Uncategorized

رواية يوميات عروسة مجنونة الحلقة الرابعة 4 بقلم أسماء عبدالعظيم

رواية يوميات عروسة مجنونة الحلقة الرابعة 4 بقلم أسماء عبدالعظيم 

رواية يوميات عروسة مجنونة الحلقة الرابعة 4 بقلم أسماء عبدالعظيم 

رواية يوميات عروسة مجنونة الحلقة الرابعة 4 بقلم أسماء عبدالعظيم 

_بصلهاا احمد بصدمه.. اسماء اسماء فيكي ايه يا حبيبتي 

_ردت وسط دموعهاا.. بجد يا احمد انا حبيتك 

_تعالي بس اقعدي هناا واحكيلي ايه حصل… محمد هاتلي واحد لمون هناا 

_حاضر يا باشاا 

_احمد بصلهاا بخوف وقلق كبير… اسماء احكيلي بقاا في ايه وقعتي قلبي 

_عيطت تاني..ال  الكلبب الكلبب الحيوان يا احمد 

_احمد بغضب.. قوليلي مين هوو الحيوان ده واجبهولك هنا متكتف تحت رجلك  

_بدموع.. يا احمد لا مش ده ده كلب جري وراياا الشارع كله وعضني 

_احمد ضحك جامد لحد ما عيونو دمعت…. كلب كلب يعمل فيكي كده 

_بدموع.. اه الكلب عمل 

_خلاص يا حبيبتي اهدي بس كل حاجه هتكون بخير 

_لا مش بخير ده عضني 

_بصلها بصدمه.. عضك عضك فين وريني كده 

_يا قليل الادب عايز تشوف رجلي لا مستحيل 

_احمد بجدية.. اسماء الحاجات دي مفهاش هزار عضك فين 

_اسماء وابتديت عنيهاا تقفل.. عع عضنيي فف ووقعت اغمي عليهاا  

سندهاا ونامت علي الكنبه الي في المكتب وانصدم لما لقي الدرس بتعهاا كلو دم من اطرافه وكان في صراع مع نفسه انه يشوف مكان العضه ولا لا وفي الاخر قال 

_لا لا انا لا يمكن اعمل كده مدام هي قالت لا يبقي لا

وشلهاا علي العربيه و راح بيهاا اقرب مستشفى 

_احمد بقلق كبير.. طمني ارجوك يا دكتور 

_للاسف فقدت دم كتير جدااا وعضت الكلب مكنتش سهله عليهاا خصوصاا انها شكلها بتخاف منهم 

_اتنهد بحزن… جداا يا دكتور 

_الدكتور حط ايده علي كتف احمد.. متقلقش هي بخير كام ساعه كده وهتكون بخير 

_ينفع ادخللهاااا 

_طبعاا.. ينفع 

احمد دخل عندهاا ولما بص في وشهاا لقاه  شاحب فين دلوقتي جننهاا الي ابتدأ يتعود عليه ويحبه وضحكتهاا الي مبتفرقش وشهاا 

_شكلي وقعت فيكي يا اسماء…انا عمري ما كنت اتخيل اني هخاف عليكي بطريقه دي عملتي فياا ايه بس 

في البيت 

_امهاا بقلق… اسماء مش بترد خالص 

_رني تاني 

_مش عارفه قلبي وكلني عليهاا اوي 

_ابوها فكر.. طب رني علي احمد ممكن تكون معاه 

_مااشي 

ورنت علي احمد.. احمد اول ما شاف الرقم اتوتر واتنهد مش عارف هيقولهم ولا لا 

_بيرد بتوتر.. الو 

_امها بقلق.. احمد يا ابني عامل ايه 

_الحمد لله يا ست الكل انتي بخير

_بترد عليه وهي بتعيط… مش مهم انا دلوقتي المهم اسماء.. هي معاك يا ابني برن مش بترد علياا طمني هي اكيد معاك صح 

_ابتسم بحزن.. متقلقيش كل ده هي اه معاياا 

_طب هي فين انا مش سامعه ليها صوت 

_اتوتر.. اصل.. اصل احناا في مطعم فا راحت الحمام 

_هديت شويه.. طيب يا ابني اما تيجي خليهاا تكلمنيي 

_عيوني يا ست الكل سلام 

_سلام يا ابنيي 

وقفل معاها واتنهد بحزن ودخلت الممرضه

_احمم.. حضرتك مش محتاج حاجه 

_ابتسم.. لا شكراا 

_ابتسمت.. شكلك قلقان عليها اوي متقلقش هتكون بخير ان شآء الله ودي حاجه عاديه 

_ابتسم.. ان شاءلله..ممكن بس تخلي بالك منهاا هروح اجيب حاجه وهرجع علي طول 

_من عيونيي 

ونزل احمد واول ما هو نزل

_فتحت عنيهاا بتعب…اه اه..انا فين 

_الممرضه ابتسمت..انتي هناا في المستشفي استني اما اعدلك واظبطلك المخده 

_مين الي جابني هناا  انا اخر حاجه فكرها اني كنت في مكتب احمد 

_مش احمد ده جوزك ده كان هيموت من الاقلق عليكي 

_اسماء نسيت تعبهاا وانهاا موجوده في المستشفى اصلاا..بجد والنبي كان خايف عمل ايه احكيلي 

_كان قلقان قوي وعمال كل شويه يروح يسأل الدكتور عنك وعن حالتك 

_اسماء جت تتكلم وتشكرهاا راحت قطعتها وكملت….بس ليكي الحق انك تحبي ده قمر اوي وغمزاته قمر والله يا بختك بيه 

_اسماء بغضب..ده انتي ليليه امك سودا تعكسي قدامي يا حيوانه انتي عرفه انا لو قمتلك دلوقتي هقطعك امشي من قداميي يلا برررره 

_في ايه هناا..اي الصوت العالي ده وبعدان بصلهاا وجري عليهاا..اسماء حبيبتي انتي بخير 

_اسماء وغضبهاا هدي شويه..الحمد لله

_اي مالكوا بتتخانقوا ليه 

_والله يا فندم انا معملتش حاج…

_اسماء بغضب..مش عايزه اشوفك بره 

_اسماء اهدي مش كده 

_الممرضه دمعت وطلعت من غير ولا كلمه

_غوره تخدك 

_بصلها بشك…اسماء هي عملت ايه 

_ردت بغضب..الهانم عماله تعكسك قدامي وعماله جوزك قمر وعنده عمزات والله لو طولتهاا لاكولها بسناني 

_بصلها وغمز..ايه يا نانسي بتغيري ولا ايه 

_بتوتر..انن انا اغير اطلقاا 

_ابتسم..امال تسمي ده اي

_ابتسمت بسماجه..سمي زي ما تسمي..وريني الاكل ده بيقول ايه… وكملت بصدمه الله الورد ده حلو اووي 

_ابتسم..الحمد الله انه عجبك 

_جداا جداا والله استناا كده 

_بصلها..ايه

_شنطتي وال cv والايفون يا احمد الايفون الي ملحقتش اتهني بيه وعيطت

_اهدي يا اسماء اهدي ربنا يهديكي يا حبيبتي  … شنطتك موجوده والCv والايفون اهو يا ستي 

_اخت الايفون حضنته..انا كان ممكن يجرالي حاجه لو كان  حصله حاجه

_احمد رد عليهاا ومش عارف السؤال ده طلع منه ازاي  .. طب وانا لو جرالي حاجه هتزعلي زي ما كنتي هتزعلي علي الايفون 

_بصتله بحب وحولت انهاا تلطف الجو وحطت ايديهاا علي شفايفه بمعني انه يسكته…هش هش الف بعد الشر عنك يا حبيبي.. متقولش كده تاني يا احمد انت مش عارف انت بقيت بنسبالي ايه..صحيح لسه منعرفش بعض اوي بس حسيت اني مرتاحه معاك اوي وشفت حنيتك عليااا وانك مستحمل هبلي وجناني ده وبتحاول تسعدني علي قد ما تقدر و كمان خوفك علياا انهارده حسسني قد اي اني عرفت اختار صح وربنا عوضني بيك 

_احمد لمس الصدق في كلمهاا…وانا كمان يا اسماء بقيتي ركن اساسي في حياتي متخيلتش اني هبقي خايف عليكي كل الخوف ده… انا مخفتش كده علي اختي الي في بلد تانيه ومسك اديهاا باسهاا وقلهاا..ربناا يخليكي ليااوميحرمنيش منك ابداا..اسماء اناا..

_قطعته اسماء..هش هش متقولهااش دلوقتي غير لما تكون متأكد منهاا الاول 

_بصلها وكبت الضحكه..وهو انا كنت هقول ايه  اصلاا 

_قلتله بتسرع..بحبك..كنت هتقولي انك بتحبني 

_احمد صوت ضحكته عالي سيكاا لا دي سيكات وهي سرحت في ضحكته 

_بتوهان..تعرف ان ضحكتك حلوه اوي 

_بغمزه..وايه كمان يانانسي 

_ضحكت وردت بحب … قلبي من جمالو دايب مستوي 

_احمد ضحك.. الله الله وكمان بقاا بيتغنالك يا احمد 

_عد الجمايل مش حرماك من حاجه اهوو 

_ناكل

_يلا ناكل 

واكلوو مع بعض وسط هزار اسماء وهو طبعاا مبطلش يقولهاا يا نانس وقطعهم خبط على الباب 

_السلام عليكم 

_وعليكم السلام اتفضل يا دكتور

_لا ده احنا بقينا عال اوي 

_اقدر اخرج امتي يا دكتور

_دلوقتي لو حبيتي 

_بجد 

_ابتسم..اه عن اذنكوا 

_اتفضل يا دكتور..

_هاا يلا بيناا 

_استاا البوكيه 

_ضحك..اكيد مش هنسيبه هناا 

وطلعت معاه وماسك بأيد الشنطه والبوكيه وايده التانيه بتسندهاا عشان مش عارفه تمشي وكانت في وحده بتبصلهم بشر 

_ماشي اما وريتك مبقاش انا روان ماااشي 

 وهم مشيو مش وخدين بلهم منهاا ونزلو ووصلو بصعوبه للعربيه 

_تحبي تسمعي اغاني 

_ابتسمت استني انا هشغل..ومسكت الUSB ووصلتها بلتلفون وشغلت اغنيه عمرو “بالضحكه دي “

_اسماء بتغني معاها..بضحكه دي قلبي متعلق وافتكرت وهو كان بيضحك عليهااا 

_احمد رد عليهاا..دي صورتهاا في دماغي بتعلق لو اقول دي احلاا ما في الدنياا مين بعد الجمال ده هيعلق 

_اسماء وهي بتضحك..لالالالالالاا لا لا 

_احمد كمل..مظبوطه ظبطه مفيهاش غلطه مفهاش تلت التلاته كام مش بجملهاا ولا بجملهاا دي حاجه مش كلام 

_والنظره دي فياا بتأثر ودي حلم عمري بيتفسر 

ونسبهم بقاا يلا يا سنجل يا بأس منك ليه من هناا ????????

وصلو قدام العماره وطلعت وهو طلع معاها وجم قدام الباب و الجرس رن 

_ايوه مين ..بصدمه اسماء بنتي مالك 

_متقلقيش يا ماما حاجه بسيطه 

_ازاي حاجه بسيطه انتي مش شايفه نفسك مش عارفه تمشي ازاي 

_ادخل بس الاول يا ماما ادخل الاول يا حبيبتي واقولك 

ودخلت و قدت وابوهاا طلع بخضه من جوه 

_اسماء حبيبتي مالك ايه حصل 

_متقلقش يا عمي هي بخير 

_مفيش حاجه يا حبيبي..ده كلب طلع يجري ورياا واخت حقنه بس 

_امهاا بزعل..كده يا احمد اخص عليك متقوليش انها فيها حاجه واقولك هي فين تقولي معاياا 

_والله يا ست الكل انا مردتش ازعلك خالص وقولت مقلقكيش..وانا كنت معاهاا 

_ابوها رد عليه بفخر لخطيب بنته..لا راجل يا ابني وزين ما عملت انك متقلقناش انا هبقي مستريح وبنتي معاك 

_ربنا يخليك يا عمي ..عن اذنكوا 

_ليي يا ابني كده خليك شويه..اتغدا حتي معاناا 

_للاسف مش هينفع سايب الاقسم لوحده من الصبح ومفيش حد هناك

_اسماء..احمد المقابله والشغل انا نستهم خالص

_ضحك..انتي لسه فاكره زياد كلمني الصبح و قلي انك مجتيش لي قولته ظروف وكده فا قال مش مشكله تبقي تيجي في اي وقت

_اسماء بأرتياح.. طب الحمد لله 

_يلا سلام 

_اما توصل ابقي طمنيي… فاجأه انتبهت هي قالت ايه. احم اهرب انا بقاا واخدت شنطتهاا والبوكيه ودخلت بسرعه الاوضه 

_ابوهاا.. شوف البت مش عمله ليناا اعتبار 

_امهاا بضحك.. يا اخوياا سبهاا ده مهما كان خطبهاا وواضح اوي ان الواد ابتدي يحبهاا 

_عندك حق الواد شكله ابن حلال 

عندها في الاوضه وفي ركن كده حطه في البوكيهات الي جبهالهاا “بوكيه قرايه الفتحه.. بوكيه الخطوبه.. بوكيه الشكولاتاا بورق الشكولااتاا بتاعه في ناس هتقول مهي رمتهم من الشباك اكيد مش كلهم ????????..واخيراا بوكيه الي جبهولهاا انهارده”  ضحكت وبصتلهم بسعاده والتلفون رن 

_ابتسمت.. الوو 

_حبيبي عامل ايه 

_بكسوف.. بخير الحمد لله وانت عامل ايه 

_بقيت بخير لما سمعت صوتك 

_…. 

_…. 

_ايه هنفضل سكتين كده 

_ضحك… واضح 

_ما تقول اي حاجه 

_زي ايه 

_ضحكت.. اي حاجه 

_اقولك..اسمعي يا ست 

_ابتسمت.. قول 

_ابتسم بحب.. بحبك 

_ بصدمه… ايه 

_بحبك 

جريت علي طول قفلت في وشه 

_يا مجنونه .. دي قفلت في وشي 

_ لسه علي صدمتهاا.. ده بيحبنيي بيحبنيي عاااا واتنطتت علي رجلهاا 

عااا رجليي انا غبيه مكنتش لازم اقفل في وشه يارب يرن تانيي وانا هفتح يرن بس تاني 

التلفون رن راحت كنسلت عليه

_بتوترا وقلبهاا بيدق بعنف.. انا غبيه غبيه اوي قفلت لي يارب يرن تاني واناا والله هفتح 

التلفون بيرن تاني اتنهدت وحطت ايديهاا علي قلبهاا وردت 

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية عوض من الله للكاتبة ندى حافظ.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!