Uncategorized

رواية ملكتي المجنونة الحلقة الخامسة 5 بقلم روان أحمد

 رواية ملكتي المجنونة الحلقة الخامسة 5 بقلم روان أحمد

رواية ملكتي المجنونة الحلقة الخامسة 5 بقلم روان أحمد

رواية ملكتي المجنونة الحلقة الخامسة 5 بقلم روان أحمد

خرجت آش من غرفته لتعقد حاجبيه بأستغراب  قائله …:اي دا انت رايح فين يا ارسلان مش انهاردة اجازة …!!!!
نزل ارسلان الي مستواها ليقول بحنان …:بصي يا قلبي هو انهاردة اجازة بس انا هسافر 
تسألت آش بأستغراب …:و هتسبني 
ارسلان بحنان …:هو كلها اسبوع و هرجعلك بس لازم اسافر فاهمة 
هزت آش رأسها بمعني نعم  ….  و طبع ارسلان قبلة رقيقة علي جبينها ليعتدل في وقفته قائلاا …:لازم امشي دلوقتي يا آش 
آش بحزن …:هتوحشني 
حزن ارسلان لحزنها لكن ليس باليد حيلة ليقول بحزن …:و انتي كمان هتوحشيني اوي يا اميرتي 
قال جملته ليمسك حقيبته متجها الي الاسفل …
~~~~~~~~~~~~~~~~
ليمر 5 سنوات علي ابطالنا تخرج  ارسلان و اصبح الان ضابط اما عن بطلتنا اصبحت في اول سنه لها بالثانويه التي اصبحت اكثر جمالا و اصبح عشق ارسلان اضعاف لها و هي ايضا اصبحت تعشقه بشدة جاء يوم ميلاد تلك الشقيه التي ذادت طفوله في تصرفاتها و اصبحت مجنونه اكثر …
تشرق اشعة الشمس الذهبية لتدخل كنز غرفة تلك الكسلانه و هي تصرخ بغضب …:يا بت يا آش اصحي اصحي يا بنتي بقاااا هتجبيلي الضغط و السكر 
اشتدت آش من ضم وسادتها لتقول بنعاس …:كنز وحيات امك سبيني انام دا انتي بت باردة
كنز بخبث …:طيب علفكرا ارسلان جيه تحت
نهضت آش سريعا لتقول …:اي دا بجد 
ضحكت كنز بشدة قائله …:ههههههههههه ضحكتك عليكي يا بنت الهبله هههههههه
امسكت آش الوسادة بغضب لتضرب بها تلك الغبية كنز (حتي هنا قمر يا كنز ها  كنز بعد البارت دا هتعمل مني بفتيك????????)
لتقول بغضب …:اطلعي برا يا باردة 
كنز و هي تتجه للخارج …:و الله احسن انا هروح اكل اصلاا
آش بغيظ …:هو انتي بتعملي حاجه غير الاكل اصلاا
كنز بمرح …:اااه فيه النووم 
القت آش الوساده علي كنز لكن كانت كنز اغلقت الباب و خرجت و هي تضحك بشدة
دخلت آش الي المرحاض و ارتدت ثيابها و نزلت للأسفل و هي تنزل اصتدمت بـ نادية(والدة ارسلان)لتتأسف آش …:اسفه يا طنط 
هند بأبتسامة …:ولا يهمك يا حبيبتي اي رأيك في التزين عجبك
آش بأبتسامة …:اااه طبعاا و لا مصممه ديكور تعرف تعمل التزيين دا غير نادية قلبي
حركت نادية رأسها يمينا و يسارا علي تلك المشاغبه لتقول …:طيب يلا يا هبله عشان الاحتفال هيبدأ ادخلي البسي بقا
آش و هي تتحه نحو غرفتها …:اكيييد
هرولت آش الي غرفتها لترتدي فستان  ذهبي
و تنزل الي الاسفل … التفت الجميع الي آش التي كانت تشبه احدي اميرات ديزني و تنزل بفستانها الذي خطف قلوب كل من رأها منهم من يرمقها بحقد و منهم من يرمقها بنظرات مليئه بالاعجاب … هي لم تنتبه لكن تلك النظرات هي كانت تبحث عنه لكن لم تراه لتتحه الي كنز التي كانت تجلس تأكل بالمطبخ
قالت آش بغيظ منهاا …:يا بنتي حرام عليكي بقي انتي في كل حته بتلغي حسبي الله 
كنز بغضب …: بس يا بت انتي مبتفهميش حاجه اساسا دا في محشي يجنن و لا المكرونة الشاميل تعالي كلي بس 
نظرت آش للأكل لتجلس قائله بمرح …: تصدقي جوعتيني يلا بلاها حفله 
ظل الاثنين يأكلوا و فجأة فتح باب المطبخ لتظهر منه نادية لتقول و هي تتجه نحوهم …: يخربيتكوا 
كنز و هي تكمل اكل …:ايه يا ماما بناكل 
نادية بغيظ …:تعالوا يا اخرة صبري عشان هنقطع الجاتو
آش بتساؤل …:بس ارسلان لسه مجاش …!!
نادية بحزن …:معلش يا آش ارسلان اعتذر و قال انه مش هيقدر يجي 
لوت آش شفتيها بسخرية قائله …:عادي كدا كدا مجرد عيدميلادي طيب يلا 
خرجت آش للخارج و قال احمد …:القمر بتاعتنا جت يلا يا قمر عشان تقطعي التورته 
وقفت آش امام التورته لينقطع الضوء فجأة قالت آش بأنصدام …:انا نحس و ربنا 
لتشتعل الاضواء لتري ارسلان يقف ببدلتة السوداء و يحمل هدية بيديه اتسعت اغين آش بفرحه لتهرول سريعا بأتجاهه قائله …:ارسلاااااان 
قال ارسلان بأبتسامة …:يلا نطفي الشمع بقي 
آش بفرحة …:يلااا 
اتجهو الاثنين و وقفوا امام التورتة ليغني الجميع اغنية عيد الميلاد الشهيرة….و بعد ان انتهوا اطفأت اش الشمع و قطعت التورته و اطعمت ارسلان و اهذ ارسلان قطعه و اكله لآش لتقترب منهم كنز و امسكت بقطعه كبيرة و اكلتها ليضحك حميع الموجدين (كنز الطفسه ????????)
انتهي اليوم سريعاا و اتجهت آش لتفتح الهدايا لكن لفتت نظرها هدية من ملك قلبها و عقلها لتمسك بتلك الهدية و تفتحه لتخرج منها الكثير من الشيكولاتات و دبدوب قالت آش بفرحة …:الله بحبك … بحبك يا ارسلاني 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
كان ارسلان يتحدث علي الهاتف بجمود …:هي هترجع ليكم قريب قريب اووي سبام دلوقتي عشان عندي شغل
اغلق ارسلان الاتصال مع ذلك المجهول 
علي الناحية الاخري 
تقف فتاة في اوائل العشرينات بملابس تظهر اكثر ما تغطي  لتسأل الخادمة …:هو ارسلان موجود 
هزت الخادمة رأسها بمعني نعم 
لتتجه تلك الفتاة لداخل و تجلس علي الكنبه … نزلت آشو حين وقعت عينيها علي تلك الفتاة قالت بأستغراب …:حضرتك مين؟!!
رمقتها تلك الفتاة«دينا»بأستحقار لتقول …:انتي بقي آش الي حبيبي لقاها في الشارع 
لم تستوعب آش تلك الكلمات حبيبي!! من حبيبها هذا مهلا هل هو ارسلان لتقول بتسأول ممزوج بالصدمة …:حبيبككك
جلست دينا و هي تضع قدما فوق الاخري لتقول و هي ترمق آش بنظرات استحقار…:اااه حبيبي انتي متعرفيش ان خطوبتي انا و ارسلان يوم الخميس …؟!
كانت آش في حالة من الصدمة لكن كيف …!! هي تعلم انه يحبها هي… لم تعي لنفسه الا و هي ممسكه بشعر تلك المدعوة دنيا لتصرخ دنيا قائلاا …:اعععععع يا ارسلااان 
جاء ارسلان علي صراخ دنيا لينصدم حين رؤية آش و هي ممسكه بـ شعر دنيا ليقول بصراخ …: ايه الي انتي بتعملي دا يا زفتة سيبي شعرها 
آش و هي مازالت ممسكه بشعر تلك الحقيرة …:مش هسيبها 
امسك ارسلان يديها قائلاا بصوت جهوري …:قولت سيبي شعرهااااااااا 
تركت آش شعر تلك الفتاة من يديها و رمقتها بنظرات مليئه بالعتاب و عيون علي وشك البكاء لتهنض و تهرول الي غرفتها لتطلق لدموعها العنان هو و لاول مرا يصرخ عليا من اجل من من اجل تلك الفتاة …! بينما هو كان ينظر لها بألم هو كان يريد ان يهرول لها و يضمها الي صدره لكن تبا لتلك الظروف التي تمنعه من احتضان صغيرته ليقول بألم …:اسف يا اميرتي بس لازم اعمل كداا عشانك …
يتبع….
لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
اقرأ أيضاً رواية مصيبة اقتحمت حياتي للكاتبة سارة سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى