Uncategorized

رواية حبيبي من الطفولة الفصل التاسع 9 بقلم سندس المصري

 رواية حبيبي من الطفولة الفصل التاسع 9 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل التاسع 9 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل التاسع 9 بقلم سندس المصري

زين بغضب وعصبيه ازاي تمشي من غير ماتقولنا وفضل يرن عليها 
وهي مابتردش زين خرج هو وحمزه 
زين حمزه اطلع انت علي الشغل وانا هدور عليها
حمزه طيب اجي معاك دلوقتي
.زين بصرامه لا
وعند جو
جو خرجت
الشاب ايوه ياجو بيه من بدري وهي دلوقتي في المقابر 
جو تمام محدش يأذيها لما تخرج اتعملوا معها بالذوق ولو مجتش بالذوق يبقي هاتها بالعافيه
الشاب تمام ياجو بيه
وعند فتون فونها بيرن وهي مبتردش
فتون عند بابها في المقابر ومعها شنطه هدومها
فتون ودموعها نازله وبهستريه
سبتني يابابا لمين انا تعبانه جدا 
حتي انت مكنتش بتسال عليا كل اللي همك الشغل وبس وهي كل اللي همها صحابها وخروجات محدش فيكم كان بيهتم بيا بس علي الاقل كنت بشوفك ياحبيبي انت وحشتني اووي انت لو كنت عايش مكنش حصل فيا ده كله انا نفسي احضنك اووي فاكر لما كنت بعيط وانا صغيره كنت بتاخدني في حضنك لحد ماانام نفسي اعمل كدا وبأنهيار انا مجروحه يابابا
وعند حازم بيكلم زين وزين مش بيرد 
حازم راح لزين البيت
ملك فتحت اتفضل ياحازم
حازم بحب عامله ايه 
ملك بحزن الحمدالله 
حازم مالك انتي كويسه 
ملك بدموع لا فتون مشيت من البيت ومحدش يعرف عنها حاجه 
حازم بقلق طيب اهدي وهي باذن الله هترجع زين فين
ملك باذن الله هترجع صح
حازم اه باذن الله 
ملك زين بيدور عليها
حازم طيب انا هتصل بيه تاني يمكن يرد انا كنت جاي اديله ملف الصفقه لان في شاحنه طالعه من المصنع 
ملك حمزه في الشغل
حازم تمام ممكن تهدي وهي هتبقي بخير وترجع
ملك حاضر
وراح حازم لحمزه
وعند حمزه
مليكه دخلت عنده
حمزه استني وقرب منها ليه مقولتليش انك مغصوبه تتخطبي للحيوان ده
مليكه دي حاجة تخصني يافندم ومش عايزه ادخل حد في الموضوع
حمزه بغضب انا مش حد ومحدش هياخدك مني فاهمه وانا هشوف شغلي مع الحيوان ده
مليكه بعياط عشان خاطري ياحمزه متعملش كدا
حمزه اتخدر لما سمع اسمه مابين شفايفها وبغضب خايفه عليه اووي
مليكه بحزن وسخريه من نفسها اه جدا عن اذنك
حمزه بيحاول يتحكم غضبه وبيشد شعره
فلاش باك
عصام حمزه باشا ازيك
حمزه عصام عايزك في موضوع 
.عصام اعتبره حصل
حمزه بصرامه اسمع الاول هديلك عنوان شخص تعرف عنه كل حاجه 
عصام ساعه وكل المعلومات اللي تخصها هتبقي عندك
وبعد مرور ساعه
عصام حمزه باشا هي عايشه في بيت مع خالها وهي مخطوبه من ابن خالها بس بالغصب عايشه مع مامتها ملهاش اخوات خالها بيدلهم كل شهر فلوس قليله علشان كدا قررت تشتغل
حمزه تمام
فلاش
عند ملك
فلاش باك 
فتون انا نفسي ازور بابا
ملك يوم الجمعة هقول لزين يودينا
فتون لا انا عادي ممكن اروح لوحدي هو اصلا وحشني ولما بروحله بحس اني قريبه منه
ملك ربنا يرحمه ويصبرك
فتون بحزن امين
فلاش 
ملك يعني ممكن فتون ياماما تكون راحت عند خالو
اسماء يارب يابنتي بس دي لمت هدومها
ملك مش عارفه الساعه خمسه المغرب ولسه مجتش انا هكلم زين واقوله يمكن تكون هناك
اسماء هتبقي هناك لحد دلوقتي الدنيا هضلم
والجو ابتدا يمطر
ملك كلمت زين
زين ايوه ياملك 
ملك بلهفه ممكن تكون راحت عند خالو وحكتله
زين بغضب وعصبيه وقلق اقفلي وكمل طريقه للمقابر
عند فتون قاعده زي الصنم والمطر بينزل بغزاره والدنيا ب‘ابتديت تضلم فتحت الفون لقيت اتصالات كتيره ولقيت مسج من كرستينا 
فتحتها
كرستينا انا اسفه يافتون متروحيش فندق ولا اي حاجه جو مراقبك ولو اتحركتي من البيت هياخدك انا قولتلك لانه كان خاطف ابني وهددني يقتله سامحيني
فتون فضلت قاعده مكانها من الصدمه وخافت تخرج من باب المقابر لجو ياخدها
حاولت تكلم حمزه بس او زين بس مفيش شبكه
فتون خرجت
لقيت شاب جاي عليها
فتون بخوف نعم
الشاب اتفضلي معانا 
فتون بدموع لا انتو مين
الشاب مش عايزين نستخدم معاكي العنف 
فتون ابعد عني ا
الشاب قرب منها وهيمسكها لقي ايد بتمسكه وكانت ايد زين وفتك بهم من هم ليقفه امام زين الجارحي
زين مسكها ودخلها العربيه ومشي بدون كلان
فتون بخوف بس بتكابر وبصراخ نزلني انت مالك بيا اصلا ملكش دعوه بيا 
.زين بأستفزاز اخرصي خالص انتي ازاي تعملي اللي عملتيه 
فتون خافت تقوله علي جو لانها خايفه عليه ولكنها غلطت وقف العربيه
زين وقفها بغضب وعصبيه  فتون نزلت فتون نزلت والمطر نازله 
.فتون بعياط ليه محدش بيهتم باللي فيا كلكم عليا انتي ازاي تعملي ومتعمليش كدا انا بني ادمه محدش عمره اهتم بيا حتي بابا وحتي ماما ولا انت يازين 
زين باصلها بوجع 
فتون انا كنت في مجتمع زي الزفت وكنت بحاول احافظ علي نفسي في وسط مجتمع لا يهمه اي شئ كنت بخاف انام من كتر الحفلات اللي ماما بتعملها بخاف حد يطلع يكسر الباب ويدخل كنت بقولها كدا مكنش بيهمها وتعمل تاني كلكم كدابين بتقولوا بتحبوني وانا اهمكم وانا غير كدا حتي الدادا كذبت عليا
زين حضانها حاولت تبعد ولكن شددمن احتضانه ليها هديت 
شالها ركبها العربيه ورجع علي البيت
وعند مايا بتعمل حفلتها
جو كلمها
مايا ها وصلتلها 
جو اه وصلتلها وحكالها والرجاله هيجبوها
مايا تمام عملت ايه في كرستينا
جو قتلتها
مايا ليه عملت كدا
جو كدااحسنه
.مايا خلي بالك حمزه مش سهل
.جو علي نفسه بقولك الرجاله مستنين تخرح وهيجبوها وفي نفسه بس هما  اتاخره ليه كدا
انا كلمتهم من شويه قال انها خرجت اهي هيتكلموا معاها وهيجبوها
مايا روحت فين
جو لا مفيش اسيبك انا
ياتري ايه اللي هيحصل 
اسماء هتعمل ايه مع فتون
حازم هيتقرب من ملك 
مصير زين وفتون
ومصير حمزه ومليكه
 جو هياخد فتون
ومايا موافقه علي اللي جو بيعمله
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية قيود من حرير للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى