Uncategorized

رواية العشق المستحيل الحلقة الرابعة 4 بقلم سارة نبيل

 رواية العشق المستحيل الحلقة الرابعة 4 بقلم سارة نبيل 

رواية العشق المستحيل الحلقة الرابعة 4 بقلم سارة نبيل 

رواية العشق المستحيل الحلقة الرابعة 4 بقلم سارة نبيل 

نسيت اعرفكو ياسمين دي بنت راجل مهم اوي ووحش اوي وهو جلال بايه وياسمين دي هربت منهو وراحت عاشت لوحدها بعد انفصال والديها  قابلت كريم واتخطبت منهو في السر وطبعا كريم شخص معروف في السوشيال ميديا فبدا  انتشار خبر ارتباطه بفتاه اسمها ياسمين ولن يكون هذا الخبر سهل عندما يصل الي ابو ياسمين ويعرف مكانها 

كريم : طيب هنعمل ايه 

ياسمين : حرام عليك سبني يا اخي انت مبتزهقش بقولك لو بابا عرف ممكن يقتلني 

كريم : اصراحه انا عارف ان دي مشكله كبيره اه بس معرفش انها ممكن توصل للقتل 

ياسمين بغضب : انا بشرح لمين انت عمرك ولا عمر اي حد هيفهم الي انا فيه يارب يارب احفظني بقا انا تعبت 

كريم يمسك ايد ياسمين : بحنيه اوعي تخافي طول مانا معاكي وكماان احنا مش اي حد انا من عائله كبيره اوي وكلنا هنحميكي 

ياسمين : هتحميني من اي بس ولا ايه 

كريم : اهم حاجه دلوقتي انك تجهزي شنطتك وتيجي تعيشي معانا في البيت علي  ما بابا يحل المشكل دي 

ياسمين : طيب  بس اقسم ان  عمرك متسابني 

كريم : عمري مهسيبك واي حاجه هتحصلك انا لايمكن اسامح نفسي  وهسامح الي كان السبب 

ياسمين  مسحت دموعها : ياله ياله خلاص  عشان نلحق المحاضره 

كريم : روحي انتي انا هعمل حاجه بسرعه واجيلك 

طبعا ساره معرفتش تحضر بردو المحاضره وجلست تلعن الجازمه الي هي سبب تاخرها في عدم حضورها المحاضره دخول مفاجاء من كريم 

ساره  تنظر اليه باحراج : انا الصراحه مكنتش اعرف وانت 

كريم : انت ايه حرام عليكي انتي عارفه انتي عاملتي ايه 

ساره : ايه يعني الي حصل لدا كله 

كريم : ششششش انا جاي اقولك حاجه وحده بس لو ياسمين حصلها حاجه بسببك مش هسيبك عايشه يوم واحد علي الارض 

ساره بستغراب : ايه 

كريم : خلص الكلام 

ساره حاست ان الموضوع اكبر مهيا متوقعه وجلست في مكانها تفكر 

————————————————————————–

 في اثناء الذهاب كانت ساره تنتظر ياسمين وكريم لتفهم الموضوع 

وكانت الصحافه امام الجامعه  لتصوير كريم هو وخطيبته بعد ازاعه خبر ارتباطه لان هذا شئ كبير 

ياسمين : هنعمل ايه الصحافه كلها واقفه يعني مفيش مفر 

كريم : لا لا مش قولتلك متخفيش طول مانا معاكي 

كريم يستصل  : ايوه يا صلاح في ظرف دقيقتين بضبط تيجي وتجيب عربيه في الباب الخلفي للجامعه 

صلاح : تمام يا استاز كريم  

ساره   تنظر اليهم من بعيد لحين مجيئهم عندها  فتتحدث  لعلها تحل ما افسدته فشافتهم وهما بيحولو يزهبو من الباب الخلفي فجريت نحيتهم وهي بتنادي بحماقه فسمع الصاحفيون وعرفو ان كريم يهرب فجريو ليصورو فاخذو  القليل من الصور وساره بجانب ياسمين وكريم وهم يركبون السياره 

كريم : ينهار ابيض هي ايه الي جاب دي كمان 

ياسمين :  ياله ياله يا كريم اركب وحاولت تغطي وشها بشنطتتها علي متركب  

كريم :  نزل رجالتو من العربيه لاخذ الكاميرات

فلم يستطيعو من بعض الصاحفين الزين هربو 

ساره : هو في ايه وايه الصحافه دي كلها 

زياد صاحب كريم بغضب : دول حضرتك الي كان بيهرب منهم كريم وكتر خيرك انتي جبتهولهم هو انتي ايه يبت ايه الي جابك هنا من ساعت مجيتي وانتي قاعده تعوكي في حياه كريم  اعتاقيه بقا لوجهه الله 

ساره بستغراب : افندم بيهرب واعك لاده كده الموضوع كبير ومسكتو من زراعه وانت لازم تفهمني 

زياد بغضب : افهمك ايه ياشيخه ابعدي 

هاجر وملك  يتجهان نحو ساره بسرعه : ايه الي حصل ومين دول 

ساره : مممممم 

ملك : لا دانتي تيجي كده وتفهمينا 

ساره : لا ياله انا هروح ومشيت وهيا بتفكر في المشكله الكبيره الي هيا مش فهماها 

هاجر : ساره يا ساره 

ملك : لا دي في وادي تاني خالص  

وذهبن الفتياة الي المنزل

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراء باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية حور الريان للكاتبة نور محفوظ.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!