Uncategorized

اسكريبت شيرين والمجهول الجزء السابع 7 بقلم آية هاني

 اسكريبت شيرين والمجهول الجزء السابع 7 بقلم آية هاني

اسكريبت شيرين والمجهول الجزء السابع 7 بقلم آية هاني

اسكريبت شيرين والمجهول الجزء السابع 7 بقلم آية هاني

لسه أمير هيخلع الجاكيت بتاع شيرين.. 
_ استني يا أمير دقيقة .. 
= فيه ايه يا مجدي مش قادر استحمل..
سمعوا صوت ضرب نار ف المكان.. 
_ ايه دا الشرطه جت اجري يا مجداااااي????????????????.. 
وفعلا هربوا والشرطه جت ف الغرفة .. 
_ الحق يا يبااشاا دا فيه تلاته هنا باينهم متخدرين.. 
آسر ( الظابط)  بص لملك شدته اوي ( يبختك يا ملك هتتجوزي ظابط ????????).. ” فوقهم بسرعه “.. 
وبعد شوية فاقوا.. 
_ ااه دماغي يا نااس حد يلحقني. 
ملك” احنا فين ايه دا الحقي الظباط واقفين كدا ليه انتوا عايزين مننا ايه ومين اللي جابنا لهنا وبصت لآسر واتكلمت بعدهاا اكيد انت اللي جبتنا هناا اقبضوا عليه ضيع شرفناا”.. 
آسر بغضب” انتي عارفة بتكلمي مين يابت انتي”.. 
_ بت اما تبتك علي غسالة ستك.. 
حبيبة ردت” قصدك علي قرعه ستك”.. 
= لا ما شكل سته مش قرعة الولا عنده شعر اهو.. 
_ باااااااس ايه المهزلة اللي بتحصل دي انا الظابط آسر الدهشوري .. 
ملك بدهشة” واات”.. 
آسر حب يعرف اذا كانت متجوزة ولا لا” قومي يا مدام شوفي رايحه فين”.. 
_ لا حاسب عندك يا حبيبي انا آنسه قال مدام قال.. 
= قومي يبت انتي وهي غوروا اجروا واحنا هنفضل وراكوا ك أمان يعني.. 
_ يلا سعديه انتي ومديحه نقوم نمشي وراحت لآسر.. 
_ إلا قولي يا باشا هو احنا جينا هنا ازاي او كنا بنعمل ايه ع السرير.. 
= فيه بنت رنت عليا وقالت إن فيه شباب بيحاولوا يغتصبوكوا ف جينا.. 
_ انا مش عارفه اشكرك اد ايه انت انقذتنا من جريمه بشعه شكراا جداا.. 
آسر مشي وراهم بعربيته وعرف بيت ملك وبعدها رجع بيته تاني.. 
ف بيت شيرين وهما قاعدين يتعشوا حكت لهم كل حاجه. 
_ بعد كدا مفيش حفلات تاني.. 
=  وانا مستحيل اصلا اخرج تاني او اروح حفلة يعني.. 
_ كويس إنك عقلتي كداا.. 
بعد شوية شيرين دخلت غرفتها.. 
_ هو الولا جلال دا انا مش خطيبته ولا ايه ولا رن ولا فيه رصيد بعته ولا جه ليا ايه دا والله اسيبه.. وهي بتتكلم مع نفسها..تليفونها رن.. 
_ الو.
= ايوا مين معايا. 
_ انا آدم يا شيرين اللي ببعتلك ع الواتس.. 
= ااااه هو انت وبترن ليه يا أستاذ عايز ايه.. 
_ تسيبي خطيبك يا شيرين.. شيرين انا بحبك والله وعارف إني غلطت لما مجتش اتقدمت بس انا عارف إنك مش بتطقيني.. 
= هو انا اعرفك علشان اطيقك ولا مطيقكش.. 
_ طب سيبي جلال ولما اتقدم هتشوفيني وتعرفيني.. 
= و ليه متقولش هنا ع الفون.. 
_ علشان حابب اشوف رد فعلك.. بحبك.. وقفل.. 
” والله متخلف بس انا هسيب جلال مش علشان هو قالي لااا دا علشان جلال اصلا مش معبرني”.. 
وخرجت لعادل.. 
_ عادل عادولة.. 
= ايوا يا حبيبتي.. 
_ قول لجلال كل شئ قسمه ونصيب.. 
= طب ليه يا حبيبتي دا انتوا لسه مخطوبين. 
_ هو كدا مرتحتش معاه.. 
= طيب يا شيرين بعدها دخلت اوضتها ونامت.. 
تاني يوم ف بيت مي.. 
_ بابا انا هروح ل شيرين تذاكرلي شوية.. 
= ماشي يا حبيبتي.. 
وراحت لشيرين البيت..وعادل اللي فتح..
_ ازيك يا مي..
 مي بجفاء = الله يسلمك..اومال فين شيرين..
= جوا اتفضلي..
ودخلت لهااا..وقعدوا شوية ضحك وهزار وبعدين..
_ شيرين بالله عليكي ذاكريلي درس الميكانيكا دا مش فاهمه فيه حاجه..
= طب اقسم بالله انا لا كنت بطيق ميكانيكا ولا فرع الرياضة دا كله بصي روحي لعادل اصلا مهندس وبيحب الرياضة.. 
_ لاا بلاش عادل.. 
= والنعمه لأقوله وبعد شوية.. اضطرت مي تقعد وعادل يذاكر لها.. 
_ مش فاهمه الدرس دا.. 
= اه.. 
_ خلاص ركزي معايا وهتفهميه بإذن الله.. 
وقعد ذاكر لها وطبعاً زي ما انتوا عارفين النظرات اللي هي بتبقي من تحت لتحت دي. ????????.. 
_ مي.. 
= نعم.. 
_ انا عايز اقولك حاجه.. 
مي وقلبها بينبض بسرعه ” قول يا عادل “.. 
وياتري عادل عايز يقولها ايه!!؟.. 
يتبع…..
لقراءة الجزء الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غيث ومرام للكاتبة منار رضا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى