Uncategorized

رواية انتقام الحلقة الخامسة 5 بقلم آية محمد

 رواية انتقام الحلقة الخامسة 5 بقلم آية محمد 

رواية انتقام الحلقة الخامسة 5 بقلم آية محمد 

رواية انتقام الحلقة الخامسة 5 بقلم آية محمد 

عدا تلت ساعه ووعد مطلعتش

مروان دخل 

هي وعد فين 

زين : قالت داخله الحمام ولسه مخرجتش 

مروان : ازاي

راح عند التواليت وفضل يخبط على الباب محدش فتح 

دخل مروان بصدمه ….

اول ما دخل مروان شاف الحمام متبهدل وكل حاجه واقعه على الأرض وشنطة وعد واقعه على الأرض 

زين دخل : اي دا في ايه وعد فين 

مروان بحزن : اتخطفت 

زين نعم اتخطفت ازاي ومين عمل كده 

( ياااترى مين عمل كده )????

فضل مروان وزين يدورا بس ملقيوش حاجه 

في قصر احمد 

الو يا مروان فين وعد !

مروان حكاله الي حصل 

احمد : يعني اتخطفت من بينك انت وزين حاجه تفرح والله 

متجيش من غير وعد يا مروان وانت عارف لو جيت من غيرها هعمل ايه ، وقفل السكه في وشه 

فضل يدور زين ومروان عليها في المكان كله بس مفيش اسر

مروان : انا همشي من الشارع دا وانتي امشي من هنا ولو حصل حاجه كلمني

زين : ماشي 

بعد 5 ساعات تدوير مفيش حاجه ومش لقيوا وعد

….

عدا يوم ومروان وزين عاملين يدوروا بس مفيش نتيجه 

مروان : راح القسم

عايزه اعمل محضر مراتي اتخطفت 

الشرطي : عدى 24 ساعه! 

مروان 13 ساعه

الشرطي اسف مينفعش اعمل محضر غير بعد 24 ساعه

تلاقيها هربت مع عشيقها متزعليش نفسك

مروان بغضب انت ازاي تتكلم عليها كده وراح ضربه قلم 

الشرطي : بتمد ايدك عليا يا زباله 

انا هوريك مقامك ، تلاقيها زهقت منك وهربت مع عشيقها 

خدوا على الحبس وروقوا عليه اكرموا اخر كرم 

عدا يومين وأحمد مش عارف يوصل لمروان سأل زين 

بس زين ميعرفش حاجه 

فضل احمد يرن على مروان بس الموبايل كان مقفول 

الظابط : اظن كده اتعلمت الدرس خد رن على حد يدفعلك كفاله يا برنس 

خد مروان الموبايل وهو على آخره 

الو يا بابا انا في سجن …

تعالى طلعني وهحكيلك الي حصل بس جيب كفاله معاك

راح احمد السجن حكاله مروان الي حصل 

احمد بضيق للظابط : ممكن نفتح محضر بقا عدا يومين 

الظابط بسخريه : طيب بس بتتعبوا نفسكوا على الفاضي والله 

قولي بقا اتخطفت ازاي 

مروان حكاله الي حصل 

الظابط بضحك عالي : يعني كانت في موعد مع صاحبك وانت واقف مستنيها برا واتخطفت 

تعالوا تعالوا اسمعوا يا شباب القصه المشكله المثيره دي 

مروان بضيق : انت ظابط مش محترم وقليل الأدب وانا هوريك هعمل ايه وضربه ضرب جامد

واحمد رن رئيس الداخليه وحكله وكلم الظابط 

قاله هرفدك من شغلك وهتتحبس بسبب التعدي على مواطن 

….

في مكان تاني

وعد : انتو مين وخطفني ليه 

شخص : بقالك يومين بتسالي نفس السؤال مزهقتيش 

وبعدين الي خطفك جاي بليل 

وهيحدد هنتقلك ولا هنعمل فيكي ايه 

وسابها ومشي 

فضلت وعد تعيط 

في قصر احمد 

احمد : مروان اوعى يكون ليك يد في الي حصل 

يبني قولي الحقيقه انت الي خطفتها

مروان : لا يا بابا والله انا حبيتها

احمد : ممكن تكون نور 

مروان : مش عارف يا بابا هروح اشوفها 

مروان فضل يدور على نور مش لاقها

نور الزباله اكيد انتي الي خطفتيها انا هوريكي

بليل 

شخص : فين هي 

الخاطف : جوا ، بس فين الفلوس الاول 

شخص : معرفتش أجابها 

هجبهم بكره 

الخاطف : تمام الفلوس لو مش جت بكره هقتل البنت الي جوا وهقول للكل مين الي عمل كده 

شخص : انت بتهدنني 

الخاطف : ايوا ويلا امشي من هنا

في القصر 

مروان دخل اوضته

شاف وعد حطه صورته وصورتها في الفرح جمب السرير راح ماسكها وفضل يعيط 

انا اسف على كل حاجه عملتها معاكي ، انتي متستاهليش كل الي حصل ، سامحيني يا وعد وحضن الصوره دخل احمد عليه 

احمد هترجع يبني متخافش انا عملت محضر وهما بيدورا عليها 

مروان كل دا بسببي يا بابا 

انا الي محفظتش عليها 

احمد حضن مروان وفضل يطمن فيه 

تاني يوم 

الخاطف : فين الفلوس 

شخص: اهي 

الخاطف : هي في الاوضه دي 

الشخص راح عند وعد 

وعد بصدمه : مش مصدقه انت/ي ( مش هقولك مين الي خطافها)????????

ليه كده عملتلك ايه انا 

يتبع..
لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا 
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية حلمي أنت للكاتبة أميرة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى