Uncategorized

رواية الساحر الفصل السادس 6 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل السادس 6 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل السادس 6 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل السادس 6 بقلم ياسمينا

عاصم دخل البيت بلهفه 
عاصم : اريان انت كويس 
اريان بتمثيل : اهده كدا مالك 
عاصم : في حد اتصل عليا وقالي انك عندو وانك تعبان جدا وداني العنوان ده 
اريان بص لي سيف وسيف بص لي ساحر وحارس مكنش مركز معا كل ده 
الساحر :شوفت بقا قولتلك أنو مش هو 
عاصم : مين عم الاسد ده 
اريان : ده الساحر 
عاصم بغضب : الي قتل ماما 
عاصم قرب منو علشان يمسكو بس الساحر زقو وختفا 
عاصم بصدمه : ده اختفا 
سيف قعد علي كرسي وحط راسو في الارض واول مره يحس بلهزيمه ياسمين قربت منو ومدت أيدها علشان ترفع راسو بس لقت ايد اريان بتشدها بعيد عن سيف
اريان : معندناش ستات بطبطب علي رجاله
ياسمين بضيق : ايه يابني تمثيل ده دانا صدقتك 
اريان بهمس : طب اسكتي علشان مش انيمك مغناطيسي 
وفي لحظه دي البوليس وصل وشاف جثة هند وحارس مكنش حاسس بحاجه اكنو في عالم تاني وخدوه ومشيو وكان معاهم سيف
عاصم : انا مبقتش فاهم حاجه يعني ممكن يكون الساحر ده هو الي قتل اهلنا 
ياسمين حاولت تبين لي اريان أنها متعرفش حاجه وتجمع معلومات عنو من غير ما يحس 
ياسمين : اهلكم مين قصدك امك
عاصم بحزن : مامتي واختي وخالتي خالي وعمي وجدي وبابا وحبيبتي وحبيبتو
ياسمين بتمثيل : ايه ده كلو 
عاصم بحزن : دي حكايه طويله 
ياسمين بهدوء : ممكن تحكيلي عنهم 
اريان بضيق : ونحكيلك عنهم ليه كنتي من بقيت اهلنا 
ياسمين بسخرية : لا ياحبيبي انا مراتك 
عاصم : خلاص يااريان هي اصلا ليها حق تعرف مش بقت من عليتنا 
ياسمين بسرعه : طب احكيلي 
عاصم بتعب : بكرا هحكيلك بجد انهارده فصلت 
ياسمين : تمام الف سلامه عليك
عاصم : الله يسلمك انا هروح تعالو ورايا
عاصم وياسمين واريان نزلو من بيت حارس وعاصم مشي واريان فضل واقف 
ياسمين : يلا 
اريان بأبتسامه : لا مستني الساحر 
ياسمين وقفت قدامو بغضب : انا رجلي وجعاني مش فاضيه لي اهلك مش كفايه ملبسني كعب واياك ثم اياااااااك تلبسني تاني 
ياسمين لقت حد بهمسلها في ودنها صرخت وجريت علي اريان ووقفت جمبو برعب 
اريان بضحك : جبانه 
ياسمين بصت قدامها لقت الساحر 
ياسمين بغضب : مين ده 
الساحر شال القناع لقتو شب وسيم جدا بصت علي اريان لقتو فيه شبه من اريان شويه بس اريان لون عينو مميزه ومخليه اكتر وسامه من تاني 
وسام بأبتسامه : مالك يامزه اهدي 
اريان : ده وسام خالي 
ياسمين : بسم الله مشاء الله نوتلاه 
وسام بضحك : بذمتك انا احلا ولا هو 
ياسمين بصت لي اريان وقالت : بص هو كاشكل اريان علشان بس لون عينو أما كا انا ياسمين احب انهي واحد ف انت 
وسام بضحك : لا دا شكلنا هنبقا صحاب 
ياسمين ضحكت وبعدين افتكرت انو خالو واكيد مشترك معه في الجرايم
ياسمين بغضب : لا مبصحبش مجرم 
اريان بسخرية : علشان تعرف ان انا عايش في عذاب 
ياسمين : سؤال بسيط بس هو انت عندك كام سنه 
وسام غمزلها وقالها : تديني كام سنه 
ياسمين بتلقائيه : 30 
وسام بضحك : ياريت بس لا انا عندي 39 سنه 
ياسمين : اه مش كبير اوي 
اريان : يلا نروح القصر 
ياسمين : انا مش همشي من هنا غير لما افهم 
وسام : بصي ياحبيبتي انا وسام خالهم بس صغير في سن زاي مانتي شايفه سافرت برا من سنتين 
ياسمين بسرعه : ده قتل اختك 
وسام ببرود : تستاهل وانا الي اختارتها الموته
ياسمين فهمت انو قصدو علي كاميليا 
اريان : مش يلا 
ياسمين واريان ووسام ركبو العربيه ووسام شغل اغنيه وبدأ يغني هو واريان وياسمين استغربت اكنهم توأم حتي في نفس الحركات 
ياسمين في سرها : هو في ايه يعني الساحر ده بيعرف يفرح ويغني زاينا لا دا انت وراك سر كبير ولازم اعرفووووو 
اريان وصل القصر ونزلو من العربيه وياسمين بصت لي اريان بغضب 
ياسمين : الي معندوش دم يجي يشلني 
اريان : مبشلش بهايم وبعدين انتي تقيله اوي 
ياسمين بصدمه : قصدك اني تخينه 
اريان : لا بهيبه
ياسمين بغضب : وانت تووور 
وسام : خلاص فضحتونا يخربيتكم انا هشيلك ياستي 
ياسمين بضيق : لا طبعا مينفعش هو جوزي وهيشلني أما انت مش جوزي 
اريان بضحك : شوفت بقا اتمحيك عايزني اشلها علشان بتعشق امي 
ياسمين بغضب : غوووور من وشي خلاص اتفضل شلني
وسام قرب من ياسمين وشالها ونصدم من ريحة برفن بتعتها 
وسام : جبتي برقين ده منين 
ياسمين : شيل وانت ساكت لوسمحت مش كفايه اني مش متجوزه راجل
اريان ضحك وقال : علفكره شكلي هحتاج اريان 
وسام دخل هو واريان القصر وعليا أو ماشافت وسام جريت عليه علشان تحضنو 
ياسمين : نززلني نزلني وبعدين سلم 
وسام رمه ياسمين في الارض 
ياسمين بوجع : اهااا ياعيله كلها كلااااب 
اريان نزل لي مستواها : اريان جاي في سكه 
ياسمين : ربنا يخدك 
اريان :فين ريم وعاصم 
عليا : عاصم كان تعبان وريم طلعت معه شكلو عندو سخونيه 
اريان بسخرية : سخونيه ماشي ايه مش هتنامي انتو كمان 
ياسمين : قول انك عايز تخلينا نمشي علشان تكلم انت وخالك
اريان : ايه ذكاء ده يابنتي 
ياسمين في سرها : لازم اعمل نفسي اني عايزه انام علشان اقدر اسمعهم واعرف بيفكرو في ايه 
ياسمين : اسندني ياعليا علشان اطلع انام
عليا سندت ياسمين وطلعو واريان فاضل حاطط عينو عليهم
وسام : مالك 
اريان : البت دي مش سهله 
وسام بضحك : دي كيوت 
اريان بسخرية : اه جدااا 
اريان طلع تلفونو وبعت رساله لي ريم وكتب 
(تعالي في الاوضه الي تحت القصر  ) 
اريان : يلا بينا 
وسام : يلا 
اريان ووسام طلعو اوضه اريان القديمه اريان بص في الارض وشال السجاده وكان في بلاطه كبيره لونها ابيض بس مكنتش بلاطه كان باب صغير حديد بيشبه البلاطه اريان طلع المفتاح  وفتح الباب ده وكان في سلم بيوصلو لي اوضه تحت اريان ووسام نزلو وقفلو الباب تاني اما ياسمين مقدرتش تنام خالص قامت من علي سرير وطلعت برا الاوضه لقت ريم طالعه من اوضتها بهدوء ياسمين مشيت وراها لغيت لما دخلت اوضه اريان وقفلت الباب ياسمين وطت تشوف من خرم الباب ونصدمت لما لقت ريم بتنزل تحت الارض وبعدين قفلت الباب ياسمين دخلت الاوضه بسرعه وقربت من البلاطه ومن حسن حظها أن ريم مقفلتش الباب ياسمين فتحت باب براحه وبصت علي سلم وقرارت تنزل رغم الوجع الي في رجليها بس هي لازم تعرف الحقيقه ياسمين نزلت علي سلم وبصت قدامها لقت ممر كبير مشيت بهدوء وكان في باب في اخر الممر كان مفتوح كانت هتدخل بس سمعت صوت اريان 
اريان : يعني فرعون وصل مصر
وسام : أيوا وصل واخير 
ريم بضيق : وكدا طبعا هتبدأ الحرب 
اريان بغموض : بظبط وهاخد روحو 
وسام بضيق : اريان احنا قولنا ايه هنبدأ بصغيرين وبعدين الكبار 
اريان بزعيق : الكلام ده لو انا صغير بس انا مش صغير يعني فرعون ده آخرو معايا سكينه في رقبتو وقول عليه يارحمان يارحيم 
وسام : بص يااريان احنا قولنا أن احنا لازم ندوقو كل انواع العذاب الي في دنيا مستحيل نسيبو  يموت بسهوله
اريان بهدوء : طيب 
وسام : هو نزل علي شرم شيخ عامل حفله تنكريه بكرا 
ريم : يعني كدا اريان لازم يروح هناك 
وسام : بظبط يعني تمشي دلوقتي علشان توصل بدري وتجهز كل حاجه علشان تقدر تدمرو 
اريان : طب ياسمين وعاصم وعليا 
وسام  : انا هنا معاهم متخفش وريم اهي 
اريان : طب لو سألو عني 
وسام : ماتركز كدا يااريان انت طيار طبيعي تسافر في أي وقت 
اريان بضحك : معلش مش مركز خلاص انا هجهز واسافر انهارده  
ياسمين طلعت بسرعه من المكان ده وراحت اوضتها 
ياسمين بتفكير : انا لازم اروح معه بس مش عارفه ازاي  ايوا هستخبه في شنطة عربيتو 
ياسمين طلعت شطنه وحطت فيها هدومها  وغيرت ولبست بنطلون جينز بلعفه علشان رجليها وبعدين فكرت ازاي تاخد مفتاح عربيه اريان نزلت تحت علشان تفكر تفتحها ازاي ولحسن حظها شافت المفاتيح علي ترابيزه خدت المفتاح بسرعه وطلعت برا القصر وفتحت الشنطه ودخلت شنطتها وسابت شنطة العربيه مفتوحه ورجعت حطت المفاتيح   علي ترابيزه وطلعت ركبت في شنطه وقفلت علي نفسها أما اريان طلع المخبأ بتاعو وطلع من الأوضه وبص علي اوضه ياسمين 
اريان : ادخل ولالا انا لو دخلت هتقعد تسألني مليون سؤال انا همشي احسن 
اريان نزل من الاوضه وخد مفاتيح العربيه وطلع وركب العربيه وتحرك 
????عند ياسمين ????
ياسمين : يارب يسوق براحه 
اريان بدأ يسوق حامد 
ياسمين بضيق : ربنا يخدك 
ياسمين طلعت تلفونها ورنت علي عاصم  وعاصم كان نايم وصحي لما سمع تلفونو بيرن وقام ورد 
ياسمين بهمس : لو ريم جمبك متقولهاش اني بكلمك وتكلم بعيد عنها 
عاصم : لا مش هنا بس قولي في ايه 
ياسمين : عاصم لازم تحكيلي حكاية  اهلك 
عاصم : يابنتي مش عارفه تستني لصبح 
ياسمين : قولي معلش ونبي 
عاصم : بصي ياستي من 11 سنه يوم الحادثه الي مات فيها بابا ماما قرارت تروح عند خالتو وخدتني انا وعليا وعلياء المهم اريان فضل معا بابا قعدنا عند خالتو لي ساعه 1 بليل رجعنا بيتنا لقنه محروق وعرفنا أن بابا اتحرق بس استغربنا أن اريان كان معه ومش حصلو حاجه بس  اريان جالو حاله نفسيا مبقاش يتكلم خالص وعلطول ساكت وبعد يومين من موت بابا لقينا حد بيخبط علينا الباب ماما فتحت لقت قدامها صندوق لونو اسود وجربت تفتحو وتفتح ونصدمنا لما شوفنا فيه أعضاء انسان المهم روحنا مستشفي علشان نعرف مين ده طلع بابا 
ياسمين بصدمه : مش اتحرق 
عاصم : معرفش ده الي حصل 
ياسمين : كمل 
عاصم : بعديها بسنه جدو مات مات محروق  وبعديها عمي 
ياسمين :طب وحبيبتك وحبيبت اريان
عاصم بحزن  : ميرا والاء خوات الاء اكبر انا واريان قبلنهم في النادي ميرا قدرت تخلي اريان يرجع تاني للحياه حبتو اووي وهو حبها جدا عاشو معا بعض ساعتين الضحكه كانت دايما علي وش اريان وانا كمان نسينا الي بيحصلنا وفعلا قرارنا نتجوزهم بس اتقتلو الاتنين سوا ماتو مدبوحين
ياسمين بشك : متأكد أن ميرا ماتت 
عاصم : يعني ايه 
ياسمين : قصدي لقيتو جثتها 
عاصم : الصراحه لا الاء بس الي لقينا جثتها ونسيت اقولك هما ادبحو وبعدين بيتهم اتحرق وده معنه أن ميرا ماتت 
ياسمين بضيق : معلش ياعاصم هقفل 
ياسمين قفلت التلفون بغضب وقالت : اكيد بيعمل كل ده علشان حبيبتو اكيد فرعون ده خطفها وهو بقا بينتقم منهم علشان حبيبتو واهلو اصل مش لقو جثتها يبقا اكيد هي عايشه طب اتجوزززززززززني ليه اكيد عايشه وانا عايزه اكتشف السر ده 
ياسمين فضلت تفكر لغيت لما نامت واريان فضل يسوق وهو بيفكر هيعمل ايه بكرا وبعدين طلع تلفونو وبص علي صورة ميرا بحب وقال : قربت اوصلك …
وبعد 5 سعات وصل شرم الشيخ وكان اذان الفجر بيأذن  وركن عربيتو قدام الشاليه بتاعو وياسمين كانت لسا نايمه ومش حاسه بحاجه واريان دخل الشاليه بتعب ودخل الاوضه ورمه نفسو علي سرير ونام ..
________________________________________
في مكان تاني في شرم الشيخ في قصر فرعون كانو بيجهزو للحفله وكان فيه بنوته قاعده في جنينه وبتلم ورد  وكانت ميرا 
????نتعرف علي ميرا ????
ميرا : بنت هاديه جدا وشخصيه طيبه ودمها خفيف بس خوافه شويه عندها 23 سنه حبيبة اريان فرعون حبها ومقدرش يقتلها خطفها بقالو سنه واريان عرف ده من شهرين بس 
ميرا : انا حاسه اني فرحانه اوي حاسه اني هشوف حبيبي قريب
ميرا كملت تنظيم الورد بهدوء 
????نتعرف علي فرعون ????
فرعون : شخصيه كلها شر بيشتغل في الآثار بيهرب اثار عندو 40 سنه بس مش باين عليه انو كبير بيحب ميرا جدا علشان كدا خطفها …
__________________________________________
????عند ياسمين ????
ياسمين قدرت تطلع من العربيه ياسمين كانت حزينه ومضايقه ومش فاهمه مالها راحت فندق وخدتلها اوضه هناك وحضرت فستان وقناع تلبسو وكانت هاديه جدا جدااا وفي المساء ياسمين كانت جاهزه واريان جهز وياسمين مشيت ورا اريان وصل القصر وكان لابس قناع والكل كان لابس قناع والحفله كانت كبيره وياسمين دخلت القصر وستخبت بين الناس واريان دخل ياسمين مكنتش فاهمه مين ناس الي موجوده دي كانو كتير وكانو بيشربو  ياسمين بصتلهم بستحقار تقريبا هي كانت اكتر واحده لبسها محتش كانت لابسه فستان اسود طويل وبكم وفرده شعرها وكانت عنيها علي اريان وفاجأه الموسيقي وقفت ونزل من علي سلم فرعون وكان معه ميرا وكانو لابسين قناع  ياسمين بصت علي اريان لقتو مركز أو معا ميرا وتأكدت أنها ميرا الكل كان بيسقف وغضب وغيرة ياسمين زادت وبصت علي اريان تاني لقتو لسا بيبص علي ميرا ياسمين قربت منو  ووقفت قدامو ومسكت ايدو وطلعو البلكونه 
اريان بستغراب : مين 
ياسمين كان الغضب مسيطر عليها وضربتو بلقلم جاااامد 
ياسمين بغضب وبصوت عالي  : طلقننييييييي بكرهك بكرهككككك
اريان بصدمه : ياسمين 
فاجأه النور اتقفل وياسمين خافت وجريت حضنت اريان وقالت : انت هتقتل حد ولا ايه 
اريان بخوف : ميرا لازم انقذها
ياسمين طلعت من حضنو وحست أنها عايزه تعيط فتحت كشاف تلفونها وحطتو في وش اريان  وبعدين ضربتو بلقلم تاني وقالت بدموع : بكرهك 
اريان مسكها من أيدها بغضب : انتي اتجننتي 
ياسمين بغضب : اتجوزتني لييييييه رد عليااا لييييييه 
اريان بغضب : ازاي تمدي ايدك عليا 
ياسمين سكتت وبدأت تعيط وهو حس بندم وبعدين حضنها وهي عيطها زاد 
اريان : اهدي 
ياسمين بدموع : انا بكرهك طلقني يلا 
اريان : مستحيل 
ياسمين : روح شوف حبيبتك اكيد مستنياك 
ياسمين زقتو وجايه تمشي اريان مسك أيدها وقالها : استني 
ياسمين بغضب : مش بقولك طلقني مش عايزه اشوفك 
ياسمين شدت أيدها وطلعت من البلكونه وهي مش شايفه حاجه كانت بتعيط ومنهاره واريان فتح كشاف فونو وطلع من  بلكونه بس فاجأه سمع صوت ياسمين وهي بتصرخ 
اريان : ياسمييييييييييين
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى