روايات

رواية صغيرة النمر الفصل الرابع 4 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية صغيرة النمر الفصل الرابع 4 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية صغيرة النمر الجزء الرابع

رواية صغيرة النمر البارت الرابع

صغيرة النمر
صغيرة النمر

رواية صغيرة النمر الحلقة الرابعة

في بيت محمد النمر وصل حازم البيت وكان لسه طالع علي السلام صوت وقفو وقال بحديه
: استنه عندك ي حازم
حازم لف ورا ولقه سها وقال: نعم ي امي
سها ببرود: امي انت اي
حازم بأستغراب: في اي ي امي
سها بعصبيه: انا اللي في اي انت اللي اي حيوان ولا واطي ولا مبتحسش ولا كلو علي بعضو عايزه اعرف مفكرتش في ان اللي بتعملو في بنات الناس ممكن يتردلك في اختك مفكرتش ان كما تدين تدان انت ابني اللي ربتو علي الصح و الغلط وكملت بدموع الطلفه اللي فوق دي زنبها اي زنبها اي وهي لسه عودها اخضر تشوف كل ده زنبها اي تعيش كده زنبها اي تغتص*بها وتعمل فيها كده ي حازم انا وابوك ربناك علي كده علي انك تأذي بنات الناس انت اي قلبك ده اي حجر وكملت بزعيق مش عشان واحده طلعت واط*يه وحق*يره يبقي كلو زي بعضو زي معقلك مصورلك
حازم كان ساكت تماما وكان بيسمع امو وكان في نار جوه وحرب طبعا بين قلبو و عقلو
حازم بصلها بحزن وقال: طب انا كمان زنبي اي انا كنت رافض فكرت الجواز مش عايز اتكسر تاني مش عايز ضعفي يظهر لحد
سها بدموع: مش يمكن هي تعوضك ليه بتعمل معاها كده
حازم بعصبيه: مش عايز حد يعوضني انا بكرهم كلهم
وطلع فوق وهو متعصب
وسها قاعده علي الكنبه وفضلت تفكر
عند ورد في الاوضه
كانت قاعده في حاله من الحزن و مكنتش لبسه الاسدال كانت علي طبعتها وشكلها كان جميل اوى
دخل عليها حازم وهو متعصب وهي قامت واقفه مصدمه وخايفه
حازم بعصبيه وهو بيشدها من شعرها: وحياه امي لربيكي
ورد بوجع وهي بتزق درعو: اوع بقا كفايه انا متربيه احسن منك سبني في حالي بقا حسبي الله ونعم الوكيل فيك دمرتلي حياتي ذنبي اي يحصلي كده
حازم اتعصب ووووو
_____________________________
في صباح اليوم التالي
في بيت محمد
سها صحيت وراحت عند اوضه حازم عشان تطمن علي ورد
سها فتحت الباب ملقتش حد
سها بخوف: يا نهار اسود هي راحت فين
وراحت كلمت حازم
سها بخوف: الو ي حازم حازم عملت ايه في ورد
حازم ببرود: ماما انا نزلت الشغل من بدري و استاذه ورد راحت عن اختها تقعد معاها اسبوع وهترجع ان شاءلله
سها بشك: طب ازاي وتغريد اختها مش بتحبها اصلا
حازم حاول ميتوترش وهو بيتكلم وقال: معرفش بقا تقريباً اتصالحو انا لازم اقفل عشان عندي اجتماع مهم مع السلامه
وقفل
اما عند سها كانت قلقانه علي ورد جدا و مكنتش عارفه تعمل ايه
عند نورهان في اوضتها
كانت قاعده وبتفتكر وهي واقفه مع ورد
فلاش باك
ورد بحزن: متستغربيش ان سني صغير لكن بجد اللي شفتو يخالني اكبر من سني بكتير
نورهان بحزن: طب ليه ي حبيبتي اتجوزت في السن ده وازاي يعني اهلك يوفقو اصلا وازاي حازم يعمل كده
ورد بدموع وحزن شديد: اهلي ميتين ومليش حد غير ربنا مشفتش يوم حلو في حياتي من ساعه ما اتولت تخيلي
نورهان حضنتها والدموع ماليه عنيها وقالت بدموع:ي حبيبتي انتي بجد صغيره اوي علي كده بس اكيد حازم كويس معاكي صح قوليلي الحقيقه
ورد بكدب: كويس الحمدلله حسه ان ربنا عوضني بيه
نورهان بأبتسامه: طب الحمدلله اي رأيك ي جميل نبقي صحاب
ورد بأبتسامه: اشطا موافقه
نورهان: بصي ي ستي انا عندي 20في تالته كليه حقوق حالي من حالك علي فكره ابويا وامي ما بيهتموش بيا وكملت بحزن حتي اخويا الكبير اللي كنت فاكره انو هيبقي سند ليا طلع واطي و زباله بجد
ورد بحزن وهي بتحضنها: معلش ي حبيبتي ربنا ان شاءلله يعوضك خير يارب وممكن امك تفوق لنفسها وتعرف انها غلطت كتير في حقك
نورهان بحزن: مبقتش تفرق معايا وخلاص ي ورد لو سمحتي اقفلي علي الموضوع ده وتعالي نقعد مع بعض شويه
ورد بأبتسامه خفيفه: اشطا ي حبيبتي يلا
باك
نورهان دمعه نزلت من عينها وقالت بدموع: بجد ورد دي عسل وجميله اوي حسه ان ربنا هيعوض حازم بيها يارب
عند حازم
كان قاعد في الشركه بضيق دخل عليه مازن
مازن: اي ي صحبي مالك
حازم بضيق: مفيش حاجه ي مازن
مازن: كنت جاي اقولك ان الخطه ماشيه تمام
حازم: طب كويس بقولك انا مش فايق انا همشي وشوف انت الشغل
مازن بأستغراب: تمام ماشي بس في اي
حازم بعصبيه: قولت مفيش حاجه
وقام مشي ومازن كان مستغرب جدا من حازم اللي عمرو ما ساب شغلو يوم واحد يعمل كده
عند غرام في الجامعه
وصلت وكانت رايحه متأخر ودخلت المحضره بسرعه
الدكتور ببرود: انا قولت لما ادخل مفيش حد يدخل بعدي اتفضلي بره
غرام بحزن: انا اسفه ي دكتور والله بس غصب عني مش هتكرر تاني صدقني
الدكتور ببرود: وانا قولت بره كلمه كمان وهسقطك في الماده بتاعتي
و غرام خرجت بره والدموع مليه عنيها
في المحضره
رومسياء بأسف: معلش ي دكتور حمزه بعد اذنك دخلها اخر مره بجد
حمزه ببرود: تحبي تحصليها انتي كمان مش عايز وش يلا نكمل
وخلصت المحضره و روميساء خرجت راحت عند غرام بسرعه
روميساء: معلش ي غرام متزعليش انا كنت حاضره وكتبتلك المحضره عشان تذاكريها
غرام: بجد شكرا اوي ليكي ي روميساء مش عارفه اقولك ايه انتي عارفه اني مش بحب اسيب محضره مش عارفه الدكتور حمزه ده بارد ليه
روميساء: خلاص بقا حصل خير تعالي نقعد عبال ما المحاضره التاني تبدأ
غرام:اشطا يلا
روميساء: بقولك اي اخبار جاسر معاكي لسه بتفكري فيا
غرام بحب: يا بنتي بقولك انا واقعه واقعه بجد
روميساء: بس نصيحه مني لو جه كلمك في خصوص محاضرات او اي حاجه اتكلمي عادي عشان متبينلهوش انك واقعه اشطا
غرام بأبتسامه: ماشي
بعد شويه جاسر كان قريب جدا من غرام وقرب عليها وقال: لو سمحتي انا محدرتش المحضره اللي فاتت دي ممكن تكتبهالي
غرام: ممكن طبعا بكره انشاء هجبهالك
جاسر: تمام بعد اذنك
غرام: اتفضل
وجاسر مشي
روميساء بصدمة: اي اللي حضرتك عملتي ده
غرام: عملت ايه هكتب لو المحضره وادهالو بكره
روميساء: ايوه بس انتي كده هتكتبيها مرتين مره ليكي ومره لي
غرام: مش مشكله انا ما صدقت انو جه واتكلم معايا ي روميساء
روميساء: براحتك بس خدي بالك جاسر مش سهل وفي ناس بتقعد نقول عليه انو بتاع بنات فا انا قولت اقولك
غرام: ميهمنيش كلام الناس انا بحبو وانا بجد لو عرفتو هغيروا لا احسن
روميساء بخوف: يارب يستر
عند فارس في الجامعه
وصل وكان وليد قاعد لوحدوا
فارس: صباح الفل امال فين سيلا مجتش معاك ليه
وليد: تعبانه شويه فا مقدرتش تجي
فارس: تعبانه ولا زعلت مني
وليد: بصراحه زعلت منك مكنش ينفع ي فارس تقول كده اي زعلتي عليه دي
فارس بندم: عندك حق وانا اسف بجد
وليد: متأسفليش انا اتأسف لسيلا
فارس بأبتسامه: خلاص ي عم بعد ما نخلص هجي معاك اتأسف لها
وليد: كده تمام التمام يسطا وان شاءلله تسامحك
فارس: يارب
عند نورهان
كانت في الكليه قاعده في المكتبه دخل عليها بنت كده وقالت
: السلام عليكم
نورهان بأبتسامه: وعليكم السلام مين انتي
البنت: انا خديجه ممكن نبقي صحاب انا جديده هنا
نورهان بأبتسامه: طبعا ممكن انا اصلا معنديش صحاب وانتي زي القمر اصلا
خديجه بأبتسامه: تسلميلي انا لسه اولي سنه ليا هنا وانتي
نورهان: انا في سنه تالته اكبر منك شويتن صغننين عندي 20سنه وانتي
خديجه بأبتسامه: العمر كلو ليكي انا 18سنه
نورهان بأبتسامه: حبيبتي تسلميلي لو احتاجتي اي حاجه بخصوص اولي قوليلي انا حافظه القانون كلو
خديجه بأستغراب: بجد
نورهان: ايوه طبعا
خديجه: اشطا صحيح اسمك ايه
نورهان: انا نورهان
خديجه بأبتسامه: اسمك جميل
نورهان بأبتسامه: تسلميلي
عند حازم
كان في مكان مهجور وكان قاعد قدام ورد وهي كانت فاقده الوعي من اثار مخدر
حازم سرح في اللي حصل
فلاش باك
ورد بوجع وهي بتزق درعو: اوع بقا كفايه انا متربيه احسن منك سبني في حالي بقا حسبي الله ونعم الوكيل فيك دمرتلي حياتي ذنبي اي يحصلي كده منك لله اوع بقا سبني
حازم اتعصب و كان معاه مخدر رش عليها وقعت اغم عليها وفي الوقت ده الكل كان نايم وحازم شالها وحطها في العربيه وبعدين راح بيها علي قصر كده قديم نزل بيها بعدين كان في في القصر اوضه قديمه كده في فيها سلسله حديد حازم ربت ايد ورد بيها و رجلها وقلع*ها هدومها كلها معاد الداخل*ية وسبها كد لحد ما تفوق
باك
ورد ابتدات تفوق وفتحت عنيها لقت نفسها كده قامت بسرعه صوتت
حازم بعصبيه: اخرسي مش عايز اسمع صوت
ورد نزلت عيط ومكنتش قادره تتكلم
حازم بعصبيه: قولت اخرسي ي بت انتي انا لسه معملش حاجه اصلا
ورد بعيط: ابوس ايدك بلاش سبني في حالي ونبي انا انا تعبت
حازم قرب عليها مسكها من شعرها وقال بصوت يخوف: كلكم زي بعض بطلي تمثلي دور البراءه عشان انتي وقعتي في ايد اللي مبيرحمش
ورد بوجع وعيط: ابوك ايدك سبني ارحمني انا عملت ايه لكل ده
حازم مأهتمش لكلامها وقرب عليها جامد وووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى