رواية عشقت مراهقتي الفصل الثاني 2 بقلم روح كاتبة
رواية عشقت مراهقتي الجزء الثاني
رواية عشقت مراهقتي البارت الثاني
رواية عشقت مراهقتي الحلقة الثانية
سطام: اسمها غريب..ما علينا اعمل حسابك بكره معانا عمليه مع فرقه الضباع الناس دول خطيره مش عايز غلطه
إياد وهو بيدور علي الحنيفه وماشي يخبط في كله:كل حاجه تحت السيطره
سطام : اه مهو واضح.
إياد :سيبني بقي دلوقتي اخلص اللي في إيدي عشان ناوى اعمل شويه اكل عجب
سطام:منا اتعجبت كتير منه زمان ..بقلك اي فكك من العبط ده البت اللي فوق دي تتصرف وتمشيها انت كده بتضرها اكتر ما بتحميها.
إياد بعدم فهم:ايوه يعني هتضر في اي
سطام بنفاذ صبر:بص يا بني ادم شغلنا ما يسمحش لدخول اي حد في حياتنا وإلا لو حد شم خبر من العصابات الكتير اللي وسطنا ممكن يفتكر انها نقطه ضعف ويبتذونا بيها او يخلصو عليها.
إياد بفهم:اااااه فهمتك ..بصله وضحك بغباء:بس احنا مش هنعرف حد
سطام سابه ومشي
كمل إياد تجهيز الاكل وهو بيغني ويصفر ورابط مكان بدله المطبخ تيشيرت ب كم : هتدوقي يا لتين اكل تحلفي بيه عمرك كله
سطام بصوت عالي من الاوضه: هتحلف فعلا انها مداقتش اوحش منه
خلص إياد واخد الاكل وطلع بيه للتين كانت سايبه باب الاوضه مفتوح وكانت نايمه.
دخل إياد وصحاها بهدوء: لتين يا لتين
لتين قامت بفزع: انا معملتش حاجه انا بريئه والله
إياد بقلق عليها: لتين انتي كويسه
لتين بصت حواليها اطمنت انها كانت بتحلم وبصت لإياد : جبت الاكل
إياد: ايوه خدي اهو ياستي عملتلك حاجه جامده
لتين بضحك: يا خوفي من الثقه دي
إياد ب إبتسامه: ايوه يا شيخه اضحكي محدش واخد منها حاجه.
اكلت لتين ولقت الاكل طعمه عادي مش وحش ومش حلو
———————-
تاني يوم الصبح
———————-
سطام: جاهز؟!
إياد وهو بيقفل زرار القميص: جاهز
سمعوا صوت من وراهم: عمو إياد ممكن تاخدني معاك انا بخاف
سطام بص لإياد بحده
إياد: ا ا لا طبعا ما ينفعش تيجي معانا احنا هنشوف ناس خطيره وانتي هتقعدي هنا في البيت هنخلص وهنيجي علي طول
لتين وعيونها اتملت دموع: يا عمو متسبنيش لوحدي
إياد صعبت عليه لتين لكن سطام ولا اتهزت منه شعره
سطام بعصبيه: انا هطلع العربيه وانت اخلص انا مش فاضي للعب العيال ده ورانا شغل.
إياد:ماشي يا زعيم اسبقني انت
خرج سطام وقعد في العربيه
إياد:بصي يا لتين استنيني مش هتأخر ولما اجي هجبلك حاجات حلوه
لتين بدموع: ماشي
وطلعت علي الاوضه
إياد بقله حيله سابها ومشي راح علي العربيه وقعد جمب سطام:كنا خدناها معانا يا زعيم حرام كده .
سطام بغضب: مسمعش صوتك يا إياد
واتحركوا بالعربيه …سطام وقف العربيه قدام مخزن كبير والاتنين نزلوا وقابلو فرقه الضباع .
سطام وهو حاطط ايدو في جيوبه واتكلم ببرود: البضاعه جاهزه
جيمس: هل احضرت ما امرك به الزعيم
سطام بضحكه : هههه امرني انا محدش بيأمرني اسمه اللي طلبه منك مش اللي امرك بيه… البضاعه جاهزه
إياد خرج شنط مليانه اسلحه من شنطه العربيه وحطها قدام فرقه الضباع : ادي بضاعتكم
بعد ما كل واحد خد حقه ومشي
“في العربيه”
إياد: غريبه يعني زعيمهم مايجيش معاهم
سطام: في حاجه وراهم هما عايزين يوقعونا فيها
إياد: انا مش مطمن…المهم معايا كام مشوار عايز اعملهم
سطام ب أستغراب: كام مشوار بتوع ايه
إياد : وصلني وانت هتعرف ..عايز اروح محل ملابس للبنات
سطام: هتجبلها هدوم
إياد: اه هي مش معاها غير اللي جات بيهم
سطام: طيب اخلص …بعد شويه وصلو قدام محل بتاع هدوم بنات فيه كل حاجه
إياد لصحاب المحل: عايز كام طقم لبنت عمرها 17 او18
صاحب المحل: بيتي ولا خروج
إياد: الاتنين عايزهم كاملين من كل حاجه اظن فهمتني
صاحب المحل: ايوه يا فندم حضرتك انتظرني دقايق وكل حاجه هتبقي جاهزه
بعد شويه خرج إياد من المحل وهو جايب هدوم كتير ل لتين وحطهم في العربيه .
إياد:اطلع بينا علي اي هايبر ماركت.
سطام كشر بحواجبه: ليه
إياد: في شويه حاجات في البيت ناقصه هجيبها
سطام اخدو ووقف قدام هايبر ماركت كبير نزل إياد وجاب الحاجات اللي ناقصه في البيت وراح جاب شوكولاتات وشيبسي وعصاير ولعب بنات ل لتين.
وخرج علي العربيه.
إياد: يلا بينا علي البيت
سطام ساق العربيه بدون كلام
بعد ما وصلو البيت إياد كان شايل الحاجات بفرحه واخدهم وراح يوديهم ل لتين و أول ما دخل الاوضه اتصدم…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت مراهقتي)