روايات

رواية علمني الحب الفصل التاسع 9 بقلم نجلاء اسماعيل

رواية علمني الحب الفصل التاسع 9 بقلم نجلاء اسماعيل

رواية علمني الحب الجزء التاسع

رواية علمني الحب البارت التاسع

رواية علمني الحب الحلقة التاسعة

زايد: فين روح
زينب بسرعه وهي تدخل من الباب: الحق ي زايد روح واقفه مع راجل برا وشوفتها بتحضنه
زايد بعصبيه: انتي بتقولي اي وسعي من وشي وسعي
خرج زايد وهو يركض ليرى ما تتحدث عنه زينب
وجد روح تقف بجانب شاب وتستمع اليه بتركيز لم يمهلهم وقت للتفكير وانقض على الشاب وظل يضرب فيه حتى نزف الدماء أمامهم
روح: سيبه ي زايد اي ال انت بتعمله دا سيبه
زايد بعصبيه ولا يرى اي احد أمامه صفعها بقوه جعلها وقعت أرضا
زايد بعصبيه: شكلك اتعودتي على خروجك في انصاص الليالي بس انا مش ابوكي ي حلوه سامعه ولا لا مش ابوكي ال بيسيبك ف الشارع ف وقت زي دا
وضعت روح يدها على وجهها بصدمه ونظرت له ولم تتحدث وغادرت من أمامه
الشاب: اسمعني ي زايد اهدى واسمعني
زايد: هو انت؟؟؟؟
الشاب: ايوا انا يسيدي انا محمد ولما لقيت البنت واقفه بعيد ف قلب الغيط لوحدها ف وقت زي دا سألتها انتي مين وقالت إنها مراتك ف انا جبتها لحد هنا وكنت واقف معاها بوصفلها الطريق علشان لو خرجت تاني لوحدها
زايد بحرج: حقك عليا ي محمد والله من العصبيه مشوفتش مين قدامي
محمد بفهم: لا ي صاحبي ولا يهمك المهم انا ماشي بقا
نظر زايد ل زينب نظره هي تعلمها وغادر من أمامها هو ووالدته
سعادات: اطلع طيب بخاطر مرتك ي ولدي
زايد: هطلع ي امي هطلع ادخلي انتي بس نامي
سعادات: ربنا يهديكوا تصبح على خير
صعد زايد إلى غرفته لا يعلم ماذا سيقول شعوره بالحزن والندم ولأول مره
طرق الباب عدة طرقات ودخل
زايد: روح انا اسف
روح تبكي في صمت
زايد: حقك عليا اقسمبالله انا انا من العصبيه مشوفتش قدامي وكمان خروجك ف وقت زي دا ووقفتك مع راجل وانا دمي حامي حقك
قاطعته روح ببكاء: انا خرجت علشان ادور عليك الوقت اتأخر ومكنتش عارفه اوصلك ولا عارفه اسأل مين بس الغلط عليا انا وكمان بتعايرني ب ابويا قدام الناس انت عندك حق بصراحه انا مش بلومك خالص
زايد: صدقيني مكنش قصدي انا اسف ي روح
تركته روح ودخلت الحمام واغلقت في وجهه
في القاهره
في منزل محمد
محمد: انا هنام انتي مش هتنامي ولا اي؟؟؟
اماني: لا لا قدامي شويه حاجات ف البيت كدا هعملهم وانام
محمد: طيب ماشي تصبحي على خير
اماني: وانت من اهله يحبيبي
خرجت اماني من الغرفه وانتظرت حوالي نصف ساعه وبعدها دخلت لتتأكد انه نام
وجدته نائم ف خرجت مسرعه ل الغرفه الأخرى وهاتفت الرقم
اماني بدلع: الو
زياد: الو مين
اماني: مش انت ال سبتلي رقمك ف المطعم
زياد بخبث: اووووه انتي انهي واحده بالظبط
اماني: لي انت مدي رقمك لكام واحده
زياد بخبث اكبر: يااااه متعديش بقولك اي م تيجي نتكلم فيديو كول
اماني: يلهوي بسرعه كدا؟؟؟
زياد: متخافيش ي بطه مش هاكلك
اماني: مينفعش دلوقتي جوزي ف البيت
زياد: خلاص ياللا ابعتيلي ادد ع الفيس هبعتلك اسمي ف مسدج باي ي مزه
اغلقت اماني الهاتف وهي تشعر بالفرح
في منزل امل
نهضت امل لتستحم ف وجدت رياض يغفو بعمق ف دخلت إلى الحمام وتحممت وخرجت كانت تدندن وتغني وتشعر نفسها كالفراشه لا تتسع اجنحتها من الفرحه حتى سمعت صوت رساله وصلت الى هاتف رياض
اقتربت ببط وامسكت الهاتف و….
في الصعيد
خرجت روح من الحمام بعد فتره طويله
روح: انت هتفضل قاعدلي كدا
زايد: انتي لازم تسامحيني
روح: هو غصب ولا اي
زايد بتوتر: روح انا جوايا مشاعر كتير او متلخبطه انا حاسس حاسس اني بحبك ي روح
روح بصدمه:
في مكان ما
زينب: بقا هو دا ال اتفقنا عليه؟؟
شخص: والله دا ال عندي مش عاجبك اتكلي شوفيلك واحد تاني
زينب: لا يخويا انت واخد فلوس يبقا تساعدني وتخلص نفسك وتخلصني معاك
شخص: بقولك اي انا مخدتش منك حاجه ومتاكليش دماغي بدل م ازعلك بقا مني
زينب بعصبيه: بقولك مش هتمشي من هنا غير وانت جايبلي حل
واقتربت منه بعصبيه اكثر و….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية علمني الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى