روايات

رواية صغيرة النمر الفصل الخامس 5 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية صغيرة النمر الفصل الخامس 5 بقلم ملك ابراهيم عبد الجيد

رواية صغيرة النمر الجزء الخامس

رواية صغيرة النمر البارت الخامس

صغيرة النمر
صغيرة النمر

رواية صغيرة النمر الحلقة الخامسة

ورد بوجع وعيط: ابوس ايدك سبني ارحمني انا عملت ايه لكل ده
حازم مأهتمش لكلامها وقرب عليها جامد و ورد كانت عماله تزق في مفيش فايده لحد ما اغم عليها وقبل ما حازم يقرب لق د*م كتير نازل منها قام بسرعه واتصدم لما شافها كده وحس بنغزه في قلبو مش عارف سببها وقام لبسه فستان هي كانت لبسه وشالها بسرعه وحطها في العربيه وساق بسرعه راح المستشفى وشالها تاني و الد*م ماله العربيه وحازم مشي بيها بسرعه وحطها علي ترول ودخلت العمليات وهو كان واقف بره ولاول مره حسه بذنب نحيتها حسه ان هي طفله صغيره فعلا وفضل واقف فتره لحد ما الدكتوره خرجت
حازم بخوف: خير مالها ي دكتوره
الدكتوره: عندها نزيف داخلي والنزيف كان قوي وهي فقدت دم كتير محتجين فصيلت دمها
حازم بعصبيه: طب اتصرفو فصيلت دمها اي
الدكتوره: فصيلت دمها o+
حازم: دي فصيلت دمي
الدكتوره: طب احنا محتجين ناخد من حضرتك دم
حازم: تمام يلا بسرعه
وحازم راح معاها والدكتوره خدت منو دم وحازم كان دايخ فا قعد بره شويه واستغرب من نفسو وقال في سروا: هو انا ازاي عملت كده هي معقول صعبت عليا معقول دمي بقا معاها دلوقتي ليه ي حازم عملت كده ليه
قلبو: مش يمكن تكون حبتها
عقلو: لا يا حازم بلاش تخالي قلبك يتحكم فيك تاني
قلبو: لا يا حازم فوق دي طفله هتجرحك ليه دي ملاك بجد مش كلهم زي بعض ي حازم
عقلو: لا كلهم زي بعض ليالي جرحتك مره ومسحملتهاش هتستحمل التانيه
قلبو بعصبيه: بس بقا كفايه دي طفله ي حازم افهم ده ليالي واحده مش كويسه هي اه دخلت هنا وانجرحت بسببها لكن ورد طفله زنبها اي تتعذب بسببك وليه اتجوزتها وهي في السن ده ليه هي بذات قلبك بدأ يحن ليها ي حازم
حازم بعصبيه: بس بقا كفايه كفايه تعبت منكم
الدكتوره بحزن: حازم باشا كنت عايزة ابلغ حضرتك با حاجه بخصوص احم المدام مع انها صغيره علي الكلمه دي
حازم بقلق: خير في ايه
الدكتوره بحزن: احم لما حضرتك قربت منها اول مره هي حصلها نزيف في الرحم وللاسف النزيف أثأر علي الرحم ومش هتقدر تخالف
حازم اتصدم وقعد علي الكرسي بصدمه
الدكتوره بحزن: انا اسفه بجد بس كان لازم اقولك بعد اذنك
ومشيت
حازم في سروا: يعني هي حصلها كده بسببي وانا اصلا متجوزها عشان كده هعمل ايه دلوقتي
وبعدين فضل قاعد يفكر شويه وبعدين دخل عند ورد
حازم بحزن: انا اسف بجد ليكي بس كنت فاكرك زيهم لكن واضح اني غلطت في كده يا تاره هتسمحني
ورد كانت سامعه كل حاجه بس مكنتش قادره تتكلم وفجأه اتكلمت وقالت بصدمه: حازم باشا انت قولت اسف
حازم ضحك بخفه وقال: ايوه
ورد بدموع: علي اي
حازم بحزن: كل حاجه
ورد بدموع: عايزه اطلق لو سمحت سبني وانا ممكن اقدر اسامحك
حازم بعصبيه: لا مفيش طلاق
ورد خافت وحازم لحظه ده وقال بسرعه: انا مقصدش انك تخافي بس متجبيش سيره الطلاق تاني
ورد بخوف: حاضر
حازم: طيب هسيبك ترتاحي
ورد: احم طب هو اي التغير المفأجأ ده
حازم بخبث: تحبي ارجع زي الاول
ورد بخوف: لا لا لا بلاش انا اسفه
حازم بهزار: خلاص ي ستي انا اللي بهزر اصلا وكمل بحزن تقدري تقولي فوقت وعرفت اني كنت بتعامل مع طفله اصلا
ورد بحزن: ماشي انا عاوزه امشي
حازم: لما تخفي هتمشي ي صغننه ومش عايز مشاكل في المستشفى
ورد بأبتسامه: حاضر شكرا اوي ي عمو
حازم بضحك: عمو اي ده الفرق 16سنه بس
ورد بصدمه: ومش عايزني اقولك ي عمو كمان
حازم: بلاش عمو دي قوليلي حازم ماشي
ورد: ممكن تكون صعبه عليا شويه بس هحاول
حازم بأبتسامه: ماشي انا همشي بقا مع السلامه
ومشي
يا تاره حازم هيتعامل مع ورد كده علي طول ولا هيجي يوم ويتغير؟
عند نورهان
راحت شركه حازم ملكتش حازم راح ل مازن تسأل عليه والسكرتيره وقفتها
السكرتيره: حضرتك رايحه فين
نورهان: داخله عند مازن السيوفي وياريت من غير كلام كتير
السكرتيره: طب لحظه ابلغو
نورهان: تبغي مين انا هدخل لوحدي
السكرتيره: ي انسه مينفعش كده
ومازن طلع على صوتهم
مازن بعصبيه: في ايه
السكرتيره: البنت دي كانت عايزه تتدخل لحضرتك وانا مانعتها
مازن بعصبيه: وتمنعيها ليه اصلا اتفضلي بره انتي مطروده
نورهان بسرعه: لا لا لا خلاص انا مسمحاها هي اكيد مكنتش تعرفني
السكرتيره بدموع: ايوه والله مكنتش اعرفها
مازن: خلاص روحي علي شغلك
والسكرتيره مشيت ونورهان دخلت المكتب عند مازن
مازن ببرود: خير ي نورهان كنتي عايزني في ايه
نورهان: خير خير فين حازم
مازن ببرود: معرفش واتفضلي امشي بقا
نورهان بعصبيه: انت بتكلم معايا كده ليه
مازن ببرود: عشان بكره اخوكي ي نورهان من ساعه اللي عاملو
نورهان بدموع: زنبي اي بل عملو واختك هي اللي زباله اصلا
مازن بعصبيه: اخرسي اختي اشرف من ميه واحده زيك
نورهان بسخريه: اه مهو واضح لسه بدافع عنها بعد اللي عملتو رمت ابنها و هربت الله اعلم مع مين
مازن بعصبيه: اطلعي بره ي نورهان مش عايز اشوفك تاني
ونورهان طلعتي من عند مازن وهي مضايقه جدا
عند سها في بيت محمد النمر
سها كانت نازله تطمن علي فاطمه ودخلت قاعده معاها شويه
سها بأبتسامه: عامله ايه ي ماما
فاطمه بأبتسامه: الحمدلله ي حبيبتي والله انتي الوحيدة اللي بتحبيني بجد مش زي شيماء الواطيه التانيه
سها بحزن: ربنا يهديها بقا
فاطمه: اللي عندوا داء مابيغيروش ي سها وهي و عبدالرحمن طماعين و منصور طلع واطي لكن نورهان اطيب واحده فيهم واحسن واحده
سها بحزن: معاكي حق بس اللي صعبان عليا ان ابوها وامها مش بيحبوها اصلا
فاطمه: بس احنا بنحبها وهنفضل معاها وانتي يسها طيبه واتعملي معاها علي انك امها
سها بحب: اكيد طبعا من غير ما تقولي وكملت بحزن تعرفي ان حازم اتجوز
فاطمه بصدمه: اي من غير مايقولي واتجوز مين
سها بدموع: اتجوز طفله وصعبانه عليا اوي بجد
فاطمه بصدمه: صغيره كمان عندها كام سنه
سها بحزن: 14سنه
فاطمه بصدمه: نعم 14اي حازم اتجنن ولا ايه
سها بحزن: اتكلمي معاه بقا لما يرجع انا تعبت معنو من ساعه اللي حصل بسبب ليالي وهو بقه واحد تاني خالص غير اللي ربتو
فاطمه بحزن: ربنا يهدي يارب لا يجي انا هتكلم معه ي سها
سها بحزن: ياريت هو اكيد هيسمع منكي
وفي الوقت ده دخلت غرام
غرام بأبتسامه: مساء العسل علي الحلوين
سها وفاطمه: مساء الخير ي حبيبتي
غرام بحماس: امال فين ورد مقدرتش اشوفها امبارح
سها بحزن: حازم بيقولي انها راحت تقعد عند اختها مع ان اختها بكرها حسه انو بيكدب ربنا يستر
غرام بحزن: يخساره حظي وحش طب فين نورهان
فاطمه: لسه مجتش ي حبيبتي
غرام بأستغراب: ده الساعه 5وهي بتخلص جامعه 3
سها: يمكن راحت عند حازم في الشركه
غرام: يمكن طب استاذ فارس اين هو
سها بنفاذ صبر: هيكون فين اكيد مع صحابو
غرام: طب اهدي ي سوسو في ايه اقولك انا ماشيه رايحه اوضه هه
ومشيت
عند فارس
وصل مع وليد بيتو ودخل وام وليد اسمها ايه رحبت بيه
ايه بأبتسامه: نورت البيت ي ابني
فارس بأبتسامه: تسلمي ي طنط
ايه: طيب هروح اخالي سيلا تعملكم حاجه تشربوها
وليد: ياريت يا امي بسرعه
و ايه مشيت راحت عند اوضه سيلا
ايه بأبتسامه: مالك ي جميل سرحان في اي
سيلا بأبتسامه: مفيش ي ست الكل وليد جه
ايه: اه ومعه فارس قومي اعمليلهم حاجه يشربوها
سيلا بحزن: مش عايزة اشوف فارس ي ماما
ايه بأبتسامه: هو اكيد جاي يعتزرلك ي سيلا
سيلا بحزن: تفتكري
ايه بأبتسامه: امال يعني قومي يلا بقا
سيلا بأبتسامه: حاضر
وقامت
وسيلا قامت وعملت عصير مانجا وراحت قدمتو لوليد وفارس
سيلا بأبتسامه: اتفضلو
وليد بأبتسامه: تسلمي ي سوسو
فارس بأبتسامه: تسلم ايدك ي سيلا
سيلا ببرود: شكرا ي فارس
وليد: سيلا اتكلمي عدل
فارس: عادي ي وليد سبها هي اكيد زعلانه
سيلا: طب كويس ان حضرتك عارف اني زعلانه جاي ليه بقا
فارس بغيظ: انا غلطان اني جيت اغتزرلك ي سيلا طول عمرك كده زي القطط تكلي وتنكري
سيلا بغيظ: يا سلام من امتا ده ان شاءلله
وليد بغيظ: كيس جوافه قاعد بينكم انا الراجل جاي يعتزر لك ي وليه وانتي بتتخانقي معاه طب ينفع كده
سيلا بغيظ: الصراحه مينفعش
فارس برتياح: الحمدلله اخيرا وكمل بأبتسامه انا اسفه ي سوسو متزعليش مني
سيلا ببرود: هفكر
فارس بغيظ: طب انا ماشي انا غلطان واستاهل ضرب الجزمه اني جيت
سيلا بسرعه: استنا خلاص اسفك مقبول
فارس: ايوه كده
وليد بغيظ: اقوم اجبلكم اتنين لمون
سيلا بغيظ: طب والعصير اللي انا عمله
وليد بغيظ: هتشلني ي سيلا
وفضلو يضحكو ويهزرو نسبهم بقا
عند المجهول والمجهوله
مجهول بخبث: بقولك انا بفكر في حاجه كده
مجهوله: اممم بتفكر في ايه
مجهول بخبث: نقتل حازم
مجهوله بخبث: حلوه نسباقو احنا قبل ما يخلص علينا هو
مجهول بتفكير: بس مش دلوقتي
مجهوله: امال امتا
مجهول بخبث: هنحرق قلبو الاول بعدين نقتلو
مجهوله: وهنعملها ازاي ده
مجهول بتفكير: هقولك بس لما يحصل اللي في بالي
مجهوله: واي اللي في بالك
مجهول: هقولك بعدين
في الليل
عند مازن
وصل البيت
خديجه اختو: مازن حبيبي ت
اتأخرت ليه
مازن بأبتسامه: معلش ي خديجه عملتي ايه النهارده في الجامعه
خديجه بأبتسامه: الحمدلله كانت حلوه اوي واتعرفت علي بنت جميله اوى وتخيل ي مازن انها حافظه القانون كلو
مازن بأستغراب: اسمها ايه
خديجه: اسمها نورهان
مازن بصدمه: نورهان عندها 20سنه صح
خديجه بأستغراب: ايوه عرفت ازاي
مازن بعصبيه: دي تبقي بنت عم واحد صاحبي ومش عايزك تعرفيها تاني ي خديجه
خديجه بأستغراب: ليه بس كدا ي مازن البنت طيبه اوي وبعدين عملت ايه لكل اي
مازن: ملكيش دعوه وكلامي يتنفذ ي خديجه سامعه
ومازن دخل اوضه وخديجه كانت مستغربه من اللي بيحصل واي علاقه مازن بنورهان؟؟
عند تغريد
كانت قاعده بتذاكر الباب خبطت وهي قامت تفتح الباب ولقت مراد
تغريد بأستغراب: خير ي مراد اي اللي جابك
مراد بخبث: قرارت ان احنا هنتجوز انهارده
تغريد بفرحه: بجد
مراد بمكر: ايوه بس المأذون جاي كمان شويه
تغريد بفرحه: طيب الحقي اجهز انا
مراد بخبث: طب اي رأيكي نقعد مع بعض شويه
تغريد بكسوف: طب لما نكتب الكتاب
مراد ببرود: تمام
وفعلا المأذون جه وكتب الكتاب
وانتها علي جمله: بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
وبعد شويه المأذون مشي و تغريد بقت مرات مراد قولاً وفعالاً
تغريد بحب: بحبك اوي ي مراد
مراد بضحك: وانا كمان ي قلب مراد بس انا كده خت منك اللي انا عايزو
تغريد بعدم فهم: يعني ايه
مراد بخبث: يعني انتي طالق ي روحي
تغريد بصدمه…………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرة النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى