك
غرام: اي التحكمات دي انت عايز تتحكم فيا وخلاص
يونس يمسكها من زراعها بقوه: انا الآمر والناهي هنيه وانتي عليكي الطاعه وبس
غرام: لي جاريه ولا جاريه
يونس يضع يده علي وجهها وبهدوء: وهو الواحده لما تسمع كلام جوزها تبجي جاريه
غرام بغضب: دا لما يكون انسان طبيعي مش مر*يض زيك
يونس: اممم مر*يض… ليمسكها من شعرها بقوه: لسانك ميطولش ياغرام دا اخر تنبيه ليكي وإلا هوريكي المريض ديه هيعمل فيكي ايه
غرام عيونها بتتملي بالدموع المحبوسه: ااااه سيبني
ليترك يونس شعرها ويمسح عليه برفق وباستهزاء: بلاش تبكي بضعف
غرام: انت هتطلقني امتي
يونس: لما اجيب ولي العهد
غرام: بمجرد مبقي حامل هتطلقني؟
يونس: دا لما بجي
غرام: تقصد اي يعني
يونس: يعني طول مانتي معوجه كديه وهتنشفي دماغك طلاجك هيتأخر وانا مش مستعجل
غرام: والمفروض اني اعمل اي اكتر من كدا قولتلك اني قدامك
يونس: مش كفايه انا عاوز تكون كل حاجه برضاكي
غرام بتضحك: اه لا يبقي تنسي
يونس بخبث وهو عايزها تفضل علي ذمته: نسيت
غرام بتضرب رجلها في الارض بطفوله: يعني هنفضل كدا لحد امتي يعني انا عايزه اطلق مليش دعوه
يونس وهو ساند ضهره علي الدولاب ويمسح بيده علي شعره مبتسما بما تفعله: لحد متعجلي
ليجلس يونس علي الكنبه وبيشرب سجار*ه وغرام قدامه رايحه جايه وهي متعصبه: انا مش فاهمه عايز مني اي غصبتني اني اتجوزك وغصبت بابا يجوزني ليك جاي عند دي والانسانيه كلها تجيلك
يونس حط رجل علي رجل وعينه رايحه جايه معاها
غرام بعصبيه اكتر: يعني مش كفايه اني اجيب ولد من واحد زيك ميعرفش ربنا
غرام ظلت تتحدث لوقت طويل دون انقطاع وهي رايحه جايه
يونس بغضب نزل رجله: اثبتتتتتتي يابت خيلتي الي جا*بوني
لتفزع غرام وتثبت مكانها لتنظر له بخوف وبصوت منخفض جدا وهي باصه للارض: متزعقليش لو سمحت
يونس وهو مش سامعها: معملش ايه ياختي
غرام تنظر له بعيون بريئه: متزعقليش
ليبتسم يونس وينسي غضبه امام تلك العيون ونبره الصوت ويجذبها له ويقعدها علي رجله: عمايلك بتخرج الواحد عن شعوره
غرام بتحاول تقوم بس يونس ماسكها : سيبني اقوم
يونس جذبها اكتر لتضع هي يدها علي صدره ليطبع علي شفتيها قبله خفيفه ثم يضع قبله خفيفه ثم اخري قويه حتي تشبست يداها بملابسه متجاوبه معه حتي وضع يده علي خصرها ثم تسللت يداه الي اعلي ملابسها ليسحب السوسته للاسفل ببطئ حتي وقع الجزء العلوي من فستانيها لتعود غرام لوعيها وترتدي ملابسها بسرعه وبتنزل دموعها وبتجري علي الحمام
يونس ظل علي الكنبه يسند رأسه عليها ينظر للسقف ويتخيل تلك الشفتين ويبتسم بخبث
اما عن غرام فجلست علي ارضيه الحمام تبكي بحرقه فكيف لها ان تفعل هذا كيف لها ان تستجيب له ولا تشعر بنفسها… حتي علي صوت بكائها وسمعه يونس من الخارج
ليقترب علي باب الحمام ويخبط: مش مستاهله كل ديه اطلعي ياغرام
غرام ببكاء: ملكش دعوه بيا وسيبني في حالي بقي
يونس: اطلعي وابكي ذي ماانتي عايزه ان شالله تبكي للصبح بس كديه غلط
غرام:…..
يونس بغضب: لو مطلعتيش بالزوق هكسر الباب علي دماغك الناشفه دي
غرام:…..
يونس بزعيق: ماشي لما ارجع لينا كلام تاني
يونس غير هدومه واخد مفاتيحه وموبايله وخرج وقفل باب الاوضه بقوه
اما عن غرام فضلت تعيط شويه وبعدين اخدت شاور وخرجت
**** بعد حوالي ساعه
في بيت ادهم
جرس الباب بيرن ليفتح أدهم الباب ليجد 😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام نمر الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى