Uncategorized

رواية مجانين وعلى الضحك عايشين الفصل السابع 7 والأخير بقلم زهرة

 رواية مجانين وعلى الضحك عايشين الفصل السابع 7 والأخير بقلم زهرة

رواية مجانين وعلى الضحك عايشين الفصل السابع 7 والأخير بقلم زهرة

رواية مجانين وعلى الضحك عايشين الفصل السابع 7 والأخير بقلم زهرة

الرجل التاني مات من الضحك و قال اري الجبه طارت يا عبدة
عبدة و قد استشاط غضب و انتي بتردحيلي يا بت انتي 
محمد الله يرحمك يا عبده كنت طيب يا راجل
اميرة و قت احمرت عينيها من الغضب 
انت بتزعقلي يا ياض انت 
عبده ايوه بزعقلك هتعملي اي يعني 
اميرة يا بجاحتك يا اخي و كمان بتعرف انت الي جبتة لنفسك
و هبا قامت اديته بالرجل تحت الحزام
عبده اااااااه انتي مجنونة يا بت انتي ضيعتي مستقبلي الله يخربيت اليوم الي شوفت وش امك فية
اميرة انت بتغلط تاني طب خد 
و هبا الشلوت لبس في وشه و عبده وقع علي الارض 
عبده انا غلطان اني مش عاوز امد ايدي عليكي بس ملحوقه هاروحي مني فين
إلي هنا و كفي فقد استشاط محمد غضب 
محمد تمد ايدك علي مين ياض يا بن **** انت طب ابقي فكر بس تعملها و شوف انا هعمل في أهلك اي 
اميرة حمش ياض يا محمد عجبتني يسطا هات بوسه علي الهوا 
محمد هو دا وقتة انتي هبله ا بت
اميرة و هي دي حاجة تستخبي ما انت عارف اني هبله من زمان يسطا بس انا بحذرك
محمد بلاش الصوبع دا 
اميرة بحذرك تقولي هبله قدام حد تاني امين يا بشا
محمد بنفس الصباع بنفس الصباع و بعدين خدي هنا يا كلب البحر انتي انتي عندك مشكله اقولك يا هبله قدام الناس و بينا لا 
اميرة افكورس بيبي لازم يبقي ليا برستيجي قدام الناس 
محمد اه انتي هتقوليلي دا انتي اخر حاجة عملتيها حطيتي لامي ملين المره الجايه حطلها سم فران
اميرة صدق فكره ان شاء الله المرة الجاية هيبقي اعمل كدا ????
عبده طب يلا يا اختي انتي و هو 
خدهم عبده و سيد و خطفهم هما والي كانوا في الملاهي كلهم 
راحوا علي مكان مقطوع لا في بيت قديم 
راحوا حطوا الستات لوحدهم و الرجالة لوحده 
     حراميه محافظة
عند الرجالة محمد قاعد هيموت من الخوف علي اميرة
محمد يا رب سلم احميها و احفظها يا رب 
عند الستات 
اميرة بقت قاعده تلف في المكان و تصفر و الكل قاعد مستغربها
لحد ما لقت حاجة في مكان ضيق كدا راحت ليها و اتسعت ابتسامتها لما شافت كام طبلة محطوطه جمب بعض 
اميرة انتوا هتخليكم خايفين كدا احنا لازم نخلص نفسنا منهم و اهم حاجة نبين لهم أن احنا مش خايفين منهم 
واحده من الفتيات هنعمل اي يعني 
اميرة بحماية زايد هنغني 
استغرب الجميع من ما قالت هنعمل اي معلش
اميرة هنغني و نرقص كمان ???? ???? ????
واحده اخري من الفتيات دي شكلها مجنونة و ناويه علي موتنا بدري بدري 
اميرة اسمعوا بس احنا لما نغني و نرقص هنبين ليهم أن احنا مش خايفين منهم 
و بعدين 
حد منهم هيدخل عشان يزعقلنا و يهددنا كل واحدة منكم تمسك طبلة من دي و المقشات دي و الحلل البايظة دي و لما يدخلوا هبا نضربهم علي رأسهم و بالاحبال دي نكتفهم
الفتيات بس لو الخطه فشلت هنتشلوح اكيد
اميرة بس يا وليه انتي بلاش تشائم و حيات عيالك انا لسه عاوزه اخلص علي الكاتعة قبل ما اموت 
مين الكاتعة
اميرة بابتسامة عريضة حماتييي ????????
اميرة بطلوا رغي بقي يلا جاهزين
الفتيات جاهزين 
اميرة وزعت الأدوار و مسكت الطبلة و قعدت تخبط كام خبطة الاول 
واحده من الفتيات انتي بتعملي اي 
اميرة بسخن الطبلة عشان نرقص بضمير قالتها و هي تهز كتفها
اميرة بدأت تطبل و تقول 
ادلع يا عريس يا ابو لسته نايلون ادلع يا عريس و عروستك نايلون
عند بيت أم فاروق
الكل و راها هاي هاي 
الشجرة طرحت برقوق
الكل هاي هاي 
واحده من البنات قامت اندمجت معاهم و قعدت ترقص 
عند بيت أم صلال
الكل بيصقف و يقول هاي هاي ????
الشجرة طرحت تفاح 
البنات اندمجوا و نسيم خوفهم و قاموا يرقصوا
اميرة بطلت تطبيل و خرجت الموبايل و شغلت مهرجان بهواي 
و نزلت ترقص معاهم 
اميرة و هي بتهز وسطها 
بهواي انتي قاعدة معايا عنيكي ليا مرايا يا جمال مراية العين
واحده منهم انتبهت ليها هما ازاي سايبين معاكي الفون
اميرة لا مهو انا كنت مخبياه 
طب بسرعة اتصلي بالبوليس
اميرة تصدقي فكرة ازاي مجاتش علي بالي دي 
دخل عبده عليهم لقاهم بيطبلوا و يرقصوا
عبده بصوت عالي بااااااااااس انتوا بتعملوا اي 
اميرة عاوز حاجة يا عبده
عبده كنت لازم اتوقع ان الي بيحصل ده منك 
اميرة أمشي يا عبده و اكفي شري 
عبده مش همشي أما اشوف هتعملي اي
اميرة كدا طيب
اميرة خدت الطبلة و هبا خبطت عبده علي دماغه و قع أغمي عليه 
اميرة يلا كتفوه بسرعة و كملوا غني
تكرر ما حدث معهم حتي تمكنوا من ربط جميع من خطفهم و كانوا قرابة خمسة عشر فردا
اميرة بارهاق أخيرا خلصنا
واحده من الفتيات هنعمل اي بعد كدا 
اميرة هنبلغ البوليس هنروح نخلص الرجالة
الفتيات يلا ????
اميرة بلغت البوليس و راحوا عند الرجالة 
راحوا فتحوا للشباب و كانت المتصدرة لهم طبعا العظمة كلها اميرة
اميرة محمااااااااه يا محمااااااه و حشتني يا راجل 
محمد اول ما شافها راح جي و حضنها وحشتيني يا اميره قلبي 
اميرة بدموع كنت خايف عليا يا ميدو 
محمد ايوه طبعا يا هبله دا انتي روحي 
اميرة طب يلا يسطا بقي عشان البيت وحشني
محمد انتي عملتي اي يا مصيبة في الي بره دول 
اميرة لسة هنتكلم البوليس كان جة و اخدهم و راح الأميرة بعد ما عرف الي عملته من الفتيات
الظابط احنا بنشكر حضرتك يا مدام اميرة علي الي عملتيه و علي مساعدك لينا 
اميرة الشكر لله يا فندم نقدر نروح بقي 
الظابط طبعا و هنوصلكم كمان 
اميرة اشطا جدا 
محمد يلا يا اخرت صبري 
اميرة يلا يسطا 
اول ما وصلوا البيت 
محمد احكيلي بقي عملتي اي يا روحي 
اميرة بابتسامة عريضة بص يا سيدي عملت كدا و حكت له كل الي حصل 
محمد يخربيت جنانك دا انتي كان ممكن تروحي في داهية
اميرة ربك كبير يسطا 
محمد غوري من وشي دلوقتي يا اميره
اميرة طب طلقني يا محمد بقولك طلقني 
بصلها محمد و ضحكوا هما الاتنين
و بعدها حضنها و قام باس راسها و ربنا يديمك ليا بهبلك دا 
اميرة و يخليك ليا يسطا ????
محمد مش هتتغيري عمرك 
حضنته اميرة عمري ما اتغيرك عليك يا ميدو 
       تمت بحمد الله
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الساحر للكاتبة ياسمينا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى