Uncategorized

رواية عروسة ديسمبر البارت الخامس 5 بقلم هند حمدي

رواية عروسة ديسمبر البارت الخامس 5 بقلم هند حمدي

رواية عروسة ديسمبر البارت الخامس 5 بقلم هند حمدي

رواية عروسة ديسمبر البارت الخامس 5 بقلم هند حمدي

زهره داخل السياره التي ستقلهم الي منزل اخيها
يا بوي اني مش مصدجه اني هشوف حمزه..حضرتك متتصورش وحشني جد ايه.. تعرف اني كنت شكه انه عارف وبتضحكوا عليا.. انما لما ملجتوش مستنينا عرفت انه ميعرفش حاچه
عبدالرحمن ..يا بتي بطلي رغي وكلي حاچه لحسن تدوخي.. اجولك اشربي العصير ده خدي
زهره.. حاضر يابوي وانت كمان كل حاچه
وما هي الا ثواني وذهبت زهره بثبات عميق
عبدالرحمن اطلع يابني علي المستشفي وقام بالاتصال بولده حمزه 
..
الووو.. ايوه يا حمزه احنا فالطريق للمستشفي وكله تمام اقل من نص ساعه وهنبجي هناك حصلنا بجي
حمزه..انا فالمستشفي مستنيكم من بدري.. مقدرتش استحمل لما توصولوا.. فقولت اجي اتاكد من كل شي بنفسي..
عبدالرحمن… ربنا يجبر بخاطرنا يا ولدي ويجعله بفايده سلام موجت
..
..
..
محمد… بصي يا عثمان.. انت هتروح بيتك عادي واكن مفيش حاجه حصلت احنا مش عوزينك انت احنا عوزين الرؤؤس الكبيره.. لو تعاونت معانا بشكل صحيح موقفك فالقضيه هيتحسن واحنا هنسعدك انما لو فكرت تلعب بديلك انت متعرفش حمزه الصااوي لو رحمك هيفرمك 
عثمان.. ياباشا انا لو اتعرفت اني بقيت جاسوس ليكم اقل حاجه هيغربلوني.. دول مبيرحموش حيتان مبترحمش 
محمد.. متقلقش هنكون معاك فكل خطوه وايه خطر هتلاقينا جمبك بس بردوا لازم تتعامل بذكاء وتاخد بالك من كل حاجه 
اول ما يبلغوك بميعاد الصفقه وتفاصلها.. تبلغنا فورا ولازم تعرف معاد التسليم بالثانيه
عثمان.. طيب لو اتكشفت.. هتلحقوني اذي.. لازم اخد ضمان علي حياتي 
محمد بتافف.. كلمه حمزه الصاوي ضماااان.. قالك متخفش وهيحميك يبقي خلصانه.. وهو بلغك بالي مطلوب منك وهتعملوا.. وكفايه زن واتفضل قبل ما يلاحظوا غيابك وتبوظلنا الترتيب كله… 
عثمان.. تمام بس فيه معلومه كنت عايز ابلغهالكوا 
محمد.. انجز
..
..
..
حمزه بعد ان انهي مكالمته مع والده.. عاد بذاكرته لمحادثته لغرام 
فلاش باااك
حمزه.. الذي وجد هاتفه يضئ باسمها
الوووو.. لا لا لا متقوليش لحقت اوحشك يا عصفورتي 
غرام…التي قررت العدول عن ما نوت عليه  بل واوقعت الهاتف فور سماعها لصوت حمزه الذي اصبحت تهاابه
 اسمع بقي انا مش خايفه منك وانت اصلاااا متهمنيش وانا من الاخر مش موافقه علي الجوازه السوده دي فياريت تخلي عندك دم ومتممهاش
 ‏
 ‏حمزه.  الذي شعر بغصه باحشائه 
 ‏
مش خايفه ههه وبضحكه استهزاء لقتتها هي واغظتها بشده. انصحك تفكري فكلامك قبل ما تنطقي عشان هتتحملي عواقبه وبعدين  مين قالك اني عوزك اصلااا.. انتي معندكيش مرياات فبتكواااا ولا ايه دانااا احلي منك 
 بس هتممها غصب عنك..  اصلها مش بمزاجك…  بمزاجي انا ????
 ‏
 ‏وياستي متخافيش مش هتبقي اكتر من خدامه وبس.. انتي اصلا متعرفيش يعني ايه هتبقي مرات حمزه الصاوي اللقب ده كبير عليكي اووي
 ‏
 ‏تعرفي لو كنتي احترمتيني واتكلمتي معايا بصراحه وشرحتيلي وجه نظرك..  كنت انسحبت بشياكه.. انما تئلي مني اهوو ده الي عمري ما هسمحك عليه.. انا فالغلط معنديش سماح 
غرام التي ارادت ان تثار لكرامتهااا.. تمام واللي يزعل نسلخ وشه يابن الصاوي واغلقت الهاتف بوجهه 
غرام.. هو ايه اللي انا عملتوا ده يا واقعه هباب..ده هينفخني ???????? بس مجبش سيره طارق???????? معقول يكون بيشتغلني وميعرفش حاجه.. طلع شكله بق 
لم تكمل حديثها مع نفسها الا ووجدت رساله ع هاتفها 
هبعتلك الكتالوج عشان تنقي شبكتك يا عروسه.. عوزك تختاري كلبش حلووو عشان ائسرك به طول حياتك 
وتفضلي طول عمرك.. خدامه حمزه باشا الصاوي وهيكون ليكي الشرف 
غرام.. بقي كده مااشي.. فقد طرقت بعقلها فكره مجنونه
فقامت بالاتصال بطارق..وهو لم يكمل الرنه بل رد سريعا
طارق.. غرامي عمله ايه انا كنت هموت من القلق عليكي يا حبيبتي طمنيني الحيوان ده عملك حاجه
غرام… طارق انا قررت اني ههرب معاك يوم كتب كتابي ع الزفت اللي اسمه حمزه.. انا هديله درس عمره ما هينساه 
طارق.. هو ده الكلام يا غرااامي.. انتي بتاعتي انا وبس واغلق الهاتف ثم نظر للجانب الاخر من الفراش.. انتي ياسمك ايه قوومي البسي هدومك واتكلي علي الله انتي استحلتيها ولا ايه 
قامت بعد حديثه ذلك ليه معجبتكش ولا معجبتكش 
طارق.. بعد لحظه تفكير ندوق تاني ونشوووف يا جميل ???? 
….
حمزه بعد ان قام بارسال الرساله لها.. وشعوره بتمزق قلبه لنصفين دون معرفته سبب لذلك الشعور
ايه اللي غصبك يابن الصااوي علي كده.. متكبر دماغك وفيه غيرها الف يتمنوا بس اشاره منك.. متقولش حبتها دول مرتين اللي شفتها فيهم يعني ملحقتش..  بس انا ليه حاسس بتعاطف معاها وفنفس الوقت عارف انها مخبيه حاجه  وبعدين بقي فالبت دي ماشي يا  غرام ان ما  خليتك تدوبي فيااااا مبقاش حمزه الصااوي وابتسم ابتسامه بلهاء بعدهااا 
ماشي يابنت علاام ان ما ربيتك من اول وجديد 
وعند ذكر والدها..، ياخبر انا نسيت.. واخرج هاتفه 
الووو..  اسمع يا محمد فيه ورقه فيها كام اسم علي مكتبي كلمهم وخليهم يجوا يقبلوني الساعه عشره الصبح فمكتبي
محمد.. تمام سعتك بس.. عثمان قالي معلومه مهمه.. ان فيه ست تعرف الراجل الكبير وبدير  بيت مشبوه 
حمزه.. الغبي ولسه جاي يقولي اسمع تاخد معاك قوه وتهجموا البيت ده وتتحفظوا علي كل اللي فيه وشفلك كام بيت من دول هاجمهم عشان ميببنش اننا قصدنهم بالتحديد وتبان حمله عاديه.. وتابع بنفسك عشان مش هقدر اجي النهارده  ومش عاوز تحقيق معاهم..  يترموا فالحجز..  وانت عارف هيتعمل ايه  مفهوم 
محمد.. تمام يا باشا مفهوم 
..
..
عوده الي المشفي.. بعد ان قام بانهاء مكالمته مع محمد ذهب امام الباب الخارجي ينتظر والده واخته ملاكه علي الارض.. وما هي الا دقائق واتت السياره امام المشفي 
ذهب سريعآ.. وحمل زهره بين يديه وقبلها من جبينهااا وحشتيني يا زهرتي.. وهو ذاهب للداخل حمدلله علي السلامه يا حااج 
عبدالرحمن.. انت لسه فاكر…. 
ادخلها حمزه الي تلك غرفه الاشعه وعمل الفحوص الازمه لهااا.. وتشخيص حالتهاا لارسالها الي احد المشافي المختصه بحالتها وامكانيه عودتها للسير مره اخري 
تركها وانتظر خارج الغرفه مع والدهاا 
يارب يارب..خليك معاها يارب
عبدالرحمن.. يابني اهدي مش كده احنا لسه فاول المشوار
حمزه وهو يغمض عينيه بالم.. عمري ما حسيت بالضعف الا معاها عمري ما حسيت بعجزي الا معاهااا لو بايدي كنت ادتها رجلي تمشي بيهم.. لو بايدي كنت ادتها عمري عن طيب خاااطر.. بس مع الاسف
عبدالرحمن.. اهدا يا حمزه وخلي املك فربنا كبير.. بس قولي لازمته ايه ده كله ماكنا قولنالها وخلاص
حمزه بجديه.. لا مينفعش هي رافضه العلاج بعد اخر مره.. وبعدين اخاف اضغط عليها وتوافق ويطلع مفيش امل هكسرها واتكسر معاها.. انا هستني راي المستشفى لما ابعتلها الاشعه والفحوصات ولو فيه امل هكلمهاا بنفسي وهعرف اخليها توافق كمان 
انتهي كل شي من فحوصات واشعه واخذهاااا حمزه وذهب هو ووالده الي المنزل حتي لا تستيقظ وتري انها بالمشفى ويفسد ما خطط له 
حمزه بعد ان انزلها بغرفتها التي صممها مخصوص لها.. وقام بعمل كل ما امرت به من دهانات والعاب وكرسي هزاز.. 
عبدالرحمن.. رايح فين يا حمزه.. استريح يابني ساعه ولا اتنين 
حمزه.. معلش يا بابا ورايا شغل هخلصه بسرعه ورااجع.. حضرتك اللي لازم تستريح شويه..ومتتعبش نفسك انا هجيب اكل جاهز معايا.. وبعدين مش عوزها تشك فحاجه لو لقتني هناا..  زهره زكيه جدا ولامحه
يللا.. سلامه عليكم
عبدالرحمن.. فرعايه الله يابني.. ربنا يحميك منين ماتكون
..
..
..
حمزه.. بعد ان انهي مع مساعده محمد كافه الاجراءات وامر بمهاجمه تلك الشقه.. ذهب الي احدي المولااااات الكبيره وابتاع كثيرا من الاشياء
زهره التي.. استفاقت بعد ذهاب اخيها بعشر دقائق واوهمها والدها انها غفت فور وصولهم للمنزل وهي لم تتذكر شي.. فجلست بالصاله تنتظر عوده اخيهاااا بلهفه
زهره التي صرخت فرحآ باسمه عندماا راته
حمزززززززززه
حمزه الذي ذهب لها وقام بحملهاا واخذ يلف بهاااا بارجاء الغرفه.. وحشتيني.. وحشتيني..  وحشتيني يا زهرتي البريه.. كنت هتجنن واشوووفك يا بنت الايه.
وقام باعادتها لكرسيهااا وجثي بجوارها واخذ يديها بين يديه.. ايه يابت الحلاااااوه دي 
. داحنا كبرنا وادورنا خاالص 
زهره.. متكسفنيش يا ميزووو بقي الله.. 
حمزه.. تعرفي اكتر حاجه وحشتني خدودك اللي بتحمر من اقل كلمه دي
زهره.. بقولك ايه متخدنيش فدووكه.. قولي خطبتك حلوه
حمزه الذي تغيرت تعبير وجهه للغضب.. حلوه وانتي موجوده يا ملكه قلبي.. يابنتي انا مقررتش اجوز الا لما اميرتي امرت.. انما حظ اخوكي طلع ايه نيله اوووي 
وبعدين سيبك.. تعالي اوريكي جبتلك ايه.. انا لما الحاج كلمني وقالي انكم هنا مصدقتش نفسي وجيت جري
وقام باخرااج ما احضره لها من ثياب.. وحلوه تعشقهااا كالاطفال.. وبلالين كثيراً تعشق زهره العب بهم كالصغار
شعرت زهره بالسعاده مع اخيها فهو الوحيد القادر علي رسم البسمه علي وجهها فاخذ يلعب معهااا كطفل صغير فمن يراه لم يصدق انه هو من يهابه اعتي المجرمين فهو معهااا طفل صغير
ورغم ذلك شعرت زهره ان باخيهاااا شيء مختلف تلك المره
..
..
..
غرام التي قامت تصرخ باسم حمزه.. بعد ان تكرر نفس الكابوس التي راته من قبل.. ولكن وجدت طارق من يقووم باغراقها ورات وجهه بوضوح
استغفر الله. ووبعدين يا غرام معقول تكون اشاره ان اللي هعمله غلط.. ثم تذكرت ما تفوه به حمزه
لااااا هو يستاهل ولازم اعلمه الادب كمان 
..
..
صلي علي النبي وتبسم
بقلم #هندحمدي 
محمد مع قوات الامن الذين هاجموا تلك المنزل ووجدوا عدد لاباس به من الرجال والنساء ويرتكبون الفواحش
يللاا يابني.. نزلهم كلهم ع البوكس بمناظرهم دي بسرعه ولكن ما اوقفه صوت رقيق خلفه فنظر تجاه الصوت
حرام عليك سبني انا معملتش حاجه.. انا بشتغل فالمطبخ
فنظر لهاااا وبذهوول… روئ مستحيل
يتبع..
لقراءة البارت السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصاب شرعي للكاتب محمد مالك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى