Uncategorized

رواية مختطفي الفصل الرابع 4 بقلم رحمة محمد

 رواية مختطفي الفصل الرابع 4 بقلم رحمة محمد

رواية مختطفي الفصل الرابع 4 بقلم رحمة محمد

رواية مختطفي الفصل الرابع 4 بقلم رحمة محمد

نيره بغضب  “انت عملت فيها أي”.
نيره حست بالرعب من نظرتو دي كان بيبصلها بطريقه مخيفه اوي “عز خلص المستشفى عشان هتخرج انهارده”.
عز انسحب عشان ينفز ال قالو
فضلت نيره جنب صحبتها لحد ما الفجر إذن واتوضت عشان تصلي وتدعي ل صحبتها ان كلو يعدي.
اسد بهدؤ “يلا عشان هنروح القصر “
نيره بالهفه” هو مالك صحي ول اي”
أسد “لا بس لازم نرجع”
راحو القصر واسد شال رحمه وحطها ف الاوضي قعد جنبها وفضل يتامها  بهدؤ مش معنى أنها بنت عاديه ان ميكونش فيها جمال مميز جذاب بيشد اي حد ليه ابتسم على شكلها الطفولي وطرحتها ال ملفوفه ب عشوائيه
” كل بنت جميله حته لو عاديه كفايه انها تكون تلقئيه ومحترمه الجمال مش بالشعر الأصفر ول العنين الزرقة وال الخضرة، الجمال جوه اي بنت، ال هيقدر يشوفو هو ال هيقع ف حبها وبس”
بصلها بتعمق حس انها مميزه رغم شكلها ال عادي.
نيره وهي وقفه بخجل ممزوج بالتوتر  “احم احم انا هشوف مالك، بعدين مينفعش تفضل هنا ف مكان لوحدوكو “
بصلها بترف عين” اه لكن انتي ومالك عادي “
نيره بغضب بسيط” انا بعالج مالك ودا شئ طبي مسموح بيه بكدا، صح لازم نجيب دكتور عشان يتابع حالتو هو متقبل وجودي ودا يخلي نجيب دكتور يتابع معاه”
أسد “ماشي خليكي معاها وانا هشوف مالك عشان لو صحي ميكسرش الاوضي “
نيره لتلقئيه “لو صحي نادي عليا انا موجوده “
هز راسو بتفهم  
نيره وهي بتاخد نفسها” رحمه لازم نهرب انا اسفه اقدر اخليكي عندي اوديكي البلد لكن هنا مش امان “
نيره مسكت ايد رحمه” بس اطمن على مالك وهنمشي، انا مش عارفه لي حسه احساس الامومه نحيتو من اول ما شفت الخوف ف عنيه” 
ابتسمت بدموع” بس انتي اختي وانا لازم انقزك منهم.”
فلاش باك. 
نيرة كانت نزله من على السلم بس هي سمعت كل الكلام ال بينهم وشافت رحمه وهي داخله ب القهوة. 
عز “بقولك حامل وهتموت  يا بني آدم “
” نسرين حامل “
سمعت كل الخناقة لحد ما وقعت رحمه وجريت عليها وهي شيفه الدم ال نازل منها 
باك. 
أسد مش سهل أسد الشرير مش المنقذ يا رحمه، أسد الجاني يا رحمه الروايه خلصت. 
***************************
ف المصنع. 
“معقول يا أسر تكون كنت هتتجوز بعد ما اتخطفت”.. 
بدموع” هان عليك حبنا هان عليك تسيب وردتك “كل ال كان ف دماغها شريت حياتهم 
مر قدمها كل ذكريتهم”تعرفي انا بحبك قد اي” 
أسر بحب “انا اقدر أقف قدام العالم كلو مش قدام قريبك بس يا وردتي” 
أسر وهو يضمها من الخلف “انا وقع من الجوع بس مفيش مانع اني اشبع من رحتك قبل اكلك “
ابتسم وهو يقبل خديها “عقبال ما يكون في نتيجه حلو ل حبنا “
أسر بحب “هيجي اليوم ال الكون كلو يعرف حبنا كلو يا وردتي “
نسرين بغضب” كفايه كفاااايه كفايه كل دا كدب كل دا خداع” 
كسرت كل ال حوليها أسد كان حطتلها سرير وكان غرفه نوم كامله ف المصنع كسرت كل حاجه. 
نسرين دموع وانهيار 
“أسد كداب أسد اكيد كداب “
أسر” تعرفي جبتلك اي، كنت عارف انك نفسك ف سنسله متقلعهاش ابدا مني بحبك يا وردتي  “
دخل أسد،وجري عليها” نسرين “
كانت فقدت الوعي من الانهيار ال كانت فيه شلها وودها المستشفى. 
************************
ف بيت أسر. 
كان قعد وماسك صورتها بيتعمق ف ملمحها 
“انا كنت وحش اوي ظلمتك معايا وانا وحش مهتمتش غير بوجودك انا حته مصلحتش الوحش ال فيا صدقيني ي يا وردتي انا مش الشرير  “. 
ابتسم بدموع “قلبي وجعني عليكي اوي يا وردتي اوي” 
ملس على الصورة “احساس العجز وحش وانا بعيد الحب بيغسل من جوه بس حبك مغسلنيش انا قتلت وزنيت ويمكن موت ناس كتير انا اسف انك بعيده عني اسف “
دخل ف الحظه دي ياسر صحبو” أسر مالك “
انحناء ل يضم صحبو ويهون عليه تعبو “هي وحشتني اوي هي كتير عليا كتير عليا “
ياسر “متقولش كدا يصحبي متقولش كدا “
أسر” هتكون فين دلوقت عملو فيها أي “
ياسر” انا عرفت مكان رحمه “
أسر بالامبالاه” مايهمنيش”
ياسر بتافف و شر “يا ابني ما اكيد ال خطفها هو ل خطف نسرين ونسرين هتكون هناك” 
أسر بتفكير بعد ما وقف” اه نسرين هي فينن؟ “
ياسر بشر “لا مش كدا عندي شرط “
أسر بغضب “اخلص “
ياسر” انا اخد رحمه وانت خد نسرين” 
أسر بتفكير” اتفقنا “
***************************
مر شهر كانت نسرين ف المستشفى مش بتتكلم ، حته رحمه كل ام تفوق تاكل وتنام تاني وهي حسه انها تايها  الذكريات كانت بتترعش ف مخها.
وقف أسد قدام القصر “انزلي “
كانت بطنها منفوخة شوية صغيرين بس كل ام نشوفها بتبتسم  بشرود نزلت فعلا من العربية وهي بتتامل المكان “خالي موجود”
أسد ببرود “لا كان هينزل مصر بس حصل ظروف واجلها”..
ابتسمت بتعب ودخلت القصر.
كانت رحمه قعده ف الجنيه وبتتامل الورد بصمت اول ما شافت أسد جريت عليه “أسد”
أسد ابتسم “نزلتي من الاوضي لي”
هزت راسها بالامبالاه “زهقت وبعدين يا أسد انت قولتلي هتخرجني  “
وكملت بهمس “وبعدين نيره دي رخمه اوي ازاي صحبتي انا مش طيقها”
ضحك أسد بصوتو كلو  وهمس ف ودنها “مش مهم اهي دكتورة عشان مالك وخلاص”
رحمه بصت ل نسرين “بتجيب بنات هنا”
نسرين كانت مصدومه من طريقه أسد الينه معها وانو بيضحك معاها وبيوشوش بعض كمان انصدمت دا أسد.
أسد رجع ل برودو تاني” لا دي بنت عمتي نسرين، ودي رحمه “
رحمه حست بانقباض قلبها رجعت خطوتين ل وره” اهلا ننسرين “
أسد بهوء” ممكن توريها اوضتها ال فوق جنب نيره “
رحمه “انشليت ول انشليت”
اسد “بنت انتي لسانك دا مش بيقف ابدا روحي”
رحمه بضحك “ماشي متزقش”
فعلا طلعت مع نسرين الاوضي” اهي “
كان نسرين وشها باهت بطريقه كبير.
رحمه بهمس “انتي حامل”
نسرين “اه لسه ف الشهر التاني”
رحمه بابتسامه” مبروك “
نسرين بحراج” هو انتي تقربي ل أسد “
رحمة” أسد لا هو قال اني بنت صحب بابه وانا قعده هنا عشان بابا مسافر مع بابه”
نسرين بستغرب “يعني اي قالك “
رحمه بتنهيد “انا فقدت ذكرتي”
نسرين بتهوين “متزعليش باين انك طيبه اكيد هنبقى صحاب “
نيره دخلت “الله الله ادور عليكي وتكوني هنا”
رحمه” ام اربعه وأربعين وصلت “
نيره وقفت مكنها” هو في ضيوف ” كانت مسكه كوبايه فيها ميه. 
رحمه بنفي” لا دي بنت عمتو ل أسد ومالك، نسرين”
وقعت الكوبايه  من ايد نيره بصدمه وهي بتكح
رحمه ونسرين” مالكك يبنتي اييي”
نيره جريت “لالا هشوف مالك ومشيت “
“*************************
ف غرفه مالك.
“صباح الخير”
ابتسم “صبب اح النور “
نيره” أسد قال ان في دكتورة هتيجي “
مالك ابتسم “مم اشي” 
نيره قربه “انت أتحسنت وانا بقيت مبسوطه اوي “
مالك” عع شان نيره حبيبت،، م مالك ف  بقيت،، ك كويس عشانها” 
ابتسمت نيره بخجل” احم هجبلك فطار” 
أسد شفها على السلم. 
نيرة” عاوزاك لو سمحت “
رفع حجبو رد ببرود المعتاد” نعم “
نيره بخوف” انت لي بتخوفني وبعدين انت اي بجحتك جبت نسرين هنا مع رحمه “
اسد بنظره مرعبه” رايك تخلي ل نفسك انا عارف بعمل اي كويس اوي “. 
سمعو صوت من وراهم “احم ازي حضرتك يا اسد بيه” 
نيره بصتلها بصدمه كانت بنت شعرها طويل اسود وعنيها خضرة وبيضه لا بتنور والله يجدع. 
نيره بهمس” متقولش انها الدكتوره وحيات ابوك “
أسد بصلها ب انتصار “اهلا دكتوره سيلا  مالك فوق “
بعدها بص ل نيره” لو سمحت يا نيره وصلي الدكتورة عند مالك “
نيره بصتلها” اي يبت الانوثه دي بتخدي ليها اي” 
سيلا “هاا” 
“الاوضي اهي روحي” 
نيره دخلت ل رحمة ال كانت قعده مع نسرين” الحقيني يا رحمه البنت الدكتوره ال أسد جيبها ل مالك البنت تتأكل اكل اه يناري هجبها من شعرها ال حلو دا “
رحمه وهي بتحضنها” اهدي يقلبي هنجبهالك من شعرها “
نسرين” لالا انتو دخلتوها ل مالك لوحدها يخربيتكوو “
فجأه سمعو صوت صريخ واوردي كان صريخها هي. 
كلهم جريو على الاوضي. 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي للبيع للكاتبة دينا عبدالحميد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى