Uncategorized

رواية رغد الزين الفصل التاسع 9 بقلم رانيا

 رواية رغد الزين الفصل التاسع 9 بقلم رانيا

رواية رغد الزين الفصل التاسع 9 بقلم رانيا

رواية رغد الزين الفصل التاسع 9 بقلم رانيا

زين لسه هيبوس رغد الباب خبط
زين ب صوت واطي : مين هادم اللذات دا
رغد سمعته وضحكت
زين بصلها : اضحكي يختي ثم ابتسم ب خبث وقال هيجيلك يوم وتقعي في أيدي وبعدها راح يفتح الباب لقى سعاد
زين : في حاجه ي سعاد ماما عاوزه حاجه 
سعاد: لا ي زين بيه بس نادين هانم وفريدة هانم تحت وعاوزين حضرتك
زين : طيب قولي ليهم اني خمس دقايق ونازل ليهم
سعاد: تمام ي زين بيه
رغد: هي طنط فريده ونادين عاوزينك لي
زين : مش عارف تعالى ننزل نشوف عاوزين اي
رغد : لا أنا حاسه إني تعبانه شويه انزل انت
زين بلهفه : مالك في اي اتصل ع الدكتور
رغد : لا أنا كويسه دا صداع خفيف هنام شويه بس وهبقا كويسه
زين : طيب ارتاحي وأنا هنزل اشوفهم عاوزين اي واجيلك 
رغد : تمام 
 ونزل زين عشان يشوف فريده ونادين عاوزين اي أول م زين خرج رغد فتحت فونها واتصلت على حد… 
عند فريده ونادين تحت
زين : نعم ي فريده هانم
فريده : أنا جايه اعتزر ليك ي زين
زين  ب استغراب : على اي
فريد: إننا مجيناش وراك ع المستشفى بس نادين مقدرتش تشوف سميره تعبانه ف اغمي عليها انت عارف هي بتحب سميره قد اي
زين بملل : اه طبعا عارف الف سلامه عليكي يا نادين
نادين : الله يسلمك ي زين.. هو أنا ممكن أشوف ماما سميره
زين : اه طبعا اتفضلوا هي في اوضتها وبعد م مشيوا زين طلع يطمن ع رغد قبل م يروح ع الشغل زين طلع
عند رغد
رغد : أنا لسه معرفتش اي معلومات عنه
مجهول : كل دا ومعرفتيش وحتى مش راضيه تقولي ليا انت قاعده فين رغد كانت لسه هترد بس زين دخل رغد قفلت الفون بسرعه وخبته
رغد بتوتر : زين هو أنت جيت تاني لي
زين بشك : جيت تاني لي إزاي وكنتي بتكلمي مين
رغد : أنا مكنتش بكلم حد دا أنا كنت بغني
زين ب عدم اقتناع : بتغني طيب أنا كنت جاي اطمن عليكي وبعدها أنزل اروح الشغل
رغد : أنا بقيت احسن شويه
زين : طيب تمام أنا نازل عاوزه حاجة
رغد : عاوزه سلامتك بعدها زين خرج راح ل مكان…. 
في مكان غريب واحد قاعد على مكتب وبيتكلم في الفون بس الباب خبط وقال
سعد : ادخل
أحمد (إلى هو زين يعني بس مغير من شكله عشان هو واد مشهور زحليقه ف متخفي وكدا) : خير يا باشا سمعت إنك عاوزني
سعد : أهلا ي أحمد تعالى اقعد عاوزك
دخل أحمد وقعد
سعد : طبعا ي أحمد انت عارف ان اهم حاجه في شغالتنا دي هي الذكاء والثقه
أحمد : طبعا عارف ي باشا
سعد : تمام من نحيه الثقه ف أنت قدرت تكسب ثقتي بسرعه وكمان أنت اثبت ذكائك أكتر من مرة عشان كدا أنا قررت اخليك تمسك العملية إلى جايه 
أحمد : أنا الي همسك العمليه ي باشا
سعد: اه أنت إلى هتمسكها أنا معتمد عليك
أحمد : اطمن ي باشا أنا هعمل كل الي اقدر عليه في العملية دي
سعد : تمام يومين كدا وهقولك ع معاد وتفاصيل العمليه
أحمد : تمام ي باشا
بعدها زين خرج وراح ع الشركه يخلص كام صفقه وبعدها هيروح ع البيت 
في كافي ع الطريق سما وريم واقفين بيشتغلو وفاجأه جي واحد فضل يغلس ع سما
جاسر : اي ي قمر مش ناوي تديني الرقم
سما: لو سمحت ي فندم دا مكان شغل ومينفعش إلى حضرتك بتعمله دا
جاسر :خلاص تعالى معايا البيت ونتعرف هناك وقام ماسك ايديها قامت سما ضربته بالقلم
سما انت واحد قليل الأدب
جاسر : أنت بتضربيني أنا طب والله ل اوريكي وكان لسه هيضربها بس سما خافت وجريت وجاسر جرى وراها وطلعت برا الكافي وكانت بتعدي الطريق بسرعه قبلها بقا كان زين خلص وركب عربيته ورايح ع البيت بس وهو سايق العربيه ع الطريق فاجأه لقى واحده طلعت قدامه ع الطريق و ………. 
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى