روايات

رواية ملكت الحمزه الفصل الثاني عشر 12 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الفصل الثاني عشر 12 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الجزء الثاني عشر

رواية ملكت الحمزه البارت الثاني عشر

رواية ملكت الحمزه الحلقة الثانية عشر

علي بصدمه… هاجر هاجر بت فوقي
هاجر بتعب… علي نتا بتعمل ايي هنا
علي بقلق… نتي اللي بتعملي اييي نتي عارفه الساعه كام..
هاجر بتعب شديد.. الساعه كام
علي بهدوء.. الساعه سبعه ونص العشا قربت تاذن
هاجر بصدمه ودموع… ايي يلهوي يلهوي اخويا هيطين عيشتي لا زم دلوقتي
وجات تقوم وقعت بس علي مسكها
علي بقلق.. شكلك تعبانه اوي تعالي هوصلك
وسندها لحد مدخلت العربيه وقعدت علي ركب وقال بهدوء.. ايي اللي مقعدك فالشارع يهاجر
هاجر بدموع… مكنتش قادره امشي فقولت ارتاح حبه وغصب عني نمت
علي شاف دموعها حس بحاجه غربيه اوي بس طنشها وقال بهدوء… طيب اهدي ونا هوصلك دلوقتي
هاجر بتعب… بتعرف تدي انسولين
علي باستغراب.. ليه
هاجر بتعب شديد… بتعرف ولا لا
علي باتسغراب اكبر… اه بعرف في اييي
هاجر طلعت الانسولين من شنتطها وقالت بتعب… طيب ادهولي
علي بصدمه.. نتي نتي عندك السكر
هاجر سندت راسها عالكرسي بتعب وقالت… اه ارجوك اديني
علي خدو منها بصدمه وهيا شمرت دراعها وهيا باصه لسقف العربيه
علي بصدمه اكبر… ايداا
هاجر بصت عليه لاقيتو باصص على ايدها اللي متشرحه
هاجر نزلت كم البلوزه بسرعه وقالت بتوتر وخوف.. م م حاجه
ادهولي فدراعي التاني
علي بعصبيه.. هاجر ايي اللي في ايدك ده
هاجر بدموع… هتدهولي ولا انزل اخدو فصيدليه
علي شد دراعها وشمرو لحد الكوع لاقاه متشرح بطريقه بشعه اوي
علي بصلها بعصبيه وخد منها الانسولين وعطاهولها
وهاجر نزلت كم البلوزه ورجعت بضهرها لورا
علي بعصبيه وخنقه… ايي القرف اللي في ايدك ده
هاجر ببرود.. قولتلك مفيش
علي بزعيق… يعني ايي مفيش ايدك متشرحه وبتقوليلي مفيش م هقولك تاني ايدا يهاجر
هاجر اتخضت من صوتو وخافت وقالت.. ا ا ايوااا مفيش وده يخصك في ايي.
علي ضغط على شفايفو بعصبيه واتنفس بغضب كبير
هاجر بسخريه… لاتكون خايف علياا يدكتور علي
علي بعصبيه… بتقطعي في ايدك ليه والسكر ده من امته وجالك ازاي عايز افهم
هاجر ببرود تام… اظن نو ده م من حقك وبرضو م من حقك تسالني ايدا
علي بصلها بغضب مكتوم وقال ببرود… تمم م عايز اعرف حاجه يكش تولعي
وساق عربيتو
هاجر بصت عالشباك وبقت تعيط بصمت
بعد وقت علي ركن العربيه قدام بيتها وهاجر فتحت باب العربيه ونزلت منغير متتكلم
علي ساق عربيتو بعصبيه ومشي
هاجر دخلت وكانت خايفه لاحسن اخوها يكون موجود
ايهاب ببرود…. ملسه بدري
هاجر اتجمدت مكانها
اتعدلت وبصتلو وقالت بخوف… ابيه نا
ايهاب ببرود.. كنتي فين لحد الوقت
هاجر بخوف.. ك كنت فالمستشفى باخد الانسولين وكانت زحمه وو
ايهاب بحده وصرامه… اول واخر مره تتاخري الساعه لو عدت سته ونتي بره هيبقا في كلام تاني مفهوم
هاجر نزلت راسها فالارض وقالت بدموع.. مفهوم يا ابيه
ايهاب ببرود.. ادخلي واعملي اكل يلا وعايز الشقه ديي بتبرق فاهمه
هاجر بدموع… حاضر هدخل اغير هدومي واطلع اعمل اكل
عن اذنك
وسابتو ودخلت
ايهاب قعد عالكنبه ببرود وبق يلعب ف فونو
هاجر دخلت اوضتها وقعدت عالسرير بدموع.
وشمرت دراعها وبصت عليه وقالت بدموع… هو السبب وبيسالني
هاجر مسحت دموعها وقامت اغيرت. هدومها…
……………………………..
حازم وصل عند بيت حياه وركن عربيتو ونزل خبط عالباب واستنه رد مكنش في حد بيرد خبط كذا مره بس برضو مكنش في رد
حازم كور ايدو بغضب اعمى وقال… بتهربي يحياه حلو اوي.. نتي اللي بداتي…
وراح عند عربيتو وكان هيركب لامحها جايه
حياه كانت ماشي م فالدنيا وحالها متبهدل اوي
طرحتها متبهدله ونص شعرها طالع منو والجاكت نازل من على كتفها
حازم مشي ناحيتها ومسكها من دراعها وقال بعصبيه… بتهربي مني يحياه
حياه يدموع ونهيار… حازم اهلي يحازم
حازم باستغراب… نتي ايي اللي عمل فيكي كد انطقي
حياه اترمن فحضنو وبقت تعيط بوجع
حازم مشا ايدو على ضهرها وقال بحنيه… ششش قوليلي ونا هحل كل حاجه
حياه بشهقه… خطفو امي واخواتي يحازم خطفوهم
حازم بصدمه … مين خ خطفوهم ازاي
حياه بدموع… معرفش هما مين معرفش نا وماما نزلنا السوق ع نجيب طلبات وكد ف خلصنا وكنا راجعين سليم ونور كان راجعين من المدرسه واحنا كلنا مشينا مع بعض فبس بس في اربع رجاله وقفو فطريقنا وشد امي وبهدلوها وسحلوها وسحلوني فالشارع يحازم و و وعطو حقنه مخدر ل سليم ونور وشالوهم ومشيو يحازم
حازم بغضب… سحلوكي ازاي
حياه بعياط ووجع… ع خاطري رجعلي اهلي يحازم ارجوك
حازم بهدوء… اهدي نا هرجعهوملك اوعدك بس نتي م هينفع تقعدي هنا لوحدك ف هتيجي تعيشي معايا فالفيلا مع اهلي تمم
حياه بتعب وعياط… طيب واهلي
حازم بهدوء… ششش قولتلك هجيبهم اوعدك يلا
حازم سندها ودخل بيها العربيه ومشي
……………………..
يامن كان قاعد فالجنينه بتاعت الفيلا بيشرب شاي وبيلعب ف موبايلو
طلع رقم ورن
يامن ببرود… مبترديش عليا ليه
مريم ببرود اكبر.. مزاجي م عايزه ارد نتا شريكي
يامن بهدوء.. عايز اشوفك
مريم بغيظ.. لا لا يا يامن
يامن ببرود… تمم خلاص هجيلك نا وانطلك مالشباك مريم خمس دقايق يمريم والقيكي فالمكان اللي بنتقابل فيه
ومستناش منها رد وقفل
خد مفاتيحو وقام كان هيخرج شاف حمزه جاي وبيركن عربيتو راح عندو
حمزه نزل مالعربيه وولع سجاره
يامن جه ووقف قصادو وحط ايدو فجيبو وقال بهدوء… ممكن نتكلم
حمزه ببرود… مفيش كلام بينا
يامن بهدوء… ع خاطري يا حمزه
حمزه ببرود… عايز ايي يا يامن
يامن باسف… ممكن متزعلش مني اعذرني
حمزه ببرود… تمم اصرفها فين دي بق
يامن بياس… حمزه احنا اخوات ومفيش بينا زعل
حمزه بسخريه… اخوات هو م نتا برضو قولت نو احنا م اخوات ونو نا ابن ملاجأ
يامن بحرج وزعل… نا اسف يحمزه متزعلش مني حقك عليا
وراح باس راسو
حمزه بهدوء… تمم محصلش حاجه
يامن بفرحه. يعني م زعلان
حمزه بخبث.. بشرط
يامن باستغراب… شرط ايي ده
حمزه بمكر… تروح المنصوره تشوف المستشفى هناك وتتابع الحالات بتاعتي وتعمل اللازم
يامن بغيظ… قول كد
حمزه ببرود… قولت ايي
يامن بغيظ… هروح وامري لله بس لازم تعرف نك بتستغل حبي
حمزه ببرود.. م مهم المهم نك هتروح
يامن بضحك… اه هروح
حمزه بهدوء طيب نا هطلع دلوقتي
يامن راح حضنو وقال بحنيه… حقك عليا يخويا نا اسف
حمزه حضنو وقال بهدوء.. م زعلان يا يامن والله
يامن بعد وقال… طيب هسيبك نا عايز حاجه
حمزه بهدوء… سلامتك يعم
ويامن مشي
وحمزه دخل الفيلا
…………
حمزه دخل الجناح بتاعو لاقه ملك واقفه عالتسريحه بتسرح شعرها وكانت لابسه قميص منقش ابيض في بيبي بلو بحملات ولحد الركبه
حمزه دخل وقفل الباب وراح ناحيتها
وعنيه هتاكلها.
حمزه بوقاحه.. القميص هياكل منك حته
ملك مردتش عليه
حمزه قرب ووقف وراها وطلع سلسله دهب من جيبو
وحطها على رقبت ملك ولبسهالها
ملك بصت عالسلسه بنبهار وفرحه… كان محفور الاسم اللي حمزه دايما بيقولهولها
ملك حسست على السلسله وقالت بلمعه فعينها… ملكت الحمزه
حمزه حضنها من ضهرها وقال بعشق…. اه يا لوكي م عايزك تقلعيها لو حصل ايي متتقلعش
ملك بهدوء… تمم
حمزه عدلها ومسك ايدها الاتنين وقال بهدوء… لسه زعلانه مني
ملك بهدوء… لا
حمزه بحب… نا اسف حقك علياا اول واخر مره امد ايدي عليكي
ملك ببتسامه… تمم
حمزه حضنها ورفعها من عالارض وهمس جنب ودانها وقال بعشق.. عايز نونو صغير يلوكي
وباسها فرقبتها بعشق وشغف
ملك بقت تتجاوب معاه ونسيت نو هو. ضربها
حمزه شالها وحطها عالسرير وقال بوقاحه… نا عايز ملاك منك يلوكي
وقلع قميصو وبق يبوسها فشفايفها بحب. ووو
نسيبهم لوحدهم🤡
……………………………
يامن كان قاعد فالعربيه مستنيها
بص من شباك العربيه لاقها جايه
مريم قربت منو ويامن فتح باب العربيه ومريم ركبت
مريم بغيظ… نعم عايز ايي
يامن ببرود… مبترديش على مكالماتي ليه
مريم بغيظ… اسال نفسك السؤال ده
يامن مسكها من دراعها وقال بزعيق… اتكلمي عدل يمريم
مريم شدت دراعها ووقالت ببرود… عايز ايي يا يامن
يامن ببرود… نا هاجي اتقدملك
مريم باستفزاز… ومين قال ني هوافق
يامن ببرود… هتوافقي ورجلك فوق رقبتك
مريم بعند… لا م موافقه وروح لحبيبه القلب بتاعتك
يامن بحب… منتي حبيبت قلبي
مريم بقمصه… نا لو حبيبتك مكنتش توقف قصاد حلمي وهدفي
يامن ببرود.. حلمك وهدفك على دماغي من فوق نما تقوليلي اسافر امريكا دهه عند امك
مريم بغيظ… يامن احترم نفسك امي دي تبقا خالتك يخفيف
يامن بعصبيه… مريم نا خلقي ضاق اتعدلي احسنلك وحكايه السفر دي تشليها من نفوخك لانو لو السما اتطربقت عالارض م هيحصل
مريم ببرود… تمم حاجه تانيه
يامن قرب منها و وشو بق فوشها
يامن بهدوء… مريم
مريم بعدت عينها عنو وقالت بدموع… نعم
يامن مسك وشها وقال بحب… بتعيطي ليه
مريم مسخت دموعها وقالت بهدوء… مفيش
يامن باسها فخدها بحنيه وقال بحب… نا اسف
مريم بصتلو وقالت بهدوء… نا عايزه اسافر واكمل تعليمي
يامن حاول يتمالك اعصابو وقال ببرود… لا
مريم بهدوء… ليه
يامن بعد عنها وقال ببرود… انزلي روحي يلا نا غلطان ني بعتلك اصلا
مريم بهدوء… يامن بتكلم معاك
يامن بزعيق… هو احنا كام مره هنتكلم ف ميتين ام الحوار اللي م هيخلص ده ها كام مره قولتلك مفيش سفر.
مريم بعصبيه…. اذا كان اهلي موافقين نتا م هتوافق
يامن ببرود… يا نا يا تعليمك اختاري يمريم
مريم ببرود… اسفه يا يامن بس نا عايزه احقق. حلمي
يامن بسخريه… يعني هتختاري تعليمك
مريم ببرود.. اه
يامن بضحكه سخريه… تمم امشي يمريم امشي ومن هنا ورايح مليش دعوه بيكي تاني وتنسيني
مريم نزلت من العربيه من غير ولا كلمه ومشت
يامن خبط على دريكسيون العربيه بعصبيه
يامن بوجع… ايي يا يامن كنت فاكر نها هتختارك دنتا مغفل
ساق عربيتو ومشي
…………………………..
هاجر كانت واقفه فالمطبخ بتعمل اكل
دخل عليها يونس
يونس بحب… عامله ايي يقلبي
وراح باس راسها
هاجر بحب كبير.. الحمدلله يحبيبي قلبي
يونس بحنيه… خدتي الانسولين
هاجر بهدوء … اه يحبيبي خدتو
يونس بمرح… تعرفي يبت يجوجو البيت ده بيبقا وحش اوي منغير حسك فيه
هاجر ببتسامه بسيطه.. كفايه حسك ننا وابيه ايهاب ي يونس
يونس بضحك… اه يختي عارف اصلا لولايااا م عارف البيت ده كان هيبقا عامل ازاي
هاجر بغيظ… يبني بطل النرجسيه اللي نتا فيها دي
يونس بغرور… م نرجسيه يبت ديي ثقه
هاجر بحب… يخويا عالثقه اللي فيك دي ربعها يارب
ايهاب دخل لاقها واقفه بتتكلم مع يونس
ايهاب بحده… نتي لسه معملتيش الاكل
هاجر بخوف وتوتر… ها هعمل اهو هعمل يا ابيه
ايهاب بحده… تعملي ايي سنه ع تطبخي انجزي
هاجر بخوف… حاضر
يونس بهدوء… ايهاب اهدا عليها شويه م كد
ايهاب ببرود.. متدخلش كام مره اقولك ويلا روح ذاكر عندك امتحان بكره يلا
يونس بياس… ايهاب عاملها كويس يا ايهاب
ايهاب بحده.. نتا سمعت نا قولت ايي
يونس بهدوء.. حاضر عن اذنك
خرج يونس
وايهاب قال ببرود… انجزي شويه فالاكل انجزي
هاجر بدموع وصوت مبحبوح.. حاضر
وسابها وخرج
هاجر بدموع وتعب.. م هترتاح يا ايهاب غير لما اقتلك نفسي من تعاملك القاسي ده
مسحت دموعها وبدات تعمل اكل
وبعد وقت كانت خلصت وبتطلع تحط عالسفره
هاجر دورت على ايهاب لاقيتو واقف فالبلكونه
هاجر بهدوء.. ابيه الاكل جاهز
ايهاب ببرود… ادخلي نادمي يونس ع ياكل.
هاجر بطاعه.. حاضر
هاجر دخلت لاقت يونس بيذاكر.
هاجر بهدوء.. يونس تعالى كلم ابيه
يونس بهدوء.. حاضر جاي روحي نتي
هاجر خرجت وراحت عند السفره بقت تغرف اكل ل ايهاب ويونس
ايهاب جه وقعد عالكرسي وبدا ياكل
ايهاب بهدوء… يونس فين
هاجر بتعب… يونس جوه بيذاكر
ولسه ايهاب هيتكلم يونس خرج
وقعد عالكرسي اللي جمب ايهاب
يونس بحب.. اقعد كلي يجوجو
هاجر بتعب… لا لا مليش نفس نا هدخل الاوضه اريح شويه
خلص ونادم عليا
يونس بهدوء… طيب يحبيبي روحي
هاجر سابتهم ودخلت اوضتها
قعدت عالسرير ومسكت فونها ولاقت مسدج من علي
هاجر استغربت اوي نو بيكلمها وباعت مسدج
(محتواه المسدج كان… نا لسه مخلصتش كلامي يهاجر واللي في ايدك ناا عايز اعرف سببو وم هسيبك غير لما اعرف)
هاجر بدموع ووجع.. هو هو قال نو م بيحبني وقالي نو في حد فحياتو ليه بق دلوقتي مهتم وعايز يعرف اللي في ايدي ده من ايي ياربي نا تعبت
هاجر مسحت دموعها وقررت متدرش عالمسدج وعلقتها
هاحر فردت جسنها عالسرير بتعب
………………
علي كان قاعد في اوضتو بيشرب قهوي
وجواه ميت احساس ناحيه هاجر علي فنفسو نا ليه مهتم اوي كد برغم ني م بحبها ولا فبالي بس ليه اتعصبت لما شوفت ايدها وزعلت اوي كمان لما عرفت نو عندها السكر مبقتش فاهم حاجه
علي قام بتعب ساب الكوبايه عالكومدينو وراح فرد جسمو ونام
…………………………………..
حوريه بتعب وزغلله فعيونها…. اه اه م قادره راسي نا فين
حسن بكره… اهلا بيكي يحوريه نورتي
حوريه بصدمه… ال الصوت ده م غريب عليا ايوا
حسن بضحكه سخريه… ايدا قوام م نستيني يحوريه اخس عليكي دنا مهما كان سلفك بردك
حوريه بصدمه… ح حسن

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى