Uncategorized

رواية أحببتك صدفة الحلقة السادسة 6 بقلم حبيبة كوكب

 رواية أحببتك صدفة الحلقة السادسة 6 بقلم حبيبة كوكب 

رواية أحببتك صدفة الحلقة السادسة 6 بقلم حبيبة كوكب 

رواية أحببتك صدفة الحلقة السادسة 6 بقلم حبيبة كوكب 

–بقولك انا مش موافقه

–ولسه ليان هتتكلم لقيت ماما دخلت

–ايي ياحبيبتي لسه ماجهزتيش عشان تسلمي ع عماتك

–تعالي ياماما شوفي حبيبه بتقول مش موافقة

–نعم يعني ايي مش موافقه

–يعني مش موافقه ي ماما ازاي تعملو كدا من غير ماتسالوني

–بقولك اي ي بت انتي بطلي دلع بنات ويلا قومي اجهزي وقامت وسابتني عماله افكر اعمل ايي ف المصيبه دي لحد مالقيت مراد بيتصل

–الوو عايز ايي مش خلاص عملت اللي ف دماغك

–حبيبه اهدي بس واسمعيني

–اهدي اي وزفت اي انا مش موافقه عليك يااخي هو بالعافيه

–ياحبيبه ماانتي بتحبيني اكتر ما انا بحبك مش موافقه لي بس

–انا قولتلك اني مش مستعده دلوقتي وقولتلك سيبني افكر لكن ازاي لازم برضو تعمل االلي ف دماغك

–طب هنعمل ايي دلوقتي

–اسمها هتعملي ايي دلوقتي انت السبب ف المصيبه ديي

—طيب ي حبيبه وافقي عشان الناس اللي اللي قولنالهم ديي والماذون كمان وبعدين ابقي فكري برحتك

–قولتلك مش موافقه وقفلت التلفون

–ايي دا بابا انت هنا

–اه هنا وسمعت كل حاجه

–ي بابا انا مش موافقه

–مش موافقه لي مش هو دا مراد اللي رفضتي كل اللي اتقدملك عشانه

–ي بابا انا كنت محتاجه فرصه افكر

–طيب ياحبيبتي واقفي وبعدين فكري

–ازاي يعني ي بابا اوافق وبعدين افكر مش هينفع

–ياحبيبتي يرضيكي ابوكي يرجع ف كلمته والناس هتقول اي انا مش عايز حد يتكلم عليكي ب حاجه وحشه يابنتي

–مش عارفه اقول ايي ي بابا

–ماتقوليش حاجه ياحبيبتي مراد بيحبك

–حاضر ي بابا اللي تشوفه حضرتك

–ماشي ي حبيبتي وانا مستني اليوم اللي هتيجي تشكريني فيه ع قراري دا

–وقام وخرج ولقيت ليان دخلت

–مش يلا بقي نجهز ولا ايي عشان تخرجي تسلمي ع الناس اللي برا ديي

=هو مش المفروض ان انتو اتفقتو يوم الخميس جايين لي دول

—ياقلبي فرحانين وجاين يباركولك يلا بقي ي حبيبه

–يلا يلا انا خلاص مليش كلمه ف البيت دا

–وقومت جهزت وليان عملتلي الميكاب وخلصناا

–ولقيت ماما جايه تقولي يلا ي حبيبه خالتك عايزه تسلم عليكي

–خرجت مع ماما سلمت علي قرايبنا و فضلت قاعده معاهم وعمالين يغنو وفرحانين مش عارفة علي اي دا انا مش فرحانه كدا

–وبعد كدا اليوم خلص والناس مشيت وانا دخلت الاوضه فضلت اعيط مش عارفه لي انا كمان بحبه لي بس مش موافقه يمكن عشان محدش خد رائي

–حبيبه انتي بتكلمي نفسك

–عايزه ايي ي ليان

–قوليلي بقي اي رايك ف الفساتين دا زوقي ع فكره

–زفت علي دماغك

–حبيبتي تسلميلي

–ليان امشي من قدامي دلوقتي

–خلاص هسكت اهو اي رايك بقي ف الفساتين

–ماقولتلك زفت شكلهم وحش جدا جدا يعني

–خلاص نروح بكرا تشوفي اللي يعجبك

–طيب يااختي

–وانا بتكلم لقيت مراد بيتصل

–الو عايز اي ياض

–ياض طيب المهم اي رايك ف الفساتين

–زباله طبعا مش محتاجه سوال

—والله عارف انك هتقولي كدا خلاص نخرج بكرا وتشوفي الفستان اللي يعجبك

–انا كدا كدا كنت هروح من غير ماتقولي علي فكره

–صبرني يارب طيب

–اي صبرني يارب ديي

–يابنتي مفيش خلاص انا هجيلك بكرا الساعه9 كويس

–لا مش كويس انت هتيجي العصر

–العصر لي كدا

—عشان هكون لسه نايمه ولا مش عاجبك

–لا ياقلبي عاجبني خلاص هاجي بكرا العصر

–طيب يااخويا سلام

–وقفلت ونمت محستش بنفسي غير تاني يوم وليان بتصحيني

–حبيبه يلا اصحي ي حبيبه بقي يابنتي ماتصحي

–ايي يارخمه عايزه ايي

–ياحبيبه اصحي بقي مراد اتصل وقال جاي ف الطريق

—طيب يا حيوانه صحيت اهو يلا امشي من وشي

–وقومت جهزت ولقيت ليان داخله بتقولي ان مراد وصل

–خرجت سلمت ع ماما وخرجت انا ومراد وليان

–وفضلنا نلف ب العربيه كل ماندخل اتيليه مراد وليان يحاولو يقنعو فيا ان الفساتين جميله بس انا بقولهم ان مفيش حاجه عجباني وفضلنا نلف كتير لحد ماليان تعبت من كتر اللف……

–لقيت مراد بيكلم ليان وبيقولها انا هروحك ي ليان ونكمل انا وحبيبه شكلك تعبانه اوي

–وصلنا ليان واستنينا لحد ما طلعت .

–وروحنا اتيليه تاني الفساتين اللي في كانت شكلها حلو اوي

_إيه رأيك في ده؟

=….

_إنتِ سرحانة في إيه؟

=هاااا اه ،حلو ده هاته حطيه في شنطه يا أنسة.

.

_شنطة!

=معلش أسف المدام بتحب تهزر

همسلي بغضب_إتعدلي أحسنلك

_إيه هتضربني؟

=أقسم بالله أعملها..إحترمي نفسك…….

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية فرعون للكاتبة ريناد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى