Uncategorized

رواية أسدي الحلقة الثالثة 3 والأخيرة بقلم ألاء حلمي

رواية أسدي الحلقة الثالثة 3 والأخيرة بقلم ألاء حلمي 
رواية أسدي الحلقة الثالثة 3 والأخيرة بقلم ألاء حلمي 

رواية أسدي الحلقة الثالثة 3 والأخيرة بقلم ألاء حلمي 

اسد يحضن ملاك ملاك وقفتة وقالتلة : لا ي بشمهندس مش هيحصل انا اتجوزتك لان بابا غصبنى

وهنعيش مع بعض شهرين وبعدين نقول متفقناش او اى حاجة ومحدش ليه دعوة بالتاني ويلا بقا روح عشان عايزة انام.

اسد ببرود شد ملاك لحضنة جامد واكنة مسمعش كلامها : بعدين نبقي نشوف الى انتى بتقولية دهه بس الوقتى خليكى ف حضني عشان وحشتينى اوى

“ملاك مقدرتش تتكلم لانها محتاجة الحضن ده اكتر منه هو “

وفاقت بعد شوية من اثر تأثيرة عليها وبعدتة وادتة ضهرها.

ملاك بتوتر=اطلع برة ي أسد.

طلع اسد دون كلام وهو يفكر انه لسة ليه تأثير عليها يبقا  لسة بتحبة واكتر من الاول كمان وعزم على فعل اى شئ يخليها تسامحه بية.

عند ملاك = انا ازاى كدة دهه الى قولت مش هسامحه ولا هضعف وبابتسامة : بس حضنة دافى اوى.

عدت الايام مابين منغشات اسد ل ملاك واوقات تستجاب ملاك واوقات لا وجاء ميعاد الفرح.

يوم الفرح ف اوضة ملاك دخلت همس لقت ملاك نايمه.

همس بابتسامة شريرة =هه وجه الوقت الى اخد حقي منك.

ومسكت كوب ماء بارد وغرقت ملاك بية.

ومرة واحدة قعدت ملاك تتنطت على السرير زى الارجوز وهمس واقفة هتموت من الضحك عليها.

ملاك بعد مافافت وبغضب=انتى ازاى ي حيوانة تعملى كدة.

وطلعت ملاك تجري ورة همس ف كل البيت وف الاخر مسكتها ونزلت فيها ضرب وبعدين قعدوا جمب بعض وقعدوا يضحكوا.

همس بضحك= واخيراً هتتجوزى ي بيضة وهتتجوزى اسد الى قرفتينى بية.

ملاك بضحك مماثل = مش مصدقة انة هتجوزة اخيراً.

جاءت مامت ملاك= يلا يبت انتى وهيا عشان تروحوا البيوتى سينتر.

ملاك وهمس مع بعض = حاضر ي ماما/طنط.

وذهبت ملاك وهمس الى البيوتى سينتر.

وعدا الوقت وجه ميعاد وصول اسد وكانت ملاك ف غاية الجمال والرقة.

دخل اسد الى البيوتى وكانت ملاك واقفة ضهرها ليه

وقعد اسد يلف وهيا تلف وف الاخر وقف قدامها واندهش من جمالها وقد اى هيا جميله جداً باس اسد دماغها وحضنها وقالها.

اسد بحب=اي الجمال ده.

ملاك بكسوف= بس بقا ي اسد.

اسد بحب= بس اى يقلب اسد.

ملاك بكسوف اكتر=اسد.

اسد بضحك=طب يلا اصل انتى قلبتى طماطم..

وذهبوا جميعاً الى القاعة وانقضي الفرح وسط فرحة الجميع وخلص اليوم وذهب اسد وملاك الى بيت اسد.

ملاك= من دلوقتي عشان يبقا كل واحد هو هيعمل اى كل واحد هينام ف اوضة وانا مش مطلوب مني اعملك حاجة بس انا هبقا اصيله وهعمل شغل البيت عادى واعملك الاكل غير كدة متتطلبش مني حاجة.

اسد ببرود= ودة من اى ان شاء الله.

ملاك بعصبية=اسد متعصبنيش انا مش هقدر اسامحك على انك سبتنى ولا هقدر انسي بسهولة.

اسد بحب وحنان قرب منها ومسك وشها بين ايديه= ملاك ي حبيبي انا اسف والله ومكنت اقصد ابعد عنك عارف انك زعلانة ودة حقك مش هقلك متزعلش بس ادينى فرصة اخليك تسامحينى.

ملاك بتوتر من قربة= حاضر ي اسظ هديك فرصة بس دة مش عشانك دة عشان انا محتاجاه اكتر منك.

“وسابتة ودخلت اوضتها وغيرت هدومها ولبست هدوم مريحه ونامت وسط فرحتها انها بقت مع اسد وهكذا فعل اسد”

تانى يوم الصبح صحي اسد علي خبط الباب فعرف انهم اهلهم ذهب اصد سريعاً الى غرفة ملاك وخبط مافيش رد فدخل لقا ملاك نايمه وشعرها الطويل حواليها سرح اسد فيها وفي جمالها وفاق على خبط الباب.

اسد بسرعه وحنية= ملاك ملاكى يلا قومى الباب بيخبط واهلنا برة.

صحت ملاك وكانت ناسية هيا فين او ف اي بس لما شافت اسد افتكرت.

ملاك= ف اى.

اسد بسرعه= اهلنا برة قومى بسرعه البسي على ماافتح.

وذهب اسد سريعا لكي يفتح لهم ودخلوا وبعد السلامات والمباركات.

مامت ملاك=ملاك لسة نايمة ولا اى ي اسد.

اسد= لا بتلبس وهتيجي اهى.

وعند نهاية كلامة وجد ملاك خرجت وكانت لابسة فستان بيتى جميل جداً وكانت حاطه ميك اب خفيف وكانت غاية ف الجمال.

وقعدوا جميعاً كان اسد قاعد جمب ملاك وواخدها فى حضنة وكان نفسة ميمشوش بس بعد شوية هما مشوا وملاك قامت من حضن اسد بسرعه.

بس اسد لحقها ومسكها.

اسد بحب= اى الجمال والحلاوة دى يعني انا كل الحلاوة دى ليا لوحدى.

ملاك بخجل= اسد اوعل خلينى ادخل اغير.

اسد بحب وخبث= لية كدة بس تغيري لية م كدة حلو.

ملاك بخجل شديد= اسد اوعى بقا وقامت داخلة جرى عالاوضة.

وعدت الايام مابين معاكسات اسد لملاك وحبة واهتمامة بيها وملاك كانت فرحانة بده جداً وكانت سامحت اسد بس لسة مقلتلوش.

وف يوم عيد ميلاد ملاك خرج اسد من الصبح قبل ملاك متصحى وملاك صحت وملقتوش ولا قالها هو رايح فين ولا اى حاجة وعدة الوقت سريعا وملاك زعلانة من اسد لانة مفتكرش عيد ميلادها وذهب وتركها لوحدها.

ملاك وهيا قاعدة تستناه يرن التليفون بتاعها تطلع تجري عليه وتلاقيه اسد.

ملاك بلهفة وخوف=اسد انتى فين طب انت كويس طب.

اسد بحب= اهدي ي ملاكى انا كويس بس كنت بجهز حاجة اجهزى وهيجيلك حد دلوقتى خدى الى معاه والبسية وانا شوية وجاى.

وقفل قبل م يسمع ردها.

ملاك لقت الباب بيخبط راحت فتحت لقتة شخص ومعاها حاجة كبيرة اخدتة منه وشكرتة.

واخذت الفستان ودخلت ولبست وعجبها الفستان اوى وهيا اصلا بتحب زوق اسد .

واول مخلصت لقت ملاك التليفون بيرن ردت.

اسد= خلصتى ي ملاكى.

ملاك بحب =اهه ي اسد.

اسد بحب = طب انزلى يلا انا تحت.

قفلت ملاك ونزلت سريعاً لقت اسد واقف وساند عالعربية وكان لابس بدلة وكان قمر اوى.

ذهبت الية ملاك واسد اول م شافها انبهر بيها وبجمالها واول موصلت قدامة مسك ايديها وباسها من دماغها.

اسد بحب وحنان=قمر ي ملاكى.

ملاك بحب=وانت كمان حلو اوى ي اسدى.

وركبه العربية وقبا ميوصلة بشوية وقف اسد وغمى عين ملاك بقماشة سودة.

ملاك باستغراب=ليه بتغمى عيني ي اسد.

اسد=مافيش ي ملاكى استنى شوية وهنوصل وتعرفى كل حاجة.

ووصلوا اخيرا ونزل اسد وذهب الى باب ملاك وفتحة ونزلها ومسك ايديها ودخلوا.

اسد بحب =جاهزة ي ملاكى.

ملاك=جاهزة ي اسدى.

شال اسد القماشة من على عين ملاك

ملاك اول مشال القماشة بصت للمكان باندهاش وانبهار.

ملاك بصدمة وحب =المكان حلو اوى ي اسدى.

“المكان كان عبارة عن حديقة كبيرة متزينة وكانت جميلة اوى وكان فى بيسين وعلية زى كوبري كدة وعلية ترابيزة وكان فى تورتة عليها صورة ملاك واسد”

اسد بحب= فرحان انة عجبك ي ملاكى كل سنة وانتى ف حياتى ي حبيبتى.

ملاك بحب وفرح= فرحانة اوى ي اسدى كنت فكراك نسيت عيد ميلادى.

اسد بحب=وانا اقدر انسا عيد ميلادى بنوتى وحبيبتي.

ملاك حضنتة بحب وهو شالها ولف بيها.

اسد بحب=اسف ي ملاكى على اى حاجة عملتها وجعتك بس انا والله مكان قصدى اسيبك انا مقدرش اعيش من غيرك اصلا.

ملاك بحب =خلاص ي اسدى انا سامحتك اصلا.

اسد بحب وفرح = بجد ي ملاكى.

ملاك بحب=بجد ي اسدى.

شالها اسد ولف بيها جامد ونزلها بس مبعدهاش عنه وسند دماغه على دماغها.

اسد بحب=بحبك اوى ي ملاكى.

ملاك بحب=بحبك اكتر ي اسدى.

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية مالك القدر للكاتبة علياء عبدالله.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!