Uncategorized

رواية حلمي أنت الحلقة الثامنة 8 بقلم أميرة

 رواية حلمي أنت الحلقة الثامنة 8 بقلم أميرة 

رواية حلمي أنت الحلقة الثامنة 8 بقلم أميرة 

رواية حلمي أنت الحلقة الثامنة 8 بقلم أميرة 

عشق:الاكل وصل تعالو كلوا

سليم:مش عايز 

كرم:وانا مش عايز 

عشق:اكل لوحدي يعني يا جماعه مانا زعلانه علي اميره بس..

اميره من وراهم:زعلانه عليا ليه

سليم وكرم وأيتن اتخضوا وقاموا جريوا عليها وفرحوا اوي لدرجه ان سليم وكرم حضنوا بعض وعشق قامت حضنت أميره وبعدين كلهم حضنوها 

كرم:انتي عايشه 

اميره:لا شبحي اللي واقف قدامك

سليم:انتي كويسه 

اميره: ايوه 

عشق:حاسه بأيه

اميره:اوعوا بس كدا هروح اقعد الاول 

اميره سابتهم واقفين وراحت قعدت ف الصاله قام كرم جري قعد جنبها 

سليم:اميره بقت كويسه قوم امشي بقي 

كرم بصله بقرف ومردش عليه وبعدين بص لأميره بفرحه:وحشتيني 

اميره حطت صباعها علي دماغه ودفعته عنها:ابعد شويه كدا بس واحكولي حصل ايه

عشق:انا انا هحكيلك اللي حصل انتي فجأه اغمي عليكي و……………………………………ولسه صاحيه دلوقتي نمتي كتير اوي

اميره:اه فعلا نمت كتير اوي 

سليم:لازم ترجعي بيتك يا أميره بسرعه قبل ما يحصلك حاجه تاني 

كرم:مترجعيش تعالي عندي

اميره:مينفعش لازم ارجع بيتي فعلا بس منعرفش اي طريقه ارجع بيها بيتي

عشق:في طريقه 

سليم:اسكتي

اميره:ايه هيا

عشق:خلاص

اميره:قولي يابنتي 

سليم:الست العجوزه قالت اننا نموتك 

كرم:مستحيل دا يحصل

سليم:هو انت فاكر اني هموتها يعني

اميره:ولما تموتوني ايه اللي هيحصل 

عشق:بتقول مش هتموتي في حياتك التانيه وهترجعي بيتك

اميره:طب ما نجرب

سليم:لا طبعا انتي هبله 

اميره:يمكن ارجع بيتي 

عشق:الست مكانتش متأكده من الكلام دا خدي كلي بيتزا الاول 

كرم:وانا عايز 

عشق:مش قولت من شويه مش عايز

كرم:نفسي اتفتحت دلوقتي 

سليم:وانا عايز مكلتش طول النهار

عشق:طب يلا ناكل كلنا 

بعد شويه…

سليم:تعال معايا ي كرم

كرم:فين

سليم:هنشوف المكان اللي اميره جت منه تاني

كرم:دلوقتي 

اميره:اجي معاكو

سليم:لا خليكي انتي قوم اخلص 

وطلعوا سليم وكرم برا وانا عشق فضلنا قاعدين ناكل 

عشق:عارفه يا ميرو وانت نايمه ولا ميته

اميره:ايه

عشق:سليم كان خايف عليكي اوي 

اميره:بجد

عشق:بجد هو يبان بارد بس كان خايف عليكي أوي

أميره:اممم 

عشق:وانتي بتحبيه 

اميره:لا

عشق:مش بسألك 

اميره:حتي لو بحبه او بيحبني مش هنكمل كلها أيام وهرجع بيتي 

عشق:هيزعل اوي

كرم:احنا جينااااا

عشق:لحقتوا تيجوا لاقيتوا حاجه 

سليم :لا الدنيا ضالمه ومفيش اي حاجه

أميره:نبقي نشوف بكره تاني 

عشق :طيب انا همشي واجيلكم بكره بقي 

اميره:ما تخليكي معانا

عشق:لا همشي بقي انا هنا من امبارح

اميره:ماشي باي 

عشق:باي 

سليم:اوصلك

عشق:لا عربيتي برا خليك مع ميرو هروح اشوف لوز قبل ما امشي 

سليم: وانت يا كرم مش ناوي تمشي 

كرم:خليني مع أميره شويه 

سليم:كرم خليك فاكر انك في بيتي انا مش بيت أميره

كرم:خلاص قومي يا أميره تعالي معايا 

سليم:اميره هتفضل هنا 

كرم:لا هتيجي معايا

سليم:هتفضل هنا 

كرم:هتيجي معايا 

سليم:هتفضل هنا

اميره:بااااااااااااااااااااس اسكتوا انا اللي هقول هبقي مع مين 

كرم:قولي 

اميره:هروح مع عشق لو ينفع 

عشق:معايا 

اميره:ينفع اجي معاكي انهارده 

عشق:اه طبعا يا قلبي

سليم قعد يشاور لعشق بأنها ترفض علشان تخليها معاه

عشق :بس يا أميره هنا احسن ليكي علي الاقل قريبه من المكان اللي جيتي منه 

اميره:عادي هنيجي الصبح تاني 

عشق:طب خلاص تعالي انتي هتنوري يا حبيبتي 

سليم:طب هوصلكم

كرم:انا اللي هوصلهم انا كدا كدا همشي

عشق:ولا انت ولا هو انا معايا عربيتي هاخد اميره ونمشي

سليم:طيب خدي يا أميره تليفونك لو حصل حاجه رني عليا 

كرم:ورني عليا 

اميره:تمام 

طلعت انا وأيتن من البيت وركبنا العربيه وشاورت لسليم وكرم بمعني باي 

عشق:سليم واقف هيعيط 

اميره:مظنش دا تلاقيه فرحان علشان هيرجع ينام في اوضته 

عشق:لا مش فرحان 

اميره مردتش وسرحت ف الطريق وفكرت إذا كانت بتحب سليم فعلا ولا إعجاب وبس 

اميره لنفسها:بس حتي لو بحبه مينفعش انا هرجع بيتي ومش هشوفه تاني يا خساره هيوحشني اوي ولا مش هيوحشني لالا هيوحشني وهتوحشني كل حاجه عيشتها هنا وكل شخص شوفته كرم نادر وجني مراته وعشق ولوز يا سلام لو اعرف طريقة تخليني اجي هنا تاني وقت مانا عايزه وبعدين ارجع بيتي تاني وقت مانا عايزه

عشق:وصلنا

اميره مردتش

عشق:ياهوووه روحتي فين ارجعك لسليم ولا ايه 

اميره:هااه لا وصلنا 

عشق:يلا وصلنا يا قلبي 

دخلوا البيت وكان اهل عشق قاعدين يتفرجوا ع التلفزيون 

عشق:مامااااااااااااااااااااا 

ام عشق:جاموسه داخله البيت 

عشق:بس يا ماما مش قدام الناس كدا 

ام عشق:اه اهلا وسهلا صحبتك يا عشق 

عشق:ايوه صحبتي هتقعد معانا كام يوم كدا اسمها اميره 

ابو عشق:منوره يابنتي 

اميره:شكرا

ام عشق:اعتبري البيت بيتك اجبلكوا تاكلوا يا عشق 

عشق:لا لسه واكلين هنطلع اوضتي 

ام عشق:طب سليم عامل ايه

عشق:كويس خالص لكن دلوقتي معرفش حالته عامله ازاي “وغمزت لأميره”

طلعوا اوضه عشق

عشق:مرحبا بيكي في اوضتي المتواضعه

اميره:اوضتك جميله 

عشق:ميرسي

# تليفون اميره بيرن 

عشق:سليم صح صح صح

اميره ضحكت :ايوه ايوه هو

اميره:الو

سليم:وصلتوا

اميره:اه لسه واصلين 

سليم:ماشي هتيجي هنا بكره 

اميره:اه 

سليم:تمام سلام 

اميره:سلام 

عشق:ياعيني وحشتيه 

اميره: لا يابنتي بيشوف وصلنا ولا لا 

عشق:اه اه عارفه

…ف بيت سليم…

سليم ل لوز:اتعودت عليها 

لوز:حبيتها

سليم:تفتكر

لوز:حبيتها هي حلوه 

سليم:حلوه اوي 

لوز:هااا بتحبها 

سليم ضحك 

…ف بيت عشق…

عشق:اتفضلي البسي البيجامه دي نامي فيها 

اميره:شكرا

غيرت اميره هدومها ونامت مع عشق

…..تاسع يوم الصبح..

الساعه7 الصبح تليفون اميره بيرن وهي لسه نايمه هي وعشق

عشق:اميره في حيوان بيرن عليكي 

اميره ردت:الو

سليم:انتي لسه نايمه 

اميره:ايوه يا سليم 

عشق بصوت عالي:في حد يرن دلوقتي يا حيوان

سليم:خلي البني ادمه برأس حمار دي تسكت

اميره:عايز حاجه 

سليم:تعالي اعمليلي الفطار

اميره:نعم 

سليم:نعم

اميره:فطار ايه يا سليم الساعه7 واحنا لسه نايمين

سليم:صحيتي اهوه تعالي

اميره:يا سليم بقي روح نام 

سليم:عشر دقايق تكوني عندي

اميره:خد كلم عشق 

عشق:روح نام يا سليم شويه وهجبهالك عارفه انها وحشتك

اميره قعدت تضحك بكسوف ع كلامها :بس متقوليش له كدا

عشق:يا سليم بتقولك ان انت كمان وحشتها

اميره بصوت عالي :والله ما قولت حاجه 

سليم:تعالو يلا يا عشق 

عشق:سليم انا مش هقوم دلوقتي 

سليم:تمام خليكي هاجي اخدها 

وقفل المكالمه 

عشق:الو الو يا حيوان 

اميره:حصل ايه 

عشق:بيقول انه جاي ياخدك

اميره:ايه ليه 

عشق:وحشتيه متقلقيش تلاقيه بيهزر مش هيجي دلوقتي نامي نامي

اميره:تمام

ونامو تاني وبعد ساعه…

ام عشق:مين جايه اهوه

سليم:انا 

ام عشق:سليم وحشتني مبتجيش ليه نسيت خالتك

سليم:مقدرش انساكي وجيتلك اهوه

ام عشق:بس جاي بدري مش عندك شغل 

سليم :لا مش رايح النهارده ..ايه فين عشق 

ام عشق:عشق مخموده لسه ومعاها واحده صحبتها هروح اناديها واجيلك

….وراحت لاوضه عشق 

ام عشق وهي بتخبط ع الباب:بت يا عشق بت 

عشق:ايه يا ماما 

ام عشق:سليم تحت تعالي اقعدي معانا اخلصي

اميره صحيت علي صوت ام عشق 

اميره:يالهوي دا جيه 

عشق:بقولك وحشتيه ،،طيب يا مامااا جايه اهوه 

…وقاموا غيرو هدومهم وراحو عند سليم وام عشق ف الصالون

عشق:ايه اللي جابك يا سليم 

ام عشق:عيب يابت سليم جاي يشوفنا ويقعد معانا شويه 

عشق:لا دا جاي علشان ا…

قاطعها سليم بسرعه:علشان اقعد معاكو وافطر يا عشق يا قلبي ونطلع برا ونشتري اللي انتي عايزاه 

عشق:ونشتري كل اللي انا عايزاه 

سليم:كل اللي انتي عايزاه 

عشق:إذا كان كدا ماشي ، دي اميره صحبتي يا سليم هتقعد معايا يومين تلاته او اسبوعين او علي طول 

سليم:اممم تقعد براحتها طبعا ازيك انا سليم “ومد إيده يسلم”

اميره سلمت من غير ما تتكلم 

ام عشق:طب هقوم اعملكوا فطار واجي تعالي يا عشق ساعديني 

عشق:خدي سليم يساعدك

ام عشق:هتقومي تساعديني ولا تقومي تعمليه لوحدك 

ام عشق:جايه يا نبع الحنان يا مصدر السعاده 

اميره ضحكت عليهم وافتكرت امها اللي وحشتها وعينها دمعت وسرحت 

سليم فهم: وحشتك

اميره:اه

سليم لنفسه:وهتوحشيني اوي لما تمشي وتسبيني 

….عشق وامها حضروا الفطار وقعدوا فطروا مع بعض وفضلوا يتكلموا ويهزروا شويه

ام عشق:سليم انت مش ناوي يا حبيبي تخطب بقي بدل مانت عايش لوحدك

عشق:لا ماهو مش عايش لوحده

سليم بسرعه:اااه ايوه عايش مع لوز

عشق:هو فيه احلي من لوز 

ام عشق:لوز ايه يا سليم هو انت هتجوزه انا عايزاك يا حبيبي تشوف بنت كويسه وحلوه ونفرح بيك 

عشق:يا خساره مش هنلحق نفرح هتمشي

ام عشق :مين هيمشي 

سليم:انا انا ياخالتي همشي مسافر في شغل

ام عشق:طب وايه يعني تتجوز وسافر زي مانت عايز 

سليم:طب يا خالتي هنشوف الموضوع دا بعدين

ام عشق:يولا كل اما افتح معاك الموضوع دا تقولي بعدين هو انت بتحب حد وساكت ولا مش عارف تقولها

عشق:بالظبط كدا

سليم برق لعشق:مبحبش حد يا خالتي ،، وعايزك يا عشق دقيقه 

قاموا وقفوا في ركن بعيد 

سليم:شوفي اي حجه علشان نروح بيتي

عشق:ونروح بيتك ليه 

سليم:علشان اميره عايشه معايا انا واحنا اتفقنا كدا امبارح 

عشق:الاتفاق كان امبارح 

سليم:علشان خاطري 

عشق وهي بتشاور بصابعها ف وش سليم:اعترف انك بتحبها 

سليم مردش عليها وبص علي أميره

عشق:مش هنطلع من هنا

سليم:بحبها 

عشق ضحكت وراحت قعدت تاني مع امها وأميره وسليم راح وراها 

عشق:ماما احنا هنخرج دلوقتي انا وأميره وسليم وزوجي المستقبلي قرة عيني 

سليم:ايه

عشق:ايه

سليم سكت مردش 

عشق:هنخرج نتمشي او ناكل او نشرب هنشم هوا يعني انا وزوجي المستقبلي قرة عيني كنا متفقين نخرج انهارده فهاخد ميرو وسليم معانا 

ام عشق:براحتكوا انتوا

عشق:هروح اجهز تعالي يا ميرو معايا

… راحت اميره وعشق اوضتها 

اميره:يابنتي انا معرفش خطيبك هخرج معاكوا ليه 

عشق:يا ميرو عيشي هنا يومين وافرحي قبل ما ترجعي بيتك 

اميره:اوكي بس لبسي عند سليم 

عشق:مش مشكله نعدي نجيبه 

اميره:تمام 

…عشق غيرت هدومها وجهزت وراحوا لسليم 

عشق:يلا بينا 

سليم:عايزه حاجه يا خالتي 

ام عشق:سلامتك يا حبيبي ابقي تعال تاني وخلي بالك من نفسك 

وطلعوا اميره وعشق وسليم برا البيت

عشق:هنركب معاك انا هركب ورا 

اميره:وانا هركب ورا جنبك 

سليم:اه وانا السواق 

عشق:اركبي يا ميرو جنبه علشان مش يتقمص 

اميره ركبت جنبه :احنا هنروح بيتك الاول علشان اغير هدومي

سليم:ماشي

..في بيت سليم..

عشق:البسي بسرعه ميرو 

سليم:وانا هدخل اغير البدله

عشق:بسرعه ، لووووووووووووووووز

لوز:نعااااااااااااااااااااام

عشق:حبي حبي حبي كيف اخبارك وصحتك 

لوز:حلو اوي اوي 

عشق ضحكت 

…بعد شويه سليم وأميره جهزوا وطلعوا

عشق :يلاااااا 

سليم:فين خطيبك يابنتي

عشق:هنقابله يلا

وطلعوا ركبوا العربيه ووصلوا قدام..

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى