روايات

رواية جحيم العشاق الفصل السادس عشر 16 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الفصل السادس عشر 16 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الجزء السادس عشر

رواية جحيم العشاق البارت السادس عشر

رواية جحيم العشاق
رواية جحيم العشاق

رواية جحيم العشاق الحلقة السادسة عشر

حور بدموع:رعد
وصدفه وسليم وملك وجاسر نزله علي الصوت
إياد:من فضلك ياحور اتفضلي روحي لبيتك
حور خرجت بعياط وصدمه في اخوها ووصلت البيت هناك عند رعد
في بيت فريد ومريم
فريد: مريومه
مريم:نعم يابابا
فريد:كنت عايز اتكلم معاكي شويه
مريم: اتفضل يابابا
فريد:انتي حبيته رعد
مريم بصتله وسكتت
فريد:بقولك حبيتيه
مريم:للاسف اه
فريد:طب وإياد كان ايه

 

 

مريم:معرفش انا متلغبطه بس وانا مع رعد بحس بمشاعر اول مره احس بيها محستهاش مع إياد صدقني دلوقتي إياد لسه غلاوته محفوظه زاي مهي وعمري مهنساه اكيد
فريد:طب لو رعد جالك يعتزر هتسامحيه
مريم :لاء يابابا بعد أذنك عايزه انام شويه ممكن تخرج وتسبني اقعد مع نفسي شويه 🥀
فريد: ماشي يانتي بس عموما رعد بره
مريم قلبها دق جامد لما سمعت اسمه
فريد: وكان جاي علشان يرجعك ويطلب منك السماح
مريم:قوله اني مش عايزه المح وشه صدفه حتي
الباب خطت ورعد راح يفتح في نفس الوقت الي فريد كان خارج من عند اوضه مريم ووقفوا من الصدمه لما شافوه
فايز:انت حمار ازاي مقدرتش تنفذ يعني
مجهول:زين طلعي ذكي عامل نظام حمايه قويه جدا بكل الاشكال دلوقتي
فايز :طب اقفل ورزع الفون جامد
رحمه: فيه ايه
فايز: فيه أن خطتنا فشلت ومش هنعرف نخطف الولد
رحمه:يعني ايه يعني
فايز : احنا لازم نعمل خطه تانيه
عنود :انا عندي الخطه احنا منخطفش حد من ولاد زين احنا هنخطف بنت جاسر مراته حامل في بنت واحنا هندربها وهنخليها قلبها ميت من الاخر وهنفهما
ان انا الي امها وابوها مي*ت بسبب العيله ديه
رحمه:سم
فايز :لاء عقربه طب اشمعنا بنت جاسر ومش بنت صدفه مثلا
عنود:علشان بنت جاسر هي يعتبر اول حفيده بنت في العيله وهي الي هتتولد قبل بنت صدفه بشهرين
فايز:لاء دماغ متكلفه
عنود: أنا كنت قاعده إمبارح بخطط للفكره ديه بس قولت بقي اننا مش هنحتجها بس طلعت موفيده اول متتولد وتم ال ٣سنين هنخطفها لان مسؤليتها وهي صغيره صعبه
رحمه:طب لو اتقفشنا
فايز:لاء مش هنتقفش يابومه

 

 

نسيبهم ونروح عند زين في الشغل
رائد :الو يازين
زين:ازيك يا رائد عامل ايه
رائد: أنا الحمدلله بس في خبر مش حلوو
زين بقلق :فيه ايه ياحضرت الظابط
رائد:فايز
زين قام وقف وقال: ماله فايز
رائد:ابن الذكيه هرب هو ورحمه وعنود
زين بعصبية :هرب هرب ازاي
رائد:للاسف في اتنين ظباط سعدوه المهم احنا بندور عليهم انا قولت اعرفك لاني بعت علي كل سرايا نظام حمايه شديد وخصوصاً سرايا بتاعتك وكمان طقم دكاتره كامل هيقعدوا في الجنينه علشان لو حصل اي حاله طارئه متتطروش انكم تخرجوا ويبقي في خطر علي حد من العيله
زين:طيب وبيت الليث احنا عايزين فيه طقم دكاتره جاهز مجهز وتكون في دكتوره بنت لانه هيحصل حالة ولاده فيه
رائد:تمام يازين
وقفل معاه وزين كلمهم كلهم وقالهم ونبه ان أسيل تخرج هي او اي حد من الخدم الي عايزينه من اكل وشرب الحرس هيجيوه
في بيت أسيل كانت قاعده هي وحسين وحلم وحكيمه والاربعه التوم ♥️♥️♥️
هييحح انا كمان نفسي اجيب اربعه زاي أسيل والله 🥺♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
حسين:زين ده هيطلع العاقل فيهم (هموت😹 ميعرفش انه اتفه واحد )مع علينا
أسيل:متقلقش كلهم ب إذن الله هيطلعوا تافهين زاي امهم 😹
وبعد مرور نص اليوم دخل عليهم طقم التمريض وكان فيهم فهد الدكتور الي شافته حلم
شفتوا انا ذاكيه ازاي وجمعتهم مع بعضيهم ✌🏻😎
حلم: احم انا هطلع الصغيرين فوق واخدت زين ويزن وطلعت بيهم وحكيمه اخدت ليث وجبل وطلعت بردوا
اسيل :فيه ايه
زين دخل وقال فيه ان رحمه وفايز وعنود هربوا من السجن وفيه خطر علينا
اسيل وحسين بصدمه ايه
وعدت الايام والشهور وهما عايشين في خوف وجه معاد ولاده ملك كانت في شهر ٩في الشتا والجو كان برد ووممطر اوي
في الساعه ٣الفجر
ملك :جاسر جاسر

 

 

جاسر :ايه ياملك
ملك بدموع:جاسر انا بولد ااااااااعاااااااااا الحقني ياجاسر
جاسر بخضه : ملك وخرج جاب الدكتوره الي ولدت اسيل وخرجت جاسر وابتدت تحضر الغرفه كأنها غرفه عمليات ب الادوات وطقم الممرضين واسيل وزين راحولهم وسليم وصدفه والكل كان متجمع في بيت الليث
وبعد مرور ربع ساعه سمعوا صوت طفله زاي القمر نورت حياتهم مليكه
أسيل : يخراشي يخراشي شبه عمتها ياناث
ملك : خالتها قصدك
زين : بقيتي عمه وخاله في نفس الوقت وهما بيتكلم لقوا زين نايم وماسك إيد المولوده الجديدة وحضنها
صدفه:ابتدي اغير كده بقي
والكل قاعده يضحك وفرحان بالمولوده الجديده مليكه بس هي هتعيش معانا ب أسم تاني وهو كيان هتعرفوا ليه بعدين
لتسريع الأحداث مرت خمس شهور بسلام وامان وتنجب صدفه ابنتها الاولي لوچين ودلعها لوجي ♥️
بعد سنه ونص إياد كان قاعد بيلعب مع زين وليث وجبل ويزن ولوجي ومليكه وكان بيتخانق مع مليكه علي العجله
أسيل :غششش من غيري عايزه العب انا كمان
زين :لاء دوري ده
أسيل : امشي ياض من هنا
أسيل: هروح افتن ل أخواتي علي الي حصل امبارح مبينك وبين بابا يامحترمه
أسيل : اتفوا علي تربيتك بعد كده هعلق ابوك
وجه من وراهم صوت إياد وهو ماسك كم تاب طبخ ام سامح بلاعات 🤦🏻
زين :طب هروح اكتب الف ارنب وبأ بطه انا بقي
يزن :ماما افتكرت الي بينام بدري بيحصي بدري
ليث :اسكوتي مش انا قررت اروح اذاكر مع جدو حسين في الشغل
جبل:ياولاد بياعين الدود
إياد:جبل ياقمر دوق كده المكرونه ديه
جبل :لاء شكراً شبعان
إياد؛:دوق بس وحشر معلقه في بقه
جبل :يعععععي ياخالو ديه بتقرمش
أسيل :انت عملها ازاي
إياد :غسلتها وحطيت عليها شفشأ طماطم وخلاص

 

 

اسيل :ديه بتتسلاء يا حيوان
إياد :كتاب سماح بلاعات بيقول غير كده
اسيل :ورهولي وقطعته وتفت في وشه هي وجبل ومشيوا
إياد:اه يا لاد الناس الكويسه ماشي انا غلطان اني بعوض غياب الخدامين انهارده
مليكه كانت بتلعب في الجنيه وفجأة اختفت مبقاش ليها أثر خالص وعدي يومين علي البحث عليها وملهلش اي أثر وملك وجاسر والكل هيتجنن لحد معدت السنين والشهور وكبروا ابطالنا الصغيرين ♥️

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العشاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى