Uncategorized

رواية القاسي يعشقها الفصل الخامس 5 بقلم آية هاني

 رواية القاسي يعشقها الفصل الخامس 5 بقلم آية هاني

رواية القاسي يعشقها الفصل الخامس 5 بقلم آية هاني

رواية القاسي يعشقها الفصل الخامس 5 بقلم آية هاني

روز راحت المكان اللى المجهول قالها عليه..وطلعت فوق ف الدور التالت رنت الجرس.. 
وبعدها الباب اتفتح وقالت بصدمه: ساندي..
ساندي بخبث: اه ساندي ادخلى يا روز هانم..
ودخلت روز بس مكنتش مطمنه وكانت قاعدة وخايفة..: انتي اللى رنيتي عليا..
لا اللى وراكي دول بصت روز وراها لقت اتنين شكلهم ضخم كدا خافت منهم اوي..: ودول عايزين مني ايه..
ساندي بضحكه شريرة: عايزينك..
روز والرعب دب ف قلبها: يعني ايه…
الشخص 1: يعني تقومي معانا من سكات وتعالي هنروقك..
روز قامت تجري ناحية الباب..
الشخص 2: هاهاها وانتي مفكرة كدا هتهربي مننا..تعالي يحلوة وراح شايلها على كتفه فضلت تضرب فيه جامد بس مفيش فايدة..
ساندي: شوف شغلك انت وهو..
الشخص 1: من عنيناا هنظبطها..
ف الشركه..
ريان: اومال فين ساندي يا أمل..
أمل: من ساعة ما خدت الاجازة مشوفتهاش يا ريان بيه..
ريان : بس مفروض كانت تيجي النهاردة..
أمل: هرن عليها يا ريان بيه واشوف مجتش ليه..
ريان: ترني قدامي وافتحي الإسبيكر.
أمل: حاضر ورنت عليها..
ساندي: الو..
أمل: ايه يا ساندي مجتيش الشغل ليه..
ساندي: اصل ماما تعبانه اوي ف انا قاعده جمبها..
أمل بصت لريان علشان تشوف هتقولها ايه ف شاور إن خلاص خليها متجيش يعني..
أمل: خلاص يا ساندي متجيش بس تيجي بكرا بقاا..وسمعوا صوت أنين (مكتوم)..كانت روز بتنادي بتقول رياان.
ريان حس بوجع ف قلبه وحس انه مش مطمن ف اتكلم: ايه الصوت دا يا ساندي..
ساندي بخوف وارتبكت: ريان بيه..
ريان بعصبية: ايه الصوت دااا يا ساندي..دا حد بينادي عليا صح 
ساندي: دا..داا دا صوت ماما اصلها تعبانه بقا وكدا وراحت قافلة السكه..
ريان استغرب طريقتها وحس انه مش مطمن على روز حس ان فيه حاجه ف رن عليها مردتش عليه راح راجع القصر ملقهاش هناك..سأل البواب..
ريان بعصبية وغضب: فين روز يا عم ابراهيم..
إبراهيم بخوف: خرجت يا بيه من حوالى نص ساعة كدا..
ريان: مقالتش رايحه فين..
إبراهيم: لا والله يا بيه..
ريان شك ف ساندي..ف قرر يتبع المكان اللى كانت بتتكلم منه وعرف مكانها..
وطلع الدور التاني: ياترى هي ف انهي دور..راح نازل للبواب.
ريان: فيه واحده جت هنا من نص ساعه..
البواب: اه يا بيه طلعت الدور التالت..
ريان طلع بسرعه وفضل يخبط ع الباب..
ف الشقة الشخص 1: اتهدي بقاا تعبتيني..
روز ببكاء وصريخ: ابعد عنييي ريااااان..
الشخص 1 ضربها جامد لحد ما بدأت تنزف من وشها..
الشخص 2 قطع هدومهاا
ريان ف الوقت دا كسر الباب..
ساندي: ر..ريان.بيه.
ريان مسكهاا من شعرها: روز فين يا زبالة..
ساندي خافت جدا ف شاورت بإيدها ع الأوضة اللى روز فيهاا..
دخل بسرعه الأوضة لقي اتنين بيتهجموا عليها..
رياان عيونه احمرت والغضب بان عليها وهاج عليها زي الأسد.
ريااان بغضب شديد نزل ضرب فيهم الاتنين ورن على صاحبه شهاب يجي ياخدهم..
وربطهم وراح على روز..
ريااان خلع جاكيته ولبسه لها يداري جسمها بيه..: رووز..ولقي دم نازل من تحت..خاف جدا وصرخ بإسمها: روووز..
وبعد شوية كان خدها ع المستشفى وشهاب خد الشخصين ع المخزن.. وساندي كانت هربت.. 
ف المستشفى.. 
ريان اتماسك كتير بس دموعه خانته ونزلت: يارب تقوم بالسلامه ياااررب.. ياارب هي كل ما ليا ف الدنيا هي اللى واقفة جمبي على طول.. 
شهاب خده ف حضنه: انا عمري ما شوفت دموعك من يوم  ما أمك ماتت يا ريان..
ريان: وللأسف دموعي خانتني ونزلت للمخلوقة اللى فعلآ أمي التانيه????????..اااه يا ربي اشفيها ياارب..انا لو روز حصلها حاجه انا هموت..
شهاب:متقولش كدا يصحبي ادعيلها بس..
وبعدها الدكتور خرج: الحمد لله الطفلين محصلش لهم حاجه مع إن النزيف كان كتير وكمان هي اتعرضت لشبه اغتصاب وكمان مضروبة تحب نعمل محضر يا ريان بيه..
ريان والشر ملي عنيه: انا هعرف اجيب حقي ازاي..المهم محدش لمسها ولا حصل اي حاجه..ورجع تاني استوعب كلام الدكتور عن الطفلين فرح جدا: هي حامل يا دكتور
الدكتور: هو حضرتك متعرفش..
ريان: لا والله لسه عارف منك دلوقتى..
الدكتور: هي كمان هتلاقيها متعرفش هي لسه أول إسبوعين ف الشهر الأول..
ريان بفرحه: تمام شكرا يا دكتور ينفع ادخل لها..
الدكتور: اه طبعآ بس هي دلوقتى نايمه..
ريان دخل مسك ايدها وباس راسها: بحبك يا أحلى إنسانه ف الدنيا.
يتبع……..
لقراءة الفصل السادس والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ظلام الرعد للكاتبة فاطمة عيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى