روايات

رواية ملاك الزين الفصل الخامس 5 بقلم يارا سلام

 رواية ملاك الزين الفصل الخامس 5 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل الخامس 5 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل الخامس 5 بقلم يارا سلام

وقفنا البارت اللي فات لما ملاك بباها سالها عن رايها
الاب : ها ي ملاك ي حبيبتي قررتي
ملاك : ي بابا انا صليت صلاة استخارة وحسيت اني مرتاحة
الاب : بصراحة بقا ي بنتي انا كمان مرتاحله اوي
الام : فعلا ي ملاك شكله ابن ناس وشاريكي ي بنتي
ملاك اللي حضرتك شايفو ي بابا
الاب: ع بركة الله ي حبيبتي الف مبروك ي قلب بابا
الام : مبروك ي قلب امك وحضنتها
ملاك الله يبارك فيكو ي حبايبي انا هدخل اوضتي
الاب: ماشي ي حبيبتي وانا هتصل ب زين اقوله
ملاك دخلت اوضتها وهي متشتتة منين هي خايفة تدخل ف علاقة  ومنين مرتحاله
الاب : الو
زين : ايوا ي عمي ازي حضرتك
الاب: بخير ي ابني الحمد لله
زين : ي رب دايما بخير
الاب : ربنا يخليك ي حبيبي
زين : تسلم
الاب : انا اتصلت ي ابني عشان اقولك تقدر تجيب الجماعة وتشرفونا نقرا الفاتحة
زين نط من ع الكرسي بفرح وقال بعفوية : احلف !! بتهزر صح ؟؟
الاب بضحك ع صوت زين وحالته : ي ابني هي الحجات دي فيها هزار ????
 زين تمم ي عمي احنا هنيجي بلليل
الاب : خد وقتك ي حبيبي
زين : وقت ايه انا لو عليا عاوز اجي اكتب الكتاب واخدها وانا ماشي حالا د انا مصدقت رضيت عني ????????????????
الاب : كتب كتاب مرة واحده ????????
زين: اه والله ي عمي ????
الاب : تمم ي حبيبي تنورو ف اي وقت
زين : ربنا يخليك ي عمي
وقفلو مع بعض
وقد حل المساء
ف غرفة ملاك : قامت اتوضت وصلت وبدات تجهز نفسها واذا بباب الغرفة ب يتفتح
ملاك بصدمة ممزوجة ب فرحة وعتاب ف نفس الوقت(كوكتيل يعني ????????)
ملاك : حوور !!
حور: ايوه طبعا حور كنتي فكراني مش هحضر قراية فتحتك ي عبيطة ولا ايه
وبعدين ايتا ايتا ايتا د احنا طلعنا  قمرات اهه الله يساهلك ي عم زيييين
ملاك وبتزقها بهزار : يلا ي بت اطلعي برا وانتي قليلة الادب كده
حور : ايه ي اسطا بهزر مبتهزرش متبقاش قفوش كده الله ????????????
ملاك : نينينينينينينينينيني ????????
حور : طب عليا النعمة طفلة ي طفلة ????
ملاك : عاااااا ي ماما خدي البت دي من هنا
حور : لا انا طنت بتحبني كفاية اني هخلصها منك
ملاك بعتاب : ليه ي حور مقلتيليش
حور : والله العظيم غصب عنى ياسمين طلبت مني مقولكيش ولا احسسك بحاجة وزين كمان كان عاوزها مفجاة
ملاك : ماشي ي اختي
حور : بس الواد طلع واقع ي قلب امه ????????????????
ملاك : ي بت لمي نفسك
حور : حاضر ي فندم ????????????
الام : انتو قاعدين هنا بترغو والناس وصلت من بدري
حور : ماشي ي حب اطلعي انتي وهنيجي وراكي
الام : ماشي ي اختي وطلعت
ملاك : حور انا خايفة اوي ومكسوفة موت
حور ؛:انشف يااض يلا بينا
ملاك :ياض????????
حور : بهزر طبعا د انتي احلى واحده ف البنات ????♥️
ملاك حضنتها وخرجو
ملاك بصة ف الارض وكانت فعلا ملاك اسم على مسمى ♥️كانت ف قمة شياكتها واناقتها ورقتها وجمالها
الكل انبهر ب جمالها وقالو بسم الله م شاء الله  الحارس الله
زين كمان كان ف قمة اناقته وكان شكله يهبل
زين : متنح ????????
قامت ياسمين حضنت ملاك وكذالك والدة زين
والدة زين : م شاء الله ربنا يحميكي ي روح قلبي  وبصت ل زين : زين ابني طول عمره زوقه حلو وبيعرف يختار الحجات اللي تناسبه
وفجاة زين قام يغني ل ملاك اغنية (نصيبي وقسمتي الحلوة ونور عيني ف بحر عيونك الحلوة تدوب عيني ) وهو اصلا صوته حلو (الله انا نفسي ف واحد من ده ????????????♥️)
الكل ضحك ع حالة زين اللي كان ف عالم تاني
وقعدو قراو الفاتحة و باركو ل زين وملاك
قامت حور شغلت اغنية دي صحبتي وعشرة عمرى وفضلت تغني معاها وياسمين كمان
وبعدين اخدو ملاك وفضلو يتصوروا ويغنو
زين قام وقف ادام ملاك وطلع من جيبه علبه قمر كده وفتحها
ملاك اتصدمة
زين مد ايده ل ملاك عشان تديله ايدها
ملاك : مش لما اعرف د ايه الاول
زين : حقك تعرفي بصي ي ملاك من وانا طفل صغير ماما قالتلي ان انا ف يوم م الايام هتجوز ويبقى ليا زوجة قمر ولازم اجبلها شبكة وكده من وقتها وانا كل م باخد مصروفي او اي فلوس نصها كان بيبقى ليا والنص التاني ف حصالتي حتى لما كبرت واشتغلت كنت بعمل نفس الشئ ومحدش يعرف بالموضوع ده نهائي والنهارده فتحت الحصالة واخدت اللي فيها وجبتلك الخاتم ده و ده ملهوش علاقة ب شبكتنا ده هديتى لملاكي وده سر كنت مخبيه عن كل الناس حتى اقرب الناس ليا والنهارده قررت اقوله ل اقرب الناس ليا
ملاك سرحانة ف كلام زين وبصة ف عينه وعينها فيها دموع وبتقول جواها : يااااه ياه ي ملاك هو ف حد كده بجد ولا انا بحلم لا مبحلمش دي حقيقة انا ربنا بيحبني اوي ♥️
فاقت ملاك من شرودها ع زين وهو بيمسك ايدها وبيلبسها خاتم سوليتير ف منتهى الرقة والجمال
ملاك نزلت دمعة من عينها ل يلتقطها زين
زين : م اتمناش اشوف دموعك لاي سبب من الاسباب
آسر قام حضن ملاك وشالها ولف بيها
زين : احم احم نحن هنا
آسر : ايه ي اسطا د اختي ????
زين : ي عم ماشي براحتك انا قلت حاجة
ف ضحك الجميع ع زين وآسر
زين بعد اذنك ي عمي ممكن اخد ملاك ونخرج شوية وهناخد معانا حور وياسمين
الاب : ماشي ي ابني بس ي ريت م تتاخروش
زين: حاضر ي عمي
آسر وسليم : يعني هو احنا واقعين من قعر الافة هنيجي معاكو ????????????????
زين : صبرني يارب يلا ي اخويا انت وهو ادامي
نزلو زين ركب هو وملاك وحور ف عربية زين
وسليم وآسر وياسمين ف عربية سليم
وصلوا مكان حلو جدا زين طلب انه يقعد مع ملاك شوية واستاذن آسر وآسر قاله اتفضل
زين قعد هو وملاك ع ترابيزة لوحدهم ع البحر
 زين : ملاك ممكن نتكلم مع بعض شوية
ملاك : طبعا ي زين اتفضل
زين : انتي ليه دايما كنتي بتتهربي مني ومش بيديني فرصة اتكلم معاكي
ملاك : لان مكنش ف بيني وبينك حاجة نتكلم فيها
زين : بس انا متاكد ان ف سبب تاني
ملاك : سبب تاني زي ايه
زين :مش عارف بس حابب اعرف
ملاك واخدت نفس عميق وبدات تحكيله عن تجربتها الاولي ووجعها وزين بيسمعلها بكل هدوء وعقل لكن من جواه بيغلي ازاي حد اتجرا يوجع ملاكه بالشكل ده
ملاك : بس كده دي كل الحكاية ومن وقتها وانا خايفة ادخل اي علاقة عشان خايفة اتوجع تاني
زين : مستحيل اوجعك ي ملاكي
ملاك اتمنى ده
وفضلوا يتكلمو شوية عن حياتهم وبعدين راحو للشباب واتعشو مع بعض وهزرو وكان يوم تحفة
فجاة
آسر : زين انا عاوز اقولك حاجه
زين : اتفضل ي آسر
آسر : *****************
يتبع ..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى