روايات

رواية عندما يعشق القلب الفصل الأول 1 بقلم فرحة محمود

رواية عندما يعشق القلب الفصل الأول 1 بقلم فرحة محمود

رواية عندما يعشق القلب الجزء الأول

رواية عندما يعشق القلب البارت الأول

رواية عندما يعشق القلب الحلقة الأولى

فهد بطل قصتنا عنده 28سنه متخرج من كلية الشرطة و بيشتغل في شركة باباه وبيشتغل في مهمات سرية وعصبي جدآ وهو شخص رياضي
_________
مؤيد اخو فهد عنده 30 سنة وماسك الشركة مع اخوه متزوج من بنت اسمها ريم عندها 26 سنه وعندهم 3 اطفال يزن 6 سنين مازن 4 سنين زينة سنتين
________
ملك اخت فهد ومؤيد عندها 25 سنه ومتخرجة من كلية الهندسة وشغالة مهندسة ديكور
______
كريم خطيب ملك عنده 27 سنه وعنده شركة خاصة بيه
______
الاب محمد رجل يبان عليه الهيبة و الوقار عنده 56 سنه وبيحب اولاده جدآ
______
الام فاطمة عندها 55 سنه ست جميلة اوي وحنين
______
نتعرف علي ملكة قصتنا😊
حور = بنوتة جميلة ومشغبة بتحب الهزار وعفوية عندها 26 سنة متخرجة من كلية تجارة
_____
ياسمين اخت حور عندها 23 سنة في كلية طب اسنان
_____
ياسين اخو حور و ياسمين عنده 27 سنه خريج كلية حقوق
_____
الام سميرة عندها 56 سنه ربة منزل
______
الاب مختفي وهنعرف حكايته مع الاجزاء
وباقي الشخصيات هنعرفها مع الاحداث
يلا نبدا 🩶
في القاهرة تحديدآ في فيلا الصناوي في احد الغرف كان يجلس يباشر عمله علي اللاب توب تدخل عليه اخته
ملك=اي يا أبيه انت حياتك كلها شغل مفيش وقت لاختك خالص
فهد=انتي عارفة انو انا واخوكي الي ماسكين الشركة
ملك= تصدق ما في حد غير خطيبي الي بيتكلم معايا طول اليوم وبيمدح فيا
فهد= ما انا عارف ربنا معاه علي الابتلاء الي هو فيه
ملك= انتا مفيش عندك دم هاا
فهد= طب يلا يا ام دم برا
ملك= اوكي انا هروح اكلم حبيبييييييييييي
فهد= يلا يا كلبة من هنا
ملك=خلاص انا ماشية هدي اعصابك بس سلام
فهد= مجنونة
في بيت جميل في حي شعبي تصحي بطلتنا من النوم
ياسمين = الحقي يا حور في حريقة في البيت اعععععععع
حور وهي مخضوضة وشعرها منكوش= اعععع حريقة يا ماما الحقيني
الام سميرة جت جري = جرا اي يابنت الهبلة منك ليها والله لوريكي يا ياسمين الكلب
ياسمين مش قادرة من الضحك = أهه بطني مش قادرة
حور = بقا كدا والله ما هسيبك خدي هنا يلي ما عندك دم
ياسمين وهي بتجري خلاص بقا قلبك ابيض
سميرة= بسسسس انتي وهي يلا يا حور ادخلي خدي شور واتوضي وصلي وتعالي افطري
حور = حاضر يا ماما وانتي حسابك معايا بعدين يكلب البحر
ياسين = صباح الخير يا ماما
سميرة= صباح الخير يابني يلا عشان تفطر يحبيب قلبي
ياسمين والاكل في فمها = طبعآ حبيب قلبك ما هو ابن البطة البيضة واحنا بنات البطة السودا
ياسين =وانتي مالك يرخمة كولي وانتي ساكتة
سميرة= وهي بتنادي علي حور صليتي
حور = اه يا ماما الحمد لله
اتجمعو كلهم عشان يفطرو
بعد الفطار
ياسين = الحمد لله شبعت هروح بقا المكتب
حور = وانا كمان شبعت هروح بقا اقدم في الشركة
ياسمين = وانا هروح الكلية
سميرة ربنا معاكم يارب يحبايبي
ياسين = يلا يا يبنات هوصلكو با العربية
حور = قدام الشركة الي هي شركة الصناوي يارب انا غلبانة ومليش في المشاكل يارب أتقبل دي رابع شركة اقدم فيها هو لساني الي موديني في داهية يلا مش مشكلة دخلت حور الشركة وهي بتدعي انها تتقبل دخلت للسكرتيرة
حور = كنت جاية اقدم انتو كنت عاملين اعلان انكم محتاجين مواظفين
السكرتيرة = تمام اطلعي الدور ال3 المكتب الي علي اليمين لأستاذ مؤيد هو الي هيعمل المقابلة اوعي تدخلي المكتب الي علي الشمال لانو المكتب الي علي الشمال لأستاذ فهد وهو مدير الشركة ومبيحبش حد يزعجو وهو بيشتغل ف اوعي تتلغبطي
حور = تمام
طلعت حور الدور ال3
حور = هي قالت الي علي الشمال ولا اليمين اه هي قالت الي علي الشمال دخلت حور وفجاء

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!