Uncategorized

رواية منقذ غير حياتي الفصل السادس 6 بقلم هويدا صبحي

 رواية منقذ غير حياتي الفصل السادس 6 بقلم هويدا صبحي

رواية منقذ غير حياتي الفصل السادس 6 بقلم هويدا صبحي

رواية منقذ غير حياتي الفصل السادس 6 بقلم هويدا صبحي

سامح بفضول: وعرفتني ايه ياحور
حور بزعل: قدرت اوصل لشخص وحد منهم ولما رقبتوا عرفت ان هو بشتغل في حاجات غير مشروعه وعامل شركه سيارت زي نظام ستاره
سامح:، مش فاهم حاجه وبعدين مين ده
حور: هحكيلك
اول ماوصلت مصر كنت عايزه اعرف ولدي مات ازي واول حاجه بدأت بيها كانت
حور بعصبيه: ازي مش عرفتوا ولدي مات ازي
بودي جرد: ولله ياهانم عملنا كل يلي نقدر عليه
حور بعصبيه اكبر: يعني ازي تكونوا اكبر شركه مخابرات ومش قدرين تجيبوا معلومه صغيره زي دي
البودي جرد: ولله يافندم احنا عملنا كل حاجه ويلي قدرنا نوصل ليه أن دي كانت حادث عادي
حور وهي تقعد على الكرسي: حادث عادي ازي بقا عايزه اعرف
البودي جارد وهو ياخد نفس: دي كان واحد سكران سايق عربيه وتقبض عليه وخد ١٥ سنه سجن
حور: ماشي امشي انت
قعدت افكر ازي اعرف الحقيقه 
اه لقتها
حور: لو سمحت عايزه اشوف المتهم في قضيه عاصم السيوفي
الظابط باستغراب: ومين حضرتك
حور: الدكتوره حور عاصم السيوفي  انا بنت عاصم السيوفي ولسه راجعه من لندن وكنت عايزه اشوف المتهم
الظابط: حاضر دقيقه وهيكون موجود
حور:شكرا
شويه وجه المتهم فتحى وشهرتوا النقال
حور بحزن: انا بنت عاصم السيوفي يلي انت قتلتوا
فتحى النقال: وانتي عايزه ايه
حور بعصبيه: عايزه اعرف مين يلي قالك تعمل كده
فتحى النقال: محدش قالي انا مش كنت في وعي
حور بعصبيه اكبر وصوت عالي: هو انت فكرني هبله ولا حاجه انا عارفه كويس انك مش عملت كده من دماغك وان في حد دفعلك ودفعلك كتير كمان
فتحى النقال وهو يلف ويدي حور ضهروا: حضرتك عايزه ايه انا قولت كل يلي عندي وخلاص
حور وهي بتحاول تهدي اعصابها: انت عارف ولدي مات ليه
فتحى النقال بلامبلاه: طيب وانا مالي وبعدين انا مش ليا دعوه بكل ده
حور بابتسامه زعل: ازي لزم تعرف انت قتل الشخص ده ليه
فتحى النقال: انا مش قتل حد وبعدين ابعدي عني
حور بعصبيه نوعا ما: لا لزم تعرف الشخص ده مان علشان بيحمي ابنك وابن الناس التانيه علشان الناس يلي اجرتك تقتلوا بيتاجروا في الأطفال الأطفال الفقيره يلي بتموت كل يوم علشان يمسح دمعه كل اب او ام بتموت كل يوم علشان مش عارفه ابنها فين علشان كشف العصابه دي يلي بتفتح اي ملجأ وتلم أطفال الشارع باسم الشفقه والاعمال الخيره وهي في الأصل بتلم الأطفال دي علشان الأعضاء يلي بتسافر بره مصر بامليارات المليارات عرفت مات ليه ولا لسه علشان ابنك يلي ممكن يتاخد من حضن اموا وتتحسر عليه سنين وسنين
فتحى النقال مصدوم من كلام حور بس عمل نفسوا مش مصدق: وانا ايه يخليني أصدق الكلام ده كلو
حور بنظره شفقه: ولله انت صعبان عليا بس انا عندي دليل
حور طلعت الب توب: اتفرج
فتحى النقال: ياولاد الكلب بسي يا هانم انا ولله كنت بنفذ الأوامر وبس انا واحد غلبان يعني مش قدهم
حور بتفهم: وانا اوعدك اني هخرجك من هنا
فتحى النقال: يعني تضمنيلي الأمان
حور: اضمنلك الأمان
فتحى: يلي حصل ياهانم انا كنت شغال عامل نظافه في شركه العربيات بتاعت اسامه بيه وبعدين ابني كان تعبان وكنت محتاج اعملوا عمليه ومحتاج فلوس كتير قوي روحت وطلبت منوا فلوس علشان اعالج ابني فقال هيدني الفلوس مقابل خدمه ولما سألت ايه هي الخدمه دي قال هخبط واحد بعربيه نقل ومش هتحاكم كتير وهو هيعالج ابني في اكبر مستشفى وطبعا علشان ابني نفذت ولما سألت عايز تقتل الشخص ده ليه قالي ملكشي دعوه انت تنفذ وخلاص وانا مش كان في أيدي حاجه أقدمها لبنى فوفقت وهي دي كل الحكايه ياهانم بس ولله
حور بدموع: وانت علشان ابنك يعيش تقتل شخص تاني وانت ضمنت منين أن ابنك مش يموت في العمليه
فتحى بحزن والدموع تسقط من عينها ووضع راسها في الأرض: للأسف ياهانم ابني مات وهو بيعمل العمليه دفعت تمن غلطتي غالي جدا
حور باسف على حال الراجل يلي انضحك عليه علشان فقير استغلوا الفقر علشان ينفذوا اي مخطط: انا عند واعدي هخرجك من هنا أو هحاول اخفف الحكم عنك ومحدش هيعرف ان انا جيت هنا
مشيت حور والشر والانتقام في عينها واقسمت على أن كل شخص تامر في قتل والدي سيدفع التمن
عوده الي الحاضر
سامح بصدمه من كل حاجه بيسمعها: يلهوي كل ده
حور باسف: دي ناس متعرفشي ربنا ناس اهم حاجه مصلحتهم وبس الفقير عندهم رحتوا وحشه
سامح باستفسار: طيب فتحى خرج
حور باسف وحزن: اتقتل
سامح بصدمه: اتقتل طيب ازي
حور: رحت تاني يوم علشان اشوفوا واسألوا عن شويه حاجات قالوا ان هو شنق نفسوا بس انا متأكده ان هو اتقتل هما يلي قتلوا اكيد علشان انا مش اوصل لحاجه
سامح: انتي فعلا مش وصلتي لحاجه علشان يلي في الفلاشه ده مش دليل ولا هتعرفي منوا حاجه
حور بحزن: للأسف الدليل الوحيد مات بس انا مش هستسلام اكيد وهوصل وهفضل وراهم لما اكشفهم كلهم
سامح: بس ده صعب وخطر
حور وهي تمسك يد سامح: لزم اعمل كده لو خايف انا مم
قبل أن تكمل حور كلمها اوقفها سامح: حور انا معاكي في اي حاجه وهفضل جنبك ديما ومش هسيبك طبعا وهنكشفهم مع بعض وانا عندي شخص ممكن يساعدنا ان احنا نكشفهم
حور : بلاش يا سامح اي حد هيدخل هيموت دي ناس مش ساهله
سامح بضحكه: علشان انتي معرفهوش بس
حور بفضول: هو مين
سامح:هو….
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!