Uncategorized

رواية الملاك الوحيد الحلقة الرابعة 4 بقلم نهى قطب

 رواية الملاك الوحيد الحلقة الرابعة 4 بقلم نهى قطب 

رواية الملاك الوحيد الحلقة الرابعة 4 بقلم نهى قطب 

رواية الملاك الوحيد الحلقة الرابعة 4 بقلم نهى قطب 

اول ما سمع كلام ملاك افتكر ابوه

على وهو بيحضنها بحنان : ياروحي خلاص اهدي ما تعيطيش ونامت الصغيره بين احضانه

احمد : بقولك ايه في دار ايتام قريبه تعالي  نوديها هناك

على : لا مش هوديها ملجأ انا

احمد : اومال

على بحب : هتيجي معايا انا حبيتها اوي وهي الظاهر حبتني شوفت نامت ازااي اول محضنتها ربنا اكيد عوضني بيها بدل ابويا واختي ال اتحرمت منهم مستحيل نسبها

احمد : دي هتبقي مسؤوليه كبيره عليك اوي  معتقدش انك هتقدر عليها

على : انا مش هسيبها شوف شكلها بريئه ازاااي يلا بس وان شاء الله ربنا هيقدرني واعرف اربيها

احمد : يلا ياصاحبي

على وأحمد  وصلو اسكندريه 

على وصل شقته وخد ملاك في حضنو ونامو

علي صحي على صوت ملاك وهي بتعيط

على بنوم :ايه يا حبيبتي بس بتعيطي ليه لاحظ علي ان ملاك خايفه فحاول يهديها

على هو بيحضنها بحنان : اهدي يا حبيبتي متخفيش انا معاك وهديت ملاك بين احضانه

ونامت 

في صباح اليوم التالي 

علي صحي قبل ما ملاك تصحى

وهو خارج من الاوضه وبيمشي بالراحه لا احمد في وشه

على : اعااا 

أحمد ههههه ايه يا عم شفت عفريت وبعدين انت ماشيه كده ليه

على تعال بس تعال

احمد ايه يا ابني في ايه

على مافيش حاجه بس علشان ملاك متصحاش

احمد اه طيب هنعمل ايه يا علي 

على : انا هكمل دراستي واشتغل في نفس الوقت

احمد : ايوه بس ده كتير عليك  

على: متقلقش ان شآء الله كل حاجه هتبقي تمام وانا متاكد ان ملاك وشها حلو علي

احمد : انت بقيت مجنون بملاك ولا ايه 

على بضحك / ربنا يقدرني عليها يااارب

مرت سنين والملاك الصغير كبر ودخل الجامعه  وملاك بقيت متعلقه جدا ب علي وعلى كان متعلق بيها اكتر وبيخاف عليها من كل حاجه وكان دائما معاها 

في اول يوم في الجامعه ملاك بعد ما خلصت المحاضرات علي جاه بعربيته علشان ياخدها

وبعد ما وصلوا البيت

على : احكيلي بقه عملتي ايه في اول يوم في الجامعة 

يوم ممل اوي اوي و دكاتره رخمه اوى وعيال رخمه اوى

علي بتضحك كل حاجه رخمه كده  

ملاك : اوى اوى

على :هههه ماشي يلا قومي ذكرى شويه على ما الاكل يوصل  

ملاك : ماشي

ريم دخلت اؤضتها وقعدت على سريرها وفضلت سرحانه لدرجه ان على دخل وهي محستش بيه خالص

على : هي دي المزاكره 

ملاك بضحك : معلش بقه سماح المره دي

على: ماشي يا ستي مالك بقه حاسس اني بقالك فتره متغيره

ملاك :  انا كويسه اهو انا عايزه اشتري هدوم وحاجات كده ياعلى

على : حاجات ايه ياعني 

ملاك بخجل/ حاجات ليا

على: ايه ياعني

ملاك : ميك اب

على بصدمه: ميك اب انا هقوم انام ونكمل كلامنا بعدين 

ملاك : طب هنروح امتى

على:  قولتلك نتكلم بعدين يلا تصبحي علي خير

ملاك : وانت من اهله

في الشركه

احمد بضحك ميك اب

على بطل ضحك وقولي أعمل ايه وبعدين بقالها فتره كده متغيره كل شويه تبص في المرايه وتقولي كده شكلي حلو وتسرح في شعرها وحاجه غريبه 

احمد بضحك/ ده طبيعي ياعلى

على : ازاي ياعني

احمد :ملاك دلوقتي في سن المراهقه مبقتش طفله ياعلى وهتلاقيها هتهتم بنفسها اكثر علشان تبان حلوه في كل وقت

على : ملاك  الطفله البريئه كبرت فجأه كده 

احمد : مفيش حاجه بتفضل علي حالها بس انت لازم تفهمها أن هي دلوقت كبرت ولازم 

على : لازم ايه اخلص انت هتتكلم بالالغاز

احمد : تعاملك معاها يتغير متنساش انك انت تجوزلها

على:  ايه اللي انت بتقوله ده

احمد : انا قولتلك وانت حر بقه

على : بقولك ايه اخبار الصفقه الجديده ايه

احمد : الورق بتاعها قدامك اهو 

على : الصفقه دي هتبقي ناقله كبيره بالنسبالنا  لو كسبناها يبقي الشركه خلاص هتنافس الشركات الكبيره

احمد : ان شآء الله هنكسبها 

فى مكان آخر

ملاك كانت قاعده مضايقه وعماله تكلم نفسها

ملاك: اي ياعني لما طلبت ميك اب ماالبنات صحابي كلهم بيحطو منو اشمعنا انا ياعني وبعدين ده مكلمنيش من ساعتها ايه موحشتوش اخس عليك ياعلى انا اصلا مش هكلمك تاني

على : ومش هتكلميني تاني ليه 

ملاك : ………. 

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحببتها للمرة الثانية للكاتبة نيللي ياسر.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!