Uncategorized

رواية حياة فرحات الفصل السابع 7 بقلم إسلام أحمد عبدالعزيز

 رواية حياة فرحات الفصل السابع 7 بقلم إسلام أحمد عبدالعزيز

رواية حياة فرحات الفصل السابع 7 بقلم إسلام أحمد عبدالعزيز

رواية حياة فرحات الفصل السابع 7 بقلم إسلام أحمد عبدالعزيز

 فرحات مردش ومكم ل …
 حياة بزعيق : طب رجعني يابني انت …انت مش بتفهم ؟؟ ؟!!!!! 
 فرحات ركن في جنب ووقف . .
مسكها من شعرها بعصبية : بصي بقا مش انا اللي يضحك عليا .. .انا ضيعت  بسببك ….انا حياتي انتهت….عارفة يعني اي ه ….وانت السبب…انا … .
فرحات بيبصلها وعينيه احمرت وبيكلمها بغ ل لدرجة ان عروق وشه ورقبته  ظهروا ….بعدها ساب شعرها وهي بدأت تعيط .
فرحات لف وشه الناحبة التانية وصوت نهجانه عالي جدا  و بيتنفس بصعوبة … و  وشه بيرتعش …وزعلان جدا من اللي عمله لانه عمره مامد ايده ع بنت . 
حياة مسحت دموعها واتعصبت : انت مري  ض ولا مجنون…انت ازاي تشد شعري كده ؟؟؟!!! …..انت عااايز ايه ارحمني انا مش ناقصة …رجعني بقا رجعني  بقاااا . 
فرحات النار قامت جوااااه اكتر وبعدها هدي شوية وغمض عينيه واتنهد تنهيدة  طويلة وبص قدامه . 
 فرحات كم ل مشي ولكن بتهور اكبر وبسرعة مش عادية وهيا عمالة تصوت … .
 الساعة ١٠ بلي ل . في المستشفي. 
 نسرين : انت السبب في ك ل اللي حص ل ده اديك ضيعتها منك . 
 حازم بانفعا ل شديد : ابعدي عني انا بكرهك 
 نسرين : اهدي بس … .انا رايحة اجبلك حاجات .
رقم غريب بيتص ل بنسرين : تعالي ع المكان اللي اديت عنوانه لحياة  عالواتس ….تلفونها عندك في العربية هاتيه وتعالي . 
 فرحات بيكلمها من سنترا ل .
 اسراء: استني بس انا مفهمتش ايه ده ؟؟!!! 
 فرحات : هقولك ….بابا لما خد التلفون ونام …
انا دخلت خدته تاني  و دخلت ع نسرين وشوفت رسالة الميعاد اللي مكنتش  شوفتها اصلا ومكنتش مركز مع بابا لما كان بيقولي ميعاد ومش ميعاد . .
ودخلت اشوف الواتس بتاع حياة ان كانت فكت البلوك ولا لا ….لاقيت صورتها 
ظهرت عندي تاني فقولت كويس بعتلها عنوان لمكان كنت بخطط اروحه من فترة  بس انا بعتلها عشان اعرف ان كانت تعرف المكان ده ولا لا كبداية كلام. 
 فرحات خلص مكالمة وخرج من السنترا ل . 
 زجاج شباك العربية اتكسر  !!!! 
 فرحات جري يبص ملقاش حياة !!! والمسدس مرمي ع الكرسي !! !
 بص يمين وشما ل وفي ك ل حتة وحس انه هيفقدها.
 لاحظها بالصدفة بتجري بالقميص الابيض والبنطلون الاسود . 
 فرحات اتحرك ناحيتها بالعربية : اركبي احسنلك انت مش هترجعي . 
فرحات قام وراح ناحيته وهي بتجري بعيد عنه وهي بتجري بتعيط …لحد اما  فرحات وقف قدامها ومسكها من دراعها الاتنين بانفعا ل :  في اييييه ؟؟ 
حياة بعياط وصوت عالي : ابعد عني ..سيب ايدي …انا عايزة اروح …انا  خايفة …بخاف اكون لوحدي …روحني ارجوك ….ارجوووك. 
 فرحات بيبصلها ومشاعره مضطربة جدا : خايفة من ايه ؟؟ 
 حياة بعصبية وعياط : بص انا مش عايزة حاجة غير اني اروح .. .ارجوووك . 
 فرحات مسكها من دراعها : طالما جيتي معايا يبقا مش هتروحي. 
 حياة بصت لعينه  : يعني ايه ؟! 
 فرحات ببرود اعصاب شدها : يعني هتركبي العربية وهتيجي معايا . 
 ركبها العربية وهي مستسلمة وتعبت جدااا من العياط والمناهدة . 
 فرحات بصلها وبعدها اتحرك . 
اسراء : يا عيني حرام عليك والله ايه الهدف من ده كله وايه المكان اللي هتروحه 
 ؟! 
 فرحات ابتسم : هتعرفي بس بعد اما تقوميني وتوصليني الحمام ! !
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى