Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت السادس 6 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت السادس 6 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت السادس 6 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت السادس 6 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

احست بشئ على شعرها فلفت وصدمت مما فعله فارس فما فعله هو ضفر شعرها إلى ضفيرة كبيره
فارس بغضب:شعرك ده مش عايز اشوفه مفرود مره تاني فاهمه
صمتت ملك بصدمه فعاد فارس القول بصوت اعلى:فاهمه
ملك بخوف:ف ف ف فاهمه
فارس بحنان:روحي وهغير هدومي وانزل يا ملك ماشي
نزلت ملك وهي مازالت بصدمتها ولم تتجرء على أن تفك الضفيره ابدا فقد خافت منه 
####################
ابدل فارس ملابسه ونزل للأسفل ووجودها
 تتحدث في الهاتف لا يعلم لم احس بضيق 
بداخله لا يعلم لما يحس بضربات قلبه تتسارع 
وتكاد تخرج من مكانها إذا نظر لها لا يعلم أنه
 بالفعل قد وقع بحبها منذ الوهلة الأولى ولكنه
 لن يكتشف ذلك ابدا ولا يعلم فقط يغار عليها
 كثيرا 
فارس بغيره:بتكلمي مين 
ملك باستغراب:وانت مالك يا استاذ فارس 
فارس بغيره عمياء سحب منها الهاتف وعندما 
وجدها تكلم جدتها أعطاها الهاتف بضيق فهي
 جدتها في الاخير 
ملك بضيق:بعد اذنك متعملش الحركة دي تاني 
فارس باسف:اسف يا ملك عن اذنك هستناكي
 بره
ملك بابتسامه:اتفضل
خرج فارس وهو يقول في نفسه:مالك يا فارس دي جدتها وبعدين انت متضايق كدا ليه بس بردو
 مينفعش تكلمها هي بتعتي انا وبس جدتها 
ملهاش حق فيها 
مهلا ماذا قلت انا 
فارس بصدمه:ايه الي انا بقوله ده انا لسه
 شايفها امبارح أعقل يا فارس انت اتجننت 
ولا ايه 
جاء صوت ملك الذي يقول ببراءه:بعد الشر 
حضرتك كويس 
فارس بتوتر:اه ايوه كويس الحمدلله 
ملك بابتسامه أطاحت المتبقي من عقله:دايما يارب
 ممكن نمشي بقى 
فارس ببلاهه:يلا يا ملك 
جاءت لتذهب ولكن اوقفها صوت فارس:ملك 
ملك باستغراب:نعم 
فارس بتحدي:ايه رايك لو بقينا صحاب 
ملك بابتسامه:اكيد طبعا ده يشرفني يا فارس بيه 
فارس بتكشيره:هو فيه مبين الصحاب رسميات فارس اسمي فارس بس اسمي ايه 
ملك بابتسامه:فارس 
فارس بداخله:ينهار ابيض يا جدعان أول مره
 اعرف ان اسمي جميل بالشكل ده 
فارس بغزل:اول مره اعرف ان اسمي حلو اوي كدا 
ملك بخجل وجهها يكاد تنفجر منه الدماء من شدة الخجل:احنا اتاخرنا يلا بقى 
فارس بحب:يلا يا لوكه 
زاد احمرار وجهها أكثر 
ركبوا السياره وانشغلت ملك بهاتفها وهو لا يفعل شئ يستند بذراعيه أعلى الشباك ويتاملها وهي تذيح بعض الخصل عن شعرها 
فارس بابتسامه:شعرك حلو يا ملك 
ملك بخجل واحراج:احم احم شكرا لحضرتك ده من ذوقك 
آن هاتف ملك فاجابت:الو 
الشخص:……… 
ملك بتوتر:مهو مهو انا مسافره مينفعش خالص
الشخص:………. 
ملك بعصبيه طفوليه:اعمل ايه طيب وتصلحيني
الشخص:………
ابتسمت ملك وقالت:طيب ياستي بحبك اموااااه
كان فارس يراقبها وعينيه تخرج شرارا اخذ الهاتف منها وقفله ووضعه في جيبه
ملك بغضب طفولي:التليفون خدته ليه هاته
فارس ببرود وهو لا ينظر لها:علشان تبقى تقولي لحد بحبك أو تبعتيله بوسه في الهوا
استغربت ملك وقالت:وانت مالك دي حاجه شخصيه بيا احب حد اقوله بحبك انا حره
سمع فارس هذا الكلام وامسكها من زراعها بقسوه وقال بدون تفكير:حسك عينك اسمعك بتقولي الكلام ده تاني انتي بتاعتي لوحدي فااااهمه
ملك برعب ودموع فهي تتالم من زراعها:ف فف ف فاهمه
تركها فارس بغضب وقال للسائق:أنجز انت كمان هنوصل امتي
نظر لها السائق وهو فارغ الفاه فهو يعلم عن سيده الجديه وحنيته لأول مره يراه بهذا الغضب ومع من فتاة فهو يحترم الفتيات جميعهم 
فارس بغضب جحيمي:بص ادامك يا بنيادم انت متعصبنيش
ملك بغضب طفولي راق له:على فكره انت رخم انت ازاي تكلمه كدا عيب ده قد باباك 
اخيرا نظر لها وعندما نظر لها لم يسمع اي كلمه مما ألقتها في وجهه الأن فقط يتاملها وهي تتكلم حركاتها جعلت قلبه يدق ومن كثرة دقاته خاف أن تسمعه ولكن ياترى ما هذا
فارس في نفسه:أنت اتجننت يا فارس شكلك معجب بيها بس هي بصراحه زي القمر بس يارب ميكبرش الإعجاب ده انا خايف تكون مخطوبه 
ماااااذا مخطوبه امسك يدها سريعا ولم يجد بها شئ حمد ربه
اما هي فظلت تنظر له 
ملك في نفسها:هو الواد ده عنده انفصام ولا ايه بس هو بصراحه كدا زي القمر بس يا ملك ايه الي انتي بتقولي ده انتي نسيتي نفسك ولا ايه ده هو الدكتور فارس أكبر جراح وانتي ههه مجرد خدامه عنده فوقي يا ملك من حلمك فوقيي
فاقت ملك من تفكيرها على يد فارس الذي على يدها وهو يقول بحب:ملك 
ملك بسرحان به وهي تتطلع بعينيه لأول مره:نعم 
فارس وهو يبتسم بحنان:وصلنا 
ملك بشرود:ط طيب 
فارس بحماس:بصي يا ملك انا مش عايز حد يعرف اني هنا ماشي 
ملك باستغراب:ليه 
فارس بحماس:علشان تبقى مفاجاءه ماشي وبعدين مش احنا صحاب ولازم تسعديني 
ملك بمرح:ماشي يا صديقي الصدوق 
خرجت ملك من السياره ودخلت واصتدمت بشئ صلب كالحائط 
ملك بألم:انا اتخبطت في حيطه ولا ايه 
وهدان بصوت خشن وإعجاب:مين انتي 
ملك بألم برأسها:انا ملك هي فين اسيل وأحمد بيه لو سمحت 
وهدان بإعجاب ولهجه صعيديه:فوج في آخر دور تعالى أدلك عليه
(يا جماعه وربنا انا فاشله ف الصعيدي ف لو حد يعرف روايات صعيديه اهو اتعلم علشان بحب الروايات دي اوي جدا يعني ومتخدوش بالكوا من اللهجه علشان ملقيش ف الكومنتات تعليقات ف الموضوع ده ونبي????????) 
صعدت ملك بخوف ف وهدان طويل جدا وعينيه سوداء وشعره بالون البنى واسمر البشره وليس وسيم جدا
وهدان بنظره تلمع في عينيه:أهنه يا ملاك 
ملك بتصحيح وضحكه شلت عقل وهدان:ملك اسمي ملك
وهدان بضحكة خشنه ولذجه:التنين واحد ملك ملاك نفس السخص دي الاوضه خشي ارتحيلك حبتين السمس جربت تغيب 
ملك بابتسامه صفراء:شكرا يا… 
وهدان بابتسامه:وهدان محسوبك وهدان يا ست البنته كلها 
ملك باستغراب:عن اذنك 
ودخلت الغرفه دون سماع رده حتى أما هو ظل يتابعها بعينيه وهو يقول:مش هتبجي لغيري يا نن عيوني
ثم نزل للأسفل وهو يفكر بشئ يجعل ملك تحبه أو أي شئ يجعلها ملكه
اما ملك دخلت وهي تتسحب على أطراف أصابعها وهي تدخل لكي لا تصنع ضوداء وجدت من حسن حظها اسيل تتكلم في الهاتف فضحكت بداخلها وجاءت من خلفها وقالت بصوت عالي:اسيييييل
اسيل بخضه والهاتف يقع من يدها:عاااااااا
(اتخيلوا اتخيلوا????????)
ثم نظرت لملك بصدمه وقالت:ملك
وأكملت بخضه:حرام عليكي يا ملك قلبي كان هيقف
ملك وهي تمسك بطنها وتجلس في الأرض تضحك بصوت عالً:هموتتتتتت????
فجاءه دخل فارس وقال:انا جيييت
نظرت لاثره الفتاتين وصرخت اسيل:فاااارس
وذهبت تجري لتحتضنه ودموعها أسرع منها احتضنها فارس بحب اخوي
فارس بمرح وهي بحضنه:وحشتيني يا كلبه
اسيل ببكاء حاد:وانت كمان متسبنيش تاني يا فارس انا من غيرك ولا حاجه
شدد فارس من احتضنها وتأكد أن اخته بها شئ
فارس بمرح لكي تضحك اخته:يا بنت الظينه الطقم الجديد يخربيتك بوظتيه ابعدي ابعدي
ضحكت اسيل وهي تمسح دموعها وهي تقول:طول عمرك واطي
(ملحوظه:الفرق بين اسيل وفارس سنتين اسيل عندها ٢٣ سنه يا جماعه)
اما ملك كانت تراقبه بيسمه على وجهها وهي تلاحظ حنان فارس مع اخته وتنظر له بحب نعم بحب الان اعترفت هي تحب فارس تحب حنانه راته من يوم فقط ولكنه استطاع أن يوقعها بحبه
كم ان الحب غريب جدا يأتي صدفه ولا نعلم أننا أحببنا إلا إذا مر بعض الوقت هناك الكثير من الأشخاص لم يجدوا الحب ولا احسوا به من قبل أظن أنه احساس رائع ان ترى حبيبك امامك تجد به كل شئ حنانه دفئ حضنه هذا ما رائته ملك بفارس حنانه رأت به حنان ابوها الذي فقدته في طفولتها يمكن أن تحب شخص بلحظه بثانيه بدقيقه ولكنك لن تعلم
ملك في نفسها:ياترى ده حب شكلك وقعتي يا ملك بس مينفعش مش هيبصلك اصلا هيبص لخدامه) 
اسيل بفرحه:انا فرحانه اوي تيجوا نخرج يا عيال 
نظرت ملك لفارس نظره فهمها جيدا وغمزت له اماء لها وقال:تعالى بس اقعدي معايا شويه 
دخلت ملك إلي الحمام وخرجت بعد ربع ساعه نظر لها فارس في الخباثه وأمأت له وهي تحاول كتمان ضحكاتها بصعوبه 
فارس لاسيل:انتي ريحتك وحشه اوي أيه ده 
ملك بقرف وإخراج مصطنعين:فعلا يا أسيل بصراحه انا اتكسفت اقولك 
اسيل بخوف:بجد انا هدخل استحمي نص ساعه وهاجي علشان نخرج 
ملك وفارس:ماشي 
دخلت اسيل الحمام وبعد ربع ساعه
اسيل بصراخ:عااااااا 
خرجت اسيل وهي ترتدي ملابسها ولونها أخضر بالكامل
لم يتمالكوا فارس وملك ضحكاتهم وانفجروا ضاحكين بشكل هستيري
اسيل بصراخ:ملاااااااك فاااااارس بسسسسس انتو عملتو ايه 
فارس بضحك هستيري:مش قادره هههههههههههههه ااااااااه يخربيت منظرك ههههههعهععه
ملك بتكلمه:شكلك مسخره ههههههههههههههههه هموتت يلهواااي 
دخل وهدان بهيبته وهو يقول بخضنه:سلاما قولا من رب رحيم مين الراچل ديه وفين اسهال
أسيل بغضب:قولتلك اسمي اسيل يا بنيادم انت 
وهدان برعب:اللهم احفظنا انت مين يا راچل انت انت بلعت اسهال ولا ايييه 
اسيل بصراخ:يا باباااااااااااااااااااااااا
فجاءه سمعوا صوت شجار عالي جدا بالأسفل ونزلوا وصدموا مما رائوا
يتبع..
لقراءة البارت السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!