Uncategorized

سكريبت الخيانة الفصل السادس 6 بقلم ياسمينا

 سكريبت الخيانة الفصل السادس 6 بقلم ياسمينا

سكريبت الخيانة الفصل السادس 6 بقلم ياسمينا

سكريبت الخيانة الفصل السادس 6 بقلم ياسمينا

ادم بص لي هنا لقها بدأت تفقد الواعي أما ليلي وباسم عربيه سوده كبيره وقفت قدامهم وبعدين طلعو منها رجاله وخدوهم وركبوهم العربيه غصب …….. أما ادم شال هنا وجت عربيه تانيه وادم ركب هنا فيها وقال لسواق: وصلها للفيلا
السواق : حاضر 
السواق اتحرك وادم وقف وبص علي ساعتو بغموض…….
________________________________________
* في مكان تاني مكان شبه المخزن كانت ليلي وباسم مرمين في الارض وايدهم مربوطه وفيه شريط علي عنيهم وفجاه سمعو صوت كلاب الصوت كان عالي وبيخوف وفجاه باسم وليلي الشريط الي في عنيهم اتشال وانصدمو لما شافو ادم وسلمي وخالد واقفين قدامهم وباسم بص جمبو لقه حسين مرمي في الارض جمبو وفقد الواعي وباين عليه الضرب 
ادم : اكيد طبعا مصدوم صح 
باسم : انت عايز مني ايه 
ادم بغضب : انت الي عايز ايه ليه الحقد والقرف ده 
باسم بغضب : لانك تستاااااهل اكتر من كدا 
ادم : انا ممكن أتخيل أن خالد يعمل فيا كدا إنما أنت لا انت كنت اقرب صاحب ليا 
خالد : الحكايه بدأت ياحمار من شاديه الي عندها الايدز قبل ماتموت هي بعتتلي رساله بأنها ندمانه من الي هي عملتو 
سلمي : الحكايه بدأت في يوم الفرح 
فلاش باك ❤️
ادم كان بيجهز علشان الفرح وده كان قبل ما عمو يجي يقولو أن عندو ايدز خالد جاه لي ادم ودخل اوضو
خالد : ادم عايز اقولك علي موضوع كدا
ادم بسغراب : ايه هو 
خالد بتوتر : باسم اتفق معا شاديه 
ادم بضيق : بص ياخالد انا بجد عايز ابعد عن طريق ده 
خالد بستغراب : مشمعنا 
ادم قعد علي سرير وقال : حلمت امبارح حلم غريب اوووي 
خالد : ايه هو 
ادم : اني في مكان مقفول مفيش نور ومش عارف اتحرك ولا عارف اتنفس حاسس ان ده قبر 
خالد بحزن : ادم عايز اقولك انك عندك الايدز 
ادم بصدمه : نعم 
خالد : شاديه كان عندها الايدز وهي ماتت انهارده هي قالتلي قبل ما تموت أن باسم هددها علشان تنقلك المرض 
ادم ببرود : اه 
خالد : مالك مفيش اي ردت فعل 
ادم  : مين معه تاني 
خالد : مش عارف بس اكيد عمك انت قولت انو بيكرهك 
ادم بهدوء : كلو هيبان 
خالد : ادم انت مالك بارد كدا لييييييييه 
ادم بابتسامه : شكرا انك مخدعتنيش زايهم انا كنت فاكر أن الضربه هتجي منك انت 
خالد بضيق : انا اه بتخانق معاك بس مستحيل اخدعك انت اخويااا وعلشان كدا هفضل معاك وهنجيب حقك 
ادم : طيب ياسيدي هقولك ليه انا بارد انا متصالح جدا معا نفسي وواثق أن ده عقاب من ربنا بس عايز اقولك حاجه انا ياما اتاذيت من عمي خلاص انا مبقتش واثق في حد وكل شويه اتصدم في حد لغيت لما اتعودت علي الخزلان  المهم هنخلص المهمه دي ونتوب ماشي 
خالد بابتسامه : معاك دايما 
ادم سمع حد بيخبط علي الباب 
ادم : ده اكيد عمي روح استخبى في الحمام
خالد بهمس : وجاي ليه 
ادم : اصل احنا في العيله بنعمل فحص شامل كل شهر ونشوف صحتنا وكدا اكيد هيقولي اني عندي الايدز 
خالد : تمام 
خالد دخل الحمام وحسين دخل وقال لي ادم عن المرض وبعد ماخلصو ادم راح علشان يصالح سلمي حسين فضل في الاوضه ومسك تلفونو وكلم باسم وخالد سمع 
حسين : خلاص ياباسم كل حاجه تمام 
باسم : وليلي جاهزه وعارفه هتعمل ايه 
حسين ؛ ايوا ليلي جاهزه خلاص دي اشطر مني ومنك هتخلي ادم كدا عجينه في اديها 
خالد بهمس: اهاا ياكلااب الله يكون في عونك ياادم 
حسين قفل معا باسم وطلع من الأوضه وادم رجع وخالد قالو عن ليلي 
ادم قعد علي سرير وبص في الارض آكنو بيحاول يخفي الجوع الي باين في عنيه 
خالد : ادم 
ادم وهو باصص في الارض : ها 
خالد : انا اسف 
ادم بسخرية : بتتأسف علي ايه هو انت عملت فيا حاجه لا الي من لحمي ودمي هما الي بيعملو تعرف انا حاسس ان قلبي مولع معقول عمي الي في مقام ابويا يتفق معا حد غريب عليا 
خالد : لا انا اسف لاني كنت بحقد عليك وعلي حياتك الصراحه بعد ما شوفت حياتك مش اتمنا اكون مكانك لحظه عايزك تبقا قوي وانا هساعدك نخلص منهم كلهم 
ادم بهدوء : أن شاء الله ….
وفعلا الفرح تم وليلي افتكرت انها خلاص كسبت ولما باسم بعت لي ادم رساله وقال إن اكيد في ناس خدت منو المرض قرار يروح لي هنا وكان شاكك فيها انها ممكن تكون معا باسم لأنو مش فاكر حصل بنهم ايه كل الي فاكرو انو صحي الصبح لقها بتزعق وتصرخ فيه وانو ضيع شرفها ……..ولما سمع قصتها مقدرش يصدقها …
*في المستشفي * 
ادم قبل ما يدخل يعمل عمليه لست الي بتولد اتصل بخالد 
ادم بضغب : ايه الي انت عملتو ده في اخت هنااااا
خالد بستغراب : اخت هنا مين وبعدين عملت ايه معا هاني ومرام 
ادم بغضب : خلصت منهم خلاص سجنتهم أما انت بقا ايه الي انت عملتو معا اختها ده
خالد : يابني فهمني الاول اختها مين 
ادم : استنا هبعتلك الفيديو
ادم قفل التلفون وبعدين بعت الفيديو لي خالد وخالد اتصدم وبعدين اتصل باادم
خالد : اقسم بالله ما كملت كنت شارب ومشيت فورااا ومش عملت حاجه فيها 
ادم : متاكد 
خالد.بحزن : والله العظيم بس مستحقر نفسي اوي 
ادم بغضب : وانا شايف عملو فيها ايه بس خلاص جبت حقها وفاضل باسم وهموتو اسوء موته 
خالد : كنا في عالم مقرف اووووووي 
ادم : البنت عندها ١٨ سنه شوف عملو فيها ايه وعلشان ايه
خالد بغموض : معلش كل واحد هياخد جزائو صحيح عملت الي قولتي عليه 
ادم : حلو اوي 
خالد : هتعمل ايه معا هنا 
ادم : لا باين انها صادقه
خالد : كويس 
ادم قفل معا خالد وبعدين اكتشف أن سلمي بتحبو مكنش عارف يفكر ازاي بس لقه نفسو اختار هنا وبعدين ما عرف خطه باسم بعت رساله لي سلمي 
الرساله : سلمي انا عايزك تنسي اي حاجه بنا دلوقتي انا معا هنا في جامعه وعمك طبعا هيستغل ده علشان يحاول يزرع في دماغك فكره الانتحار سلمي عايزك تسمعيني كوويس عمو بيحاول يوقعنا هو وباسم وليلي السبب فلي انا فيه دلوقتي عايزين يموتوكي خلي بالك اوعي تسمعي كلامو 
سلمي بعتت : متخفش انا في ضهرك ومش هخليه يلعب في دماغي انا الي هلعب بيه 
ادم ابتسم وقفل تلفونو وقرار انو يخلص من العبه دي 
انهاء فلاش باك♥️
ادم : وطبعا عرفت انك عايز تقتل هنا وابني وسلمي وخالد علشان انا ادخل السجن
خالد بسخرية : امبارح كنت سهران سهره صباحي معا بنت اسمها كرستينا صح 
باسم بصدمه : عرفت ازاي 
خالد بضحك : كريستينا من البرازيل وانت عارف ان هناك الايدز منتشر جدا 
ادم : عملت نفس الي عملتو فيا 
ليلي بصت علي باسم 
ادم قرب من ليلي بهدوء : كنت ممكن انقلك انا المرض بس انا عارف انك حقيره وسبحان الله مشيتي معا واحد كل يوم معا بنت 
ليلي بغضب : زاي ما مشيت معاك كدا 
ادم بابتسامه : عندك حق بس انا كنت بعززك وتجوزتك تعرفي انتي عماله زاي ايه زاي المصاصه الي كل دبان بيتلم عليها 
ليلي بغضب : لو انت شايفني وحشه كدا ف انت زاي بظبط وهتموت من الأيدز ياادم فاهم يعني ايه هتموت
ادم بسخرية : مش مهم علفكره انا توبت ومش هعمل كدا تاني 
سلمي : ليه عملتي كدا 
ليلي : ياحبيبتي انتي ربنا رزقك بعيله كلها زباله من اولها لي آخرها عيله عندهم الحرام حلال والحلال محرم عليهم انتي حبيبك الي هو ادم طلع زاينا 
ادم : بظبط عيله زباله عندك حق ولي يشوفها من برا يقول محدش انضف منها بس عايز افهمك حاجه انا محدش قالي الصح من الغلط ولما عرفت خلاص بعيد عن طريق ده 
باسم بغضب : وده هيشفعلك مثلا 
ادم : والله دي حاجه بيني وبين ربنا المهم فكرت ازاي اعقبكم قولت عقابه الخيانه ايه
خالد : مثلا يتفضحو او مثلا نعمل فيهم زاي ما عملنا في هاني 
باسم برعب : لاااا طبعا
ادم بثقه : مقتل الدكتور حسين العطار علي يد باسم حفظي باتفاق معا ليلي العطار
باسم وليلي بصو لبعض بصدمه 
ادم كمل وقال : وتدخلو السجن انتو الاتنين وتموتو بلمرض هناك سهله ومتخافيش يالولتي هناك هتعيشي احلا عيشه
ليلي بصريخ : مستحيل 
خالد : العم اكتشف ان بنت إختو بتخون جوزها معا واحد تاني ولقهم معا بعض في نفس الاوضه وفي نفس السرير
باسم بصريخ : لاااااا
ادم كان معه عصايه وضرب بيها باسم وفقد الواعي وبعدين ضرب ليلي 
سلمي بتوتر : هو انت متاكد من الي هتعملو 
ادم بهدوء : اه يلا ياخالد 
رجاله خالد شالو باسم وليلي وحسين وركبو العربيات وبعد نص ساعه وصلو فيلا ادم  وادم نزل هو وخالد وسلمي وبعدين رجاله خالد دخلو باسم وليلي الفيلا 
ادم : طلعوهم الاوضه وجهزو كل حاجه وانا هطلع اشوف هنا 
خالد : تمام 
ادم طلع اوضتو لقه رجالين واقفين قدام الاوضه وهنا بصرخ وبتقول : طلعوني 
ادم ابتسم بخبث وبعدين دخل الاوضه وقفل الباب وراه 
هنا بغضب : هو في ايه 
ادم بتمثيل : هنا حطولنا في الاكل سم وخلاص هنموت بالبطيء
هنا بصدمه : مين عمل كدا 
ادم بحزن مزيف : انا مش خايف غير عليكي 
هنا بدموع : لا انت اهم مني لازم تبقا كويس 
ادم بخبث : ليه لازم انتي الي شايله
هنا بضيق : ايوا قول كدا أن انت خايف علي بيبي المهم قوم لازم نرجع الاكل 
ادم : ايه القرف ده 
هنا بزعيق : ونبي مش وقتو انعظت امك دي قوم يلا 
ادم حط ايدو علي بطنو وقال بتمثيل : لا خلاص ياهنا شكلي همووووت
هنا بدموع : لا ونبي 
ادم بدا يمثل انو هبغمه عليه وقال : خلاص مش قادر 
هنا بزعيق : يلي هنا ساااعدونااااااااا
ادم ابتسم بخبث وبعدين مثل أنو فقد الواعي 
هنا بصريخ : ادم مستحيل قوووووم  
هنا حطت أيدها علي وش ادم برعب : ادممممم فووووق ونبي 
ادم فتح عنيه بهدوء : اهدي 
هنا بغضب : والله بتضحك عليا 
ادم بضحك : مانتي هبله اعملك ايه 
هنا بغضب : حيواااان 
ادم جاي يرد بس سمعو صوت ضرب نار وهنا صرخت وقالت : ايه ده 
ادم فهم أن خالد نفذ الخطه 
ادم : لا لا متخديش في بالك 
هنا بخوف : هو احنا فين 
ادم : دي فيلتي وطبعا هتعيشي هنا معايا 
هنا : احم ودي اوضتك انت ومراتك الاولنيه 
ادم بابتسامه : لا متخافيش دي اوضتي انا غير تانيه حتي هنا في الخزنه بتعتي وكل اوراقي 
هما بابتسامه : كووويس اوي 
فجاه سمعو صوت عربيه البوليس 
هما بستغراب : هو ايه الي بيحصل برا 
ادم : لا ولا حاجه نامي انتي وارتاحي اكيد تعبتي 
هنا بتعب : فعلا حاسه اني عايزه انام طول الوقت 
ادم : لازم تخدي بالك من نفسك يلا ارتاحي
هنا نامت علي سرير بهدوء وقالت : ماشي تصبح علي خير 
ادم ابتسملها وقال : وانتي من اهلو
ادم خرج من الأوضه وظبط معا البوليس كل حاجه والبوليس خد باسم وليلي كان قدامهم زاي الأسد بس من جوا بيتوجع ادم قعد علي كرسي قدام اوضتو وبدأ يفكر في حياتو الي كلها خيانه بقا بيكره الحياه هو معترف انو غلطان بس معقول كدا خلاص خد عقابو ولا لسا فيه عقااااب تاني …. وياتره في خاينين تاني ولا خلص منهم كلهم ادم نام في مكانو من غير ما يحس ………
__________________________________
*في صباح يوم جديد*
ادم صحي علي صوت سلمي وهي بتصحيه 
سلمي : ادم 
ادم بنوم : ها 
سلمي : انا دخلت اشوف هنا مش لقتها حتي خالد صحبك مش هنا هو قال انو هيبات 
ادم فاق وقال : ازاي 
ادم قام دخل الاوضه وبص في الاوضه ملقاش حد وبص في الارض لقه مفاتيح الخزنه في الارض ادم مسكها بحذر وبعدين قرب من الخزنه وفتحها ونصدم لما ملقاش فيها اي حاجه 
ادم بص لي سلمي وسلمي قالت بصدمه : ازاااي 
ادم غمضت عينو بوجع وقال : اكيد لا 
سلمي بغضب : يعني هنا كمان طلعت حقيره ويمكن كمان متفقه معا خالد 
ادم قعد علي سرير بوجع وقال : مستحيل مستحيل يكون هما الاتنين خانوني مش مصدق
سلمي مسكت تلفون ادم ورنت علي خالد بس مردش 
سلمي : اهو شوووووفت ده اكبر دليل وعدم وجود هنا كمان دليل قوي
ادم حط ايدو علي راسو وقال بغضب : مستحيل انا عملتهم ايه علشان يعملو فياااااااااا كداااااا
سلمي بلهفه : اهده كدا هتتعب 
ادم بغضب : عايز اموت الكل خااااااين الخيانه في دمهم
سلمي قربت منو وحطت أيدها علي كتفو وقالت : انا جمبك والله 
ادم  زقها وقام من علي سرير وحط ايدو علي راسو وبدأ يفتكر كلام هنا ….
هناهنا : بص ياسيدي مش هينفع اقولك عنو لانو خلاص صفحه وتقفلت علشان انا دلوقتي متجوزه ومش ينفع اتكلم عن راجل غيرك دي تعتبر خيانه 
ادم بغضب : طلعت خاينه زايهم خاااااااينه 
ادم بدا يكسر اي حاجه قدامو مبقاش شايف حاجه 
ادم بصريخ : خاينه كل العالم خاااااااينين كلكم خاااينين ………
_____________________________________
ياتره هنا هي الي خانت ادم لوحدها ولا خالد هو الي خان ادم لوحدو ولا الاتنين متفقين سواااا؟!!!!!!!!!!
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية العودة إلى الوراء للكاتبة روان ريحان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى