Uncategorized

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة أحمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة أحمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة أحمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة أحمد عماد

في منزل ربيع ..
ربيع /واه عليكي ي صفيه هتفضلي تعيطي كده ده بدل متتطمني علي بنتك .
صفيه بدموع/صعبان عليا حالنا ي ربيع ايه وبعدها عننا ولا فجر الي اتجوزت كده سكيتي .
ربيع/ايه واحنا مطمنين عليها زين اما فجر فمشاء الله ربنا بعتلها جدع زين هيصونها ويشليها في عنيه الحمد لله ي صفيه .
صفيه بفزع /ايه ده مين الي جايلنا السعادي .
ربيع /ومالك خايفه كده ليه انا هفتح .
ليفتح ربيع ليشمز وجه مما يراه .
ربيع بضيق/خير ي حمدان جايلنا دلوقتي ليه .
حمدان بارتباك/ابدا ي عمي ابوي كان بعتلك شويه الورق دول علشان تمضيهم.
ربيع يزهق/متشكرين عاد يلا اتفضل .
حمدان بتسرع/هي ايه فين عاد .
صفيه بغضب وغيظ/وانت مالك ومال ايه وعايز منها ايه ي حمدان.
ربيع بحده/اسمع ي حمدان كلامي زين ايه جاعده عند ناس قريابنا واخر مره هقولهالك طلع ايه من دماغك فاهم .
حمدان /فاهم ي عمي بالاذن .
ربيع /اذنك معاك ي اخوي .
صفيه بكره/عيل ابن حرام ي ساتر بشوفوا قدامي يبقا عايزه اطلع روحه بيدي .
ربيع /المهم أن بناتنا بخير ي صفيه وكل واحد حسابه علي الله .
في فيلا سلطان ..
ناريمان بقلق/سلطان انت مش حاسس ان فارس وسليم فيهم حاجه مش مظبوطه حساهم مخنوقين كده علي بعض .
سلطان/وايه الجديد مانتي عارفه أن الاتنين طول عمرهم كده او بمعنا اصح سليم مبيعجبوش تصرفات فارس الي متعجبش حد اصلا.
ناريمان بتفكير/لا ي سلطان حاسه ان الي بينهم اكتر من كده .
سلطان/خلاص فكري انتي براحتك انا عندي شغل .
ناريمان/طيب انا هروح بليل ل فاتن علشان الفرح خلاص عايزين نرتب كل حاجه .
سلطان /تمام سلام علشان عندي شغل .
ناريمان /مع السلامه ..
في الاسفل ..
كان يجلس فارس وهو يضغط علي يده بغيظ فعقله كاد يتوقف عن التفكير الف سيناريو يأتي في رأسه ماذا يحدث الان بينهم هل لمسها هل اخذ مايعتبره ممتلكاته الخاصه يحاول أن يبعد يفعل ويفعل لكن من الواضح أنه أصاب بلعنتها وانتها الأمر ليقاطعه دخول سليم  .
فارس بسخرية/ايه ي عريس هي العروسه مكنتش قد كده ولا ايه .
سليم باستفزاز/بالعكس بقا كانت زي القمر تجنن بس بصراحه افتكرت شغل مهم كان بابا مكلفني بيه كان لازم ارجع بس معلش ملحوقه .
فارس بغضب/انت عارف كويس اوي أن محدش بيقدر ياخد مني حاجه بتاعتي اوعي تفكتر أن دي النهايه.
سليم بغضب/النهايه الي قربت هتكون نهايتك انت ي فارس لانك مريض ايوه مريض بالغرور والتملك انت عمرك محبيه فجر ي فارس لحقت حبتها امتا كل الحكايه أنها البنت الوحيده الي وقفت قصادك عجبتك علشان كده وانتقمت منها عايز ايه تاني مش كل الناس فريده ي فارس .
ضغط علي الجرح نعم فالذلك الجرح الذي يحاول مداوته من زمان ليتركه سليم ويرحل فهو يعلم أنه بنطقه لذلك الاسم إدخاله في دوامه لا تنتهي الان ..
ركزوا في اسم فريده لانه مهم جدا ???????????? 
 في شقه فجر ..
كانت تسير يزهق فهي ليست معتاده علي الجلوس هكذا فكل شئ من حولها مرتب لا ترا شي ل فعله لترا أن انسب شي أن تخلد للنوم للذهاب الي عملها الجديد غدا ….
في شقه كريم …
كانت تجلس ايه تدللك يد حنان ..
حنان بابتسامه/ربنا يخليكي ليا ي ايه ايدك بلسم .
ايه ببراءه /الف سلامه عليكي ي أما هما دهنتين بالزيت وهتبقي زي الفل هروح افتح ده اكيد كريم .
كريم بابتسامه /مساء الخير .
ايه بخجل/مساء النور .
كريم /عامله ايه ي امي .
حنان /الحمد لله ي ضنايا ايه ربنا يخليها لينا مش مخليني محتاجه حاجه .
كريم بحب/مش عارف اشكرك ازاي ي ايه .
ايه بخجل/تشكريني علي ايه ده كفايه الي عملته معايا ربنا يسعدك ي دكتور كريم.
كريم بابتسامه/اتفضلي .
ايه بتعجب/ايه ده .
كريم/دي كتب الثانويه العامه انتي لازم تذاكري الامتحانات قربت وانا وعدت الحج ربيع انك هتجيبي مجموع كبيرولا عايزه تتطلعيني عيل قدامه.
ايه بخجل/انشاء الله بس انا هفضل هنه ل حد الامتحان ده لسه بدري جوي.
حنان بحزن/ايه ي ايه انتي زهقتي منينا ولا ايه .
ايه بفزع/واه قطع لساني والله ماقصد ربنا الي يعلم انتوا عندي ايه بس كده هبقا بتقل عليكم .
كريم /تقلي انتي بس ومالكيش دعوه ألمهم انك تذاكري عايزين اي حاجه .
حنان /سلامتك ي ضنايا .
ايه بعشق قد تأكد /الف مليون سلامه ربنا يرجعلك لينا بالف سلامه سلامه .
ليسرح هو في عيناه الساحره الذي تظهر من أسفل نقابها لتخفض رأسها خجلا من نظراته لتبتسم حنان علي عشقهم الواضح لتتدعوا الله أن يجمعهم سويا في اقرب وقت ..
في دوار العمده ..
بدور بفزع وصراخ/ي مصيبتي ايه الدم ده كله ي حمدان ي حمدان قمر قمر ردي عليا ي ضنايا .
عثمان بفزع/واه قمر ايه الي حوصل بتي فيكي ايه .
بدور بدموع ورعب/مخبراش انا دخلت لقيتها كده يلا معايا نوديها المستشفي يلا .
حمدان بخوف/يلا ي أما ..
في فيلا عامر …
ساره بسعاده /سليم ايه الي جابك الصبح بدري كده .
سليم يتصنع الحزن/امشي ي عني .
ساره /ههههه لا طبعا مقصدش منور الدنيا كده اتاكدت من حبك ي سليم .
سليم /انا بحبك اوي ي ساره ولما نتجوز هتعرفي انا بحبك قد ايه لأنك لسه مش حلالي فمشهقدر أعبر اكتر من كده .
ساره باحترام لذلك الشخصيه الجميله/وانا عارفه ده كويس ي سليم ومبسوطه بيه قولي رايح فين كده.
سليم /هعدي علي فجر اوديها الشغل عند عاصم واطمن عليها.
ساره باستنكار /ايه تشتغل بقا عروسه يوم صباحيتها وتشتغل ي جبروتك ي اخي.
سليم بخبث/عندك حق انا بقول كده برضه انا اروح انام في حضنها واعيش بقا .
ساره بغيظ/ي سلام ده انا اقتلك واقتلها.
سليم /تحبي تيجي معايا.
ساره بابتسامه/يلا ..
في الداخل ..
فاتن بترحيب/منوره ي ناريمان .
ناريمان /ده نورك ي فاتن منوره ي عروستنا الجميله .
رنا بخنق/عروسه انتي شايفه كده ي طنط .
فاتن/بصراحه ي ناريمان رنا مش مبسوطه خالص مع فارس بيعاملها ولا لكنها خطيبته.
ناريمان بخبث/خلاص يسبيوا بعض .
رنا بتسرع /لا ي طنط مش لدرجه دي احنا ساعات مش بنتفهم بس .
لتغمز ناريمان ل فاتن لتبتسم فاتن فقد تأكدت من عشق ابنتها ل فارس.
ناريمان /اسمعي ي رنا ي حبيبتي انا عارفه أن فارس مش ملاك ولا طبعه بالساهل ي حتمل بس للاسف فارس مار بظروف زمان كانت صعبه ماثره فيه لحد دلوقتي بس صدقيني انا متاكده انك هتغيريه وترجعيه احسن من الاول مش عيزاكي تيأسي بسهوله فاهمه ي رنا.
رنا بتحدي/فاهمه ي طنط ..
في فيلا عاصم ..
كان يجلس بدموع والم وهو يمسك صورتها بيده فهي كانت ليست زوجته فهي كانت عشق طفولته ليشعر دائما أنه من تسبب في موتها .
فلاش باك …
الجيار اكبر رجال المافيا ..
الجيار بغضب/اسمع كون أن انا بنفسك اجي واقبلك ده معناه انك مهم وانك لازم تبقا معانا .
عاصم بغضب/انا مستحيل اكون كده مستحيل.
الجيار بحده/انت لازم تكمل مسيره ابوك ابوك الي كان اكبر تاجر مخدرات وأسلحة في المافيا عندنا والمافيا مبترحمش ولما واحد بيموت من أعضائها لازم ابنه أو اخوه يكملوا المسيره لأن المافيا طول عمرها ده قانونها وانت لازم تكمل مسيره ابوك .
عاصم بغضب/مستحيل اعمل كده بابا الله يسامحه علي الفلوس الحرام الي عيشنا بيها لكن انا مش كده انا راجل عارف ربنا وبخاف منه وجيلي بنت في الطريق شوفوا حد غيري يكمل المسيره لكن انا مستحيل اعمل كده.
الجيار بحده/ده قرارك النهائي .
عاصم بثقه /ومعنديش غيره .
الجيار/يبقا خليك مستني الي هيحصل سلام .
اميره بقلق/فيه ايه ي عاصم الراجل الغريب ده كان عايز ايه .
عاصم بقلق يحاول إخفائه/مفيش حاجه يروح قلبي متشغليش بالك .
اميره /عاصم انت من امتا بتخبي عليا حاجه .
عاصم بابتسامه/مفيش حاجه ي نور عيني سيبك من كل حاجه وخليكي في القمره دي الي هتنور حياتنا ربنا يومك بالسلامه ي روحي بحبك اوي ي اميره بحبك .
اميره بعشق/وانا بموت فيك ي عاصم ..
في مخزن ما خاص بالمافيا ..
كان عاصم ينام أرضا وهو يحاول فتح عيناه تتدريجيا ليرا الجيار وهو يقف أمامه بشموخ .
/معلش ي عاصم ملحقتش تشوف بنتك بس مشاء الله زي القمر .
عاصم بتعب/انت جايبني هنا ليه عايز مني ايه .
الجيار بغيظ /بقا بتكلم واحد صاحبك في الداخليه وتبلغ عننا.
عاصم /ي عني انتوا حصلكم حاجه مانتوا عرفتوا تخرجوا منها .
الجيار بشر /بس انت لازم تندفع التمن .
لم يستطيع عاصم فهم مايحاول قصده الاعندما رأوه رجلان وهو يمسكون اميره الذي تنظر له بدموع غزيره .
عاصم بجنون /اميره الكلاب دول جابوكي هنا ازي ده انتي لسه والده اكيد تعبانه ده انا هحراكم بجاز.
الجيار بقسوه /معلش بقا عندنا احنا ديه .
اميره بدموع والم /خالي بالك من بنتنا ي عاصم ربيها كويس بحبك ي عاصم بحبك.
عاصم بجنون/سبوها محدش يلمسها انا موافق علي كل الي انتوا عاوزينه .
لم يسمع إليه الجيار ليامر رجاله بقتل اميره ليقوموا رجاله بدبحها بكل قسوه أما ذلك العاشق فكان لا يشعر بالحياه فالحياه قد توقفت وانتهت ????????????
الجيار/وده هيبقا مصير كل الي حواليك بنتك امك لو مبقتش معانا ي عاصم ..
باك …
عاصم بصراخ ودموع /اه يارب ارحمني يارب انا عارف أن انا السبب بس انتقامي منهم عمري مهنسا وانتقامي من نفسي كمان ……..
 من أمام  شقه فجر ….
ساره بتعجب/سليم انت بترن الجرس ليه انت مش معاك مفتاح .
سليم بابتسامه/سبق وقولتلك علاقتي ب فجر مينفعش ادخل كده .
فجر بابتسامه /صباح الخير اتفضلوا.
ساره /صباح الخير .
سليم بابتسامه/صباح الفل ي فجر .
فجر /صباح النور ي اخويا دي اكيد ساره خطيبتك مش كده .
سليم بمرح /اه ايه رايك بقا في زوق اخوكي .
فجر /مشاء الله قمر منور ربنا يسعدكم يارب.
ساره /ربنا يخليكي يارب فعلا جميله ي سليم بقت اختي انا كمان مش اختك انت بس معلش ثواني دي ماما هرد عليها .
سليم /عامله ايه ي فجر .
فجر /الحمد لله ي سليم بس زهقانه جوي انا مش واخده علي الجعده دي .
سليم /معلش ي فجر صدقيني الشغل ده هيعجبك اوي انشاء الله عاصم ده اخويا .
ساره بدموع /سليم يلا نرجع بسرعه .
سليم /فيه ايه ي ساره .
ساره بدموع /بابا تعبان اوي في المستشفي .
فجر بفزع /ي ساتر يارب طب روحوا بسرعه .
سليم /خالي بالك من نفسك ي فجر.
فجر/انشاء الله متقلقش عليا روح بس ربنا يستر .
في الاسفل ..
كان يجلس فارس بسيارته ليبتسم بمكر وهو يرا سليم وساره يرحلون ليصعد سريعا الي الاعلي .
في شقه فجر ..
كانت تخرج فجر من الحمام وهي ترتدي الروب الخاص بها.
فارس بوقاحة/ايه القمر ده ده احنا ليلتنا عنب المره الي فاتت كنت غايبه عن الوعي المره دي هتتبسطي علي الاخر ..
فجر بفزع وكره /انت .
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!