روايات

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الرابع 4 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الرابع 4 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الجزء الرابع

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة البارت الرابع

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الحلقة الرابعة

ادم بيصحي علي صوت هو عارفو
سام بإبتسامه : ادم
ادم بخضه : انتي جيتي امتي
سام : من شويه يحبيبي
وتضحك : مالك اتخضيت كده لي
ادم : صاحي من النوم ملاقيكي فوق دماغي عايزاني اعمل اي
سام وتخبطو بالمخده على دماغو : واللهِ
ادم بيقوم من على السرير : وعرفتي بقي مكان البيت ازاي انتي عمرك ما جيتي هنا قبل كده
سام : ما انا اول ما نزلت من الطياره كلمت مرات عمو وبعتتلي اللوكيشن وجيت
ادم : اممم طب يلا اخرجي عايز اغير
سام : ما تغير هو انت بتتكسف ولا اي
ادم بنظره جذابه وابتسامه خفيفه : لا وانا هتكسف منك
و بيمسك بنطلونو عشان يقل*عو
سام بصدمه وتنح لي : استنيَ انت هتغير بجد ولا اي
وتخرج من الاوضه بسرعه وتسمع صوت ضحكتو عليها
سام : لما تخرج يا ادم
___________________________________________
زينه : انا لازم اغير الفستان ده مش هينفع اخرج من الاوضه كده
وبتحرك بأيدها الكرسي وتقرب ناحيه شنطه هدومها وتطلع بچامه لونها احمر وبرفن وليب بلص والليب لاينر وتتحرك لحد الحمام وتغسل وشها و تغير الفستان وتلبس البچامه وتقرب ناحيه المرايا و ترجع شعرها الاسود الناعم ورا ضهرها على هيئه نص دايره وتحدد شفايفها الوردي بالليب لاينر و تحط الليب بلص الاحمر وتحط ايديها على شفايفها و تحركها على خدودها وتبتسم لنفسها ولجمال ملامحها البارزه وغمزتها الجذابه
زينه بحب وعيونها تلمع : انا فعلا حلوه اوي زي ما كنت بتقولي يا ادم وانت صغير انت مكدبتش
_:.
سام : بيتكو حلو اوي يامرات عمو
كوثر : كل حاجه في البيت ده انا الي مختاراها
سام بغمزه : ما انا بقول برضو الحلاوه دي متجيش الا منك
كوثر : يابت
سام : اكدب يعني الله
كوثر : بتعرفي تطبخي يا بت يا ساميه
سام وتهز راسها بمعني لا
كوثر : جتك نيله زي امك الله يرحمها
سام بتبتسم بحزن ومتردش
كوثر : اطلعي غيري هدومك و حطي شنطتك في اوضه من الي فوق وتعالي ساعديني
سام : حاضر
وتطلع فعلا
زينه بتخرج من اوضتها وتلاقي كوثر في المطبخ قصادها
زينه بإبتسامه وتقربلها : صباح الخير
كوثر بإبتسامه مزيفه : صباح النور
زينه : اساعدك في حاجه
كوثر : وده ازا.. قصدي لا يحبيبتي متتعبيش نفسك
زينه بإحراج : طيب هو ادم لسه مصحيش
كوثر : مش عارفه روحي شوفيه اهي اوضتو
زينه وتتحرك لناحيه الاوضه وتفتح الباب وتدخل ومتلاقيهوش
زينه بإستغراب : راح فين ده
ولسه هتخرج بتسمع صوت باب بيتقفل وتبص وراها تلاقيه خارج من الحمام وشعرو مبلول وعضلاتو بارزه والفوطه على رقبتو
ادم : بتعملي اي هنا
زينه بإبتسامه وتتنح في
ادم : يابنتي
زينه متردش
ادم بعلو الصوت : انتيييي!! اي طارشه
زينه : هاااه
ادم بزعيق : اي الي مدخلك اوضتي
زينه : متزعقش طيب
ادم : هي دي طريقتي في الكلام واتعودي على كده
زينه بتكبير دماغ : هوووف ماشي
وتمسك ايدو بإيد والايد التانيه تتحرك بالكرسي لناحيه السرير
زينه : اقعد
ادم برفع حاجب : لي
زينه : مش هاكلك اقعد بقي ده انت لسه عنيد زي ما انت متغيرتش
ادم بيقعد
زينه بإبتسامه لطيفه : امبارح انت اتكلمت وانا سمعتك ممكن اتكلم وانت تسمعني
ادم بلامبالاه : من غير ما تتكلمي كلامك هيبقي ملوش فايده
زينه : ماشي ممكن اتكلم بقي هما 5 دقايق بس
ادم : اخلصي
زينه : قبل اي حاجه هو انت مش فاكر اي حاجه بينا واحنا صغيرين
ادم : مش عايز افتكر
زينه بإبتسامه : مش مهم الايام بينا هتفكرك ،، احم انا عارفه ومقدره انك يمكت نسيتني طول السنين الي كنا بعاد عن بعض فيها بس انا منستكش ولا نسيت اي ذكرى بينا لسه محتفظه بكل صورنا و ذكرياتنا وكل حاجه انت جيبتهالي
وتبتسم بحب : كنت بتحب تديني ورد وكنت بتجيبلي نوع معين
ادم بإبتسامه : الياسمين
زينه بفرحه : ايوااا افتكرت
ادم : لا الجنينه بتاعتنا مكنش فيها غير ياسمين اكيد فا كنت بجيبو
زينه وتمسك ايدو وتبتسم لي : زمان يا ادم قولتلي انا بحبك ولما نكبر هتجوزك ساعتها كنت بزعقلك واقولك انا مش هكبر هفضل صغير ومش هتجوزك
وتكمل بضحك : واهو دلوقتي متجوزاك
ادم : متنسيش انها مصلحه مش اكتر
زينه : مش هاممني المهم ان انا معاك دلوقتي وبحبك
وتكمل بملامح بريئه : ايوا بحبك واللهِ استنينك كتير ترجعلي يا ادم عشان اقولك انا قد اي بحبك رغم انك مكنتش معايا عشان تبادلني الحب ده بس كنت شايفاك معايا و في خيالي طول الوقت انا مش عايزه منك غير انك تديني فرصه اخليك تحبني صدقني انت لو لفيت الدنيا دي كلها مش هتلاقي حد يحبك قدي
ادم بتفكير ولسانه يعجز عن الرد ويبص لإيديها الي ماسكه ايدو
سام : اي يا ادم كل د..
سام بإستغراب وتستوعب الموقف : ايي دهه مين ديي وماسكه ايدك كده لي
وتقرب ناحيتهم بغيره وتشيل ايديها من على ايدو
زينه بعدم استيعاب : اي الي انتي عملتيه ده انتي مين اصلا وبتعملي اي هنا
سام بنظره تكبر وترجع شعرها لورا : انا ابقى بنت عمو و خطيبتو يحبيبتي انتي الي مين وبتعملي اي في اوضتو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى